Announcement

Collapse
No announcement yet.

525TDS tekniikka kysymyksiä E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #76
    Originally posted by madverkus View Post
    Pumpun kansi auki ja kunnon puhdistus ja homma taas pelittää, mutta huomasin että autosta on nyt vedot hävinnyt, automaatti "sport"-asennossa ottaa jotenkin tosi nuhasesti kierroksia, eikä kierrä kun vähän yli 4000, ahtoputket tarkistettu, ei vuoda.
    Tuntuu jotenkin kone tosi voimattomalta, ei kuitenkaan vuoda dieseliä pumpulta/letkuista.
    Kellään vinkkiä?
    Edit; vapaalla kyllä ottaa jengaa, kiertää normaalisti mutta hieman savuttaa, mitä ei ennen tehnyt.
    Ei ole evrymodeja yms.
    Miten varmistit että pumpun kansi meni takaisin laitettaessa varmasti samaan kohtaan? Jos pumppua ei ole tuon jälkeen käytetty penkissä säädettävänä, niin tilanne voi olla hyvästä merkkaamisesta huolimatta se, että tarvittaisiin hieman "hammermodea".

    Itellä kävi ainakin yhen auton kanssa niin että vaihdoin pumpun tiivisteet, ja vaikka kolmen merkin avulla kohdistettiin pumpun kansi samaan paikkaan, kuin purkaessa, niin ensimmäisellä yrityksellä ei vastannut kaasuun ollenkaan. Kantta liikuttamalla saatiin kyllä vastaamaan kaasuun, mutta auto oli todella laista, ja vasta kolmannella saatiin kulkupuoli takaisin kohdalleen.

    Comment

    • madverkus
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 13
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by MPV View Post
      Miten varmistit että pumpun kansi meni takaisin laitettaessa varmasti samaan kohtaan? Jos pumppua ei ole tuon jälkeen käytetty penkissä säädettävänä, niin tilanne voi olla hyvästä merkkaamisesta huolimatta se, että tarvittaisiin hieman "hammermodea".

      Itellä kävi ainakin yhen auton kanssa niin että vaihdoin pumpun tiivisteet, ja vaikka kolmen merkin avulla kohdistettiin pumpun kansi samaan paikkaan, kuin purkaessa, niin ensimmäisellä yrityksellä ei vastannut kaasuun ollenkaan. Kantta liikuttamalla saatiin kyllä vastaamaan kaasuun, mutta auto oli todella laista, ja vasta kolmannella saatiin kulkupuoli takaisin kohdalleen.
      Oliko sulla koko pumppu auki?
      Eikö silloin pitäisi pumppu säädättää jos se on kokonaan ollut irti, eihän se vaikuta niihin säätöihin jos ottaa pelkän kannen siitä auki?
      Pumppu kyllä syöttää niinkuin kuuluukin, käyn tänään läpi imusarjan jos sieltä löytyisi vika.
      E34 M51D25 Touring ~

      Comment

      • madverkus
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 13
        • Uusimaa

        #78
        Imusarja käyty läpi, tiivisteet uusittu.
        Oli kyllä aika paljon kertynyt imusarjaan mustaa skeidaa, putsattu mutta ei vaikuttanut tehoihin.
        Last edited by madverkus; 22-02-2016, 01:08.
        E34 M51D25 Touring ~

        Comment

        • j0niz
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 62
          • Hämeenlinna

          #79
          Mistähän johtuu että kylmänä auto on todella laiska? :think Mutta kun lämpiää nii on normaali? Ja aamusin joutuu sahaamaan käyntii mutta kun hehkuttaa muutaman kerran ja sit vasta starttaa nii lähtee paremmin käyntii? Autona 525tds a -93

          Comment

          • jope88
            BTCF Member
            • Mar 2015
            • 137
            • Siilinjärvi, pohjois-savo

            #80
            Originally posted by j0niz View Post
            Mistähän johtuu että kylmänä auto on todella laiska? :think Mutta kun lämpiää nii on normaali? Ja aamusin joutuu sahaamaan käyntii mutta kun hehkuttaa muutaman kerran ja sit vasta starttaa nii lähtee paremmin käyntii? Autona 525tds a -93
            pa-pumppun ei jaksa tarpeeks tuottaa painetta? (ei sua tarpeeks lientä kylmänä)
            [email protected]
            523i m52b25tu Schwarz 2 -99
            316i m40b16 Schwarz -88

            Comment

            • j0niz
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 62
              • Hämeenlinna

              #81
              Originally posted by jope88 View Post
              pa-pumppun ei jaksa tarpeeks tuottaa painetta? (ei sua tarpeeks lientä kylmänä)
              Saako tota tarkistettua muuten kun ostamalla uuden pumpun?

