memebuy23buy

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by duckland View Post
    Miks vertaat alitehoiseen japsiautoon tuota? Eiks vois verrata e39 528ia, joka taitaa kiihtyvyydessä jäädä tuolle 320xdrivelle. Eli jos alitehoinen niin sellasella ajat itekin.
    Koska siltä se tuntui ja kuulosti, vanha Mazda tuli mieleen... 528iA häviää 0-100 kiihtyvyydessä, mutta normaalissa ajossa väännön tunne on 528:ssa parempi. Eikä tuo 528 kuitenkaan mikään vääntöihme todellakaan ole. Moottorin äänien osalta 528 on täysin ylivertainen. Ehkäpä F30 dieselillä olisi ollut parempi väännön suhteen, mutta en viitsinyt sitä kokeilla.
    E39 528iA

    Comment

    • snoub
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • Oulu




      Ei taida avensiksissakaan köyhäilyä ihan noin pitkälle olla viety että jätetään penkin rungot maalaamatta, toki siinä taas yhden työvaiheen säästää kokoonpanossa joka auton kohdalla. Virhevastuu voidaankin sitten hoitaa kätevästi ja kustaennustehokkaasti lähinnä olan kohautuksin.
      Täytyy ostaa 5-srj jos haluaa penkinrungot pintakäsiteltynä eikä ruosteessa, siinäpä sitä todellista premiumia.
      Ruostuu muuten takuulla jokaisesta suomiyksilöstä viimeistään ekan talven mittaan.
      Jotenkin tuntuu että tuo asiakkaan aliarvioiminen alkaisi jossain vaiheessa häiritsemään potentiaalisiakin ostajia, muuallakin kuin koreassa.
      BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
      BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
      BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

      Ex.
      BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
      BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by snoub View Post
        Ei taida avensiksissakaan köyhäilyä ihan noin pitkälle olla viety että jätetään penkin rungot maalaamatta, toki siinä taas yhden työvaiheen säästää kokoonpanossa joka auton kohdalla.
        11/2012 alkaen tehdyissä pitäisi olla maalattu.
        E39 528iA

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1424

          Originally posted by duckland View Post
          Mitä tulee ininään veroista ja muista niin se on kaikille samanhintanen. Kai muistat ruokakaupan jonossakin valittaa uudesta alvista. Ja mieti jos töissä oot et palkkatuloja ansaiset niin verokarhu vie sieltä siivun. Jos sulla on omakotitalo niin verottaja muistaa kiinteistöverolla sua omasta maasta ja talosta. Siitä tililapusta jonka käteen saa verottaja vie vielä 1/3 kun pistät rahan kiertämään. Elämä on. mut hei. Elä vaivu murheeseen epäilemättä moni maksaa paljon enemmän veroja kun sä ja nekin on vielä elossa. Sitten kun ansiovero hipoo 40% niin joku pieni autovero ei tunnu ollenkaan pahalta. demarihan täs itekii. Aika köyhää tukee valtiota vajaalla 20 kympin verolla autosta. Hiton bemari ja pienet hiilaripäästöt. Köyhäks täs ittensä tuntee kun joka aamu vastaan tulee uudella m5 joku porvari. Niinku isku kasvoille kun töihin meet. Jotkuu ne osaa hommansa vaa aavistuksen paremmin.
          Näinhän se menee tässä maassa, demarit ajaa uusilla bemareilla . Olet varmaan julkisella puolella duunissa?
          e39 M54B22 manual
          Polestar2 LRDM -21
          Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Näinhän se menee tässä maassa, demarit ajaa uusilla bemareilla . Olet varmaan julkisella puolella duunissa?
            Meillä ei ainakaan virastotalon parkkihallissa ole yhtäkään uutta bemaria Väittäisin, että vanhempaa kalustoa parkkihalli täynnä kuin jos ajaa jonnekkin teollisuus/teknologiayritysten parkkipaikalle. Olen siis julkisella töissä.. Mistähän sekin on lähtöisin, että julkisella puolella olisi kovat palkat. Ei siellä tienaa kuin johtajat (ne kyllä tienaakin sitten monen edestä). Tavalliset työntekijät valuu jo nytkin yksityissektorille parempien palkkojen perässä.
            Last edited by Antsah; 25-01-2013, 22:32.

