e34 tuulilasinpyyhkijät ei sammu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hakilesa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 119
    • Lempäälä

    #31
    Onko löytynyt korjausta ko. vikaan :?: Onko vikana se ..tun musta boksi :?: Onko kukaan (siis elektroniikka heebot) avannut boksia ja löytänyt viallista komponenttia/liitosta :?:
    Muakin vituttaa nää sateet.

    Noiden pyyhkijöiden "väliaikaiseen" toimintaan vois jo lainata Kummelien sanontaa "Perkeleen perkeleen helvetin perse".
    (leffa Kummelin kultakuume alko ko. sanoilla )
    --Non nimm poikamm--

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8013
      • Vantaa

      #32
      Joo-o, tänään noi olisi pitänyt korjaantua Tapiolan Essolla... Mutta eivät kyllä olleet edes vilkaisseet... Myöskään takalasin pyyhin ei touringissa toiminut, eipä toimi vieläkään :(

      Maanantaina kyl soitan ja kysyn et miks vitussa ei oltu korjattu
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #33
        Mulla täysin sama vika kuin mailman:lla, mutta autona e36. Itselläni tämä on tapahtunut kaksi kertaa. Ekalla kerralla korjaantui itsestään muutaman päivän päästä ja nyt eilen vika tuli päälle uudestaan. Yhteistä näille kerroille on ollut kostea keli ja auto huurussa sisältä. Huomasin myös, että pyyhkijät eivät lähde vatkaamaan kun on virrat päällä vaan vasta sitten kun auto käynnistyy. En keksi mitään muuta selitystä tälle kuin sen, että joko laturi on syypää tähän tai sitten käynnistyksessä tapahtuu jännitteen notkahdus mikä aiheuttaa vian. Auton huuruuntuminen saattaisi taas aiheuttaa kosteusongelmia liitoksissa tai edelleen jännitteen notkahduksen kun kytkee puhaltimen täysille. Se tietääkseni ottaa kohtuu paljon virtaa. Toisaalta minkään muun paljon virtaa vievän sähkölaitteen kytkeminen ei ole aiheuttanut vikaa. Hyvät ideat olisi tarpeen. Kerrohan mailman jos vika saadaan paikallistettua omassa autossasi. Lisäksi olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa missä tämä relemoduuli sijaitsee e36 mallissa? Käsitykseni mukaan se on jossain hanskalokeron takana, mutta siellä on mustia purkkeja niin paljon, että paikallistaminen vaikeaa.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #34
          Nostetaanpas topicci vielä ylös. Onko kukaan löytänyt ratkaisua vikaan? Ei viitsisi summassa alkaa osia ostamaan ja yllättäen kun on menossa mittailemaan ja etsimään vika paikkaa niin vika ei ole päällä.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4339
            • Turku

            #35
            Tarkastaisin kyllä ensinnä pyyhkijöiden viiksen. Onhan siinä liikkuvia osia, eikä ne tunnetusti ole ikuisia. Tiedä sitten saako sitä viikseä purettua, jotta pääsisi tutkimaan mitä se on syönyt.. :?

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #36
              Viiksestä aiheutuvat viat on eliminoitu eli se on kunnossa. Lähinnä vaihtoehtoina on ohjaus boksi, pyyhkijöiden moottorissa oleva asentomikro tai verkostovika jossain.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4339
                • Turku

                #37
                Markok, ohjausyksiköitä on kahdenlaisia. Eli seuraavan linkin osa numero kolme on ollut käytössä 9/91 asti ja siitä eteenpäin osa numero 4, josko noista olisi apua.
                http://www.realoem.com/bmw/showparts...g=61&fg=25

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8013
                  • Vantaa

                  #38
                  Originally posted by markok
                  Viiksestä aiheutuvat viat on eliminoitu eli se on kunnossa. Lähinnä vaihtoehtoina on ohjaus boksi, pyyhkijöiden moottorissa oleva asentomikro tai verkostovika jossain.
                  Mitenkäs viiksen eliminoit pois listalta?
                  Itsekin alan kallistua tuohon pyyhkijöiden moottoriin tai ohjausboksiin :(
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #39
                    Viiksi antaa maadoitusta boksille silloin kun sitä liikuttaa johonkin asentoon. Otin viiksen pistokkeen irti ohjausakselin alapäästä ja pyyhkijät pyyhkivät silti itsekseen välillä ja välillä sammui vaikka viiksi ei ollut edes kiinni.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • DiisseliKiisseli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 550
                      • Uusimaa

                      #40
                      Bemarilla varmaan tietäisivät missä vika yleensä on. Joskus oli ongelmia pissapoikien kanssa niin ensimmäiseksi kysyivät, että jääkö pyyhkijät päälle.
                      Silloin oli mulla muusta kyse, mutta tuttu vika oli toi pyyhkijöiden temppuilu heille. Kantsis varmaan soitella sinne...

