Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 etupyöräntuenta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 354

    E34 etupyöräntuenta?

    Eli väljää on jarruttaessa oikeella edessä. Saman huomaa kun rengasavaimella auto maassa laittaa pulttia kireemmälle ni rengas antaa periks pitkittäis suunnassa eli eteen ja taakse ei ylös ja alas. Vaihettu on alatukivarsi pallonivelellä ja kallistuksen vakaajan tukitanko. Eli mitä kaikkia tuentoja tonne renkaaseen menee kiinni? Oman näkemyksen mukaan siihen renkaaseen tulee kiinni alatukivarsi, raidetanko ja sit joku ihme käyrä tanko. Voisko toi käyrätanko olla joku jonka pitäs estää renkaan liikkuminen pitkittäissuunnassa? Ja millä toi käyrä tanko on kiinni renkaassa, jollain pallonivelellä vai millä? Ja mikäli toi tanko on löysä niin voiko se aiheuttaa tärinää noin 100km vauhissa?
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #2
    Reaktiotankoa tässä haetaan. Tuli äskettäin vaihdettua kummallekin puolelle, kl:ssä tanko 75e ja pusla kolmisen kymppiä. Palloniveltä ei pysty vaihtamaan, vaan on ostettava koko tukivarsi.

    Oli vielä alkuperäiset puslat ja tangot tuossa (oli vuosiluku stanssattu), vaikka mittarissa semmoset 380tkm. Aika pitkäikäiset!
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • mcly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 354

      #3
      Originally posted by Lakeson
      Reaktiotankoa tässä haetaan. Tuli äskettäin vaihdettua kummallekin puolelle, kl:ssä tanko 75e ja pusla kolmisen kymppiä. Palloniveltä ei pysty vaihtamaan, vaan on ostettava koko tukivarsi.

      Oli vielä alkuperäiset puslat ja tangot tuossa (oli vuosiluku stanssattu), vaikka mittarissa semmoset 380tkm. Aika pitkäikäiset!
      joo just se.. kl:ssä? Eli siis onks sille jotain muuta nimee ku toi reaktiotanko? Ei näy tolla nimellä olevan missään varaosissa?

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        #4
        Tämmönen.
        Last edited by Lakeson; 22-12-2009, 20:02.
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • Hevimies
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1456
          • Savonlinna

          #5
          Originally posted by mcly
          joo just se.. kl:ssä? Eli siis onks sille jotain muuta nimee ku toi reaktiotanko? Ei näy tolla nimellä olevan missään varaosissa?
          Control arm = alempi




          Thrust arm tai upper control arm = ylempi



          E34 Osanumerot:
          Control arm Left: 31 12 1 139 991
          Control arm Right: 31 12 1 139 992
          Last edited by Hevimies; 20-05-2005, 16:53.

          Comment

          • JamBBa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 362
            • Vantaa

            #6
            Motonetissä ainakin myydään tota reaktiotangon puslaa nimellä tukitangon hela. En kyllä muista millä nimellä ne puslat ite ostin
            Say NO to signatures!

            Comment

            • mcly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 354

              #7
              Originally posted by JamBBa
              Motonetissä ainakin myydään tota reaktiotangon puslaa nimellä tukitangon hela. En kyllä muista millä nimellä ne puslat ite ostin
              Eli onkohan tuo ylenpi osa siis reaktiotanko motonetissä nimellä ETUTUKIVARSI BMW 500-SARJA E34 89--96
              500s E34 Tukitanko oikea (ei M5). . . . . . . . . . . . . . 17-2253 59.90 ???

              Ja sit se pusla E34 89--96 Tukitangon sisähela/sininen 520/525 (ei 525td). 18-1586 22.95 ???

              Auto on siis 525 24V -91

              Comment

              • Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

                #8
                Originally posted by mcly
                Ja sit se pusla E34 89--96 Tukitangon sisähela/sininen 520/525 (ei 525td). 18-1586 22.95 ???

