Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds (e34) murheita...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nurkku
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 24
    • Tampere

    525tds (e34) murheita...

    Elikkä tuli juuri ostettua ensimmäinen bemarini(ei suinkaan ensimmäinen auto) ja siinä nyt on pientä tekemistä joten apuja tarvitaan...

    Ekana semmoinen ongelma että perä on ruvennut tänä talvena edeltävän omistajan mukaan ulvomaan ja mietinkin että kannattaako tuota perää korjauttaa vai ihan suosiolla uus ja jos vaihtaa uuden(siis jostain purkuulta haetun) niin kannattaakos vaihtaa koko pirun mötti vai pelkät sisukset?
    Minkäslainen välitys tuo perässä kuuluisi olla kun on 5 lovinen manuaali ja kiisseli?

    Toinen ongelma on suuttimien letkut, eli ei ne painepuolen putket vaan ne "paluu" letkut, eli jokaisessa suuttimessa näkyi olevan kahdet lähdöt noita, eli ne oli ns. sarjassa ne suuttimet, mutta ongelmana onkin kun yksi letku on poikki ja ei hajuakaan mihin se kuuluu, eli letku on lähimpänä kuskia oleva.
    Kuuluisikohan tuossa suuttimessa edes olla kuin yksi liitin naftan paluuta varten? Uskaltaako sitä tukkia?
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by Nurkku
    Elikkä tuli juuri ostettua ensimmäinen bemarini(ei suinkaan ensimmäinen auto) ja siinä nyt on pientä tekemistä joten apuja tarvitaan...

    Ekana semmoinen ongelma että perä on ruvennut tänä talvena edeltävän omistajan mukaan ulvomaan ja mietinkin että kannattaako tuota perää korjauttaa vai ihan suosiolla uus ja jos vaihtaa uuden(siis jostain purkuulta haetun) niin kannattaakos vaihtaa koko pirun mötti vai pelkät sisukset?
    Minkäslainen välitys tuo perässä kuuluisi olla kun on 5 lovinen manuaali ja kiisseli?

    Toinen ongelma on suuttimien letkut, eli ei ne painepuolen putket vaan ne "paluu" letkut, eli jokaisessa suuttimessa näkyi olevan kahdet lähdöt noita, eli ne oli ns. sarjassa ne suuttimet, mutta ongelmana onkin kun yksi letku on poikki ja ei hajuakaan mihin se kuuluu, eli letku on lähimpänä kuskia oleva.
    Kuuluisikohan tuossa suuttimessa edes olla kuin yksi liitin naftan paluuta varten? Uskaltaako sitä tukkia?
    siis se viimeinen pitää ehdottomasti tukkia. uskoisin että sulla on siinä nyttenkin joku tulppa meinaan sieltä tulee muuten naftaa sen verran että et autolla paljoo ajele.
    elikkä idea on se että suuttimien ylivirtaus pääsee letkuja pitkin takaisin polttoaineen paluu letkuun joka on ruiskupumpun päällä( ja sieltä menee tankkiin)
    nämä letkut pitää olla tiiviit ja kun ne sarjassa on niin tottakai pitää viimeinen olla ummessa.

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      Taitaa olla kaikissa e34 tds:ssä 2,64 tuo peräväliys, eli jos uuden laittaa, niin nimenomaan tds:n perää metsästämään.
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Ootko muuten vikaissut onko siellä perässä öljyä? Päästä vanhat pois, ja tutki tuleeko sieltä metallimoskaa. Niissä tulpissa on muistaakseeni magneetit mihin moska tarttuu. Pistä uudet öljyt (huom ei tavallista peräöljyä, vaan lisäaineistettua lukkoperäöljyä) ja kuuntele muuttuuko mikään.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • Nurkku
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 24
          • Tampere

          #5
          Täytyykin tulpata se letku, meinaan haisee nafta sisälle aika ikävästi ja päättelin vähän että tuosta sen täytynee tulla.

          Onko näissä diisseleissä lukollinen perä oikein? Täytyy kyllä käydä vaihdatuttamassa nuo öljyt jossain kun itsellä ei paikkaa oikeen tähän hätään löydy.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ei niissä vakiona lukkoa ole, mutta jos ei tiedä kumpi siellä on niin laittaa lukollisen öljyä. Oletko varmistanut että vika on perässä? Edellisen omistajan puheiden perusteella ei kannata vaihtaa vielä perää, vaan tarkistaa esim. laakerit ensin. Muuttuuko ulina käännettäessä? Vaikuttaako kaasun asento tai veto päällä/pois ääneen?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Nurkku
              Newbiemmer
              • May 2004
              • 24
              • Tampere

              #7
              Ääni kuuluu veto päällä, eli moottorijarrutuksella ei juurikaan kuulu mitään, mutta sitten kun painaa kaasua niin alkaa ulvomaan. Myöskin tuntuisi ettei kylmänä alkaisi ihan heti ulvomaan.

