Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jucke
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 518
    • Keski-suomi

    #46
    Vanhaa topikkia ylöspäin, omassa ämmässä kytkimen painelaakeri ulisee kytkinpoljin pohjassa eli olisi varmaan aika vaihtaa osia. Tekeeköhän tuollaisella setillä mitään: http://www.ebay.co.uk/itm/Borg-Beck-...34099171755954
    Tai olisko kellään ehdottaa mitään muuta edullista mutta toimivaa settiä?
    E34 ///M5 3.8 '93,
    ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

    Comment

    • Jucke
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 518
      • Keski-suomi

      #47
      Tuli tuossa nyt viimenkin tilailtua Luk:in kytkinsetti. Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samassa yhteydessä? Vaihdekepissä on reippaasti väljää, ilmeisesti tästä kuvasta löytyy tarvittavat osat väljyyden poistoon: http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=25&fg=05 :think
      E34 ///M5 3.8 '93,
      ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by Jucke View Post
        Tuli tuossa nyt viimenkin tilailtua Luk:in kytkinsetti. Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samassa yhteydessä? Vaihdekepissä on reippaasti väljää, ilmeisesti tästä kuvasta löytyy tarvittavat osat väljyyden poistoon: http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=25&fg=05 :think
        Osanro. 15 kuluminen on yleensä suurin syy siihen väljyyteen. Toki kepin alapään hela vaikuttaa myös, joten samalla vaihtaa vaikka Z3M-kepukan sinne. Kepin telineen helojen väljyys tuo myös pientä turhaa liikettä, mutta se ei merkkaa lähellekään niin paljoa, kuin tuo nro.15 väljyys.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • Jucke
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 518
          • Keski-suomi

          #49
          Originally posted by O-Peksi View Post
          Osanro. 15 kuluminen on yleensä suurin syy siihen väljyyteen. Toki kepin alapään hela vaikuttaa myös, joten samalla vaihtaa vaikka Z3M-kepukan sinne. Kepin telineen helojen väljyys tuo myös pientä turhaa liikettä, mutta se ei merkkaa lähellekään niin paljoa, kuin tuo nro.15 väljyys.
          Ok, kiitokset tiedosta. Tuleekohan osan 15 mukana nuo rikat & hilut vai tarviiko kaikki tilailla erikseen? Tietty tuo selviää Laakkoselle/KL:n soittamallakin...
          E34 ///M5 3.8 '93,
          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

          Comment

          • Jucke
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 518
            • Keski-suomi

            #50
            Mikähän mahtaa kytkintä vaivata kun nyt ~2000km rempan jälkeen alkoi luistamaan 4 ja 5. vaihteella? Eli 1,2,3 vaihteella toimii normaalisti luistamatta täyskiihdytyksessäkin, neloselle ja viitoselle vaihtaessa alkaa luistamaan kierrosten noustessa neljän tuhannen paremmalle puolelle. Ei kuitenkaan luista joka kiihdytyskerralla? Ei ole tullut edes paikaltaan lähtöjä harrastettua rempan jälkeen ja muutenkin ajo ollut suht rauhallista niin ei pitäisi ainakaan kulumisesta johtua...:think
            E34 ///M5 3.8 '93,
            ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

            Comment

            • [Snowboarder]
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 2184
              • Karstula

              #51
              Originally posted by Jucke View Post
              Mikähän mahtaa kytkintä vaivata kun nyt ~2000km rempan jälkeen alkoi luistamaan 4 ja 5. vaihteella? Eli 1,2,3 vaihteella toimii normaalisti luistamatta täyskiihdytyksessäkin, neloselle ja viitoselle vaihtaessa alkaa luistamaan kierrosten noustessa neljän tuhannen paremmalle puolelle. Ei kuitenkaan luista joka kiihdytyskerralla? Ei ole tullut edes paikaltaan lähtöjä harrastettua rempan jälkeen ja muutenkin ajo ollut suht rauhallista niin ei pitäisi ainakaan kulumisesta johtua...:think
              Vaihdettiinko vauhtipyörää/missä kunnossa se on?
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

              Comment

              • Jucke
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 518
                • Keski-suomi

                #52
                Ei vaihdettu ja onhan siinä välystä jonkin verran, en nyt muista mitään lukemia. Eikös vauhtis yleensä oireile ravistamalla? Sitä kun ei tuossa tunnu eikä muutenkaan kuulu ääniä tms.
                E34 ///M5 3.8 '93,
                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  #53
                  Öljyä päässy kytkimeen?