            Comment

            • Squamish
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 260
              • HEL

              Originally posted by Antsah View Post
              Meillä ei ainakaan virastotalon parkkihallissa ole yhtäkään uutta bemaria Väittäisin, että vanhempaa kalustoa parkkihalli täynnä kuin jos ajaa jonnekkin teollisuus/teknologiayritysten parkkipaikalle. Olen siis julkisella töissä.. Mistähän sekin on lähtöisin, että julkisella puolella olisi kovat palkat. Ei siellä tienaa kuin johtajat.
              Eipä noissa ICT-alan parkkihalleissa kovin usein mitään 80 tonnin autoja näe. Meilläkin pörssifirmassa tj. ajaa A5 sportbackilla. Liekö edes viidenkympin arvoinen auto. Voi sitä häpeää.

              Jottei menisi ihan OT:ksi, niin sanotaan vaikka että F30 vaatii M-sport korisarjan, jotta ulkonäkö alkaa aiheuttaa positiivisia värähtelyjä.
              Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Originally posted by Squamish View Post
                Eipä noissa ICT-alan parkkihalleissa kovin usein mitään 80 tonnin autoja näe. Meilläkin pörssifirmassa tj. ajaa A5 sportbackilla. Liekö edes viidenkympin arvoinen auto. Voi sitä häpeää.

                Jottei menisi ihan OT:ksi, niin sanotaan vaikka että F30 vaatii M-sport korisarjan, jotta ulkonäkö alkaa aiheuttaa positiivisia värähtelyjä.
                Ihan vain siksi heitin tuon, että kyllä ne uudet kalliit autot on jossain muualla kuin julkisen sektorin työntekijöillä

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1424

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Ihan vain siksi heitin tuon, että kyllä ne uudet kalliit autot on jossain muualla kuin julkisen sektorin työntekijöillä
                  Tämä ei ollut pointtini, oli kait siinä hymiökin mukana. ducklandilla on joko selvästi keskimääräistä enemmän veronmaksukykyä tai hän on jostain muusta syystä sinut verojen maksamisen kanssa=iloinen veronmaksaja. Oma vaimoni kuuluu jälkimmäiseen poppooseen
                  Last edited by 205/65-15H; 26-01-2013, 09:15. Reason: typo
                  e39 M54B22 manual
                  Polestar2 LRDM -21
                  Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Tämä ei ollut pointtini, oli kait siinä hymiökin mukana. ducklandilla on joko selvästi keskimääräistä enemmän veronmaksukykyä tai hän on jostain muusta syystä sinut verojen maksamisen kanssa=iloinen veronmaksaja.
                    Auto voi myöskin olla rahoitusyhtiön ja kuskilla on ison lompakon sijaan vain iso ego. Aika moni vakituisessa työssä käyvä kun voi tuollaisen hankkia, siis jos se uusimman korimallin auto vain on elämän prioriteeteissa tarpeeksi korkealla.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • duckland
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 418

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Tämä ei ollut pointtini, oli kait siinä hymiökin mukana. ducklandilla on joko selvästi keskimääräistä enemmän veronmaksukykyä tai hän on jostain muusta syystä sinut verojen maksamisen kanssa=iloinen veronmaksaja. Oma vaimoni kuuluu jälkimmäiseen poppooseen
                      Kaikesta voi kapinoida ja siihen voi käyttää koko elämänsä. Olla omalla ristiretkellä. Jättää ostamatta auton koska verottaja vie niin paljon veroa siitä. Jättää työt tekemättä koska työnteko ei kannata. Kai sitä tuli jossain vaiheessa vanhaksi ja huomasin, etten mä tuu saamaan kapinoinnilla mitään itelleni. Jos verotus on korkea pitää tienaa vaan sitäkin enemmän. Siitä se ajatus lähti. 50te verottaja vie 20te veroo. 100te viedään 40te. Tää logiikka on yllättävän helppoa. Eli seuraava askel on 200. siitä jää jo yli 100 käteen, eli kakkos vaihtoehdon bruttotulojen yli. Keskitän mielummin omat voimani siihen 200 kun miettiä mitä sillä 40 ois saanut jonka verottaja vei 100 tonnista.

                      Autosta niin onko tuosta millanen fakta, et hartgen lastulla tulee hartgen takuu ja toimiiks se? Onks kukaa vieraillut hartgen pajalla saksassa?

