Mistä jarruosat E39:siin? Entä E34?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

    #76
    Originally posted by Marko.K View Post
    Onko kellään kokemusta arki-ajossa tosta yhdistelmästä? Zimmermanin levyt ja ferodon palat?
    "Hiukan" vastaus myöhässä mutta.... Hyvin ainakin itselläni ovat toimineet reikälevyt ja ferodot yhteen.
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #77
      Originally posted by E39-530A View Post
      Jos täällä Espoon tai PK-seudulla on jotain laatua myyvää varaosakauppaa, niin saa ehdottaa. Ei ole tullut toistaiseksi asioitua kuin marmorilla ja Motonetissä.
      Kysyppä Tocarista. Mulle tuli sieltä ihan normijarrut 530i touringiin ja hyvät on ollu ja hinta kohdallaan. Ei pölyä kovin paljoa, ei vingu ja pysähtyy hyvin. Uusin siis kaikki levyt, palat ja kulumisanturit kerralla. Huolsin toki samassa remontissa satulatkin kunnolla.
      E61 525d LCI

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        #78
        Itse tilasin saksasta Meylen valmistaman paketin jossa oli kaikki hilut eteen ja taakse eli levyt palat ja jarrukengät. Hinta taisi olla vajaat 200 euroa.
        Freude am Fahren

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 947
          • Espoo

          #79
          Originally posted by rasanttu View Post
          Itse tilasin saksasta Meylen valmistaman paketin jossa oli kaikki hilut eteen ja taakse eli levyt palat ja jarrukengät. Hinta taisi olla vajaat 200 euroa.
          Ei paha hinta. Nyt pärjäisi pelkillä paloilla, joten on siinä ja siinä viitsiikö ulkomailta tilata, kun ei ole edes Paypal-tiliä tullut avattua.

          Originally posted by Ha2 View Post
          Kysyppä Tocarista. Mulle tuli sieltä ihan normijarrut 530i touringiin ja hyvät on ollu ja hinta kohdallaan. Ei pölyä kovin paljoa, ei vingu ja pysähtyy hyvin. Uusin siis kaikki levyt, palat ja kulumisanturit kerralla. Huolsin toki samassa remontissa satulatkin kunnolla.
          Näytti, ettei ollut saatavilla paloja tuolla E90:iin. Muuten vaikutti ainakin sivujen perusteella asialliselta.

          Ehkä E90 on niin "uusi" etteivät panosta vielä Suomessa varaosakaupat niin paljoa.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #80
            Originally posted by E39-530A View Post
            Näytti, ettei ollut saatavilla paloja tuolla E90:iin. Muuten vaikutti ainakin sivujen perusteella asialliselta.

            Ehkä E90 on niin "uusi" etteivät panosta vielä Suomessa varaosakaupat niin paljoa.
            Ei oo vaan varastossa mutta kyllä Toni saa ne tilattua. Pelkästään asiallista tavaraa oon Tocarista saanu. Ja mieshän majailee Espoossa, joten voit hakea ne suoraan häneltä. Lähetä vaan meilillä tarvitsemiesi osien alkuperäiset varaosanumerot, niin saat paluupostissa tarjouksen osista toimitusaikoineen.
            E61 525d LCI

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4856
              • Espoo

              #81
              Originally posted by E39-530A View Post
              Jos tällä kertaa herkistäisi männät, niin voisi onnistuakin 1. yrittämällä, niin raaskisi orkkikset laittaa. Realoem:n mukaan ovat "TEXTAR T419", minulle tuo ei paljon sano.
              Textar on valmistaja: http://www.textar.com/. Tekee paljon OEM-paloja, E39:iin hain Laakkoselta Textarit, samoin Saab 9-5:n merkkiliikkeestä haetut palat olivat Textarin valmistamat.
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #82
                Tätä lukiessa tuli Motonetin paloista juttu mieleen... Kyselin taannoin osanumerolla paloja, kaveri sitten kävi hyllystä katsomassa mitä ne on. Totesi että ovat jotain Motonetin omaa brändiä (en muista mitä), joita ketju nykyään valmistuttaa kiinassa. Sitten yhtäkkiä kysyi, "mihin autoon nää on tulossa?" "Jaa seiskaan... En mä sitten näitä sulle myy, ei nää toimi siinä. Hae jostain jotkut paremmat palat." Sälli meinasi, että heidän omissa paloissa ei ole viistottuja reunoja saati uria ja mainitsi, että on tullut paljon valitusta kitinästä. Joten näki parhaaksi, ettei ala niitä bemariin edes myymään.

                Hain sitten KL:stä Textarit ja olin erittäin tyytyväinen Motonetista saamaani palveluun.
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • adr-jouni
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 103
                  • Near uleåborg

                  #83
                  Levyt ja palat.

                  Zimmermannin levyt jyväskylästä ja green stuff palat samalla (http://www.sporttiauto.com/tuotteet/...FI/greenstuff/ )....Toimii.. Vanteet pysyy pitempään puhtaana nuilla paloilla ku orikinaaleilla...Tyytyväinen
                  Last edited by adr-jouni; 24-09-2009, 11:44.

                  Comment

                  • E39-530A
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 947
                    • Espoo

                    #84
                    Tässähän alkaa jo olla runsaudenpulaa pikkuhiljaa.