                  Eihän vaan painelaakeri jostain syystä jää kantamaan?

                  Niin ja isoilla vaihteilla se kytkin antautuessaan nimenomaan luistaa, koska siihen kohdistuva vääntömomentti on silloin suurimmillaan.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Jucke
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 518
                    • Keski-suomi

                    #54
                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Öljyä päässy kytkimeen?

                    Eihän vaan painelaakeri jostain syystä jää kantamaan?

                    Niin ja isoilla vaihteilla se kytkin antautuessaan nimenomaan luistaa, koska siihen kohdistuva vääntömomentti on silloin suurimmillaan.
                    Kampiakselin stefa ja muutama muukin tiiviste vaihdettiin samalla, samoin painelaakeri luonnollisesti. Jos öljyä olisi päässyt kytkimeen tai painelaakeri kantaisi niin eikö luistaisi myös pienemmillä vaihteilla? Onko kellään kokemusta tuosta kaksoismassan kulumisesta loppuun, miten oireilee käytännössä?
                    E34 ///M5 3.8 '93,
                    ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #55
                      Vasta pyörittelin yhtä hajallaan olevaa kaksoismassaa, jossa puoliskot pääsi pyörimään monta kierrosta toisiinsa nähden. Toinen malli vastaantulleista kaksoismassavauhtiksista on se, jossa puoliskot kääntyy vaan muutaman asteen jousia vasten ja sit limput ottaa toisiinsa kiinni.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • t0mpp4
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 275
                        • Pori

                        #56
                        Oisko kellään mittoja s38b38 vakio vp+kytkin paketin korkeudesta?
                        Avattiin omasta laatikko tänään ja tilanne näyttää olevan laitettu kova vauhtis (ei hajua mikä koska ei mitään merkintöjä) ja sre 765 asetelma, sekä tehty virityksiä jotta painelaakeri painaisia vakiota pidemmälle, mutta silti kytkimen toimenta erittäin onnetonta. Ei irroita ollenkaa, enää kun osa virityksistä purettiin pois.
                        Tuonne oli siis käpälään painelaakerin kiinnityskohtaa korotettu ja työsylinterin mäntää jatkettu itse, näillä irroitti juuri ja juuri kytkin aivan lattiassa. Työsylkän kun vaihtoi uuteen ja normi mittaisella männällä olevaan, ei irroittanut enään

                        Tuo uusi paketti siis lienee paljon ohuempi kuin vakio ja siksi näitä virityksiä yritetty?

                        Kyllä kaikennäköisiä seppiä löytyy vielä näemmä.
                        Höntsä kompakti

                        Comment

                        • t0mpp4
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 275
                          • Pori

                          #57


                          Nykyisen tuon paketin paksuus VP:n kiinnityspinnasta tuohon kalvojouset pintaan tuollaisenaan on noin 73mm, mittais saattaa heittää pari milliä +-
                          Mahtaako tämä erota suuresti vakio setistä?
                          Höntsä kompakti

                          Comment

                          • Tommi
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 289
                            • Kajaani

                            #58
                            Vinkki: kytkimen työsylinteri vuotaa ja uusi liian kallis tai saatavuus huono. Motonetistä tiivistesarja(männäntiiviste, tangon suojakumi ja lukkorengas, ilmausnipan hattu), hinta 4,90€. Sopivuus 3.8, sylinterissä merkintä S6571. Ei käy 3.6n, eri männän halkaisia. Tiivistesarja on kansanmalliin esim 535, mutta passaa myös ämmään. Sopivuutta eivät paikanpäällä voi varmistaa, koska eivät tiedä.
                            Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                            Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                            e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