Ongelmanahan on lähivalojen heijastinpinta joka ei kestä jatkuvaa täystehoista käyttöä ( vrt pitkät jotka ovat käyttämättömänä hyvinkin toimivat) - heijastinpintojen hopea 'palaa' pois. Ongelma tuttu mm. Volvoissa joissa kaikki vm.85-88 menivät heijastinpintojen takuuvaihtoon Pohjoismaissa. Ratkaisuna; Uudet umpiot ja sen jälkeen 'päiväkäyttöön' lähivalot alennetulla jännitteellä.
hyvä ohje ja asiallinen toteutus. tässä ei ole kun yksi vika: ko. viritys on laiton
joko pitää kytkeä sisemmät puolivalot pois, tai itse voisin laittaa ylimääräisen "rallikytkimen" jolla sisemmät lamput saa käyttöön haluttaessa. kesä- ja muut normaalin ajan ajelut sitte ilman kahdennuksia. ja kyllä ehjät ja hyväkuntoset DE:t vielä yhdelle parille pieniä H4-umpioita pärjää.
Kytkennässähän on nimenomaan tätä varten "katsastuskytkin", jolla toiset lyhyet saa kaupungissa pois päältä. Eihän niillä siellä muuteskaan mitään tee, sitten kun pyyheltää tuonne pimeille maanteille niin voi ottaa valaistuksesta täyden hyödyn irti. Itse asensin kytkimen ohjaamoon huomaamattomaan mutta helppoon paikkaan.
Joo ei sitten kerinny viime vuonna mitään tekeen valoille...... Nyt oikeesti tarvis tehdä jotain,aikaa ei olis alkaa näpertelemään mutta umpiot on huonot eli ne pitää vaihtaa. Eli puntaroin nyt 4xh4 vai uudet tavis umpiot+ bilteman tai jotkut muut plug&play h1 xenon systeemit (bi xenon olis ihana). Olisko minkälaisia mieli piteitä??? Auto olis kumminkin tarkoitus pitää hamaan tulevaisuuteen ja ehkä hieman myös "tuunata" sitä jossain vaiheessa joten valoja voisi jo päivitellä tyylikkäämpiin.
edit:Oliko jollain niitä kuvia e34 4xh4 asennuksesta??? Eli umpioiden kiinnityksestä siihen valojen pohjaan.
Kytkennässähän on nimenomaan tätä varten "katsastuskytkin", jolla toiset lyhyet saa kaupungissa pois päältä. Eihän niillä siellä muuteskaan mitään tee, sitten kun pyyheltää tuonne pimeille maanteille niin voi ottaa valaistuksesta täyden hyödyn irti.
Eikö katsastusmies huomaa että keulassa on 4kpl HCR umpioita ja rupea niistä kyselemään, vaikka eivät palaisikaan?
Eikö katsastusmies huomaa että keulassa on 4kpl HCR umpioita ja rupea niistä kyselemään, vaikka eivät palaisikaan?
katsastuksessa auto menee hyvin läpi, kunhan katsastusmies ei saa toisia puolikkaita palamaan. (kysyin henk koht yhdeltä katsastus inssiltä)
en tiedä jaksaako ne alkaa mitään johdotuksia tutkimaan, jos itellä on piilokatkaisija jotta saa käikki valot pelittämään.
piti omaan pirssiin laittaa mut en jaksanut ruveta vääntää kiinnikkeitä ja sähköjä uusiks.
olis pitänyt kikkailla releillä ettei pitkät ja pätkät pala yhtäaikaa samassa umpiossa.
meinasin tehä silleen et minkä tahansa valoparin saa valintaisesti yksin tai yhdistelmänä palamaan.
ostin sit e34 enkelinsimmut ja stutan e24 kopan keulille =)
ps. 4kpl h4 umpioita ylimääräisenä. sopii e24, e30 ja e34 keulille, tietty kinnikkeet ja sähköt uusiks...
En jaksanut lukea kaikkia läpi, mutta onko kukaan huomioinut noita piuhojen kokoa.
Tinailin hieman paksumpaa johtoa tuonne kopan alle.
En tiedä paraniko valot, mutta ei varmaan haittaa vaikka vähän paksumpaa onkin.
Itellä ei ollu käytännön vaikutusta vaikka turasin 2.5mm2 johot sinne.
Umpiot on ihan loppuunkuluneet, ei auta ku uusia ne. :P So not.
Originally posted by luntti
En jaksanut lukea kaikkia läpi, mutta onko kukaan huomioinut noita piuhojen kokoa.
Tinailin hieman paksumpaa johtoa tuonne kopan alle.
En tiedä paraniko valot, mutta ei varmaan haittaa vaikka vähän paksumpaa onkin.
______________________________
BP-2010 burnismestari \o/
______________________________
-Ter0 [email protected] TT-Speed Oy
En jaksanut lukea kaikkia läpi, mutta onko kukaan huomioinut noita piuhojen kokoa.
Ohkaiselta ne näyttää, mutta silti lampun kannalle tulee tyhjäkäynnillä 13.5V jännitettä, että ei siellä ihan kauheasti ole häviötä.
Purin nuo lähivalojen umpiot ja putsasin linssit, olivat aika maitoisessa kunnossa, lasit putsasin sisäpuolelta ja heijastimista puhaltelin pölyt, parin tunnin homma jos ne 3 ruuvia joilla umpiot on kiinni aukeaa. Polttimoiksi pistin visionplussat. Valot parani huomattavasti ja kokeilen nyt pärjäillä orkkiksilla ennen H4 virityksiä.
Nuo heijastimet taitavat mennä aika huonoon kuntoon jos 15 vuotta pitäisi lähivaloja jatkuvasti päällä, saksanpommissa olivat siedettävässä kunnossa. Harmi kun niitä heijastimia ei taida saada irrallisena varaosana.
Oliko siihen joku syy, että et käyttänyt valmista H4 umpio + parkki yhdistelmää vaan modasit sen?
"valmista" ? Löytyisikö näitä valmiinakin . Minkälaisia valmiita olisi saatavilla ?
Epäilen silti että onko "valmiissa yhdistelmässä" mahdollisuus saada 4 lähivaloa, vai onko niissä keskemmissä umpiossa h3/h1 poltin (eli vain yksi lanka) / jolloin ne toimivat vain pelkästään lisäpitkänä ?
Mikähän valmiin paketin hinta mahtaisi olla ?
Hella h4 umpion päivän hinta Oulussa on 28 €, kivi kopsautti lasin halki niin jouduin uusiin yhden kipaleen.
"valmista" ? Löytyisikö näitä valmiinakin . Minkälaisia valmiita olisi saatavilla ?
Epäilen silti että onko "valmiissa yhdistelmässä" mahdollisuus saada 4 lähivaloa, vai onko niissä keskemmissä umpiossa h3/h1 poltin (eli vain yksi lanka) / jolloin ne toimivat vain pelkästään lisäpitkänä ?
Mikähän valmiin paketin hinta mahtaisi olla ?
Hella h4 umpion päivän hinta Oulussa on 28 €, kivi kopsautti lasin halki niin jouduin uusiin yhden kipaleen.
No ainakin tästä motonetin ilmoitustavasta saisi käsityksen, että tämä olisi valmis paketti:
Mulla on myös vm-89 e30 ajovalot tosi huonot ja umpiotkin on harmaat ja sisälle päässyt vettä niin ajattelin jos vaihtaisi uudet umpiot sinne niin paraneeko valoteho merkittävästi? Mistä muuten saa halvimmalla?
Comment