Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ishvan
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 254

    Originally posted by TJJ View Post
    Toisaalta reiluun 50 tonniin saa tuollaisen käytettynä Saksasta lähes kaikilla varusteilla ja auto on ajossa viikossa. Tietenkin siinä jää autokauppiaan lipevät jutut kuulematta ja kumimatot saamatta, mutta rahaa säästyy reippaasti. Tuolla ei tietenkään sinulle ole väliä, mutta varmaan joillekin muille.

    Mahtaa olla muuten hirveää jos ei kehtaa ajaa kuin uusimmalla korimallilla. Mutta iän myötä varmaan pääset tuosta ongelmasta eroon. Kannattaa myös tiedostaa, että "siviilit" eivät noista korimalleista tajua mitään. Riittää kun se BMW-merkki löytyy, niin kuulut "joukkoon".
    On siinä kuitenkin yksi suuri ero. Toinen on käytetty ja toinen uusi.
    -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

    Comment

    • nonmerce
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 218
      • northernside

      Originally posted by Ishvan View Post
      On siinä kuitenkin yksi suuri ero. Toinen on käytetty ja toinen uusi.
      Tätä en vaan voi käsittää. Tosin en ole köyhänä ikinä uutta autoa ostanut.

      Miten pitkään se uutena ostettu auto on ns. uusi? Luovutuspäivän, ensimmäisen viikon vai kenties kolme ensimmäistä kuukautta?

      Autokauppiaan näkökulmasta auto on varmaankin uusi siihen saakka, kunnes se on ensirekisteröity ja ajettu palatsin portista ulos.

      Comment

      • Heksula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 2285
        • Porvoo

        Olisikohan tässäkin pohjimmiltaan kyse suomalaisten tulotasosta. En oikein usko että tässä keskustelussa on mukana karjalalippiksiä. Kyse on luullakseni siitä että moni tässä kirjoitteleva on varmasti vähintään keskituloinen tai paremmin tienaava ja ei silti ole varaa ajaa edes uudella 3-sarjalla. Täällä jutan ja jykän paratiisissa kun kaikki maksaa kipeästi. Viimeistään lisävarusteista kiskottava autovero nostaa hinnat pilviin varsinkin kun siitä 65K€:n autosta hyvitetään vaihdossa lähes sama kuin 48K€:n "samanlaisesta".
        2020 G20 320i xdrive

        Comment

        • öpel
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 253
          • ??????

          Pääsin viimein ajamaan F30:ä bensakoneella (320ixa). Vuosi takaperin koeajoin 320dA:n ja kokemus oli pääosin positiivinen, poislukien dieselin voimakas naputus.

          Bensaversiossa oli myös hyvät varusteet, sport istuimet ovat ehdoton valinta, kun vain niissä istuintyynyn kippikulman säätö. Auto on sekä ulkonta että sisältä tyylikäs. Muotoilupuolesta ei ole mitään valittamista.

          Ajoon! Bensakone käy huomattavasti nätimmin kuin dieseli ja auto tuntuu selvästi 320dA:ta hiljaisemmalta. Mutta kun F30:n rattiin siirtyi oman E39:n jälkeen, niin oli se kuitenkin pudotus. F30 ei ole 17" nastoilla häiritsevän meluisa, mutta E39:ä selvästi meluisampi. 4-pyttyisen turbokoneen ääni on myös kaukana suoran kuutosen äänimaailmasta. Viherhipit ovat ainakin tyytyväisiä.

          Yksi asia mikä iljettää nyky Bemareissa on joystick-tyyppinen vaihteenvalitsin. Se on niin vastenmielinen kapula kun voi olla. Perinteinen mekaanisesti siirrettävä vaihteenvalitsin on paljon loogisempi käyttää, ainakin jos ei ole enempää tottunut ko. keppiä naputtelemaan.