              Comment

              • Kreuzotter
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 145

                #8
                Ja ääni kuuluu varmasti perästä? Meinaan vaan ettei kaksoismassavauhtipyörä jurnuta...?
                Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                Comment

                • Nurkku
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 24
                  • Tampere

                  #9
                  Kyllä se aika varmasti perän suunnilta tulee ja eikai ny vauhtipyörä ihan tollain rupee ulvoon vai?

                  Käykös tuohon muuten TDS farkun perä? Entä esim M5:n lukollinen perämurikka, ei taida enään sopia?
                  Last edited by Nurkku; 15-02-2006, 05:28.

                  Comment

                  • Nurkku
                    Newbiemmer
                    • May 2004
                    • 24
                    • Tampere

                    #10
                    Nafta ei karkaa ainakaan siitä suuttimen päässä olevasta letkusta kun se olikin jo tulpattu, ei mitenkään erityisen hyvin kerta letku on märkä...
                    Tuntuisi siltä että naftasysteemiin pääsisi ilmaa jostain tai jotain, aamuisin joutuu pitemmän startin tekemään, eli ei ekalla kyllä lähe vaan tuntuu siltä ettei sinne tulisi ihan heti naftaa, mitään ideoita vuodon hakuun?

                    Comment

                    • Nurkku
                      Newbiemmer
                      • May 2004
                      • 24
                      • Tampere

                      #11
                      Moottoripesun jälkeen on tullut paikallistettua vuotokohtakin, eli nyt on vaihdettu se tulpattu suuttimen paluuletku ei vuotavaan malliin ja löydetty uusi vuoto... Eli se paljon haukuttu nelospytyn suutin missä on joku kiva anturikin samassa.
                      Tuota tuskin paljoa korjaamaan pystyy kun se vuotamaan on ruvennut? Mitä maksaa uusi suutin ja saako muualta kuin BMW:n jälleenmyyjiltä?

                      Comment

                      • Velho
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 267
                        • Tampere

                        #12
                        Mistä kohtaa suutinta se vuoto tulee, vuotaako se suuttimen runkon välistä. Linkki purkukuvasta http://www.realoem.com/bmw/showparts...06&hg=13&fg=15
                        eli jos vuoto tulee osan 2 ja 6 kierteen välistä niin sen vuodon kyllä saa korjattua jos ei itse niin dieselkorjaamossa saavat ainakin.
                        Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                        Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                        Comment

                        • Nurkku
                          Newbiemmer
                          • May 2004
                          • 24
                          • Tampere

                          #13
                          Eipä ollut vuoto noilla kohtia, enemmänkin tuntui että vuotaisi aivan suuttimen juuresta, selviäisiköhän pelkällä tiivisteellä?

                          Ilmanvuoto ongelmatkaan eivät vielä ole ratkenneet, eli ei vuoda paluuletkuista enään, diesel pumppu näyttää kuivalta, suodattimessa ei näy mitään vuotoa. Mutta silti on sama homma kun auto seisoo yli 8 tuntia, saa sahata aika pirusti että lähtee käyntiin, tuntuisi todella paljon ilmaongelmalta, eikö?

                          Eli kaivataan lisää paikkoja mistä ruveta tätä ilmaongelmaa selvittämään, bensapumppu on varmaan seuraava syyniin menevä, ettei sieltä päästä mikään vuoda?

                          Comment

                          • larmatin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 1118
                            • Perttula

                            #14
                            Originally posted by Nurkku
                            Eipä ollut vuoto noilla kohtia, enemmänkin tuntui että vuotaisi aivan suuttimen juuresta, selviäisiköhän pelkällä tiivisteellä?

                            Ilmanvuoto ongelmatkaan eivät vielä ole ratkenneet, eli ei vuoda paluuletkuista enään, diesel pumppu näyttää kuivalta, suodattimessa ei näy mitään vuotoa. Mutta silti on sama homma kun auto seisoo yli 8 tuntia, saa sahata aika pirusti että lähtee käyntiin, tuntuisi todella paljon ilmaongelmalta, eikö?

                            Eli kaivataan lisää paikkoja mistä ruveta tätä ilmaongelmaa selvittämään, bensapumppu on varmaan seuraava syyniin menevä, ettei sieltä päästä mikään vuoda?

                            se nelosen suutin kun vuotaa niin se vuotaa johto liitoksesta, se on korjaamaton paikka. suutin uusittava.
                            se mitä kannattaa kokeilla on auton parkkeeraaminen yöksi hanuri ylämäkeen, jos lähtee viellä huonosti käymään niin vika on jossain muualla.

                            Comment

                            • Nurkku
                              Newbiemmer
                              • May 2004
                              • 24
                              • Tampere

                              #15
                              Aika paha kun ei oikeen oo semmosta paikkaa että saisi mäkeen parkkeerattua... Täytyy koittaa kehittää jotain... =)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