Näissä ei taida olla sellaista moodia, jossa matka-ajossa mentäisiin polttomoottorilla ja sähköllä sekaisin ilman, että akun varaus laskee? Passatissa oli hybridimodi sellainen, että se käytti molempia sekaisin ja kulutus oli matka-ajossa ~5,8 l/100 km. Akussa pysyi varaus samana koko matkan, joten pidemmällä reissulla ei joutunut latailemaan. Bemarin hybridimoodi näyttäisi menevän pääasiassa sähköllä koko ajan ja muissa moodeissa pelkästään polttomoottorilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
g20 330e
Collapse
X
-
Originally posted by Banned View PostNäissä ei taida olla sellaista moodia, jossa matka-ajossa mentäisiin polttomoottorilla ja sähköllä sekaisin ilman, että akun varaus laskee? Passatissa oli hybridimodi sellainen, että se käytti molempia sekaisin ja kulutus oli matka-ajossa ~5,8 l/100 km. Akussa pysyi varaus samana koko matkan, joten pidemmällä reissulla ei joutunut latailemaan. Bemarin hybridimoodi näyttäisi menevän pääasiassa sähköllä koko ajan ja muissa moodeissa pelkästään polttomoottorilla.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by Banned View PostTuli kaupat sovittua 330e Xdrivesta. M-Sport Portimao blue sedanina. On kyllä maukkaan oloinen peli. Nyt on 5 vuotta ollut alla Passat GTE ja onhan tuo bemari ihan eri maailmasta fiiliksen suhteen.
Montaa 330e yksilöä kävin katsomassa ja kokeilemassa, enkä ihan juuri mieleistä löytänyt - tai sitten tarjous oli ihan hanurista. Ylihuomenna luovutettava auto osoittautui hyväksi kompromissiksi mieluisin varustein. Selkeimmät erot Cupra Atecaan löysin tietysti korista (Ateca on SUV), ohjaamon äänimaailmasta (BMW on selvästi hiljaisempi) ja ohjaamon ilmeestä (BMW nykyaikaisemman näköinen). Arkiajoja ajatellen ajettavuudessa sen sijaan ei mitään maata mullistavaa eroa mielestäni ole. Eivät ne toki 1:1 ole, mutta kummatkin jämäköitä, suuntavakaita ja mukavia maantiekiitäjiä. Voimaa molemmissa on itselleni vähintäänkin riittävästi (Cupra hitusen vikkelämpi).
Katsotaan miten matka Bimmereiden maailmassa lähtee sujumaan - kerran olen BMW:n aiemmin omistanut, silloin kyseessä oli E30-koppainen 323i...Last edited by Jasca; 14-05-2024, 07:25.BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08
Comment
-
-
Originally posted by Jasca View PostKatsotaan miten matka Bimmereiden maailmassa lähtee sujumaan - kerran olen BMW:n aiemmin omistanut, silloin kyseessä oli E30-koppainen 323i...
Autossa oli ostaessani alla 20-tuumaiset Haxer-vanteet kiina-Sailunein (245/35ZR20 edessä ja takana), ne vaihdettiin BMW:n 19-tuumaisiin 793 I kiekkoihin Good Year Eagle F1 renkain (225/40 & 255/35). Ajettavuus parani entisestään ja kulutus laski hieman, eli Good Yearin vierintävastus ilmeisesti pienempi. Maantiellä (max 100 km/h) tuntuu vievän pelkällä bensalla ajaen hieman päälle 5 l/100 km, mitä pidän hienona lukemana. Sähköä menee 80 km/h keskinopeudella noin 15 kWh/100 km.BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08
Comment
-
-
Työmatka n. 70 km suuntaansa, josta 1/3 moottoritietä ja 2/3 maantietä & taajamaa. Auton omaa navia (kotoa lähtiessä määränpääksi koti, välietapiksi työpaikka) ja Hybrid Eco Pro -moodia käyttäen keskikulutus 3,5 l/100 km. Sähköä mennyt menomatkalla 9-9,9 kWh/100 km ja paluumatkalla 4,1-4,9 kWh/100 km; paluumatkalle lähtiessä range 15-18 km luokkaa, työpaikalla ei ole mahdollisuutta ladata. Moottoritieosuudet auto näyttää menevän lähinnä bensiinillä, muilla osuuksilla sekakäyttöä tai puhdasta sähköä mm. ajonopeudesta riippuen.
