memebuy23buy

525tds e34 ei käy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1062
    • Hämeenlinna

    #16
    on vaihdettu löpö suodatin, sulakkeet vaihdettu kaikki, eri releitä kokeiltu, uus siirtopumppu, uus sammutussolikka pumpussa... ja johto sarjat käyty läpi konehuoneesta ettei ole katkoksia/huonoja liitoksia, anturit mittailen huomenna...
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • bemuristi
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 32

      #17
      Suuttimet

      Onx suuttimet tarkistettu...

      Comment

      • bemuristi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 32

        #18
        Suuttimet

        Onx suuttimet tarkistettu...

        Comment

        • beemer dreemer
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 53
          • Haapavesi rock city

          #19
          Kokeileppas laittaa kirkas letku suodattimen ja syöttöpumpun väliin (jos ei jo oo) ja seuraavan kerran ku oireilee niin mee kattoo onko letkussa löpöä... Tuntuis vaan niin siirtopumpun ohjauksen vialta, koska ainakin e39:ssä ku kääntää virrat päälle (ei käynnistä autoa) niin siirtopumppu pyörii muutaman minuutin ja sit joku anturi sammuttaa sen niin voisko sulla tää anturi jumittaa ja sammuttaa pumpun vaikka ei saiskaan sitä sammuttaa...

          Tai sitten syöttöpumpussa on vikaa esim: määränsäädin.

          Toimiiko se jotenkuten kierroksilla ja sit ku löysää kaasun niin sammuu, vai onko se kerrasta poikki.

          Nämä on sitten mustatuntuu tietoutta että älä ota liian vakavasti

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1062
            • Hämeenlinna

            #20
            no jos tyhjäkäynnille päästää silloin kun vika tulee, niin sammuu heti, kierroksilla jaksaa käydä.
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1062
              • Hämeenlinna

              #21
              nyt taas tutkittu... eli käymään kuin palmun alta, tallista parin päivän seisonnan jälkeen, ajoin pihalle tallista, anto käydä lämpimäks toimi kaikki iha ok, sammutin lämpimänä ja koitin uudestaa käymää--->ei mitään virkaa koko paskalla... äsken kun on taas jäähtynyt kävin koittamassa mutta ei mitään eloa, saattaa jäädä käymään noin 550rpm hetkeksi josta sammuu vaikka olisi kaasu pohjassa.... diesel häkkinen epäili viaksi, joko pumpun ajotus, polttoaineen lämpötila tunnistin, jäähdytysnesteen lämpötila tunnistin, imuilman lämpötilatunnistin, kampiakselin asentotunnistin. mutta tuo pumpun jako lähes pois suljettu mahdollisuus. koska kylmänä käy nätisti ja voimaa on, ei savuta paitsi polkemalla oikeen urakalla! täytyy huomenna mitata noi kaikki anturit ja kattoa mitä ne sanoo. autodatasta kun arvot löytyy. jos jollain on kiinnostusta niin ton ohjelman voi saada itselleen. löytyy kaikki automerkit, joitakin jenkkejä lukuun ottamatta. mutta privalla asiasta enemmän
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1062
                • Hämeenlinna

                #22
                nyt selvis taas et siirtopumppu taas paskana! juuri se vaihdettiin ja 10 km kesti.
                alkaa itteä mietityttää onko tossa vessassa muuta vikaa ollukkaan koko aikana ku toi pumppu? jos sillon tällö jaksaa hiukan pumpata et käy....
                Last edited by ongelmalapsi; 15-01-2007, 06:41.
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • ongelmalapsi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1062
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Tällä hetkellä tilanne tämä:
                  Rintajouppi lupasi uuden pumpun--> tulee ke tai pe?!?!?!?
                  Myös toinen boksi tossa pöydällä odottaa jos vika ei korjaannu pelkällä pumpum vaihdolla, niin kokeillaan toista boksia. jos sekään ei auta niin taidan laskea autosta kaikki mahdolliset litkut (öljyt, pakkasnesteet) ja ajan niin pitkälle ku sattuu käymän ja työnnän mereen....
                  -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                  -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                  -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                  -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                  -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                  Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                  GMC Topkick C6500 rollback -95
                  Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                  E46 330xiA -02
                  Chrysler neon -99

                  Comment

                  • ongelmalapsi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1062
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Perkele! anteeksi alkuun, pakko purkaa tunteitaan tänne... juopolla laittaneet vanhan pumpun takasi tankkiin, ei uutta takuuna niin kuin piti. auto seisoo kolmatta viikkoa koska haettu vikaa. eilen tilasivat uuden pumpun ja tänää huomasin ku otin vanhan pois että vanha paska se siellä möllöttää! kun huomenna meen hakemaan uuden pumpun, niin nostan samalla huoltopäällikön seinälle!
                    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                    GMC Topkick C6500 rollback -95
                    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                    E46 330xiA -02
                    Chrysler neon -99

