Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M30 koneremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #46
    Laita samalla joku speciaalimpi paketti sinne sisään niin saat vähän luonnetta lisää siihen pataan. Vaikka joku M5 kampura sopivilla rojuilla, nehän kai menee suoraan sisään?
    Retard Member

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #47
      Joo, taitaa olla sen luoka kampe, että käytetyillä osilla kannattaa mennä. Jos budjetin kanssa jo valmiiksi tiukkaa, niin kyllä kannattaa unohtaa kaikenlaiset modailut. Muutenkin tonnin koneremontti tänä päivänä ei minusta ole kallis...Mitä nyt äkkiseltään itse näihin perehtynyt, niin tokkopa M30:ssa on lohkossa/sylintereissä mitään vikaa. Tämähän menisi jo muualla maailmassa purkuun ja paaliin...

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #48
        Originally posted by Erich View Post



        Minä taas muistan nähneeni vuoden aikana useita, tälläkin foorumilla... vähän oma-aloitteisuutta nyt. BTCF, klubi, nettivaraosa, kepö jne.

        Minä taas en ole nähnyt yhtään. Sopiiko jokin muu kuin m30b34 akseli?

        Ja joo, eihän se tonnin koneremontti ole kallis, mutta jos jäi juuri työttömäksi ja auto pitäis saada kuntoon, tilillä on 1200€ rahaa eikä lisää ole tiedossa, tapiola muisti juuri 200euron vakuutusmaksulla ja puhelinlaskukin on 3 numeroinen jnejne.Vituttaa olla köyhä
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #49
          Originally posted by Erich View Post
          Täsmennätkö vähän. Oliko tämä nyt joku M30 ominaisuus?
          Monessa autossa ei edes käytetä molemmilla puolilla (siis imu- ja pako) venavarren kumeja, toiseksi ilman kumiakin näkyvä öljynkulutus ja pöllyttely jää pois jos välykset ovat speksissä, määrät ovat liian pieniä.

          Ehkä vähän huonosti silti oli sanottu, etteivät kumit voisi mitään aiheuttaa, kyllä ne siellä tarpeen ovat. Kuitenkin käytännössä aina kumien hajoaminen ja pöllyttäminen on seuraus, syy on ohjureissa. Pakopuolen ohjurit kuluvat kovaa vauhtia imupuoleen nähden.¨

          Ei varmaan monella pelkkää kampea olekkaan myynnissä, mutta purkukoneita kyllä on joista niitä voi ostaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • aosbmw
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 214
            • Metsässä

            #50
            5s etsinnän tulos

            E39 530D TOURING
            E30 316 (2.5i)
            E32 735 (Hartge)
            E21 323i (M30Bxx)

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #51
              Originally posted by aosbmw View Post
              Kiitos linkistä, ostan tuon kampuran Homma helpottui nyt huomattavasti.. ton veivin mittautan ja toivon että ei ole soikea
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #52
                Olisit siirtäny vähän remonttia jos on noin tiukkaa, asiat tärkeysjärjestykseen.
                Retard Member

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #53
                  Originally posted by herja View Post
                  Olisit siirtäny vähän remonttia jos on noin tiukkaa, asiat tärkeysjärjestykseen.

                  Edelleen kyseessä on käyttöauto.. Jos keskityttäis itse remonttiin:think
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Erich
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 783
                    • Hämeenkyrö

                    #54
                    Originally posted by Cell View Post
                    ilman kumiakin näkyvä öljynkulutus ja pöllyttely jää pois jos välykset ovat speksissä, määrät ovat liian pieniä.
                    Tätä ei voi yleistää, vaikutus on aika paljon kansikohtainen. Riippuu niin paljon kansimateriaalista, ohjurimateriaalista/materiaaliparista ja välyksistä, käyntilämmöistä ja kannen jäähdytyksen toiminnasta ym. On paljon halvempaa tuottaa kansia hieman reippaammilla toimintavälyksillä ja käyttää kumeja, kuin hallita välys, materiaalipari ja lämpötila viimeisenpäälle vain siksi, ettei kumeja tarvittaisi. Joku kansikonstruktio toimii ilman kumeja, joku toinen vaatii ne ehdottomasti.

