Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013
Collapse
X
-
Originally posted by Ishvan View PostOn siinä kuitenkin yksi suuri ero. Toinen on käytetty ja toinen uusi.
Miten pitkään se uutena ostettu auto on ns. uusi? Luovutuspäivän, ensimmäisen viikon vai kenties kolme ensimmäistä kuukautta?
Autokauppiaan näkökulmasta auto on varmaankin uusi siihen saakka, kunnes se on ensirekisteröity ja ajettu palatsin portista ulos.
Comment
-
-
Olisikohan tässäkin pohjimmiltaan kyse suomalaisten tulotasosta. En oikein usko että tässä keskustelussa on mukana karjalalippiksiä. Kyse on luullakseni siitä että moni tässä kirjoitteleva on varmasti vähintään keskituloinen tai paremmin tienaava ja ei silti ole varaa ajaa edes uudella 3-sarjalla. Täällä jutan ja jykän paratiisissa kun kaikki maksaa kipeästi. Viimeistään lisävarusteista kiskottava autovero nostaa hinnat pilviin varsinkin kun siitä 65K€:n autosta hyvitetään vaihdossa lähes sama kuin 48K€:n "samanlaisesta".2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Pääsin viimein ajamaan F30:ä bensakoneella (320ixa). Vuosi takaperin koeajoin 320dA:n ja kokemus oli pääosin positiivinen, poislukien dieselin voimakas naputus.
Bensaversiossa oli myös hyvät varusteet, sport istuimet ovat ehdoton valinta, kun vain niissä istuintyynyn kippikulman säätö. Auto on sekä ulkonta että sisältä tyylikäs. Muotoilupuolesta ei ole mitään valittamista.
Ajoon! Bensakone käy huomattavasti nätimmin kuin dieseli ja auto tuntuu selvästi 320dA:ta hiljaisemmalta. Mutta kun F30:n rattiin siirtyi oman E39:n jälkeen, niin oli se kuitenkin pudotus. F30 ei ole 17" nastoilla häiritsevän meluisa, mutta E39:ä selvästi meluisampi. 4-pyttyisen turbokoneen ääni on myös kaukana suoran kuutosen äänimaailmasta. Viherhipit ovat ainakin tyytyväisiä.
Yksi asia mikä iljettää nyky Bemareissa on joystick-tyyppinen vaihteenvalitsin. Se on niin vastenmielinen kapula kun voi olla. Perinteinen mekaanisesti siirrettävä vaihteenvalitsin on paljon loogisempi käyttää, ainakin jos ei ole enempää tottunut ko. keppiä naputtelemaan.
320i:n bensakone ei myöskään tunnu kovin vahvalle. Osaltaan syyllinen löytyy varmaan automaattivaihteesta. Tomaatti on 8-pykäläisenä rauhattoman tuntuinen, vaihteita on paljon ja se haluaa helposti arpoa uutta vaihdetta sisään, joka häiritsee. Tämä on varmasti vain tottumiskysymys. Taloudellisuuden nimissä laatikko pitää mahdollisimman isoa vaihdetta sisällä ja pienikin kiihdyttäminen vaatii paria pykälää pienempää silmään. Olen aina ollut sitä mieltä, että tehottomien koneiden yhteyteen automaatti ei sovi. Bemun loota on varmasti automaailman parhaimmistoa, kiihtyvyyshän on sama kuin manuaalilla, mutta kulkupuoli vaatii kierroksia ja aktiivisemmassa ajossa tomaatin viiveet häiritsee.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Originally posted by nonmerce View PostTätä en vaan voi käsittää. Tosin en ole köyhänä ikinä uutta autoa ostanut.
Miten pitkään se uutena ostettu auto on ns. uusi? Luovutuspäivän, ensimmäisen viikon vai kenties kolme ensimmäistä kuukautta?
Autokauppiaan näkökulmasta auto on varmaankin uusi siihen saakka, kunnes se on ensirekisteröity ja ajettu palatsin portista ulos.
Lisäksi autosta saa juuri sellaisen kuin haluaa, ei tarvi harmitella foorumeilla mitä puuttuu ja mitä ei, sen kuin raksii tarvittavat varusteet kikottimeen. Itse koen vaikkapa arvonaleneman sen arvoiseksi, että saan ajaa juuri sellaisella autolla, kun haluan. Kyllä nykyisenkiin kulkineeseen tuli ruksittua lähemmäs 15-tonnin varusteet, vaikka vakionakin oli jo riittävästi. Vaihdossa tuota rahaa ei juuri takaisin saa. Mitä sitten ? Ainakin ajan autolla mikä on mieleinen.
EDIT: Lisävarusteiden verolliseen hintaan nuukempi kaveri voi sitten vaikuttaa valitsemalla konepellin alle sen vähän kuluttavan koneen, niin saa sitten vähän anteeksi veroissa pienien päästöjen vuoksi.Last edited by Ishvan; 24-01-2013, 11:27.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ishvan View PostItse ostan nykyään autoni uutena, kuten muutkin kulutustavarani.
Ei kiinnosta juuri ostaa toisen kuluttamaa tuotetta, kun uusiakin on tarjolla. Tottakai joskus tuli käytetyillä ajettua, mutta ensimmäisen uuden ostettuani ei hinkua toisten vanhoihin vehkeisiin juuri ole ollut.