          320i:n bensakone ei myöskään tunnu kovin vahvalle. Osaltaan syyllinen löytyy varmaan automaattivaihteesta. Tomaatti on 8-pykäläisenä rauhattoman tuntuinen, vaihteita on paljon ja se haluaa helposti arpoa uutta vaihdetta sisään, joka häiritsee. Tämä on varmasti vain tottumiskysymys. Taloudellisuuden nimissä laatikko pitää mahdollisimman isoa vaihdetta sisällä ja pienikin kiihdyttäminen vaatii paria pykälää pienempää silmään. Olen aina ollut sitä mieltä, että tehottomien koneiden yhteyteen automaatti ei sovi. Bemun loota on varmasti automaailman parhaimmistoa, kiihtyvyyshän on sama kuin manuaalilla, mutta kulkupuoli vaatii kierroksia ja aktiivisemmassa ajossa tomaatin viiveet häiritsee.
          BMW 523i E39 MY1999

          Comment

          • Ishvan
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 254

            Originally posted by nonmerce View Post
            Tätä en vaan voi käsittää. Tosin en ole köyhänä ikinä uutta autoa ostanut.

            Miten pitkään se uutena ostettu auto on ns. uusi? Luovutuspäivän, ensimmäisen viikon vai kenties kolme ensimmäistä kuukautta?

            Autokauppiaan näkökulmasta auto on varmaankin uusi siihen saakka, kunnes se on ensirekisteröity ja ajettu palatsin portista ulos.
            Itse ostan nykyään autoni uutena, kuten muutkin kulutustavarani. Ei kiinnosta juuri ostaa toisen kuluttamaa tuotetta, kun uusiakin on tarjolla. Tottakai joskus tuli käytetyillä ajettua, mutta ensimmäisen uuden ostettuani ei hinkua toisten vanhoihin vehkeisiin juuri ole ollut.

            Lisäksi autosta saa juuri sellaisen kuin haluaa, ei tarvi harmitella foorumeilla mitä puuttuu ja mitä ei, sen kuin raksii tarvittavat varusteet kikottimeen. Itse koen vaikkapa arvonaleneman sen arvoiseksi, että saan ajaa juuri sellaisella autolla, kun haluan. Kyllä nykyisenkiin kulkineeseen tuli ruksittua lähemmäs 15-tonnin varusteet, vaikka vakionakin oli jo riittävästi. Vaihdossa tuota rahaa ei juuri takaisin saa. Mitä sitten ? Ainakin ajan autolla mikä on mieleinen.

            EDIT: Lisävarusteiden verolliseen hintaan nuukempi kaveri voi sitten vaikuttaa valitsemalla konepellin alle sen vähän kuluttavan koneen, niin saa sitten vähän anteeksi veroissa pienien päästöjen vuoksi.
            Last edited by Ishvan; 24-01-2013, 11:27.
            -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Ishvan View Post
              Itse ostan nykyään autoni uutena, kuten muutkin kulutustavarani.
              Se on hienoa, jos uudenkin auton pystyy kokemaan vain yhdeksi kulutustavaraksi muiden joukossa. Vaikeaa se nykymenolla ainakin minulle olisi, eikä se tunnu onnistuvan tuo nykyisenkään autoni kanssa...

              Ei kiinnosta juuri ostaa toisen kuluttamaa tuotetta, kun uusiakin on tarjolla. Tottakai joskus tuli käytetyillä ajettua, mutta ensimmäisen uuden ostettuani ei hinkua toisten vanhoihin vehkeisiin juuri ole ollut.
              Minulla taas kävi toistepäin, uuden jälkeen huomasin, että käytetty tarjoaa paljon enemmän hinta/laatusuhdetta. Ja nimenomaan Saksasta tuotu käytetty, nuo aidot Suomi-autot eivät yleensä mitään intohimoa aiheuta. Kaiken nuhruisuuden lisäksi niissä on aina joku ihme hajukin.

