Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 iA ulisee ,käy vajaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • late87
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 5
    • Oulu

    #46
    Mikä osa on tuo kuvassa punaisella ympyröity? Meneekö siihen kenties joku letku tai jotain? Itellä ei ole siinä mitaän letkua ja imee rajusti siitä ilmaa.
    Attached Files
    e39 535i -96

    ex: 325 e36
    328 e36

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #47
      Originally posted by late87 View Post
      Mikä osa on tuo kuvassa punaisella ympyröity? Meneekö siihen kenties joku letku tai jotain? Itellä ei ole siinä mitaän letkua ja imee rajusti siitä ilmaa.
      Pitäisi olla tulpattu kiinni, näin ainakin omassa

      Comment

      • late87
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 5
        • Oulu

        #48
        Juu pittää sit tulpata toi.
        e39 535i -96

        ex: 325 e36
        328 e36

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #49
          Originally posted by nazqul View Post
          Muuten, sanoivat että imusarjan päällä olevan bensaputken asennukseen on pakko olla 2 ihmistä, ei onnistu yksin. Eli lisää kuluja.

          Irrotin imusarjan ym muut hilpekkeet ja kokosin YKSIN.
          Öljynerottimen pystyy kyllä vaihtamaan irroittamatta imusarjaa autosta. Kannattaa hankkia erittäin hyvälaatuinen torx avain ko. operaatiota varten ja varmistaa jokaisen pultin kohdalla että se avain on kunnolla pohjassa ja suorassa pulttiin nähden, kannat yöristyvät todella herkästi kun torx upotus ei ole kovinkaan syvä.

          Comment

          • late87
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 5
            • Oulu

            #50
            Onko kellään tietoa mihin tuo linkin kuvassa oleva osa nro. 10 (vent pipe) etupää kiinnittyy? Osan takapää tulee kiinni tuohon imusarjan päässä olevaan oil separatorin kalvon koteloon.

            e39 535i -96

            ex: 325 e36
            328 e36

            Comment

            • micchu
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 20
              • Kaalimaalla

              #51
              mihin tuo linkin kuvassa oleva osa nro. 10 etupää kiinnittyy?

              Tuossa jutussa on aika selkeitä kuvia.

              Valve Cover Gaskets and Fuel Filter enclosed! NOT dial-up friendly, so I wouldn't bother. Here's a PDF version of this writeup, with links to all the part numbers and diagrams on realoem. Possibly the BIGGEST post on BB so far.....read it if you have time or just look at the pics, whatever you lik


              BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24

              Comment

              • Harzzza
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 218
                • Tampere

                #52
                Pieni uppi tähän väliin... mitenkäs TÄHÄN vikaan natsais semmoset oireet kun mulla alko yhtäkkiä ujeltaan kylmästä lähtiessä, ja ujellus katoaa kun motti lämpiää kunnolla ?

                Käynnissä ei kuulostais olevan mitään ihmeellistä, käy tasasesti, ja hyvin tyhjäkäyntiä. Vain tuo laatikon laakerivialta kuulostava ulina kuuluu, vähän niinkuin kierrosten mukaan kun pintakaasulla ajaa, mutta jos heitää vauhdissa N silmään ja polkasee reippaasti kaasua niin ulina katoo, ja palaa kun kaasun nostaa ja D takas. Hiukan ulinan sävy muuttuu riippuen onko vähän vetoa vai moottorijarrutusta. Ite syyttäsin kalvoa mielelläni, en usko että laatikosta kuuluu. Tosin oireilee vähän erilaisesti kuin muilla ?

                Comment

                • vkn
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 75
                  • KotHam city..

                  #53
                  Täällä myös ilmeisesti mennyt tuo separaattori ja nyt odotellaan uutta. Esiintyikö muilla koneen ravistusta kun kierrokset nousevat yli 3000?
                  E34 540 -94

                  Comment

                  • tomippa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 656
                    • pk-seutu

                    #54
                    Voiko olla käytännössä mitään haittaa, jos rikkoutuneen separaattorin kalvon ottaa pois ja sulattaa tämän separaattorin umpeen? :think

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #55
                      No taatusti on ellet rakenna uutta huohotinjärjestelmää.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • tomippa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 656
                        • pk-seutu

                        #56
                        Originally posted by Cell View Post
                        No taatusti on ellet rakenna uutta huohotinjärjestelmää.
                        Tottakai, eli parempi olisi siis rakentaa uusi huohotinjärjestelmä, ei pääsisi enää rikkoontumaan ja tulee äkkiä laskettuna halvemmaksi.

                        Comment

                        • turbopuusti
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 823
                          • Lahti

                          #57
                          Originally posted by pheno View Post
                          Niin, jos pillkkua nussitaan niin se oil separator on siellä jakokopan sisällä josta menee putki tähän imusarjan takana olevaa _venttiiliin_, jonka kalvo on todennäköisesti rikki. Se pyrkii siis säätää imua sopivasti - ei liikaa eikä liian vähän. Jos se venttiilin kalvo rikki, niin taatusti öljyt imusarjaan.
                          Neuvokaas tyhmää eli ostin molemmat osat. Separaattorin ja imusarjan päädyssä olevan venttiilin. Onko toi separaattori paha vaihtaa? Kannattaako sitä edes vaihtaa vai onko edes millään tavalla rikkoutuva osa?
                          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4645
                            • Tuusula

                            #58
                            Originally posted by turbopuusti View Post
                            Neuvokaas tyhmää eli ostin molemmat osat. Separaattorin ja imusarjan päädyssä olevan venttiilin. Onko toi separaattori paha vaihtaa? Kannattaako sitä edes vaihtaa vai onko edes millään tavalla rikkoutuva osa?
                            On paha vaihtaa, pitää joko napata kansi irti tai ylempi & alempi jakokoppa & laahaimet. Eli ei kannata vaihtaa, tuohan on vain tyhjä pömpeli joten ei se mene "ikinä" rikki.

                            Se imusarjan takapäässä oleva huohotinventtiilihäsmäkkä on se joka menee rikki ja joka on helpohko vaihtaa.
                            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • turbopuusti
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 823
                              • Lahti

                              #59
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              On paha vaihtaa, pitää joko napata kansi irti tai ylempi & alempi jakokoppa & laahaimet. Eli ei kannata vaihtaa, tuohan on vain tyhjä pömpeli joten ei se mene "ikinä" rikki.

                              Se imusarjan takapäässä oleva huohotinventtiilihäsmäkkä on se joka menee rikki ja joka on helpohko vaihtaa.
                              Ok, kiitos tarkennuksesta. Porukka puhuu isosti ristii eli vitut se separaattori ole kun joku huohotinventtiilihässäkkä. Ite menin nyt ostaa molemmat, mutta onneks tuo separaattori ei ollu kallis kun sitä nyt ei sitten tuu vaihdettua.

                              ps. ei ole paha vaihtaa sieltä imusarjan päädystä vaikka imusarja on paikallaan. (ainakaan e34)
                              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                              Comment

                              • cba
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 3464
                                • Ylivieska

                                #60
                                Originally posted by turbopuusti View Post
                                Ok, kiitos tarkennuksesta. Porukka puhuu isosti ristii eli vitut se separaattori ole kun joku huohotinventtiilihässäkkä.
                                Niin muuten tekee, itse menin myös "lankaan" kun kaverin autoon tehdään remonttia rikkoutuneen huohotinventtiilin takia. Meinattiin jo räjäyttää se separaattori ja tutkia että mikä kalvo sieltä oikein menee rikki

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