Lisäksi autosta saa juuri sellaisen kuin haluaa, ei tarvi harmitella foorumeilla mitä puuttuu ja mitä ei, sen kuin raksii tarvittavat varusteet kikottimeen.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostToisaalta reiluun 50 tonniin saa tuollaisen käytettynä Saksasta lähes kaikilla varusteilla ja auto on ajossa viikossa. Tietenkin siinä jää autokauppiaan lipevät jutut kuulematta ja kumimatot saamatta, mutta rahaa säästyy reippaasti. Tuolla ei tietenkään sinulle ole väliä, mutta varmaan joillekin muille.
Mahtaa olla muuten hirveää jos ei kehtaa ajaa kuin uusimmalla korimallilla. Mutta iän myötä varmaan pääset tuosta ongelmasta eroon. Kannattaa myös tiedostaa, että "siviilit" eivät noista korimalleista tajua mitään. Riittää kun se BMW-merkki löytyy, niin kuulut "joukkoon".
Reiluun 50 tonniin veroineen ei saa saksasta vastaavaa viikon käytössä ollutta, minkä saa suomessa käteisalennuksien kanssa ostettua 70-80 tonniin. Se on kyllä fakta.
Comment
-
-
Originally posted by öpel View Post
Yksi asia mikä iljettää nyky Bemareissa on joystick-tyyppinen vaihteenvalitsin. Se on niin vastenmielinen kapula kun voi olla. Perinteinen mekaanisesti siirrettävä vaihteenvalitsin on paljon loogisempi käyttää, ainakin jos ei ole enempää tottunut ko. keppiä naputtelemaan.
Mutta kun olet jokusen vuoden käyttänyt tuota uuden tyylin keppiä, niin vanha kapula tuntuu suorastaan aataaminaikaiselta...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSe on hienoa, jos uudenkin auton pystyy kokemaan vain yhdeksi kulutustavaraksi muiden joukossa. Vaikeaa se nykymenolla ainakin minulle olisi, eikä se tunnu onnistuvan tuo nykyisenkään autoni kanssa...
Minulla taas kävi toistepäin, uuden jälkeen huomasin, että käytetty tarjoaa paljon enemmän hinta/laatusuhdetta. Ja nimenomaan Saksasta tuotu käytetty, nuo aidot Suomi-autot eivät yleensä mitään intohimoa aiheuta. Kaiken nuhruisuuden lisäksi niissä on aina joku ihme hajukin.
Hienoa, että pystyt tekemään tuon eikä tarvitse penniä venyttää . Monesti vaan niin ei tapahdu ja lopputulos on sitten se aito Suomi-auto jossa on lisävarusteena kumimatot.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by öpel View Post320i:n bensakone ei myöskään tunnu kovin vahvalle. Osaltaan syyllinen löytyy varmaan automaattivaihteesta.
Miksi ei Ishvan ostanut 330d:tä? Sehän kulkee kuin eläin ja on lajissaan kyllä hieno peli.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostReiluun 50 tonniin veroineen ei saa saksasta vastaavaa viikon käytössä ollutta, minkä saa suomessa käteisalennuksien kanssa ostettua 70-80 tonniin. Se on kyllä fakta.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostMielestäni taas oli kulkua saman verran, kuin nykyisessä 530iat comforteilla ja tuplalaseilla, jos alle 100 vauhdeista puhutaan. Oli tosin takaveto, jos sillä on suurta merkitystä. Yritän tässä itselleni uskotella, tosin vaihtelevalla menestyksellä, että se F31 on ecomoottorista huolimatta hieno peli..
Miksi ei Ishvan ostanut 330d:tä? Sehän kulkee kuin eläin ja on lajissaan kyllä hieno peli.
Automaatilla pitää laittaa sport mode, jos haluaa räväkkäämpää kulkua. Eco ja comfort asetuksilla ja aika laiskan tuntuista meno, kun luistattaa laatikkoa ja kaasun vaste on hidas...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTarkoitin, että auton saa itselle ajoon viikossa eikä tarvitse kuukausia sitä odotella. Autohan on sitten 11/2011-4/2012 käyttöönotettu ja 18-25tkm ajettu, premium selection tietty ja takuut voimassa.
Mikä on "reilu" 50 tonnia ja mitä sillä saa? Viitsitkö laittaa esimerkin?
Ei taida kuitenkaan käytetyn auton takuu vastata uuden auton takuuta?Last edited by bemu2000; 24-01-2013, 12:48.
Comment
-
-
Originally posted by Ishvan View PostKyllä nykyisenkiin kulkineeseen tuli ruksittua lähemmäs 15-tonnin varusteet, vaikka vakionakin oli jo riittävästi. Vaihdossa tuota rahaa ei juuri takaisin saa. Mitä sitten ? Ainakin ajan autolla mikä on mieleinen.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostVolvossahan tuo varustelu onnaakin vielä pikkurahalla, mutta vähänkin isompaan penariin tuo summa täytyy tuplata/triplata, jotta saa mieleisensä. Siinä rupeaakin hiirikäsi eksymään käytettyjen autojen maailmaan.Last edited by Ishvan; 24-01-2013, 12:55.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
Comment