E34 520 M20 kipinä hukassa *ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2193
    • Karstula

    #76
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Kampuran asentotunnistin on just paketista reväisty... Lieneeköhän tässä autossa toinenkin samaa tehtävää suorittava osa :think
    Onko anturi mallia tarvike vai ihan oem?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8284
      • Järvikylä (Nakkila)

      #77
      Onko tarkastettu mahdolliset jälkiasennus ajonestot virtalukon johtosarjasta?
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3232
        • Joensuu

        #78
        kampiakselin asentotunnistimen vaihdon yhteydessä menny impulssianturin ja kampuran anturin piuhat vääriin pistokkeisiin?
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • sLedge
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 110
          • Espoo

          #79
          Kyllä se taitaa olla niin, että virtalukon kautta puolan navalle 15 tuleva johto on epäkunnossa. Tai sitten virtalukko epäkunnossa.

          Tämän voi todeta: Ottakaa akusta ja puolasta johdot irti ja mitatkaa akun + kaapelikengästä puolan + johdon päähän vastus (resistanssi). Virtalukko kakkosasennossa eli niinku auto ois käynnissä. Löytyykö yhteys vai ei? Minkä verran vastusta?
          Last edited by sLedge; 26-01-2015, 13:51.
          E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
          Ex E39 540i -97

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            #80
            Originally posted by [Snowboarder] View Post
            Onko anturi mallia tarvike vai ihan oem?
            Tarvike.


            Originally posted by [peto2] View Post
            Onko tarkastettu mahdolliset jälkiasennus ajonestot virtalukon johtosarjasta?
            Ei oo minkäänlaisia ajonestoja ikinä ollu tässä vehkeessä...

            Originally posted by [Zetz] View Post
            kampiakselin asentotunnistimen vaihdon yhteydessä menny impulssianturin ja kampuran anturin piuhat vääriin pistokkeisiin?
            Mahdollista muttei todennäköistä, koska kampuran anturi oli ainoa joka irrotettiin. Liekö tässä mallissa impulssianturia edes muuten?

            Originally posted by [sLedge] View Post
            Kyllä se taitaa olla niin, että virtalukon kautta puolan navalle 15 tuleva johto on epäkunnossa. Tai sitten virtalukko epäkunnossa.
            Sitä epäilin jo. Mutta auto sammui ajosta - virtalukon olisi pitänyt särkyä kuulemma heti käynnistäessä, näin kuulin eräältä asentajalta. Toisekseen käynnistys ei onnistunut edes hyppykaapelilla akun plussalta puolan plussalle; eikös semmoisella virityksellä tuo johto 15 ole jo ohitettu? :think

            Itellä alkaa vahvistua epäilys puolan maadoitusjohdon viasta... ei tässä ole paljoo enää vaihtoehtoja. Turhauttavaa

            Joka tapauksessa päästään kaverin kanssa mittailemaan nuo puolan johdon ja akun navan vastukset.

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              #81
              Onkos moottorinohjauksen kaikki maadoitukset kunnossa?

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                #82
                Originally posted by Bansku View Post
                Onkos moottorinohjauksen kaikki maadoitukset kunnossa?
                Se pitäis kattoa kanssa.

                Mun mielestä startti kuulostaa jo kahvimyllyltä, niin jotta voisko vika kuitenki loppujen lopuksi olla hajonneessa starttimoottorissa? Tuleeko kipinä normaalisti jos startti on rikki?

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #83
                  Originally posted by Kv1984 View Post
                  Se pitäis kattoa kanssa.

                  Mun mielestä startti kuulostaa jo kahvimyllyltä, niin jotta voisko vika kuitenki loppujen lopuksi olla hajonneessa starttimoottorissa? Tuleeko kipinä normaalisti jos startti on rikki?
                  Tulee jos se kone pyörii.

                  Comment

                  • Zetz
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 3232
                    • Joensuu

                    #84
                    Originally posted by Kv1984 View Post
                    Liekö tässä mallissa impulssianturia edes muuten?
                    joskunkerta m20 moottori on kyseessä niin siitä impulssianturi löytyy (pitäisi ainakin löytyä, tehtaalla moinen on kaikkiin m20 moottoreihin asennettu) jos ei jostain kumman syystä löydy niin sit kannattaa moinen ainakin orkkispaikkan laittaa..

                    eli jos sulla ei ole siellä impulssianturia ollutkaan niin mahdollista että kampuran asentotunistimen piuha on lipsahtanut impulssianturin paikkaan.. tarkastappa huvikseen se
                    puh/txt/whatsapp: 0452673541
                    näillä mennään talvella:
                    e39 523ia arctic silver
                    e87 116i Japanrot
                    ja näillä kesällä:
                    e30 328i *Rot m50b28

                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      #85
                      Jäikö tämä nyt ratkaisematta?

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Originally posted by -Markus- View Post
                        Jäikö tämä nyt ratkaisematta?
                        Ainakin joksikin aikaa, kun ei siitä kukaan ottanut selvää mihinkään suuntaan eikä ole rahaa tai kiinnostusta viedä mokomaa romua mihinkään liikkeeseen huoltoon. Tutkimukset jatkunee kunhan saa kevään mittaan auton hinattua omaan pihaan, tai toinen vaihtoehto on että se menee varaosiksi ja loput kaatopaikalle.

                        Olisin kyllä edelleen kiinnostunut saamaan tuon yksilön käyntiin kun vaan tietäis mistä vikaa lähteä vielä ettimään. Kaikkien tutkimusten jälkeen pääongelmaksi on jäänyt se että puolalle ei tuu virtaa ja sen vuoksi ei tuu kipinää, mutta minkä takia puolalle ei tuu virtaa, sitä ei kukaan tiedä

                        Ja tosiaan impulssianturi löytyy kyllä ja se on paikallaan, ja kampuran anturin liittimetkin tarkistettiin ja ne on puhtaat. Sitten kun ja jos jaksaa niin rupeaa purkamaan noita johtosarjoja ja kattoo mitä ne on syöneet.
                        Last edited by Kv1984; 19-02-2015, 07:43.

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • Kv1984
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 584
                          • Jyväskylä

                          #87
                          Tämäkin keissi selvisi viimein.

                          Ensinnäkin, päärele löytyi, se oli kummallisessa paikassa ilmansuodattimen ja ilmamassamittarin alla. Rele oli hypännyt irti syystä tai toisesta, uskoisin ettei se ollut pohjassa asti alun perinkään.

                          Toisekseen, moottorin lämpötila-anturit oli jostain käsittämättömästä syystä kytketty ristikkäin, eli sinisen anturin piuha meni ruskeaan ja päinvastoin. En tiedä mikä järki tässä on ollut, mutta tuo sininen anturi oli ilmeisesti paskana. Molemmat anturit irti -> ladattu akku paikalleen -> lähti käyntiin. Pitihän sitä vähän sahata ja antaa kenkää, mutta siis nyt toimii

                          Ilmeisesti vika oli alun perinkin vain tuossa rikkoutuneessa anturissa, eli M20-kone taitaa olla aika tarkka tuosta nippelistä.

                          E34 518i Jet Black (ex)
                          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                          E38 M52B28 Oxfordgrün

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            #88
                            Hieno juttu, että selvisi vihdoin! Sit vaan kovaa

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • Kv1984
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 584
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Originally posted by -Markus- View Post
                              Sit vaan kovaa
                              Joo, kunhan korjaa eka talven yli seisomisesta jumittuneet jarrut ja saa auton leimalle

                              E34 518i Jet Black (ex)
                              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                              E38 M52B28 Oxfordgrün

                              Comment

                              Working...
                              X