Mistä jarruosat E39:siin? Entä E34?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    #16
    Originally posted by herja View Post
    Mä sain e34:een motonetistä brembon levyt, mistä meinasit saada paremmat? Jos motonetin levyt menee jostain syystä kieroksi niin autossa/asentajassa on vikaa. Laatupalikoita ne on.
    Noihan ne munkin levyt on!Brembot siis!
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #18
      Originally posted by Thuppu View Post
      Omat kokemukset Greenstuffeista oli että kyllä nekin pölyttää mutta aavistuksen vähemmän kuin jotkut halpistarvikepalat. Toki Greenstyuffeissa tulee mukan epämiellyttävä jarrujen vinkuminen köykäisissä jarrutuksissa.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #19
        Originally posted by Robi View Post
        Omat kokemukset Greenstuffeista oli että kyllä nekin pölyttää mutta aavistuksen vähemmän kuin jotkut halpistarvikepalat. Toki Greenstyuffeissa tulee mukan epämiellyttävä jarrujen vinkuminen köykäisissä jarrutuksissa.
        Sama kitinä on myös redstuffeissa, mitkä laitoin omaan autooni. Auto yllä pysähtyy, eikä pölyä niin kuin aikanaan KL:stä ostetut Boschit.

        Kuten sanottu, niin Ferodo-palat on parhaat! DS2500 sopii kadulle, mutta hinta on tietysti suolainen jos vertaa Motonetin hintoihin.

        Etupala: (http://www.elcome.ltd.uk/fmracing/Ca...asp?pn=FCP1073)
        159€ (www.kilpuri.com), Ero on siis melkoinen verrattuna Motonetiin! Vain viisinkertainen!
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • EOL
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 175
          • Kankaanpää, Finland

          #20
          Onkos kellään kokemusta/tietoa millaisia D2 merkkiset jarruosat ovat?
          Koitin hakee searchil mut en löytänyt mitään täältä foorumilta.

          Tuossa olis linkki valmistajan sivuille.

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1519
            • TaNpere

            #21
            Itse hain vm00 530d:hen jarruosat motonetistä viikko sitten ja tällä kertaa sai Zimmermannin levyt eli luulisin olevan aika hyvälaatuiset. Ja halvemmalla ei tuntunut mistään saavan kun kl-varaosasissa maksoi levyt 6-10€ enemmän/kpl

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #22
              Originally posted by Robi View Post
              Omat kokemukset Greenstuffeista oli että kyllä nekin pölyttää mutta aavistuksen vähemmän kuin jotkut halpistarvikepalat. Toki Greenstyuffeissa tulee mukan epämiellyttävä jarrujen vinkuminen köykäisissä jarrutuksissa.
              Ok, hyvä tietää. Itselläni ei ole kokemusta kummastakaan merkistä, mitä nyt foorumeilta lukenut kommentteja. Eli todennäköisesti itse laitan Ferodon palat ja zimmerin levyt kun seuraava jarruremontti on ajankohtainen. Tympii todella tuo vanteiden pölyttyminen.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 947
                • Espoo

                #23
                Osat ostettu, vinkkejä kaivataan.

                Nyt tuli haettua Motonetistä levyt ja palat eteen sekä ne jousikikkareet jotka ovat yhtä kuin "asennussarja eteen". Harmaissa punaisella viivalla höystetyssä laatikoissa lukee All Break Systems. Onko kenelläkään kokemuksia näistä? En ole laatikoita vielä korkannut, joten voisikohan siellä olla sitten jonkun muun merkkiset vielä?

                1) Sitten pari käytännön ohjetta olisi tumpelo vailla. Oletteko laittaneet sitä kitinänestoainetta palojen taakse ja mistä hommasitte?
                2) Saako sen kulumissensorin piuhoineen nätisti irti ja ehjänä paikalleen helpostikin?
                3) Miten olette ängänneet mäntiä sisemmäksi, kun uudet palat ja levyt ovat tietysti paksumpia? Minulla ei ole mitään erikoistyökaluja tuohon hommaan. Onnistuuko mäntää rikkomatta jollain peruskaluilla?
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #24
                  2) yleensä ei saa ehjänä pois...ei se montaa euroa maksa.
                  3) väännä se rako suuremmaksi esi. isolla ruuvarilla kun ovat vielä vanhat palat paikoillaan
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #25
                    All Break Systems.
                    Olen itse laittanut muutamat samanmerkkiset nappulat eri autoihin. Toimineet täysin moitteetta.


                    1)Sinne voi laittaa esim. kuparitahnaa tai askarrella liimattavista kitinänvaimennuslevyistä sopivat palaset.
                    (Joissain paloissa mitä olen laittanut ko. tavaraa on ollut itsessään jo kitinäpinta valmiina)

                    2)Saattaa saada ehjänäkin, itse rikoin viimeksi..:think

                    3)Mäntää voi työntää sisälle vaikka isommilla pihdeillä tai tongeilla, varovasti. Tai sitten tuo ruuvari kikka.
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #26
                      Originally posted by Kilpuri View Post
                      Sama kitinä on myös redstuffeissa, mitkä laitoin omaan autooni. Auto yllä pysähtyy, eikä pölyä niin kuin aikanaan KL:stä ostetut Boschit.

                      Kuten sanottu, niin Ferodo-palat on parhaat! DS2500 sopii kadulle, mutta hinta on tietysti suolainen jos vertaa Motonetin hintoihin.

                      Etupala: (http://www.elcome.ltd.uk/fmracing/Ca...asp?pn=FCP1073)
                      159€ (www.kilpuri.com), Ero on siis melkoinen verrattuna Motonetiin! Vain viisinkertainen!
                      Sama vinkuminen oli uusilla ferodoillakin. muutaman tkm ajon jälkeen ääni katosi. Lienee johtunut enemmänkin uraisista levyistä joihin palojen on täytynyt sovittua.

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 947
                        • Espoo

                        #27
                        Kiitokset vinkeistä buksin-1:lle ja goldenm:lle. Pitää hakea se anturipiuha; niitä vissiin on vain toisella puolella. Lisäksi tahna tai kitinänestolevy ja sitten vain paikkaa katsomaan missä tehdä.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8094
                          • Willähde

                          #28
                          Originally posted by peltone View Post

                          E39 Varoitinjohto eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1517 10.50 ???
                          E39 Varoitinjohto taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1518 9.50 ???
                          Joo eipä ole kalliit

                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Kiitokset vinkeistä buksin-1:lle ja goldenm:lle. Pitää hakea se anturipiuha; niitä vissiin on vain toisella puolella. Lisäksi tahna tai kitinänestolevy ja sitten vain paikkaa katsomaan missä tehdä.
                          Varoitinjohdot ovat edessä vasemmalla ja takana oikealla.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #29
                            Kannattaa viistota palojen "etureuna", estää kitinöitä tehokkaasti.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 947
                              • Espoo

                              #30
                              Originally posted by Cell View Post
                              Kannattaa viistota palojen "etureuna", estää kitinöitä tehokkaasti.

                              Tästähän tulee hyvä lista mitä kaikea pitää muistaa. Paljonko kannattaa viilata pois?
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              Working...
                              X