Toinen vaihtoehto on laittaa Check Engine valo toimintakuntoon, se ei toimi ECE-versioissa pelkällä polttimon paikoilleenlaitolla vaan vaatii hieman enemmän työtä. Tuossa yksi ohje Check Engine valon toimintakuntoon saattamiseksi. Motronicin pinnikaavioitahan löytyy E34:FAQ:sta josta voi hakea oikean pinnin Motronicin liittimestä.[/IMG]
Ei oikein tuo toinen kotimainen taivu Joten tuo valo jää ainakin asentamatta.
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
No nyt on vikakoodit luettu ja mitään ei ollu. Kaikki toimii muka normisti.
Pitäisköhän nyt sitten olettaa, että tuossa lastussa on jotain häsmää. Että nollauksella se hakis asetukset uudelleen oiken mutta sitten taas sekottais ne? tai jotain? :think Lastun ostin viime kesänä, täältä 60 eurolla. Asennuksen jälkeen ei muistaakseni mitään merkittävää teho parannusta huomannut. Mutta nyt nollauksen jälkeempä huomaa?
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Varsinkin näissä vanhemmissa buimureissa täytyy olla piuhat ja softa ihan bemua varten, eli joko merkkihuolto tai asialleen vannoutunut "nyrkkipaja" (jälkimmäinen parempi vaihtoehto). Tai sitten tekee kuten allekirjoittanut, ja hommaa piuhat läppäriin itelle..
Mistäs noita piuhoja voi ostaa ja mikä ohjelma koneella? Itellä on autodata ohjelma mut aika köyhä loppupeleissä toi ohjelma on. Sori kun meni offin puolelle.
Kyllä mun mielestä 525:n M1.3:ssa on "limp home" moodi :think
Osaatko sanoa onko M60 koneen Motronic 3.3:ssa vastaava ?
Originally posted by Leka
Tuossa yksi ohje Check Engine valon toimintakuntoon saattamiseksi. Motronicin pinnikaavioitahan löytyy E34:FAQ:sta josta voi hakea oikean pinnin Motronicin liittimestä.
Voisikohan joku ystävällinen suomentaa tämän, voisi jopa koittaakin tuota.
Edit:Tuo voisi yksinkertaisimmillaan mennä niin että mittariston check-control pinnistä vedetään johto ECM:n check control pinniin ?
Osaatko sanoa onko M60 koneen Motronic 3.3:ssa vastaava ?
On. Tai no itseasiassa "limp home" on varsinaisesti tässä autojen ikäluokassa V12/EML moottoreiden asia ja tarkoittaa että niillä pystyy ajamaan 6-pyttyisenä (V12) ja alennetuin tehoin (EML) jos jokin ongelma ilmenee moottorinohjauksessa. Sama juttu EH-tomaattilootilla varustettujen kanssa jotka jättävät jonkin pykälän päälle.
Osapullilleen kaikissa moottorinohjauksissa joissa on lambda on jonkinlainen vikatilamahdollisuus jotta autolla pääsee edes jotenkuten etenemään. Tietty kun tarpeeksi vakava vika ilmenee niin sitten ei tehdä enää mitään muuta kuin kaivetaan kännykkää esille...
Voisiko jarrupalojen vähiin käyminen laittaa tuon "nilkutus moodin" päälle? CC meinaan on aina valittanut "brake linnings" joka taas johtuu siitä, että kun palat on viimeksi vaihdettu niin antureita ei muistettu uusia :think
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Voisiko jarrupalojen vähiin käyminen laittaa tuon "nilkutus moodin" päälle? CC meinaan on aina valittanut "brake linnings" joka taas johtuu siitä, että kun palat on viimeksi vaihdettu niin antureita ei muistettu uusia :think
Ei ole tuolla asialla mitään tekemistä DME:n kanssa.
Voisiko jarrupalojen vähiin käyminen laittaa tuon "nilkutus moodin" päälle? CC meinaan on aina valittanut "brake linnings" joka taas johtuu siitä, että kun palat on viimeksi vaihdettu niin antureita ei muistettu uusia :think
Ei vaikuta mitenkään tuo jarrupalojen kuluminen. Vakiolastu vaan niinkuin meinaat
se todennäköisesti auttaa.
Voisikos kaasunasentotunnistin tehdä tuota? itselläkin hieman samoja oireita. autossa on lastu ja akunkenkää irti pitämällä persdyno tykkää nannaa, mutta tyhjäkäynti jää todella pitkäksi aikaa +1200rpm(siis pariksi päiväksi).
Tuossa mittailin tuota kaasunasentotunnistinta ja ainakaan täyskaasutunnistin ei toiminut..
Ei vaikuta mitenkään tuo jarrupalojen kuluminen. Vakiolastu vaan niinkuin meinaat
se todennäköisesti auttaa.
No nyt on orkkis lastu paikallaan ja menohalut väheni entisestään. Eli kai se virilastu jotain tuolla oli tehnyt, mutta nollauksella sai silti vieläkin enemmän potkua. Vakio chipillä ei nollauksella ole mitään vaikutusta.
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Voisikos kaasunasentotunnistin tehdä tuota? itselläkin hieman samoja oireita. autossa on lastu ja akunkenkää irti pitämällä persdyno tykkää nannaa, mutta tyhjäkäynti jää todella pitkäksi aikaa +1200rpm(siis pariksi päiväksi).
Tuossa mittailin tuota kaasunasentotunnistinta ja ainakaan täyskaasutunnistin ei toiminut..
Missä sellanen tunnistin sitten on? ja miten sitä mitataan? Yleismittarilla?
Voikos tuolla tyhjäkäynnin seilaamisella olla jotain tekemistä asiankanssa? Tekee sitä mainaan vakio lastunkin kanssa. Eli seilaa 800rpm <--> 1000rpm noin kaksi tai kolme kertaa ja sitten rauhottuu.
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Missä sellanen tunnistin sitten on? ja miten sitä mitataan? Yleismittarilla?
Voikos tuolla tyhjäkäynnin seilaamisella olla jotain tekemistä asiankanssa? Tekee sitä mainaan vakio lastunkin kanssa. Eli seilaa 800rpm <--> 1000rpm noin kaksi tai kolme kertaa ja sitten rauhottuu.
Just ite otin sen pöydälle ja koitan tässä ettiä mittausarvoja..ihan yleismittarilla mitataan, 3napaa.
Tyhjäkäynnin seilaaminen varmaankin imuvuoto tai lisäilmaluisti...humppaako kierrokset vielä kun kone lämmin?
Comment