                    Hyvä esimerkki tästä kaverin 20v volvon kone, jonka savutuksen aiheuttajaa etsittiin viimetalvena. Kumiremonttiin ryhdyttiin. Kansi purettuna näppituntumalta ohjarit eivät tuntuneet väljiltä, mutta koska tässä ei ammattilaisia olla, pyydettiin tuosta vielä toinen mielipide tammerdieselistä, samalla kun kansi kävi oikaisussa. Sanoivat, ettei kannata kajota ohjureihin, eivät paljoa uutta häpeä. Joten ainoa asia, mitä savutuksen eteen lopulta tehtiin, oli kumien vaihto. Eikä savuta enää. Entinen n. 1 l / 1000 km öljynkulutus ja savupilvet olivat muisto vain. En olisi itsekään uskonut, että niistä menisi noin paljon läpi, mutta niin vain meni. Kampikammion tuuletukset ym. tsekatiin myös, ilman mitään hälyttäviä löytöjä.

                    Originally posted by Cell View Post
                    Kuitenkin käytännössä aina kumien hajoaminen ja pöllyttäminen on seuraus, syy on ohjureissa.
                    Ei nyt aina näinkään. Ohjuri voi olla aivan tehdasmitoissa paljonkin ajettuna, eikä sillä tarvitse olla yhteyttä kumin menemiseen. Ne kuitenkin ajan ja kuumuuden myötä kovettuvat ja kuluvat ihan omia aikojaan. Tiedetään myös moottoreita, joissa niiden irtoaminen hyvin vähäisellä ajomäärällä ei ole lainkaan harvinaista, seurauksena ennenaikainen savuttaminen, vaikka kone ei ole lähelläkään loppua. Näihin moottoreihin jopa suositellaan niiden liimausta.

                    Sillä vähän koitin kysellä, kun täällä on porukalla enemmän kokemusta juuri M30 moottoreissa, että omaako tämä kone jotain erityispiirteitä näihin liittyen...
                    Last edited by Erich; 14-08-2008, 16:35.
                    6 - E24 635
                    7 - E38 740
                    8 - E31 850

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #55
                      Noniin, nyt on haettu kärsinyt veivi koneistuksesta ja se on std koossa ja kuin uusi, uusi kampiakseli on hankittu, kansi käynyt tasohionnassa jne. Nyt sitten odotellaan kl varaosien pakettia..

                      Kun vaihdan noi ohjurin kumit, niin pitääkö venttiili hioo aina kun se on ollut irti?:think
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Aatos
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 149
                        • Helsinki

                        #56
                        Oishan se periaatteessa hyvä idea istuvuuden kannalta, samalla kannesta seetien hionta.

                        Samaten olisi kai hyvä idis käyttää suojakumia kun vetää venavarren läpi kumista. Kumi menee kuulemma helposti rikki jos murjoo venavartta sellaisenaan läpi.
                        BRCF #12 - E36 325 -91

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #57
                          Voiko noi hioo itse noi venttiilit ja seetit ihan hiomatahnalla, että tahnaa väliin ja pyöritellään venttiiliä siinä vai wtf?
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #58
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Voiko noi hioo itse noi venttiilit ja seetit ihan hiomatahnalla, että tahnaa väliin ja pyöritellään venttiiliä siinä vai wtf?
                            Oliko ikkunapaikka ammattikoulun moottorinkorjausta käsittelevällä tunnilla ?

                            Mielummin koneistamossa teettää, mutta toki voit itsekkin hioa.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              #59
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Oliko ikkunapaikka ammattikoulun moottorinkorjausta käsittelevällä tunnilla ?

                              Tais olla Kysymyksen muoto oli vähän huono, tiesin että ne voi itse hioa mutta tarkoitin tuleeko siitä mitään.. Taidan itse hioo ne kyllä:think
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Samee
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 888
                                • Valkeakoski

                                #60
                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Voiko noi hioo itse noi venttiilit ja seetit ihan hiomatahnalla, että tahnaa väliin ja pyöritellään venttiiliä siinä vai wtf?
                                Voihan ne. Jos et hio, niin kasaa venttiilit kuitenkin takasin samoille paikoilleen missä ne olivatkin.
                                E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                                E30 316 4d '89
                                E36 M3 Coupe '93
                                F30 318d '13

                                Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