              Lisäksi autosta saa juuri sellaisen kuin haluaa, ei tarvi harmitella foorumeilla mitä puuttuu ja mitä ei, sen kuin raksii tarvittavat varusteet kikottimeen.
              Hienoa, että pystyt tekemään tuon eikä tarvitse penniä venyttää . Monesti vaan niin ei tapahdu ja lopputulos on sitten se aito Suomi-auto jossa on lisävarusteena kumimatot.
              E39 528iA

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by TJJ View Post
                Toisaalta reiluun 50 tonniin saa tuollaisen käytettynä Saksasta lähes kaikilla varusteilla ja auto on ajossa viikossa. Tietenkin siinä jää autokauppiaan lipevät jutut kuulematta ja kumimatot saamatta, mutta rahaa säästyy reippaasti. Tuolla ei tietenkään sinulle ole väliä, mutta varmaan joillekin muille.

                Mahtaa olla muuten hirveää jos ei kehtaa ajaa kuin uusimmalla korimallilla. Mutta iän myötä varmaan pääset tuosta ongelmasta eroon. Kannattaa myös tiedostaa, että "siviilit" eivät noista korimalleista tajua mitään. Riittää kun se BMW-merkki löytyy, niin kuulut "joukkoon".

                Reiluun 50 tonniin veroineen ei saa saksasta vastaavaa viikon käytössä ollutta, minkä saa suomessa käteisalennuksien kanssa ostettua 70-80 tonniin. Se on kyllä fakta.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by öpel View Post

                  Yksi asia mikä iljettää nyky Bemareissa on joystick-tyyppinen vaihteenvalitsin. Se on niin vastenmielinen kapula kun voi olla. Perinteinen mekaanisesti siirrettävä vaihteenvalitsin on paljon loogisempi käyttää, ainakin jos ei ole enempää tottunut ko. keppiä naputtelemaan.

                  Mutta kun olet jokusen vuoden käyttänyt tuota uuden tyylin keppiä, niin vanha kapula tuntuu suorastaan aataaminaikaiselta...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Ishvan
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 254

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Se on hienoa, jos uudenkin auton pystyy kokemaan vain yhdeksi kulutustavaraksi muiden joukossa. Vaikeaa se nykymenolla ainakin minulle olisi, eikä se tunnu onnistuvan tuo nykyisenkään autoni kanssa...
                    Sehän se on. Keskimäärin olen puolitoistavuotta kikottimella ajanut ja sitten laittanut kiertoon. Ei taloudellisesti järkevää mutta mukavaa.



                    Minulla taas kävi toistepäin, uuden jälkeen huomasin, että käytetty tarjoaa paljon enemmän hinta/laatusuhdetta. Ja nimenomaan Saksasta tuotu käytetty, nuo aidot Suomi-autot eivät yleensä mitään intohimoa aiheuta. Kaiken nuhruisuuden lisäksi niissä on aina joku ihme hajukin.
                    Enpä ole yleisilmeessä kovin suuria eroja nähnyt. Molemmissa riittää hyvin ja huonosti pidettyjä. Varusteet toki Saksan autoissa pääsääntöisesti paremmat.



                    Hienoa, että pystyt tekemään tuon eikä tarvitse penniä venyttää . Monesti vaan niin ei tapahdu ja lopputulos on sitten se aito Suomi-auto jossa on lisävarusteena kumimatot.
                    Joutuuhan sitä siinä mielessä penniä venyttämään, että olisihan tälläkin rahalla saanut kyrväkkäämmän ja isomman pelin mutta se olisi ollut sitten se kulimalli. Mielummin laitoin sen KIA:n verran varusteisiin. Valintojahan nämä ovat.
                    -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                    Comment

                    • Eemeli
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1605
                      • pk-seutu

                      Originally posted by öpel View Post
                      320i:n bensakone ei myöskään tunnu kovin vahvalle. Osaltaan syyllinen löytyy varmaan automaattivaihteesta.
                      Mielestäni taas oli kulkua saman verran, kuin nykyisessä 530iat comforteilla ja tuplalaseilla, jos alle 100 vauhdeista puhutaan. Oli tosin takaveto, jos sillä on suurta merkitystä. Yritän tässä itselleni uskotella, tosin vaihtelevalla menestyksellä, että se F31 on ecomoottorista huolimatta hieno peli..

