Täytyypä ottaa tuo boksi syyniin sitten jos puolan vaihto ei auta...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 520 M20 kipinä hukassa *ratkaistu*
Collapse
X
-
Oli puolakin hajalla, mutta sen vaihtokaan ei auttanut. Entiseltä puolalta ei lähteny virta eteenpäin, uudelta lähtee, mutta kipinää ei tuu vieläkään tulpille asti. Virranjakajan kansi oli halki, se ja pyörijä vaihdettiin. Epäiltiin että rikkinäinen virranjakajan kansi on käräyttänyt puolan. Noh, startti pyörii paremmin ja vähän lupailee, mutta ei käynnisty VIELÄKÄÄN.
Nyt on syynissä viimeinkin se ecu, jota ite jo varmemmin tänään veikkailin, kun rupesin pohtimaan sitä että auto ei antanu lukea niitä vikakoodeja.
Tää menee nyt aivan henkimaailman hommiksi.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostOli puolakin hajalla, mutta sen vaihtokaan ei auttanut. Entiseltä puolalta ei lähteny virta eteenpäin, uudelta lähtee, mutta kipinää ei tuu vieläkään tulpille asti. Virranjakajan kansi oli halki, se ja pyörijä vaihdettiin. Epäiltiin että rikkinäinen virranjakajan kansi on käräyttänyt puolan. Noh, startti pyörii paremmin ja vähän lupailee, mutta ei käynnisty VIELÄKÄÄN.
Nyt on syynissä viimeinkin se ecu, jota ite jo varmemmin tänään veikkailin, kun rupesin pohtimaan sitä että auto ei antanu lukea niitä vikakoodeja.
Tää menee nyt aivan henkimaailman hommiksi.
Joskus kerta kierros kastelua riittää ne pilaamaan.
Ecussa tuskin vika jos edes lupailee. En usko että on rikki.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo nyt kun sitä on pyöritelty ilman sytytystä niin tulpat kastuneet.
Ja kun puolanjohdon päästäkään ei lyö kipinää?Last edited by Kv1984; 11-01-2015, 17:52.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Kyl se nyt näyttää siltä että taitaa olla moottorinohjausboksissa vika. Siitä kieli jo sekin, ettei autosta saanu vikakoodeja luettua. Vein boksin tsekattavaksi yhdelle elektroniikkanerolle, ja sieltä tuli jo alustava tuomio, että hapettumaa ja juotosmurtumia. Eipä siihen paljo muuta tarvii...
Huomenna selvinnee boksiparan lopullinen tuomio.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostSiitä kieli jo sekin, ettei autosta saanu vikakoodeja luettua.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Posteipä taida olla tuossa m20 moottorissa niin paljoa elektroniikkaa että millään "nyky" laitteella saisitte luettua mitään vikakoodia. tulpat pois, pyttyjen kuivaaminen vaikka paineilmalla, uudet tulpat ja käyntiin. tuskin on boxissa sen kummallisempaa vikaakaan
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostKyllä sieltä diagnoosipistoke löytyy, ja autocomilla pitäisi saada luettua koodit kun on oikea adapterikin. Voishan tuota pyttyjen kuivaamista ja uusia tulppia tietty yrittää, tässä on varmaan yritetty kohta kaikkea paitsi uhraamista vanhoille jumalille...
Comment
-
-
Ahaa...
Mutta tässä tämänastiset:
- Puola vaihdettu, edellinen oli rikki
- Puolanjohto vaihdettu, kokeiltu kahdella eri johdolla
- Virranjakajan kannessa oli halkeama -> vaihdettu uuteen
- Moottorinohjausboksi tarkistettu, ei vikoja piirilevyssä, ellei sitten ole prossuvikaa tms. Ohjausboksin releet ok, mutta toinen oli vähän ottanu lämpöä jostain. Näiden kahden releen paikka vaihdettiin, ei mitään vaikutusta.
- Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
Mikä voi VIELÄ olla vikana kun kipinää ei tuu? Se ei räiski edes tulpanjohdon päästä, vaikka puolalle tulee virtaa.
Onko jotain sulaketta tai relettä joka ohjaa sytytystä, ja jos on niin missä ja minkä värinen? Pitäiskö kokeilla vaihtaa tuota toista moottorinohjausboksin relettä, jonka liittimet näytti vähän kummallisilta?
Mulla oikeesti loppuu järki tän kanssa.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Suuttimista en osaa sanoa, en oo kuunnellut kun oon ollut lähinnä avaimenkääntäjän roolissa siinä kun autoo on koitettu saada käyntiin. Eipä tällä kertaa edes lupaillut. Buusterin kanssa koitin startata kun akku oli tyhjentynyt, mutta starttimoottori se vaan pyörähteli vaivalloisen kuulosesti...
Mahdollisesti boksivika kuitenkin. Viikonloppuna tai ens viikolla pitäis tulla toinen boksi testiin...
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Testattu toisella eculla, ei toimi. Ei mitään muutosta edelliseen. Startti vaan jauhaa mut kipinää ei tuu. Bensapuoli on ok, koska bensa haisee ulos asti kun starttaa, eikä kone polta edes suoraan ilmaputkeen suihkautettua eetteriä.
Suuttimet kuulostaa olevan ok.
Onkos muuten mitään sulaketta tai relettä, jonka takana sytytysjärjestelmä olis? Meinaan jos kyseessä onkin vaan joku naurettava palanut sulake kun tähän mennessä on mennyt jo parisataa auton korjaukseen...Last edited by Kv1984; 18-01-2015, 10:45.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
Comment