Laita samalla joku speciaalimpi paketti sinne sisään niin saat vähän luonnetta lisää siihen pataan. Vaikka joku M5 kampura sopivilla rojuilla, nehän kai menee suoraan sisään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 M30 koneremontti
Collapse
X
-
Joo, taitaa olla sen luoka kampe, että käytetyillä osilla kannattaa mennä. Jos budjetin kanssa jo valmiiksi tiukkaa, niin kyllä kannattaa unohtaa kaikenlaiset modailut. Muutenkin tonnin koneremontti tänä päivänä ei minusta ole kallis...Mitä nyt äkkiseltään itse näihin perehtynyt, niin tokkopa M30:ssa on lohkossa/sylintereissä mitään vikaa. Tämähän menisi jo muualla maailmassa purkuun ja paaliin...
Comment
-
-
Originally posted by Erich View Post
Minä taas muistan nähneeni vuoden aikana useita, tälläkin foorumilla... vähän oma-aloitteisuutta nyt. BTCF, klubi, nettivaraosa, kepö jne.
Minä taas en ole nähnyt yhtään. Sopiiko jokin muu kuin m30b34 akseli?
Ja joo, eihän se tonnin koneremontti ole kallis, mutta jos jäi juuri työttömäksi ja auto pitäis saada kuntoon, tilillä on 1200€ rahaa eikä lisää ole tiedossa, tapiola muisti juuri 200euron vakuutusmaksulla ja puhelinlaskukin on 3 numeroinen jnejne.Vituttaa olla köyhä
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostTäsmennätkö vähän. Oliko tämä nyt joku M30 ominaisuus?
Ehkä vähän huonosti silti oli sanottu, etteivät kumit voisi mitään aiheuttaa, kyllä ne siellä tarpeen ovat. Kuitenkin käytännössä aina kumien hajoaminen ja pöllyttäminen on seuraus, syy on ohjureissa. Pakopuolen ohjurit kuluvat kovaa vauhtia imupuoleen nähden.¨
Ei varmaan monella pelkkää kampea olekkaan myynnissä, mutta purkukoneita kyllä on joista niitä voi ostaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by aosbmw View PostHomma helpottui nyt huomattavasti.. ton veivin mittautan ja toivon että ei ole soikea
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Cell View Postilman kumiakin näkyvä öljynkulutus ja pöllyttely jää pois jos välykset ovat speksissä, määrät ovat liian pieniä.
Hyvä esimerkki tästä kaverin 20v volvon kone, jonka savutuksen aiheuttajaa etsittiin viimetalvena. Kumiremonttiin ryhdyttiin. Kansi purettuna näppituntumalta ohjarit eivät tuntuneet väljiltä, mutta koska tässä ei ammattilaisia olla, pyydettiin tuosta vielä toinen mielipide tammerdieselistä, samalla kun kansi kävi oikaisussa. Sanoivat, ettei kannata kajota ohjureihin, eivät paljoa uutta häpeä. Joten ainoa asia, mitä savutuksen eteen lopulta tehtiin, oli kumien vaihto. Eikä savuta enää. Entinen n. 1 l / 1000 km öljynkulutus ja savupilvet olivat muisto vain. En olisi itsekään uskonut, että niistä menisi noin paljon läpi, mutta niin vain meni. Kampikammion tuuletukset ym. tsekatiin myös, ilman mitään hälyttäviä löytöjä.
Originally posted by Cell View PostKuitenkin käytännössä aina kumien hajoaminen ja pöllyttäminen on seuraus, syy on ohjureissa.
Sillä vähän koitin kysellä, kun täällä on porukalla enemmän kokemusta juuri M30 moottoreissa, että omaako tämä kone jotain erityispiirteitä näihin liittyen...Last edited by Erich; 14-08-2008, 16:35.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Noniin, nyt on haettu kärsinyt veivi koneistuksesta ja se on std koossa ja kuin uusi, uusi kampiakseli on hankittu, kansi käynyt tasohionnassa jne. Nyt sitten odotellaan kl varaosien pakettia..
Kun vaihdan noi ohjurin kumit, niin pitääkö venttiili hioo aina kun se on ollut irti?:thinkDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Oishan se periaatteessa hyvä idea istuvuuden kannalta, samalla kannesta seetien hionta.
Samaten olisi kai hyvä idis käyttää suojakumia kun vetää venavarren läpi kumista. Kumi menee kuulemma helposti rikki jos murjoo venavartta sellaisenaan läpi.BRCF #12 - E36 325 -91
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostVoiko noi hioo itse noi venttiilit ja seetit ihan hiomatahnalla, että tahnaa väliin ja pyöritellään venttiiliä siinä vai wtf?
Mielummin koneistamossa teettää, mutta toki voit itsekkin hioa.
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostVoiko noi hioo itse noi venttiilit ja seetit ihan hiomatahnalla, että tahnaa väliin ja pyöritellään venttiiliä siinä vai wtf?E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
Comment