Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duckland
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 418

    F30 Vanne- ja rengasfit -topic

    Noniin. Eiköhän e90 voi jättää hautuumaalle ja keskittyy olennaiseen, eli nykyiseen korimalliin.

    Mikä on F30 et, keskireikä ja jako ensiksi?

    Itse googlettelin ja sain kuvan, että 120*5, et 34. Eli samat kun e90:ssä. meneekö siis e90 vanteet f30:een?

    Vähän epäilyttää silti. Vannekokoa kun ei tarvitsisi kasvattaa 19" itsellä ja nykyiset istuu omaan silmään niin voisin iskea ne f30:een mieluusti myös.

    Kuvia lisää tietoa kaipaisi kipeästi viisaammilta. Aftermark vanteista tietenkin.
  • duckland
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 418

    #2
    Itse itselle vastaten pultit on kaiketi eri kokoiset, mutta tämä ei kaiketi vaikuta itse vanteisiin?

    Pitää kai ostaa e36 niin suomesta keskustelupalstoilta saa jotain vastauksia. Autojen synkkä hautuumaa suomi.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      Originally posted by duckland View Post
      Itse itselle vastaten pultit on kaiketi eri kokoiset, mutta tämä ei kaiketi vaikuta itse vanteisiin?

      Pitää kai ostaa e36 niin suomesta keskustelupalstoilta saa jotain vastauksia. Autojen synkkä hautuumaa suomi.

      Tuskin vielä on hirveesti käytännönkokemuksia, kun ei ole koko autoja edes saatavilla vielä
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • duckland
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 418

        #4
        Juu auto on tietysti pienoinen ongelma. Tai harvinaisuus vielä viikon suomessa, kun 1 kpl kaiketi tällä hetkellä maassa autoja. Viikon päästä diilereillä omat esittelyautot ja huhtikuusta eteenpäin kuluttajilla.

        Silti olettaisin foorumillakin olevan bmw erikoistuneita osaajia(mahdollisesti töissä bmw liikkeissä) ja olisi speksejä tiedossa autosta edes hiukan. Kysyvähän ei tieltä eksy, mutta on tää aika metsästystä f30 tietojen kanssa.

        Comment

        • JaTR
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 38
          • Turku

          #5
          Nyt kai alkaa tätä mallia olla sen verran liikenteessä, että voin herätellä tätä keskustelua.

          Mitä vanteita ja renkaita olette laittaneet omaan f30/f31:een.

          Itse aion laittaa talvirenkaat auton mukana tuleviin 16" vanteisiin. Kesävanteita olen jo vähän katsellut. Sen verran arvostan mukavuutta, että vannekoko tulee todennäköisesti olemaan 17".

          Kyllähän 18" vanteet olisivat näyttävämmät, mutta tuleeko autosta liian kova omaan makuuni ja lisääntyykö rengasmelu liikaa. :think
          F30 320iA business

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by JaTR View Post
            Nyt kai alkaa tätä mallia olla sen verran liikenteessä, että voin herätellä tätä keskustelua.

            Mitä vanteita ja renkaita olette laittaneet omaan f30/f31:een.

            Itse aion laittaa talvirenkaat auton mukana tuleviin 16" vanteisiin. Kesävanteita olen jo vähän katsellut. Sen verran arvostan mukavuutta, että vannekoko tulee todennäköisesti olemaan 17".

            Kyllähän 18" vanteet olisivat näyttävämmät, mutta tuleeko autosta liian kova omaan makuuni ja lisääntyykö rengasmelu liikaa. :think

            18" rengas F30:ssä on samankorkuinen kuin E90:n 17 tuumainen, eli ei todellakaan tule mikään kova. 20" rengas voi alkaa tuntua hiukan kovalta. Ajotuntuma BMW:llä on tarkoituksella tehty urheilulliseksi ja hiukan kovaksi, niin eikai sitä tarvitse löysillä renkailla yrittää pilata?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • spjarv
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 83
              • Espoo

              #7
              Originally posted by JaTR View Post
              Mitä vanteita ja renkaita olette laittaneet omaan f30/f31:een.

              Itse aion laittaa talvirenkaat auton mukana tuleviin 16" vanteisiin. Kesävanteita olen jo vähän katsellut. Sen verran arvostan mukavuutta, että vannekoko tulee todennäköisesti olemaan 17".