              Comment

              • jope88
                BTCF Member
                • Mar 2015
                • 137
                • Siilinjärvi, pohjois-savo

                #82
                Originally posted by j0niz View Post
                Saako tota tarkistettua muuten kun ostamalla uuden pumpun?
                Polttoaineen paine mittarilla tuohon t- haara ja kytket sen pa-letkuun. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ri-2000016980/
                Last edited by jope88; 01-05-2016, 20:38.
                [email protected]
                523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                316i m40b16 Schwarz -88

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1193
                  • Muhos

                  #83
                  Originally posted by jope88 View Post
                  Polttoaineen paine mittarilla tuohon t- haara ja kytket sen pa-letkuun. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ri-2000016980/
                  Vähän kyllä epäilen että tuolla mittarilla saisi todettua tds:stä juuri mitään. Polttoaineen siirtopumppu jos toimii, niin yleensä sen pystyy toteamaan muutenkin. Lieneekö sen toiminnalla kuitenkaan vaikutusta tehoihin, kun ei sen täydellistä toimimattomuuttakaan välttämättä huomaa kuin siitä että tankkia ei saa enää tyhjäksi asti, tai startit pitenee pidemmän käyttämättömyyden jälkeen. Paljonkohan sen siirtopumpun pitäisi edes tehdä painetta?

                  Olikohan aikaisemmalla ajatuksena että ruiskupumppu ei tuottaisi täysiä paineita kylmänä, jolloin suuttimet ei aukea ajoissa, ja ruiskutusmäärä jää pieneksi?

                  Comment

                  • jope88
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 137
                    • Siilinjärvi, pohjois-savo

                    #84
                    Originally posted by MPV View Post
                    Vähän kyllä epäilen että tuolla mittarilla saisi todettua tds:stä juuri mitään. Polttoaineen siirtopumppu jos toimii, niin yleensä sen pystyy toteamaan muutenkin. Lieneekö sen toiminnalla kuitenkaan vaikutusta tehoihin, kun ei sen täydellistä toimimattomuuttakaan välttämättä huomaa kuin siitä että tankkia ei saa enää tyhjäksi asti, tai startit pitenee pidemmän käyttämättömyyden jälkeen. Paljonkohan sen siirtopumpun pitäisi edes tehdä painetta?

                    Olikohan aikaisemmalla ajatuksena että ruiskupumppu ei tuottaisi täysiä paineita kylmänä, jolloin suuttimet ei aukea ajoissa, ja ruiskutusmäärä jää pieneksi?
                    Miksi ei sais paine mittarilla painetta mitattua? Itsellä onnistunut kyllä. Ja ajatuksena vaan jos ei saa tarpeeksi evästä kylmänä, joka voi johtua kuoleutuneesta pumpusta, vuodosta ja takaiskuventtiilistä. Toki voi olla muussakin vika esim jakajapumpun ajoituksessa/perus syötössä. Ahtopuolella tuskin vikaa jos kuitenkin lämpimänä toimii. Ja sen paineen pitäisi olla 3bar
                    Last edited by jope88; 04-05-2016, 01:24.
                    [email protected]
                    523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                    316i m40b16 Schwarz -88

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1193
                      • Muhos

                      #85
                      Originally posted by jope88 View Post
                      Miksi ei sais paine mittarilla painetta mitattua? Itsellä onnistunut kyllä. Ja ajatuksena vaan jos ei saa tarpeeksi evästä kylmänä, joka voi johtua kuoleutuneesta pumpusta, vuodosta ja takaiskuventtiilistä. Toki voi olla muussakin vika esim jakajapumpun ajoituksessa/perus syötössä. Ahtopuolella tuskin vikaa jos kuitenkin lämpimänä toimii. Ja sen paineen pitäisi olla 3bar
                      No linkin mittarin paineasteikko loppuu 10PSI:hin (~0,7bar). Toki kunnon mittarilla sen siirtopaineen saa mitattua, mutta onko mittarin osto rahojen tuhlausta? Siirtopumpun toiminnasta kun tuntuu riittävän tieto että se siirtää polttoainetta, paineella kun ei niin suurta väliä tunnu olevan.

