Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 etupyöräntuenta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BavariaPower
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 233
    • Jyväskylä

    #46
    Eikös noi voi vaihtaa noi pelkät puslat noihin vanhoihin tukivarsiin?:think
    Käyttikset:


    E61 525D -06

    E60 530ia M-sport -06

    kesä-auto E21 "316" -82

    ex. E21 315 -81 :drive

    ex. E34 540ia -93

    ex. E34 520i -88

    ex. E34 525ia touring -93

    ex. E28 518i Bavaria -87

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4320
      • Turku

      #47
      ^Tottakai voi vaihtaa.

      Comment

      • BavariaPower
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 233
        • Jyväskylä

        #48
        Taidankin vaihtaa ensin noi powerflexin puslat vaan kylmästi noihin vanhoihin varsiin ja katoo auttaako mitn...
        Käyttikset:


        E61 525D -06

        E60 530ia M-sport -06

        kesä-auto E21 "316" -82

        ex. E21 315 -81 :drive

        ex. E34 540ia -93

        ex. E34 520i -88

        ex. E34 525ia touring -93

        ex. E28 518i Bavaria -87

        Comment

        • Harzzza
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 218
          • Tampere

          #49
          Originally posted by jani73 View Post
          ^Tottakai voi vaihtaa.
          ...mut kannattaa muistaa että jos pallonivel toisessa päässä on väljä, kolina on melkonen etupäässä kuoppiin ajaettaessa.

          Tottakai muuten tulee halvemmaks vaihtaa pelkkä pusla.. mut jos pallonivel menee hetken päästä ei se vaihdettu puslakaan enää taas sit uuteen tukivarteen enää tiukka oo.

          Comment

          • Harzzza
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 218
            • Tampere

            #50
            Jees nyt on vaihdettu kokonaan uudet reaktiotangot, powerflexin puslilla, ja uudet alatukivarret ! Kyllä muuttu.. menee jopa suoraan. Enää huomaa että simpukkaa tarttis kiristää. Mutta kyllä tuli muuten ratinkääntöön tuntumaa reippaasti lisää. Kyllä se näin vana on että ne motonetin puslat oli jo ihan pehmeetä tavaraa. Mutta tulipahan nekin kokeiltua.

            Kaverin kans ne kaikki tossa kerralla vaihdeltiin ja kyllä oli opettavainen kokemus että miten tiukassa voi kartiot taas olla... Ne hiljakkoin vaihdetut vanhat reaktiotangot kun sai ruuvipenkkiin naputeltavaks niin eihän niihin edes vasara tehonnu vaikka olantakaa hakkas. No, pillillä kuumaks ja uudelleen. Ei mitään elonmerkkiä vaikka kuin hakkais... Ei muuta kun rälläkällä kuulan juuresta poikki ja poralla 10mm reikä kartion sisään. Ei lähe vaikka kuin hakkaa... Sitten lisää pillillä kuumaks ja hakkaamaan.. ja sit hetken päästä irtos.. huhhuh.

            Ei tarvinnu kun siis kaks kertaa kuumentaa ja kerran porata reilu reikä kartioon ja hakata kaikkiaan puol tuntia pää märkänä niin lähti

            Biggest fight evö...

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14373
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Harzzza View Post
              Kaverin kans ne kaikki tossa kerralla vaihdeltiin ja kyllä oli opettavainen kokemus että miten tiukassa voi kartiot taas olla... Ne hiljakkoin vaihdetut vanhat reaktiotangot kun sai ruuvipenkkiin naputeltavaks niin eihän niihin edes vasara tehonnu vaikka olantakaa hakkas. No, pillillä kuumaks ja uudelleen. Ei mitään elonmerkkiä vaikka kuin hakkais... Ei muuta kun rälläkällä kuulan juuresta poikki ja poralla 10mm reikä kartion sisään. Ei lähe vaikka kuin hakkaa... Sitten lisää pillillä kuumaks ja hakkaamaan.. ja sit hetken päästä irtos.. huhhuh.
              Kaksi sanaa: ulosvetäjä.

              Ikinä ei oo ollu ongelmaa saada irti, kun on ulosvetäjä.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                #52
                Tänään vaihdoin oikean alatukivarren ja käytössä kartion ulosotossa oli haarukka Pari terävää iskua lekalla niin se oli siinä. Sopivaa ulosvetäjää kun ei just nyt ollut, se olisi hoitanut homman varmasti paremmin.

                Mutta... tärinät/tutinat, alle satasen vauhdissa ei vieläkään poistuneet vaikka tuossa alatukivarressa oli pienenpieni välys pallonivelessä. Ylätukivarret on vaihdettu ed. omistajan toimesta n. 50tkm sitten, Lemförder oli valmistaja. Silloin ei ollut autossa mitään tutinaa 18" rengastuksella. Kysyisinkin, että voiko tuossa ajassa ylätukivarren puslat mennä finaaliin? Mitä tänään sitä ylätukivartta tuli katottua niin pallonivel ehjä, pusla aika pehmeäntuntuinen eli sitä tukivartta pystyi pyörittämään helposti puslan ympärillä.

