Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i 12V nollausella tehoa lisää *kuvia lisätty*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rentturaakki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 129

    #16
    Originally posted by Leka View Post
    Toinen vaihtoehto on laittaa Check Engine valo toimintakuntoon, se ei toimi ECE-versioissa pelkällä polttimon paikoilleenlaitolla vaan vaatii hieman enemmän työtä. Tuossa yksi ohje Check Engine valon toimintakuntoon saattamiseksi. Motronicin pinnikaavioitahan löytyy E34:FAQ:sta josta voi hakea oikean pinnin Motronicin liittimestä.[/IMG]

    Ei oikein tuo toinen kotimainen taivu Joten tuo valo jää ainakin asentamatta.
    Nykyne: E34 525i
    Exät:
    Coupe Sunny 1,6 vm.88
    Coupe Sunny 1,6 vm.87
    Mese 240D (123) vm.82
    Datsun 140y 1,2 vm.82

    Comment

    • rentturaakki
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 129

      #17
      No nyt on vikakoodit luettu ja mitään ei ollu. Kaikki toimii muka normisti.
      Pitäisköhän nyt sitten olettaa, että tuossa lastussa on jotain häsmää. Että nollauksella se hakis asetukset uudelleen oiken mutta sitten taas sekottais ne? tai jotain? :think Lastun ostin viime kesänä, täältä 60 eurolla. Asennuksen jälkeen ei muistaakseni mitään merkittävää teho parannusta huomannut. Mutta nyt nollauksen jälkeempä huomaa?
      Nykyne: E34 525i
      Exät:
      Coupe Sunny 1,6 vm.88
      Coupe Sunny 1,6 vm.87
      Mese 240D (123) vm.82
      Datsun 140y 1,2 vm.82

      Comment

      • Tomppara80
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 108
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Tojopa View Post
        Varsinkin näissä vanhemmissa buimureissa täytyy olla piuhat ja softa ihan bemua varten, eli joko merkkihuolto tai asialleen vannoutunut "nyrkkipaja" (jälkimmäinen parempi vaihtoehto). Tai sitten tekee kuten allekirjoittanut, ja hommaa piuhat läppäriin itelle..
        Mistäs noita piuhoja voi ostaa ja mikä ohjelma koneella? Itellä on autodata ohjelma mut aika köyhä loppupeleissä toi ohjelma on. Sori kun meni offin puolelle.

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Leka View Post
          Kyllä mun mielestä 525:n M1.3:ssa on "limp home" moodi :think
          Osaatko sanoa onko M60 koneen Motronic 3.3:ssa vastaava ?

          Originally posted by Leka
          Tuossa yksi ohje Check Engine valon toimintakuntoon saattamiseksi. Motronicin pinnikaavioitahan löytyy E34:FAQ:sta josta voi hakea oikean pinnin Motronicin liittimestä.
          Voisikohan joku ystävällinen suomentaa tämän, voisi jopa koittaakin tuota.

          Edit:Tuo voisi yksinkertaisimmillaan mennä niin että mittariston check-control pinnistä vedetään johto ECM:n check control pinniin ?

          Mittariston pinnit:
          Click image for larger version

Name:	cel.jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	4812281
          Click image for larger version

Name:	cel2.jpg
Views:	1
Size:	20.8 KB
ID:	4812282

          ECM:n pinnit:

          Click image for larger version

Name:	cel3.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	4812283
          Click image for larger version

Name:	cel4.jpg
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	4812284
          Last edited by pheno; 13-06-2007, 15:01.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by pheno View Post
            Osaatko sanoa onko M60 koneen Motronic 3.3:ssa vastaava ?
            On. Tai no itseasiassa "limp home" on varsinaisesti tässä autojen ikäluokassa V12/EML moottoreiden asia ja tarkoittaa että niillä pystyy ajamaan 6-pyttyisenä (V12) ja alennetuin tehoin (EML) jos jokin ongelma ilmenee moottorinohjauksessa. Sama juttu EH-tomaattilootilla varustettujen kanssa jotka jättävät jonkin pykälän päälle.

            Osapullilleen kaikissa moottorinohjauksissa joissa on lambda on jonkinlainen vikatilamahdollisuus jotta autolla pääsee edes jotenkuten etenemään. Tietty kun tarpeeksi vakava vika ilmenee niin sitten ei tehdä enää mitään muuta kuin kaivetaan kännykkää esille...


            Originally posted by pheno View Post
            Edit:Tuo voisi yksinkertaisimmillaan mennä niin että mittariston check-control pinnistä vedetään johto ECM:n check control pinniin ?
            Jep, näin minäkin sen tulkitsen.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • rentturaakki
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 129

              #21
              Voisiko jarrupalojen vähiin käyminen laittaa tuon "nilkutus moodin" päälle? CC meinaan on aina valittanut "brake linnings" joka taas johtuu siitä, että kun palat on viimeksi vaihdettu niin antureita ei muistettu uusia :think
              Nykyne: E34 525i
              Exät:
              Coupe Sunny 1,6 vm.88
              Coupe Sunny 1,6 vm.87
              Mese 240D (123) vm.82
              Datsun 140y 1,2 vm.82

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #22
                Originally posted by rentturaakki View Post
                Voisiko jarrupalojen vähiin käyminen laittaa tuon "nilkutus moodin" päälle? CC meinaan on aina valittanut "brake linnings" joka taas johtuu siitä, että kun palat on viimeksi vaihdettu niin antureita ei muistettu uusia :think
                Ei ole tuolla asialla mitään tekemistä DME:n kanssa.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  #23
                  Kyllähän toi lastuvialta kuulostaa,melkein pistäisin alkuperäisen paikalle ja kokeilemaan..