                      Comment

                      • jope88
                        BTCF Member
                        • Mar 2015
                        • 137
                        • Siilinjärvi, pohjois-savo

                        #86
                        Originally posted by MPV View Post
                        No linkin mittarin paineasteikko loppuu 10PSI:hin (~0,7bar). Toki kunnon mittarilla sen siirtopaineen saa mitattua, mutta onko mittarin osto rahojen tuhlausta? Siirtopumpun toiminnasta kun tuntuu riittävän tieto että se siirtää polttoainetta, paineella kun ei niin suurta väliä tunnu olevan.
                        niin loppuu asteikko mutta mittari liikkuu silti vielä pitkälle eikä nyt 10€ varmaan paha kyllä ole ja voi tuolla muutakin mittailla sitten kun sellainen on olemassa.
                        [email protected]
                        523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                        316i m40b16 Schwarz -88

                        Comment

                        • S_janne
                          Newbiemmer
                          • Jan 2016
                          • 11
                          • Tampere

                          #87
                          Löytyykö tietämyksen/kokemuksen omaavia henkilöitä, jotka osaisivat kertoa hyvistä e34 525 tds koneen moottoriöljyistä? Haulla yritin jo hakea, mutta sitä kautta en itse ainakaan löytänyt sopivia öljysuosituksia.

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1193
                            • Muhos

                            #88
                            Originally posted by S_janne View Post
                            Löytyykö tietämyksen/kokemuksen omaavia henkilöitä, jotka osaisivat kertoa hyvistä e34 525 tds koneen moottoriöljyistä?
                            Mitenhän määritellään hyvä öljy?
                            Ostin oman tds:n aikoinaan n.200tkm ajettuna ja nyt reilu 10 vuotta myöhemmin sillä on ajettu n.550tkm. Ite olen vaihtanut öljyt huoltoväliosoittimen mukaan, eli noin 12tkm välein. Alussa jäytin Mobilin Synt S:ää (5W-40), jonka nimi taisi vaihtua jossain välissä joksikin Super 3000:ksi. Muutamana viimeisenä vuotena olen kyllä sitten käyttänyt saman viskositeetin Castrol Magnatecciä, ihan vain sen takia, kun sitä menee muihinkin perheen autoihin. Ei käytössä ole eroa havaittu. Konetta ei ole vielä tarvinnut tds:stä aukoa, ja turbokin on vielä alkuperäinen.

                            Comment

                            • S_janne
                              Newbiemmer
                              • Jan 2016
                              • 11
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by MPV View Post
                              Mitenhän määritellään hyvä öljy?
                              Ostin oman tds:n aikoinaan n.200tkm ajettuna ja nyt reilu 10 vuotta myöhemmin sillä on ajettu n.550tkm. Ite olen vaihtanut öljyt huoltoväliosoittimen mukaan, eli noin 12tkm välein. Alussa jäytin Mobilin Synt S:ää (5W-40), jonka nimi taisi vaihtua jossain välissä joksikin Super 3000:ksi. Muutamana viimeisenä vuotena olen kyllä sitten käyttänyt saman viskositeetin Castrol Magnatecciä, ihan vain sen takia, kun sitä menee muihinkin perheen autoihin. Ei käytössä ole eroa havaittu. Konetta ei ole vielä tarvinnut tds:stä aukoa, ja turbokin on vielä alkuperäinen.
                              Käyttökokemuksia tässä juurikin hain. Sellaisia missä hinta/laatusuhde kohtaa.
                              Öljyjä on nyt niin laidasta laitaan eri valmistajilla ja varmasti öljynlaadussakin jotain eroja löytyy jos purkin kyljessä eri arvoja ja muita ominaisuuksia on.

                              Comment

                              • Rääpe
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 56
                                • Salo

                                #90
                                No nytpä tempun teki. Olin aamulla lähdössä töihin, hehkuttelin rauhassa ja käynnistin. Kävi hetken aikaa nätisti tyhjää, kunnes kierrokset hieman laski ja melko pian sen jälkeen sammui siihen. Koitin käynnistää uudelleen, mutta ei lähtenyt. Lupas kyllä, mutta ei jaksanut lähteä käyntiin. Olisiko ketju venähtänyt, vaiko naftan saannissa jotain? Ei ole kyllä jakopää kolissut, ja lähtee nätisti käyntiin. Kuskin puolelta siis tämä. Ei ole ennen kuulunut.

                                Kai se täytyy ensin koittaa tankata lisää, jos olisi vain siitä kiinni. Mutta ideat ja vinkit olisi tervetulleita, niin tietäisi mitä kannattaa lähteä ekana tutkimaan.
                                Last edited by Rääpe; 08-09-2016, 09:02.
                                E34 525tdsA '94
                                Ex:
                                E30 318i '88
                                E46 320i '98
                                E34 '88, M20B27 ja 417/609@1bar
                                E30 316i '89
                                E32 750iA '91
                                E34 525tic
                                E39 523i '97
                                -15kpl vähemmän bemaria

                                ''M20-harrastajan arkipäivää runon muodossa, sen viidennen kansiremontin jälkeen: "Pyttyjä kuusi, kansi oli uusi. Nostin öljytikkua, tuumasin... Mitä vittua!'' -T3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