                    Halpispaloja meinasin aluksi, kun minulla tuppaa jäämään joskus ekalla kerralla jotain tekemättä, jos en ole aikaisemmin tehnyt. Mutta jos nyt vetäisi syvään henkeä ja tekisi kunnolla, niin voisin laittaa saman tien kunnon palat.

                    Kiitoksia vinkeistä; nyt vain varmuus asennuspaikasta ja sitten palat tilaukseen. Ja jos varoiksi nyt sen anturinkin ottaisi.
                    E92 335iA -08

                    ---
                    ex E34 540iA -93
                    ex E90 325iA -05
                    ex E39 530iA -00
                    ex Toyota Avensis
                    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                    Comment

                    • bravia
                      Newbiemmer
                      • Oct 2009
                      • 7
                      • Pori

                      #85
                      Uusi käyttäjä jakaa kokemuksiaan:

                      E39 ilmoitteli jarrujen kuluneisuudesta ja totesin etupalojen olevan elinkaarensa päässä. Edellisessä katsastuksessa jo mittailtiin levyjen paksuuksia ja päätin nuo vaihtaa samalla.
                      Motonetin hintoja tutkailin netistä, mutta koska paikkakunnalla ei kyseistä liikettä ole, niin kävin Osaset-liikkeestä kyselemässä kilkkeitä bemariin. TRW:n etulevyt ja -palat 523i:n kuluneisuusantureineen tulivat maksamaan tasan 200€. Myyjän mukaan pitäisi olla yhtä laadukkaat kuin orkkisosien, saapa nähdä oliko vain myyntipuhetta.. :think
                      Ensikertalaisena katselin vierestä kun kuskin puolen osat vaihdettiin ja jarrut ilmattiin - toisen puolen tein itse. Puuta koputtaen pitää myöntää, että lapsellisen helppo homma oli.

                      Aika näyttää, miten tuo setti lähtee toimimaan, mutta toivossa eletään
                      Renault Mégane 2d 1,6 -04
                      ex. E39 523i -97

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #86
                        Originally posted by bravia View Post
                        ...Ensikertalaisena katselin vierestä kun kuskin puolen osat vaihdettiin ja jarrut ilmattiin - toisen puolen tein itse. Puuta koputtaen pitää myöntää, että lapsellisen helppo homma oli.

                        Aika näyttää, miten tuo setti lähtee toimimaan, mutta toivossa eletään
                        Oliko huoltamo joka asensi, miten pyörännapa puhdistettiin ennen levyn asennusta? Jos ei mitenkään niin tiedät mistä sitten mahdollisesti kohta alkava tärinä jarruttaessa johtuu
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • bravia
                          Newbiemmer
                          • Oct 2009
                          • 7
                          • Pori

                          #87
                          Originally posted by Kentsu View Post
                          Oliko huoltamo joka asensi, miten pyörännapa puhdistettiin ennen levyn asennusta? Jos ei mitenkään niin tiedät mistä sitten mahdollisesti kohta alkava tärinä jarruttaessa johtuu
                          Eipä ollut huoltamo, vaan joka renkaidenvaihdon yhteydessä parinkymmenen vuoden aikana jarrut aukaissut sukulaiseni Pyörännavat putsattiin CRC:n Bräkleenillä. (siis noin niinkuin ulkopuolelta..)
                          Renault Mégane 2d 1,6 -04
                          ex. E39 523i -97

                          Comment

                          • m50-power
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 38
                            • Kuopio

                            #88
                            Onko nuo Topcarin levyjen hinnat kappale vai pari hintoja?

                            Facelift 530d Touringiin löytyisi Saksasta jarrusetti Zimmermann Sport etulevyt (324mm) + Ate palasarja + kulumisanturit 194,90e +(pk:t 19,90e). Sama satsi taakse 163,90e



                            Onko kukaan tilannut tuolta Exclusive parts 24:sta? Saksasta tilaamalla taitaisi kuitenkin jonkun verran säästöä tulla...

                            Comment

                            • hengari
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 208
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Noin kk sitten motonetista zimmermanin levyt 100€
                              Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                              Nyt:
                              -E61 530dA M-sport 2006
                              -Mustang fastback 1965

                              Ex.
                              -e39 530dA M-sport 2002
                              -e91 320dA M-sport 2008

                              Comment

                              • Dase
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2008
                                • 123
                                • Helsinki

                                #90
                                Originally posted by Erich View Post
                                Tätä lukiessa tuli Motonetin paloista juttu mieleen... Kyselin taannoin osanumerolla paloja, kaveri sitten kävi hyllystä katsomassa mitä ne on. Totesi että ovat jotain Motonetin omaa brändiä (en muista mitä), joita ketju nykyään valmistuttaa kiinassa. Sitten yhtäkkiä kysyi, "mihin autoon nää on tulossa?" "Jaa seiskaan... En mä sitten näitä sulle myy, ei nää toimi siinä. Hae jostain jotkut paremmat palat." Sälli meinasi, että heidän omissa paloissa ei ole viistottuja reunoja saati uria ja mainitsi, että on tullut paljon valitusta kitinästä. Joten näki parhaaksi, ettei ala niitä bemariin edes myymään.

                                Hain sitten KL:stä Textarit ja olin erittäin tyytyväinen Motonetista saamaani palveluun.
                                Itellä on motonetistä etujarrupalat, tais olla merkkiä Abs tms, eikä kyllä kitise ollenkaan, tosin niissä on viisteet.

                                Comment

                                Working...
                                X