                Onko noi puslat nyt sitten mennyt kaputt ? Rengastuksena edessä ollut 18" 235 leveät nakit, toki noinkin leveät rasittaa eritavalla puslia kuin 16".

                Jos laitan powerflexit niin lisääntyykö tärinät ohjattavuuden kustannuksella ? vai laitetaanko jotain 750 puslaa vai mitä ??

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #53
                  mmm.. molemmista reaktiotangon puslista löytyi halkeamia. Ei pahasti, mutta kuitenkin. 57tkm ajetut Lemförderit. Pallonivelet onneksi ehjiä.

                  Comment

                  • baijeri88
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 958
                    • Mikkeli

                    #54
                    kannattaa

                    Kyllä suosittelen vaihdattamaan ne puslat korjaamolla.. kympin makso ja ei menny kaua... ite siitä ei tuu yhtää mitää.. saa korkeintaan ruuvipenkin särettyä jos sillä yrittää...

                    siis uusiin varsiin puslat paikalleen...
                    Last edited by baijeri88; 01-10-2008, 18:13. Reason: korjaus
                    E36 Cab Atlantisblau
                    E92 325i


                    eX:
                    E39 525i, E36 325i
                    E34 Sedan Alpinweiss II
                    , 316 -87 & 316i -90

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8259
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #55
                      Originally posted by baijeri88 View Post
                      Kyllä suosittelen vaihdattamaan ne puslat korjaamolla.. kympin makso ja ei menny kaua... ite siitä ei tuu yhtää mitää.. saa korkeintaan ruuvipenkin särettyä jos sillä yrittää...

                      siis uusiin varsiin puslat paikalleen...
                      miksi enää kukaan taistelee niiden kumipuslien kanssa kun on uretaani mallit saatavilla? ne nimittäin painelee niihin varsiin käsin paikallensa, ilman mitään työkaluja samaten pois ottaessa..
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Voimasavu
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 47
                        • Tyrwää City

                        #56
                        Ihan mielenkiinnosta

                        Mistä mahtais E34 noita uretaanipuslia saada? Ja onko niillä kuinka paljon vaikutusta alustan kovuuteen? :think
                        sigpicSavu on voiman merkki!

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14373
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by Voimasavu View Post
                          Mistä mahtais E34 noita uretaanipuslia saada?
                          Uutekki ja USparts.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Harzzza
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 218
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by Voimasavu View Post
                            Mistä mahtais E34 noita uretaanipuslia saada? Ja onko niillä kuinka paljon vaikutusta alustan kovuuteen? :think
                            No ei ainakaan kovene noilla. Eiköhän noi enemmänkin poista liiat joustot vaan. Varsinkin powerflexin reaktiotangon puslista vois sen verran parannusehdotusta antaa että aavistuksen paksummat sais olla ne ulommat osat puslista. Nyt se tangon silmukka pääsee vähän liikkuun sivuttain puslassa (vaakasuunnassa) vaikka kuin on kiristetty. Ajaahan se silti asiansa eli tanko ei pääse liikkuun koriin nahden pituussuunnassa...

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by baijeri88 View Post
                              Kyllä suosittelen vaihdattamaan ne puslat korjaamolla.. kympin makso ja ei menny kaua... ite siitä ei tuu yhtää mitää.. saa korkeintaan ruuvipenkin särettyä jos sillä yrittää...

                              siis uusiin varsiin puslat paikalleen...
                              Juu, tuli nuo pelkät reaktiotangon puslat vaihdettua jokin aika sitten. Piti vaan itse tehdä ulosvetäjä hommaa varten. Sinänsä helppo vaihtaa, ei tarvi irrottaa kun sen puslan puoleiset pultit. Olihan ne puslat suht tiukassa, mutta kestäähän tollanen kierretanko vääntöä... Olivat aika väsähtäneet Lemförderit vaikka vasta n. 60tkm ajettu.

                              Comment

                              • bayer69
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 102
                                • 90850

                                #60
                                Originally posted by pheno View Post
                                Juu, tuli nuo pelkät reaktiotangon puslat vaihdettua jokin aika sitten. Piti vaan itse tehdä ulosvetäjä hommaa varten. Sinänsä helppo vaihtaa, ei tarvi irrottaa kun sen puslan puoleiset pultit. Olihan ne puslat suht tiukassa, mutta kestäähän tollanen kierretanko vääntöä... Olivat aika väsähtäneet Lemförderit vaikka vasta n. 60tkm ajettu.
                                Oisko väärin asennettu aikanaan, kiristys pitää tehdä auton ollessa lattialla.Jossain topikissa oli juttua tästä,Leka muistaa?
                                Hevimies olikin maininnut ko.asiasta sivulla kaksi
                                Last edited by bayer69; 06-10-2008, 23:57. Reason: --
                                E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