                      Comment

                      • duckland
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 418

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Auto voi myöskin olla rahoitusyhtiön ja kuskilla on ison lompakon sijaan vain iso ego. Aika moni vakituisessa työssä käyvä kun voi tuollaisen hankkia, siis jos se uusimman korimallin auto vain on elämän prioriteeteissa tarpeeksi korkealla.
                        ainoastaan joku joka on aivan vitun tyhmä tekee noin. myös 5 tonnin auto voi olla jollekin aivan yhtä vitun tyhmää kun 80 auto toiselle. Jos se ego vaatii bemarin merkin keulille.

                        Comment

                        • Ishvan
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 254

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Auto voi myöskin olla rahoitusyhtiön ja kuskilla on ison lompakon sijaan vain iso ego. Aika moni vakituisessa työssä käyvä kun voi tuollaisen hankkia, siis jos se uusimman korimallin auto vain on elämän prioriteeteissa tarpeeksi korkealla.
                          Olisi kiva nähdä pankkitädin ilme kun ehdottaa reilua 80-tonnin autolainaa parin tonnin bruttotuloilla kaveriksi asuntolainan kylkeen. Kyllä siellä sentään jonkilaista likviditeettiä pitää lisäksi löytyä, eikä se pelkkä vakipaikka tosiaan ihan aina riitä.
                          Last edited by Ishvan; 26-01-2013, 19:03.
                          -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Ishvan View Post
                            Olisi kiva nähdä pankkitädin ilme kun ehdottaa reilua 80-tonnin autolainaa parin tonnin bruttotuloilla kaveriksi asuntolainan kylkeen. Kyllä siellä sentään jonkilaista likviditeettiä pitää lisäksi löytyä, eikä se pelkkä vakipaikka tosiaan ihan aina riitä.
                            Kuka laittaa yli 80 tonnia F30:een? Sillä hinnallahan saa jo paljon paremmankin auton. Vakuudeksi auto ja asunto ja sitten on uusin korimalli alla ja elämä hymyilee...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Tarttee testata 328 jossain.

                              Jotenkin rauhallisemmin ne F10:n jarrut toimi kuin F30:ssä, kävelyvauhdissa F30 pysähtyi kevyellä polkaisulla kuin seinään, F10 taas hiukan hitaammin, mutta toisaalta sivistyneemmin. Ja mielestäni sama ilmiö toistui lievempänä ajonkin aikana.

                              F30 xDrive oli mielestäni tosi hyvin balanssissa jäisellä/lumisella pikkutiellä eli ei tullut sitä nelivedon tyypillistä ilmiötä, että pito on hämäävän hyvä mutta jarrutuksessa tulee paniikki kun auto ei meinaa pysähtyä. 90-asteen mutkaan vauhdilla ajossa F30 meni (melkein) minne pitikin, F10 taas meni selvästi leveäksi. Tuossa oli käytössä 60-90km/h nopeuksia, sport-asento, ajonvakaus oletusarvossa.

                              Autojen alla olevien renkaiden käyttömäärä toki on arvoitus, jossainhan saattoi olla loppuunajetut ja jossain uudet.


                              Kävin myös ajamassa jkl:n laakkosella 320iA X-driven, kun odottelin autoa huollosta.

                              + sisällä kaikki bmw tyyliin just kohdallaan
                              + sport penkit todella hyvät ja säädöt saa varmasti jokainen mieleisekseen
                              + sport + asetuksella tomaatti lyö vaihdetta pesään rattinapeista kuin smg konsanaan, todella hienosti toimii laatikko bensakoneen kanssa yhteen
                              + koneessa tasaisesti vääntöä koko kierrosalueen
                              + 4-veto toimii kuin unelma ja alusta hienosti balanssissa

                              Sitten niitä miinuksia...

                              - niin kuin jo todettu tien jylinä tulee aika rajusti sisään
                              - moottori vinkuu kierroksilla kuin sähkömoottori ja kuuluu sisälle hyvin
                              - moottori toimii hienosti, mutta aikalailla hajuton ja mauton. Ei saa oikeen mitään kiksejä.
                              - jarrut vinkui ärsyttävästi


                              Jos tollasta olisin ostamassa, niin ehdottomasti bensakoneella, jos auto ei tule pitkän matkan ajoon ja kulutus ei haittaa.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • JNIJNI
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1488

                                Kukaan koeajanut 330d:tä? Kokemuksia?
                                G21 LCI 330e xDrive 2022
                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X