Announcement

Collapse
No announcement yet.

g20 330e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 892
    • Kymenlaakso

    g20 330e

    Pienet koeajofiilikset jakoon, tämä nyt ei ole sitten viiltävän tarkkaa analyysiä, vaan puolen tunnin heilautus. Olin f31:llä, 320iA xDrive LCI:llä liikkeellä, niin siitä tuohon ja takaisin tuli siis hypättyä. g20 oli business sport varusteinen.

    Tuntuu hieman isommalta, kuin f31, reilusti pienemmältä kuin f10. Kokolailla huomaamaton hybrid tilassa tuo voimantuoton vaihtelu akun ja bensan välissä. Tehoa todella mukavammin, kuin f31 320i:ssä, pikku kiihdyttelyyn ja ohitteluun riittänee. Laatu, hyvä sellainen, oli läsnä.

    Ainoa ihmetys oli 50-100km/h kiihdytyksessä tuntuneet vaihdot, kun 8-lovisessa f31:ssä siihen ei kiinnitä milloinkaan huomiota, paitsi sportilla haluaa pitää korkeita kierroksia ohituksen jälkeen, kuten tämäkin, niin siis g20 330e tuossa 50-100 kiihdytyksessä antoi tuntuvat pari nykäystä vaihdoissa, myyjä ei osannut suorilta sanoa, miksi. Ainoa ”havainto” sinänsä.

    Kun hyppäsi takaisin f31:een, pienempi, ketterämpi, käteenkäyvempi, tunnokkaampi. Joten, ehkä f31 6-moottorilla olisi se tämän hetken mieluisin käyttöauto...

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
  • Deuce
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 7

    #2
    Itse vaihdoin f31.sen -> g21 330e ja en kyllä kadu hetkeäkään. Laatuvaikutelma parempi, ei nitise eikä natise, todella hiljainen. Alusta toimii paremmin, nielee töyssyt huomaamattomasti. Mutta jokainen tyylillään….

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6892
      • N/A

      #3
      Ja varsinkin M-adaptive suspensionilla / variable sports steeringillä todella asiallinen yhdistelmä.
      Itse koin todella suuren eron F30 vs G20 laatuvaikutelmassa. Omaan makuun G20 toki aika suuri auto, kun tottunut E46 generaatioon.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7327
        • Oulu

        #4
        Osaako joku selittää G20 320e ja 330e välistä tehoeroa paremmin kuin Tuulilasin 320e-koeajo?

        Tuulilasin jutun mukaan polttomottorin teho on 320e:ssä 167 hv ja 330e:ssä 184 hv. Eroa siis näissä vain 17 hv. Sähkömoottori on kuulemma molemmissa saman tehoinen eli 113 hv. Kuitenkin autojen kokonaistehot eroaa reilusti enemmän, 204 hv vs. 292 hv, eroa siis on 88 hv.

        On varmaan mahdollista että 320e:ssä on kokonaistehoa rajoitettu, eli sähkömoottorista ei oteta ulos juuri mitään polttomoottorin ollessa toiminnassa, mutta miksi sitten 320e on kuulemma selvästi hitaampi myös pelkällä sähköllä?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1340
          • Kajaani

          #5
          Joidenkin tietojen mukaan 320e olisi B48B20A moottori
          330e taas B48B20B josta viripajojen mukaan saa hyvin tehoa.
          Lienee sitten turbossakin eroa. imusarjoissa yms ja tietty ihan eri kone periaatteessa.
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6892
            • N/A

            #6
            330E löytyy molempia moottoreita, A sekä B variantteja.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2287
              • Uusimaa

              #7
              Tänään ensimmäisen kerran töihin takavetoisella 330e:llä. Yllätyin positiivisesti kun autolla pääsikin koko 35km työmatkan sähköllä ja vielä jäi 4km ylimääräistäkin rangea. Vaikka lähtiessä pakkasta -5 astetta.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6892
                • N/A

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Tänään ensimmäisen kerran töihin takavetoisella 330e:llä. Yllätyin positiivisesti kun autolla pääsikin koko 35km työmatkan sähköllä ja vielä jäi 4km ylimääräistäkin rangea. Vaikka lähtiessä pakkasta -5 astetta.
                Keli kun on +20C range on parhaillaan 65km taajama-ajossa.
                Maantiellä putoaa siitä toki hieman.

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2287
                  • Uusimaa

                  #9
                  Sittenhän tässä ajelee sähköllä kaikki ajot mökkireissuja lukuunottamatta

                  Osaatteko heittää valistuneita arvauksia polttoaineen kulutuksesta kesällä. Kesällä rampataan edestakaisin Järvenpään ja Varkauden väliä. Välillä kuomukärryn kanssa ja välillä ilman kärryä? Tässä yksilössä on siis myös tehtaan vetokoukku ja vetomassa 750kg.

                  Mahtaakohan kulutus nousta ihan älyttömäksi ison kuomukärryn kanssa. Lähtiessä tietysti aina akku täynnä.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • peeämwee
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1819
                    • I sink hell

                    #10
                    Originally posted by Antti O View Post
                    330E löytyy molempia moottoreita, A sekä B variantteja.
                    Mistä tietää kumpi variantti itsellä kyseessä?
                    2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                    Comment

                    • 314da
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 228
                      • J

                      #11
                      Originally posted by peeämwee View Post
                      Mistä tietää kumpi variantti itsellä kyseessä?
                      Kokeile vaikka KL-varaosien sivuilla olevalla auton tiedot haulla, se yleensä näyttää moottorin variantin.

                      Comment

                      • ANSSI
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 322
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by peeämwee View Post
                        Mistä tietää kumpi variantti itsellä kyseessä?
                        Moottorin etupäästä lohkosta löytyy koodi
                        330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                        EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6892
                          • N/A

                          #13
                          Oman kokemuksen mukaan, takavedossa on B kone ja nelivedossa A.
                          Mutta helpoiten selviää, kun ottaa koneen päältä muovisuojan pois. Se on stanssattu siihen etupäähän.

                          Comment

                          • peeämwee
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1819
                            • I sink hell

                            #14
                            Ok, kiitokset vastanneille!
                            2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                            Comment

                            • TJK
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 256
                              • Kotka

                              #15
                              Eilen lähti auto hinurin lavetilla kaupan pihasta kun joku alkoi käryämään (haisi palaneelle) ja veti 12V akun tyhjäksi ja auto ei enää "käynnistynyt". Vähän jännittää että millanen operaatio on edessä. Onko jollain tullut jotain vastaavaa eteen näiden kanssa?
                              BMW G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