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1062
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      taas tutkittu lisää, siirtopumpun rele ei saa ohjaus jännitettä kuin 1.66V O: ?
                      Koitettu uutta ohjainlaitetta, kuitattu ajonesto pois... tilanne sama hieman hörähtää ja sammuu heti. ei lähde edes niin että silloittaa relealusta navat 30 ja 87 jolloin pumpulle tulee jänite 12.93V, mutta ei lähde käymään, eli joku pitää stoppisolikan pumpussa kiinni. vika voisi löytyä hehkutulppien ohjausmoduuli/moottorin ohjaus rele, ja mitä kaikkea muuta se sitten sisältääkin? VINKKEJÄ KIITOS! ettei tarvi yksin miettiä, Kohta kuukausi tutkittu ja mitään ei löydy!
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • Lakeson
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 649
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Oletko mitannu tuleeko sammutinsolenoidille varmasti jännite muutoinkin kuin hehkutuksen yhteydessä?

                        Kokeile vaikka toisella johdolla.
                        Ei mopolla mahottomia..

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1062
                          • Hämeenlinna

                          #27
                          Tulee...
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • Velho
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 267
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by ongelmalapsi View Post
                            taas tutkittu lisää, siirtopumpun rele ei saa ohjaus jännitettä kuin 1.66V O: ?
                            Koitettu uutta ohjainlaitetta, kuitattu ajonesto pois... tilanne sama hieman hörähtää ja sammuu heti. ei lähde edes niin että silloittaa relealusta navat 30 ja 87 jolloin pumpulle tulee jänite 12.93V, mutta ei lähde käymään, eli joku pitää stoppisolikan pumpussa kiinni. vika voisi löytyä hehkutulppien ohjausmoduuli/moottorin ohjaus rele, ja mitä kaikkea muuta se sitten sisältääkin? VINKKEJÄ KIITOS! ettei tarvi yksin miettiä, Kohta kuukausi tutkittu ja mitään ei löydy!
                            Onko tuo siirtopumpun releen ohjaus jännite mitattu kone kylmänä vai lämpöisenä ?
                            525tds:ssä siirtopumpun rele saa ohjauksen 6 sylinterin hehkutulpan johdosta.

                            Kannattaa tarkistaa toimiiko DDE Rele K2003 sillä se kytkee virrat koko ruiskutusjärjestelmälle, virtalukko ohjaa suoraan tätä relettä ja rele on siinä polttoaineen siirtopumpun releen läheisyydessä.

                            Meneekö suodattimelta pumpulle menevässä letkussa ilmaa startatessa, jos menee niin vika on polttoaineen saannissa.

                            Kannattaa kokeilla irroittaa suodattimelta pumpulle menevä letku ja laittaa letkun pää astiaan ja kytkeä siirtopumpun releen nastat 30 ja 87 niin naftaa pitäis tulla letkusta reippaasti n. 0.4bar paineella jos siirtopumppu ja putkisto on kunnossa.
                            Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                            Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                            Comment

                            • ongelmalapsi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1062
                              • Hämeenlinna

                              #29
                              ei löydy apua ongelmaan mistään..
                              Last edited by ongelmalapsi; 21-01-2007, 12:41.
                              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                              GMC Topkick C6500 rollback -95
                              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                              E46 330xiA -02
                              Chrysler neon -99

                              Comment

                              • ongelmalapsi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1062
                                • Hämeenlinna

                                #30
                                Originally posted by Velho View Post
                                Onko tuo siirtopumpun releen ohjaus jännite mitattu kone kylmänä vai lämpöisenä ?
                                525tds:ssä siirtopumpun rele saa ohjauksen 6 sylinterin hehkutulpan johdosta.

                                Kannattaa tarkistaa toimiiko DDE Rele K2003 sillä se kytkee virrat koko ruiskutusjärjestelmälle, virtalukko ohjaa suoraan tätä relettä ja rele on siinä polttoaineen siirtopumpun releen läheisyydessä.

                                Meneekö suodattimelta pumpulle menevässä letkussa ilmaa startatessa, jos menee niin vika on polttoaineen saannissa.

                                Kannattaa kokeilla irroittaa suodattimelta pumpulle menevä letku ja laittaa letkun pää astiaan ja kytkeä siirtopumpun releen nastat 30 ja 87 niin naftaa pitäis tulla letkusta reippaasti n. 0.4bar paineella jos siirtopumppu ja putkisto on kunnossa.

                                Kyllähän siinä ohjainlaitteen vieressä on oranssi-rele (siirtopumpun) ja valkoinen-rele... onko tuo valkoinen rele se dde rele? se ainakin vetää kun virrat kääntää päälle... menee ilmaa koska ei pumppu herää ollenkaan
                                mutta kun letku irti ja navat siltaa niin naftaa tulee ihan letkun täydeltä!
                                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                                GMC Topkick C6500 rollback -95
                                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                                E46 330xiA -02
                                Chrysler neon -99

                                Comment

                                Working...
                                X