Tällä hetkellä auton rangearvio täydellä akulla 52 km, todellista rangea en ole (vielä) mitannut. Hyvin tyytyväinen olen joka tapauksessa noihin lukemiin. Vertailukohtana aiempi Cupra Ateca, jonka keskikulutus työmatkalla 7-8 l/100 km olosuhteista riippuen.BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08
Comment
-
-
Mulla on ennätys karvan yli 50km sähköllä, varmaa joku 55-60km sähköllä vois päästä jos oikein lähtisi yrittää. Takaveto 2019 330e 17" pyörillä-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Moi, kävin katsomassa paria eri käytettyä G20 toinen 330e toinen 320e. Katsoin kulutuksen tehtaalta molemmista ja jäi mietityttämään miten autoja on käytetty eri tavalla ja miten niitä on sitten käytetty.
330e ajettu 60 tkm kulutukset alla. Tämä näytti auton tiedoista SoH 85%. Auto on käyttänyt tähän asti 9076 kWh sähköä, joten akun nettokapasiteetin 10,4 kWh perusteella akkua on ladattu noin 873 sykliä.
320e ajettu 33 tkm kulutukset alla. Tämä näytti auton tiedoista SoH 98%. Auto on käyttänyt tähän asti 989 kWh sähköä, joten akun nettokapasiteetin 10,4 kWh perusteella akkua on ladattu noin 95 sykliä.
Noiden perusteella auton ilmoittama akkujen kunto vaikuttaa todenmukaiselta. Enemmän ajetun kulutuslukemat vastaa lähemmäs tehtaan lukuja.
Keskinopeuksien perusteella ei juuri näyttäisi olevan eroa kaupunki- ja maantieajon välillä ja aika kaupunkipainotteiselta vaikuttaa tolla alle 40 km/h keskinopeudella, joten onko enemmän ajetulla käytetty enemmän Electric-modea ja vähemmän ajetulla Hybrid-modea vai jopa Sport-modea vai onko enemmän ajetulla käytetty navigointia, jolloin auto osannut optimoida sähkönkulutuksen paremmin koko matkalle.
Miten muuten voi olla näin isot erot bensa ja sähkön kulutuksissa, mutta silti auton mukaan molemmilla on ajettu suunnilleen 1/3 sähköllä kokonaismatkasta?
Comment
-
-
https://www.tiktok.com/@kokkolanauto...46211341258017 Mitäs mieltä tästä? On aika hepposesti suojattu tuo liitin. Auton 330e ja sellanen seisoo pihassa.
ja toinen https://www.tiktok.com/@kokkolanauto...=1725988973998
Last edited by baijerilainen; 10-09-2024, 20:25.g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View Post"Ulkoinen vika", ja syynä bmw:n oma liitin...KTM 990 Adventure
Passat GTE
Comment
-
-
Originally posted by Banned View Post
No tämä. Akku vikaantuu bmw:n omien osien vuoksi, joten aika erikoista rajata akkutakuusta ulos. Jos kotelo vuotaa, niin ei se kyllä kuskin vika ole. Uskaltaako noita liittimiä mennä nykimään vai saako näpeilleen?
Ihmettelen, ettei ole takaisnkutsua. Liittimen sisäosa vaikutti puhtaalta (tiivis), eli pelkkä kaapelinvaihto uudella liitindesignillä auttaisi
Tuosta ei käy selville, että pitäisikö tuon liititimen olla vesitiivissä tilassaG21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
Comment