              Kyllähän 18" vanteet olisivat näyttävämmät, mutta tuleeko autosta liian kova omaan makuuni ja lisääntyykö rengasmelu liikaa. :think
              18" m sportin (403) kesävanteet ja 18" sportline (397) talvivanteet, OEM:ää siis. Koeajettu on nyt 17, 18 ja 19" kesärenkailla, kaikki run-flat ja 17" talvirenkailla. Liikaa kovuutta en ole havainnut ja en ole mikään teräsperse. Ihan käyttiskokoja kaikki.

              Omaan rengastuskokoon vaikutti olennaisesti se, että OEM 19" vanteet olivat mielestäni rumempia ja nuo kaksi vannetta jotka otin olivat mallistosta eniten omaan makuuni. Jos joskus tulee vaihdettua, niin en edes miettisi tuota mukavuusaspektia kesärenkaissa ennen kuin ylitetään 19".
              ajossa 328iA M sport '13
              ex. e39 535iA '01 facelift (2007-2012), e34 525i '91 (1999-2007) ja e30 324td '86 (-1999)

              Comment

              • JaTR
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 38
                • Turku

                #8
                Olin ajamassa muutaman kerran F30 sedania eri liikkeissä ja joka kerta autossa oli rengastuksena 225/50/17 (talvi- ja kesärenkaina). Liikkeiden sisätiloissa näytillä olevissa autoissa oli taas usein 18" vanteet.

                Siitä tämä pelkoni 18 tuuman vanteita kohtaan. Harmillista etten ole päässyt kokeilemaan autoa 18 tuuman vanteilla. :think
                F30 320iA business

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by JaTR View Post
                  Olin ajamassa muutaman kerran F30 sedania eri liikkeissä ja joka kerta autossa oli rengastuksena 225/50/17 (talvi- ja kesärenkaina). Liikkeiden sisätiloissa näytillä olevissa autoissa oli taas usein 18" vanteet.

                  Siitä tämä pelkoni 18 tuuman vanteita kohtaan. Harmillista etten ole päässyt kokeilemaan autoa 18 tuuman vanteilla. :think

                  18" tavallinen rengas on mukavampi kuin auton mukana tulevat runflatit. Jopa 19" tavallinen voi olla pehmeämpi kuin 17" runflat....
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • JaTR
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 38
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    18" tavallinen rengas on mukavampi kuin auton mukana tulevat runflatit. Jopa 19" tavallinen voi olla pehmeämpi kuin 17" runflat....
                    Tekniikan Maailman premium-farkkujen testissä Bemari kärsi mielestäni rajusti 225/45/18 renkaista. Olikohan ne vielä Runflatit. Audissa oli alla 16" vanteet ja testissä kehuttiin ajo-ominaisuuksia ja testin mukaan se oli vielä hiljaisempi kuin Bemari.

                    Koeajoin A4:n ja f30:n 17" normaaleilla nastarenkailla ja voisin vaikka mennä takuuseen, että Bemari on hiljaisempi. Myöskään uraherkkyyttä en Bemarissa havainnut.

                    Onhan tuossa TM:n testissä se pikkuisen outoa, että testataan nelivetoisia ja kaksivetoisia farkkuja samassa testissä. Tosin Bemarilla ei tainnut olla saatavilla vielä nelivetoista farkkua tuohon aikaan.

                    En tiedä onko se vain kuvitteluani, mutta jotenkin tuntuu, että Volkswagen Groupin autot pärjäävät aina kumman hyvin TM:n testeissä? :think
                    F30 320iA business

                    Comment

                    • spjarv
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 83
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by JaTR View Post
                      Olin ajamassa muutaman kerran F30 sedania eri liikkeissä ja joka kerta autossa oli rengastuksena 225/50/17 (talvi- ja kesärenkaina). Liikkeiden sisätiloissa näytillä olevissa autoissa oli taas usein 18" vanteet.

                      Siitä tämä pelkoni 18 tuuman vanteita kohtaan. Harmillista etten ole päässyt kokeilemaan autoa 18 tuuman vanteilla. :think
                      Minulle oli pari viikkoa ajossa F30, jossa oli 17" talvirenkaat runflateilla. Kun vaihdoin omaan F30:een, siinä oli 18" non-RF:t (Continental).