                  Hieman ot..Ainakin uusissa volvoissa on kyseinen homma,että jos jarrupalat kuluneet niin auto menee "vikatilaan" ja ei kulje kuin 80km/h
                  Last edited by Juzbe; 26-06-2007, 04:29.

                  Comment

                  • rentturaakki
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 129

                    #24
                    Originally posted by Juzbe View Post
                    Kyllähän toi lastuvialta kuulostaa,melkein pistäisin alkuperäisen paikalle ja kokeilemaan..

                    Hieman ot..Ainakin uusissa volvoissa on kyseinen homma,että jos jarrupalat kuluneet niin auto menee "vikatilaan" ja ei kulje kuin 80km/h

                    Täytyy se vakio chippi nyt sitten kaivaa esiin ja iskeä kiinni. Eiköhän se siitä rauhotu...
                    Nykyne: E34 525i
                    Exät:
                    Coupe Sunny 1,6 vm.88
                    Coupe Sunny 1,6 vm.87
                    Mese 240D (123) vm.82
                    Datsun 140y 1,2 vm.82

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #25
                      Originally posted by rentturaakki View Post
                      Voisiko jarrupalojen vähiin käyminen laittaa tuon "nilkutus moodin" päälle? CC meinaan on aina valittanut "brake linnings" joka taas johtuu siitä, että kun palat on viimeksi vaihdettu niin antureita ei muistettu uusia :think
                      Ei vaikuta mitenkään tuo jarrupalojen kuluminen. Vakiolastu vaan niinkuin meinaat
                      se todennäköisesti auttaa.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • timppa811
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 856
                        • Pohojammaa

                        #26
                        Voisikos kaasunasentotunnistin tehdä tuota? itselläkin hieman samoja oireita. autossa on lastu ja akunkenkää irti pitämällä persdyno tykkää nannaa, mutta tyhjäkäynti jää todella pitkäksi aikaa +1200rpm(siis pariksi päiväksi).

                        Tuossa mittailin tuota kaasunasentotunnistinta ja ainakaan täyskaasutunnistin ei toiminut..

                        Comment

                        • djanni
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 883
                          • 03

                          #27
                          Heitetäänpä tähänkin threadiin lainaus Bentleyn kirjasta - EML ja sähköisen kaasuläpän toimintojen rajoittaminen.

                          Jos tästä olisi jollekin apuja...

                          Comment

                          • rentturaakki
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 129

                            #28
                            Originally posted by 540iAV8 View Post
                            Ei vaikuta mitenkään tuo jarrupalojen kuluminen. Vakiolastu vaan niinkuin meinaat
                            se todennäköisesti auttaa.
                            No nyt on orkkis lastu paikallaan ja menohalut väheni entisestään. Eli kai se virilastu jotain tuolla oli tehnyt, mutta nollauksella sai silti vieläkin enemmän potkua. Vakio chipillä ei nollauksella ole mitään vaikutusta.
                            Nykyne: E34 525i
                            Exät:
                            Coupe Sunny 1,6 vm.88
                            Coupe Sunny 1,6 vm.87
                            Mese 240D (123) vm.82
                            Datsun 140y 1,2 vm.82

                            Comment

                            • rentturaakki
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 129

                              #29
                              Originally posted by timppa811 View Post
                              Voisikos kaasunasentotunnistin tehdä tuota? itselläkin hieman samoja oireita. autossa on lastu ja akunkenkää irti pitämällä persdyno tykkää nannaa, mutta tyhjäkäynti jää todella pitkäksi aikaa +1200rpm(siis pariksi päiväksi).

                              Tuossa mittailin tuota kaasunasentotunnistinta ja ainakaan täyskaasutunnistin ei toiminut..
                              Missä sellanen tunnistin sitten on? ja miten sitä mitataan? Yleismittarilla?
                              Voikos tuolla tyhjäkäynnin seilaamisella olla jotain tekemistä asiankanssa? Tekee sitä mainaan vakio lastunkin kanssa. Eli seilaa 800rpm <--> 1000rpm noin kaksi tai kolme kertaa ja sitten rauhottuu.
                              Nykyne: E34 525i
                              Exät:
                              Coupe Sunny 1,6 vm.88
                              Coupe Sunny 1,6 vm.87
                              Mese 240D (123) vm.82
                              Datsun 140y 1,2 vm.82

                              Comment

                              • timppa811
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 856
                                • Pohojammaa

                                #30
                                Originally posted by rentturaakki View Post
                                Missä sellanen tunnistin sitten on? ja miten sitä mitataan? Yleismittarilla?
                                Voikos tuolla tyhjäkäynnin seilaamisella olla jotain tekemistä asiankanssa? Tekee sitä mainaan vakio lastunkin kanssa. Eli seilaa 800rpm <--> 1000rpm noin kaksi tai kolme kertaa ja sitten rauhottuu.
                                Just ite otin sen pöydälle ja koitan tässä ettiä mittausarvoja..ihan yleismittarilla mitataan, 3napaa.

                                Tyhjäkäynnin seilaaminen varmaankin imuvuoto tai lisäilmaluisti...humppaako kierrokset vielä kun kone lämmin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