Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520 M20 kipinä hukassa *ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    #61
    Originally posted by ihi View Post
    Sen verran vahavalla pohjalla tunnutaan liikkuvan, että ihan pakko kysyä siitä kipinästä vielä, että onhan tulppa ollut maadoitettu johonkin sitä kipinää kokeiltaessa?
    Kyl. Moottorin runkoon.

    Uusia tulppia ei ukko suostu tuohon hankkimaan, koska on sitkeästi sitä mieltä, että entiset on kunnossa kun ei ne kerta ole bensasta kastuneet... Minun kyllä tekis mieli testata sekin vaihtoehto, vaikka jotenkin en suostu uskomaan, että kaikki tulpat menisi yhtäkkiä kertalaakista niin paskaksi ettei auto edes lupaile käynnistyä, etenkin kun tulpat on ihan kuivat ja muutoin ok näköiset. Ne ei ole edes vanhat, viime keväänä ostettu.

    Jos syttyjohtosarjakin on ok, niin vaihtoehdoksi jää varmaan enää joku maadoitusvika tai rikkinäinen päärele. Jälkimmäisen löytäminen onkin sitten jo temppu, koska kukaan ei oikein tiedä missä se tuolla autossa on...

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      #62
      Originally posted by ihi View Post
      Eipä tulisi bensaakaan jos kampparin asento tunnistuksessa vikaa.
      Onko edellinen faktaa tämän auton tapauksessa? Koska mulla vähän tuntuma, että vois olla niin, että bensaa tulis vaikka esim kampuran asentotunnistin rikki tässä autossa. Tosin oma kokemus/etiäinen pohjautuu e30 325i vm 87, m20 se tuossakin on.. Ja edellämainittu vähän hatara kokemus/muistikuva, mutta jos joku vois vahvistaa asian ni ei tarvii arpoo.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        #63
        Mun käsittääkseni bensaa pitäisi kyllä tulla vaikka kampuran anturi rikki olisikin, koska siitä riippumatta ehjä bensapumppuhan nostaa paineet heti kun auto starttaa... vaiko? :think

        Ja se kampuran anturi tosiaan vaihdettiin.

        Joka tapauksessa bensapuoli on kunnossa, koska auto ihan lemuaa siltä kun yrittää startata. Ja sehän ei käynnistynyt edes eetterillä, ei edes hörähtänyt. Kipinä siis puuttuu, mutta miksi?

        Oisko Jyväskylän seudulla joku bemariguru joka haluais pikaseen tulla vilkasemaan tuota murheenkryyniä pientä korvausta vastaan?

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #64
          Originally posted by Kv1984 View Post
          Kyl. Moottorin runkoon.

          Uusia tulppia ei ukko suostu tuohon hankkimaan, koska on sitkeästi sitä mieltä, että entiset on kunnossa kun ei ne kerta ole bensasta kastuneet... Minun kyllä tekis mieli testata sekin vaihtoehto, vaikka jotenkin en suostu uskomaan, että kaikki tulpat menisi yhtäkkiä kertalaakista niin paskaksi ettei auto edes lupaile käynnistyä, etenkin kun tulpat on ihan kuivat ja muutoin ok näköiset. Ne ei ole edes vanhat, viime keväänä ostettu.

          Jos syttyjohtosarjakin on ok, niin vaihtoehdoksi jää varmaan enää joku maadoitusvika tai rikkinäinen päärele. Jälkimmäisen löytäminen onkin sitten jo temppu, koska kukaan ei oikein tiedä missä se tuolla autossa on...
          No jos eivät ole kastuneet niin ei se saa bensaakaan.
          Ilman kipinää niiden olisi pakko kastua tuolla yhtälöllä. Ilmeisesti konetta on kuitenkin pyöritetty jonkin verran.

          Onko tuota kipinää koitettu varmasti ehjällä irtotulpalla vai koneen jollain omalla?

          540 muuten tuoksahti hitosti bensalle sahatessa vaikka syyllinen oli bensapumppu.
          Eetterillä kun koitettu niin kyllä se kipinän puuttuminen myös on fakta.

          Nyt on varmasti tarpeeksi sekavia ajatelmia tekstinä
          Last edited by Muurahainen; 22-01-2015, 11:14.

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            #65
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Onko tuota kipinää koitettu varmasti ehjällä irtotulpalla vai koneen jollain omalla?
            Irtotulppa oli, mutta sitä en muista varmaksi oliko se joku testikappale vai suoraan laatikosta revästy uusi tulppa.

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #66
              Hei tota, tämmöistä löytyi sulakeboksista takapenkin alta. En tiedä yhtään mitä releitä nää on (yksi asentaja sanoi että moottorinohjauksen releet olis nuo keltaiset), mutta ei kai releiden kuulu tältä näyttää??



              Kaikki kolme aivan kärähtäneitä.

              Plus että nyt testattiin uudelleen sitä syttypuolta. Ei tuu puolalle virtaa eikä puolan johtokaan anna kipinää moottorin runkoon. Joku katkos siellä nyt on.
              Last edited by Kv1984; 22-01-2015, 14:25.

