Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 iskarit ja jouset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by herja
    Älä nyt sickness housuus pasko, ei tää niin tärkee asia ole. Kuhan ehdotin, jos autoa ei madalla takaa kuin 15mm niin turha sinne lyhyttä iskaria on tunkea kun normaalikin menee.
    Älä pelkää, sinun vuoksesi en ota stressiä. Mutta edelleen kysyn, että minkälainen on auton käytös tuollaisella kombinaatiolla. En jaksa uskoa, että ainakaan hyvä...
    E39 520iA -02

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #32
      Enpä tiiä kun en oo kokeillu mutta jos siitä huono tulee niin täytyy sitten taakse laittaa sportit, ne on ainakin samaa tavaraa kun sprintit mutta lyhentämättömät.
      Retard Member

      Comment

      • zewiz
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 62
        • vantaa

        #33
        Nostetaas vanhaa juttua ylöspäin.
        Eli oon etsimässä alustasarjaa tohon e34 518 rakettiin.
        Ongelmana on se, kun ei tahdo löytyä juuri mitään tohon nelimukiseen. pelkkiä jousisarjoja olen jossain nähnyt.
        Esim. FK:lta löytyy vain kutosiin ja muita noin edullisia en ole paljoa nähnyt. Kutoseen tarkoitetulla sarjalla keula varmaan jää liian ylös ja liian jäykäksi? Keulaa pitäisi ehkä hieman enemmän madaltaa, että sais ton parin nyrkin mentävän raon tosta kaaren ja renkaan välistä pois. Joten olisko vinkkiä, että mistä tollasta edullista alustaa lähteä metsästämään?

        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          #34
          Meikäläinenkin on hieman miettinyt tuota iskareiden vaihtoa, ja mahdollisesti jos heittäisi samalla koko alustasarjan. Toinen etuiskari vuotaa, ja ovat muutenkin todella väsyneet (pomputtaa kuopissa 60+ vauhdissa) - ilmeisesti alkuperäiset. Pirssinä on tuo rakas E34 518i lahna

          Mitenkäs, onko tuo iskareiden vaihto paha homma itse tehtynä? Ovat ilmeisesti tuolla jousien sisällä? Jos en nyt kuitenkaan talveksi tuota alustasarjaa osta (jos vaikka kunnon vanteet + alusta ensi keväänä) niin mitäs mieltä olette noista motonetin tolpista näin peruskaluiksi? Ovatko nuo ~60e perusmallit ihan paskat, ja entäs nuo Sachsin hieman kalliimmat?
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • kole
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 506
            • Joensuu

            #35
            Ostin viime syksynä eteen kybit n. 110e pari ja ihan tyytyväinen olen ollut. Jousia on vähän pätkästy lyhemmäksi. Aika helppo homma tuo iskarien vaihto, jos on edes jonkinlaiset jousenpuristimet.

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              #36
              Originally posted by kole
              Ostin viime syksynä eteen kybit n. 110e pari ja ihan tyytyväinen olen ollut.
              Mistä ostit? Olenko väärässä, vai onko tuo 110e varsin halpa hinta?
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4328
                • Turku

                #37
                Originally posted by Madfexx
                Mistä ostit? Olenko väärässä, vai onko tuo 110e varsin halpa hinta?
                Verrattuna orkkiksen 400€/pari.

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  #38
                  Originally posted by jani73
                  Verrattuna orkkiksen 400€/pari.
                  No juu, kyllä sen tiesin että orkkikset maksaa mansikoita, mutta esimerkiksi nuo motonetin tolpatkin maksaa enemmän kuin tuo 110e/pari. Eikös tuo KYB ole sentään ihan ok merkki?
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • kole
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 506
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by Madfexx
                    Mistä ostit? Olenko väärässä, vai onko tuo 110e varsin halpa hinta?
                    Varaosamaailmasta ja tuohon tds:ään.

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #40
                      Itse en suosittele KYB-iskareita. 37000 km kesti kunnes korkkasi ihan täydellisesti. Kolisivat jonkin verran täydellistä lasahdusta ennen, mutta eihän sitä uskonut että niin vähän ajetut iskarit voisivat olla loppu. Oli ne. Nyt on alla Sachsit.

                      Comment

                      • kole
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 506
                        • Joensuu

                        #41
                        Mulla on taas vähän huonot kokemukset Sachseista e30 alta. Joten otin tuohon sit kybit. Kohta 30tkm takana, toivottavasti kestää vielä...

                        Comment

                        • Madfexx
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3646
                          • Lempäälä

                          #42
                          Palaillaanpas tähän iskariaiheeseen taas pienen tauon jälkeen. Eli mitäs eroa samanikäisten 518-520 ja 525-535 malleihin tarkoitettujen jousien/iskareiden välillä on? Noihin isompikoneisiin tarkoitetut ovat tietenkin jäykemmät, mutta sopivatko muuten ristiin?
                          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #43
                            Originally posted by Madfexx
                            Palaillaanpas tähän iskariaiheeseen taas pienen tauon jälkeen. Eli mitäs eroa samanikäisten 518-520 ja 525-535 malleihin tarkoitettujen jousien/iskareiden välillä on? Noihin isompikoneisiin tarkoitetut ovat tietenkin jäykemmät, mutta sopivatko muuten ristiin?
                            Etutolpathan on äkkiseltään katsottuna kaikissa E32/E34:ssa samat pl. iX- ja M-mallit joten tuon perusteella sopii ristiin, 100% varma en ole asiasta. Iskarin yläpään kiinnitys vaihtelee ainakin 525:ssa vuosimalleittain <-07/90, 07/90-09/92 ja 09/92->
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #44
                              Tässä olisi muuten vanhaan aiheeseen liittyen ihan linkki kuvilla...



                              t.Ville

                              Comment

                              • M_Power
                                Moderator
                                • Jul 2003
                                • 2765
                                • Espoo, HML

                                #45
                                Täällä on Eibach jouset ja Sachs Sport iskarit E34:n alla. Todella hyvä ja jämäkkä alusta.
                                Tarkkaa madallusta en tiedä, mutta ei tuota paljon lähemmäs maata saa.
                                Silti ei ole vielä kertaakaan napannut kiinni kaariin, vaikka on mielestäni myös mukava alusta ajaa.
                                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                                Team vier Zylinder!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