                      Omasta kokemuksestani näistä kahdesta 18" non-RF:t ovat mukavammat. Alustan mahdollinen kovuus tulee enimmäkseen M-alustasta (jollainen kummassakin autossa on). Eikä sekään mikään tuomiopäivän laite ole.

                      Vanhaan autooni verrattuna ainakin vaimon kommentit ovat, että on selkeästi mukavampi alusta nyt kuin ennen (e39 -30/20mm, 18").

                      -Sami
                      ajossa 328iA M sport '13
                      ex. e39 535iA '01 facelift (2007-2012), e34 525i '91 (1999-2007) ja e30 324td '86 (-1999)

                      Comment

                      • JaTR
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 38
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by spjarv View Post
                        Minulle oli pari viikkoa ajossa F30, jossa oli 17" talvirenkaat runflateilla. Kun vaihdoin omaan F30:een, siinä oli 18" non-RF:t (Continental).

                        Omasta kokemuksestani näistä kahdesta 18" non-RF:t ovat mukavammat. Alustan mahdollinen kovuus tulee enimmäkseen M-alustasta (jollainen kummassakin autossa on). Eikä sekään mikään tuomiopäivän laite ole.

                        Vanhaan autooni verrattuna ainakin vaimon kommentit ovat, että on selkeästi mukavampi alusta nyt kuin ennen (e39 -30/20mm, 18").

                        -Sami
                        Pitänee laittaa nuo 18 tuumaiset non-runflatit harkintaan. Onhan ne paljon näyttävämmät.
                        F30 320iA business

                        Comment

                        • pete79
                          Newbiemmer
                          • Mar 2004
                          • 18
                          • keski-pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by duckland View Post
                          Itse itselle vastaten pultit on kaiketi eri kokoiset, mutta tämä ei kaiketi vaikuta itse vanteisiin?

                          Pitää kai ostaa e36 niin suomesta keskustelupalstoilta saa jotain vastauksia. Autojen synkkä hautuumaa suomi.
                          Onko kukaan kokeillut meneekö nuo pultit e90 malliin sopiviin vanteisiin vai onko esim. kartio erillainen kuin e90 pulteissa...?

                          Pultit on tosiaan 14 mm eli pari milliä paksummat kuin e90:ssä, mutta sopiikohan tähän f30; eteen 19", 8,5" et 35 ja takana 19", 9,5" et 45...??
                          Last edited by pete79; 28-02-2013, 11:53.
                          BMW 530 DA -04

                          EX: BMW 320 D -03, BMW 320 D -98, VW GOLF -94, VOLVO 360 GL turbo -87.

                          Comment

                          • duckland
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 418

                            #14
                            onks spjarv miettinyt kesävanteita jo? Hitto tää on vaikeeta. Nyt itellä varmaan oikeastaan ainoa siisti ehdokas ois breytonit. Mullakii o msport alusta mut silti toi näyttää ehkä hiukan korkeemmalta ku e90 msportil. Et tuleekoha täs vielä jousien vaihtokii. mitää teinimatalaa kippoo ei jaksa väsää vaa sellanen siististi tehty pikkutuunaus.

                            Breytonilta löytyy 9,5 ja et 42 ja 8,5 et 38. Noiden pitäis istuu kaiketi suht nätisti. voi taas olla yksinpuhelua, mut kuka osais heittää muita vannevaihtoehtoja????

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by duckland View Post
                              onks spjarv miettinyt kesävanteita jo? Hitto tää on vaikeeta. Nyt itellä varmaan oikeastaan ainoa siisti ehdokas ois breytonit. Mullakii o msport alusta mut silti toi näyttää ehkä hiukan korkeemmalta ku e90 msportil. Et tuleekoha täs vielä jousien vaihtokii. mitää teinimatalaa kippoo ei jaksa väsää vaa sellanen siististi tehty pikkutuunaus.

                              Breytonilta löytyy 9,5 ja et 42 ja 8,5 et 38. Noiden pitäis istuu kaiketi suht nätisti. voi taas olla yksinpuhelua, mut kuka osais heittää muita vannevaihtoehtoja????
                              Oletko minun myymät mallit katsonut?



                              Perus replicoitten lisäksi löytyy myös muutama astetta laadukkaampi rosterireunainen malli

                              esim. nämä:



                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