                      Miksi ei Ishvan ostanut 330d:tä? Sehän kulkee kuin eläin ja on lajissaan kyllä hieno peli.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Reiluun 50 tonniin veroineen ei saa saksasta vastaavaa viikon käytössä ollutta, minkä saa suomessa käteisalennuksien kanssa ostettua 70-80 tonniin. Se on kyllä fakta.
                        Tarkoitin, että auton saa itselle ajoon viikossa eikä tarvitse kuukausia sitä odotella. Autohan on sitten 11/2011-4/2012 käyttöönotettu ja 18-25tkm ajettu, premium selection tietty ja takuut voimassa.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Eemeli View Post
                          Mielestäni taas oli kulkua saman verran, kuin nykyisessä 530iat comforteilla ja tuplalaseilla, jos alle 100 vauhdeista puhutaan. Oli tosin takaveto, jos sillä on suurta merkitystä. Yritän tässä itselleni uskotella, tosin vaihtelevalla menestyksellä, että se F31 on ecomoottorista huolimatta hieno peli..

                          Miksi ei Ishvan ostanut 330d:tä? Sehän kulkee kuin eläin ja on lajissaan kyllä hieno peli.

                          Automaatilla pitää laittaa sport mode, jos haluaa räväkkäämpää kulkua. Eco ja comfort asetuksilla ja aika laiskan tuntuista meno, kun luistattaa laatikkoa ja kaasun vaste on hidas...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Tarkoitin, että auton saa itselle ajoon viikossa eikä tarvitse kuukausia sitä odotella. Autohan on sitten 11/2011-4/2012 käyttöönotettu ja 18-25tkm ajettu, premium selection tietty ja takuut voimassa.

                            Mikä on "reilu" 50 tonnia ja mitä sillä saa? Viitsitkö laittaa esimerkin?

                            Ei taida kuitenkaan käytetyn auton takuu vastata uuden auton takuuta?
                            Last edited by bemu2000; 24-01-2013, 12:48.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by Ishvan View Post
                              Kyllä nykyisenkiin kulkineeseen tuli ruksittua lähemmäs 15-tonnin varusteet, vaikka vakionakin oli jo riittävästi. Vaihdossa tuota rahaa ei juuri takaisin saa. Mitä sitten ? Ainakin ajan autolla mikä on mieleinen.
                              Volvossahan tuo varustelu onnaakin vielä pikkurahalla, mutta vähänkin isompaan penariin tuo summa täytyy tuplata/triplata, jotta saa mieleisensä. Siinä rupeaakin hiirikäsi eksymään käytettyjen autojen maailmaan.
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Ishvan
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 254

                                Originally posted by touring39 View Post
                                Volvossahan tuo varustelu onnaakin vielä pikkurahalla, mutta vähänkin isompaan penariin tuo summa täytyy tuplata/triplata, jotta saa mieleisensä. Siinä rupeaakin hiirikäsi eksymään käytettyjen autojen maailmaan.
                                Tämä on totta. Volvolla lisävarusteiden hinnat ovat sitä mitä niiden pitäisi ollakin. BMW sitävastoin ylihinnoittelee varusteet varsin raakasti kuten tekee sen Saksalaiset kilpailijatkin. Tosin onhan osa näistä omistakin lisävarusteista jo vakiona Toyota:ssa tai KIA:ssa .
                                Last edited by Ishvan; 24-01-2013, 12:55.
                                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