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #67
                Päärele pitäisi olla 5 napainen, bensapumppu ja lambdan lämmitys on 4 napaisia.
                Last edited by -Jarno-; 22-01-2015, 18:14.

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #68
                  Originally posted by -Jarno- View Post
                  Päärele pitäisi olla 5 napainen, bensapumppu ja lambdan lämmitys on 4 napaisia.
                  Tänks. Onko muita 5-napaisia releitä kuin päärele?

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  • -Jarno-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1140
                    • Salo

                    #69
                    Originally posted by Kv1984 View Post
                    Tänks. Onko muita 5-napaisia releitä kuin päärele?
                    Enpäs muista, mutta oikeittein releiden pitäisi tosiaan löytyä ecun vierestä, ellei joku ole niitä kytkenyt suoraan tuosta teippihässäkästä mikä kuvassa näkyy.

                    Onko pääsulake tarkistettu?

                    Edit: eipä tuota pääsulaketta olekkaan kun m50 moottorisissa vasta.
                    Last edited by -Jarno-; 22-01-2015, 21:46.

                    Comment

                    • Kv1984
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 584
                      • Jyväskylä

                      #70
                      Originally posted by -Jarno- View Post
                      Onko pääsulake tarkistettu?

                      Edit: eipä tuota pääsulaketta olekkaan kun m50 moottorisissa vasta.
                      Ainakin mun entisessä M40-moottorisessa oli, ja tuossa on ilmeisesti kanssa ollut, mutta se on ohitettu. Sulake on revitty välistä pois ja piuhat on kytketty suoraan toisiinsa kiinni.

                      Voiko olla että ecu + bensapumppu on kytketty suoraan ilman releitä noilla johtovirityksillä? Siltä se nimittäin minusta näyttää.

                      Edit. Eilen yksi kaveri vinkkasi että mahd. syyllinen saattaa olla virtalukon pohja, jos sieltä on johdot paskana niin se antaa virtaa startille ja ehkä mittaristolle ja valoille muttei millekään muulle.

                      E34 518i Jet Black (ex)
                      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                      E38 M52B28 Oxfordgrün

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        #71
                        Lisää infoa:

                        - Bensapumppu pyörii/hurisee.
                        - Kytkettäessä hyppypiuhaa akun plussalta puolan plussalle moottorinohjausboksi naksahtaa ja virtavalot syttyy. Mutta kun avainta kääntää, kone ei käynnisty, vaikka kuulostaa hiukan erilaiselta (terveemmältä ehkä) kuin ilman hyppypiuhaa.
                        - Palaneiden releiden vaihto ei auttanut.
                        - Nokka-akseli pyörii ja nokkahihna on ehjä ja tiukalla, eli periaattessa kone on toimiva.

                        Virtalukon pohja on epätodennäköinen syyllinen koska auto sammui ajossa. Olis kuulemma pitänyt mennä rikki heti käynnistettäessä.

                        Niin notta mitä tässä vielä vois kokeilla? Yhtäkkiä kärähtäny sytytysjohtosarja? Mikä on kun puolalle ei tuu virtaa?

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          #72


                          Molemmat "pulse genaattorit" kunnossa? Varmasti?

                          Eli toinen on kampiakselin asentotunnistin, toisesta ilmeisesti menee tieto kierroslukumittarille ja varmaan ecullekin. Ja etiäinen, että molemmat oltava kunnossa, ennen kuin auto käynnistyy. Ja etiäinen siitä, että bensaa tulee vaikka molemmat tunnistimet rikki, kipinää ei...

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • -Jarno-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1140
                            • Salo

                            #73
                            Originally posted by -Markus- View Post
                            http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...69&hg=12&fg=05

                            Molemmat "pulse genaattorit" kunnossa? Varmasti?

                            Eli toinen on kampiakselin asentotunnistin, toisesta ilmeisesti menee tieto kierroslukumittarille ja varmaan ecullekin. Ja etiäinen, että molemmat oltava kunnossa, ennen kuin auto käynnistyy. Ja etiäinen siitä, että bensaa tulee vaikka molemmat tunnistimet rikki, kipinää ei...
                            Ei tässä uudemmassa motronicissa ole kuin yksi anturi.

                            Comment

                            • Kv1984
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 584
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Originally posted by -Markus- View Post
                              Molemmat "pulse genaattorit" kunnossa? Varmasti?
                              Kampuran asentotunnistin on just paketista reväisty... Lieneeköhän tässä autossa toinenkin samaa tehtävää suorittava osa :think

                              E34 518i Jet Black (ex)
                              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                              E38 M52B28 Oxfordgrün

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #75
                                Originally posted by Kv1984 View Post
                                Kampuran asentotunnistin on just paketista reväisty... Lieneeköhän tässä autossa toinenkin samaa tehtävää suorittava osa :think
                                Ei ole.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