                Auto on siis 525 24V -91
                Osta suosiolla E32:n pusla. 500-sarjan dieseleissäkin on se. Suunniteltu raskaamalle keulalle ja kestää varmasti pitempään kuin tuo alkuperäinen. Itse ainakin tein näin. Muuten tuo osa on ihan oikea.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Hevimies
                  Osta suosiolla E32:n pusla. 500-sarjan dieseleissäkin on se. Suunniteltu raskaamalle keulalle ja kestää varmasti pitempään kuin tuo alkuperäinen. Itse ainakin tein näin. Muuten tuo osa on ihan oikea.
                  Jos tarkoitat E32 740/750 puslaa niin se ei ole sama kuin E34 dieseleissä. E34 dieselien pusla on sama kuin esim. E34 535:ssa ja E32 735:ssa.

                  "mcly": E34:n alustajuttuja, varsinkin vapinoista löytyy haulla aika paljon...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • mcly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 354

                    #10
                    Originally posted by Leka
                    Jos tarkoitat E32 740/750 puslaa niin se ei ole sama kuin E34 dieseleissä. E34 dieselien pusla on sama kuin esim. E34 535:ssa ja E32 735:ssa.

                    "mcly": E34:n alustajuttuja, varsinkin vapinoista löytyy haulla aika paljon...
                    Nyt löysin niitäkin kun etin oikeella sanalla.. Reaktiotanko. Sana oli mulle täysin tuntematon.. mutta kiitos vastauksista, korjaan vian ens viikolla.

                    Comment

                    • Hevimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1456
                      • Savonlinna

                      #11
                      Originally posted by Leka
                      Jos tarkoitat E32 740/750 puslaa niin se ei ole sama kuin E34 dieseleissä. E34 dieselien pusla on sama kuin esim. E34 535:ssa ja E32 735:ssa.
                      En noin tarkaan tiedä noita mutta samaa puslaa tarjosi E32 ja E34 diesel kun viime kesänä kävin ostelemassa. Eipä tullut mieleenkään että 740/750 olisi eri puslilla kuin 735. Hyvä täsmennys!

                      Comment

                      • Mikki35i
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 79

                        #12
                        Tuohon reaktiotankoon voi vaihtaa pelkänpuslan?Vai onko se ns.kiinteää tekoa alkuperäisessä tangossa?

                        Comment

                        • Toaster
                          Newbiemmer
                          • May 2005
                          • 1
                          • Helsinki

                          #13
                          Pakko kysyä vielä samaan pötköön. On meinaan sama homma edessä.

                          Onko pahahomma prässäillä toi pusla tankoon kiinni ns. kotikonstein?

                          Niin ja osaako joku sanoa vielä, että onko ajossa merkittävää eroa normaalin ja jäykemmän puslan välillä?
                          Mietitään...

                          Comment

                          • DiisseliKiisseli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 550
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by Mikki35i
                            Tuohon reaktiotankoon voi vaihtaa pelkänpuslan?Vai onko se ns.kiinteää tekoa alkuperäisessä tangossa?
                            Voi vaihtaa pelkän puslan.

                            EDIT: Ehkä kuitenkin kannattaa vaihtaa koko tanko. Ensin vaihdettiin reaktiotangon puslat ja nyt 20 000km jälkeen vaihdoin koko tangot puslineen kun oli nivel väljä.

                            Motonetistä saa, jo ei muuta niin ainakin tilaamalla, rektiotankoa vihreällä puslalla, ilmeisesti aika jäykkä, hinta 60€/tanko. Ei tarvitse prässäillä, senkun vaihtaa vaan. Myyvät myös pelkkää tankoa ja puslaa erikseen.
                            Last edited by DiisseliKiisseli; 12-09-2005, 16:15.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Toaster
                              Pakko kysyä vielä samaan pötköön. On meinaan sama homma edessä.

                              Onko pahahomma prässäillä toi pusla tankoon kiinni ns. kotikonstein?
                              Menee prässillä kevyesti, täytyy muistaa vaan laittaa se pusla oikeaan asentoon tankoon nähden eli noin:

                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