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #41
                        Kyselin myös bemarilta viasta ja joko eivät tienneet suoraan missä vika tai sitten eivät halunneet kertoa. Jos jollakin on tuttavapiirissä BMW asentajia niin voisi auttaa asiaan.
                        jani73 laittoikin linkin mistä löytyy nuo pyyhkijöiden releet. Itselläni on tuo uudemman mallin boksi eli osanumero 4. Tuon etsiminen oli pitkällisen työn tulos ja löytyy e36 mallissa kuskin puolelta vasemman jalan lepuutustuen kohdalta lattiamattojen alta. Moduuleita on vielä kahta mallia, high ja low ja itselläni on tuo low malli. Boksi on avattava ja silmämääräisesti katsottuna ei näkynyt huonoja liitoksia. Putsasin osat contact cleanerillä kuten myös pyyhkijöiden moottorilla olevan mikron sekä kaikki pyyhinjärjestelmään liittyvät liitokset. Mutta koska vika ei ollut rempan aikana päällä mittauksista ei ollut hyötyä. Toimi taas tasan niin pitkään kun sai ajettua auton ulos tallista. Ilmeisesti ei kuitenkaan hirveän yleinen vika kun suoraa vastausta ei ole foorumiltakaan tullut.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8013
                          • Vantaa

                          #42
                          Nonih, nyt ei pyyhkimet sit suostu sammuun enään ollenkaan

                          Eli jos virrat päällä, vatkaa pyyhkimet yhtä nopeasti kuin 2-tasolla (0-kiinni, 1-tihku, 2-normi, 3-nopea) eivätkä sammu sitten millään...
                          Täs aamukahvin jälkeen soitan tohon Airportin Metro-autoon et millon saa viedä, kalliiksi mahtaa tulla :(

                          Tietty, kun sen tuulasinpyyhkimen releen ottaa pois niin homma toimii, niin kauan kunnes joku rekka heittää paskat lasiin :roll: :juo
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          • mailman
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 8013
                            • Vantaa

                            #43
                            Auto meni tänään metroauton huoltoon ja soittivat äsken.

                            Eivät ole 100% varmoja, mutta heidän mielestään pyyhkijöiden moottori paskana
                            Uusi heiltä 220e ja kuulemma aivan helvetin iso homma vaihtaa, joten töitä tulisi 3 x 72e = 216e
                            216 + 220 = jumalaton vitutus jo nyt.

                            Ja tuokin vielä, etteivät ole 100% varmoja että vika on siinä, releet jne. kuulemma toimivat ihan ok. Ja tietty he voisivat ottaa nykyisen moottorin pois ja mitata sen vielä...
                            Kaveri lupasi kysellä Öörumilta, et josko heiltä löytyisi ko. moottori, ja tietty halvalla....

                            Nyt alkaa käpy palaan kyllä koko auton kanssa... 1300e mennyt alle 2kk aikana jo huoltoihin, ja vielä olisi tämä pyyhin probleema fixaamatta.

                            Mites muuten menee, jos kerta eivät 100% vikaa voineet mulle kertoa, niin mistäs minä heille oikein joudun maksamaan kun haen auton tänään kuitenkin pois sieltä?
                            G01 ///M40i '19
                            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                            E39 ///M5 '00

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #44
                              Onko muka siinä moottorissa jotain ohjauseletroniikkaa?
                              Vai tuleeko siihen vaan + ja -?
                              Jos tulee niin miten vitussa se vika jonkun mielestä on sielä?

                              Eihän siihen sillon jää vaihtoehtoja kuin toimii - ei toimi.

                              Kuullostaa taas että korjaamolla ei ole hommaa ja teettättää noita kokeiluja asiakkaan pussista

                              Viiksen voi itse mitata piipillä.
                              Ja jos tietää miten ohjausboxi toimii niin sekin on mahollista mitata pöydällä toimiiko vai ei.
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              • mailman
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 8013
                                • Vantaa

                                #45
                                Originally posted by Wittu_joo
                                Onko muka siinä moottorissa jotain ohjauseletroniikkaa?
                                Vai tuleeko siihen vaan + ja -?
                                Jos tulee niin miten vitussa se vika jonkun mielestä on sielä?

                                Eihän siihen sillon jää vaihtoehtoja kuin toimii - ei toimi.

                                Kuullostaa taas että korjaamolla ei ole hommaa ja teettättää noita kokeiluja asiakkaan pussista

                                Viiksen voi itse mitata piipillä.
                                Ja jos tietää miten ohjausboxi toimii niin sekin on mahollista mitata pöydällä toimiiko vai ei.
                                Siinä moottorissa on metroauton sällin mukaan jotain elektroniikkaa... Sitä en sit tiedä että minkälaista :(
                                Duunin jälkeen haen auton kyl pois ja kuulen, että onko ne nyt 100% varmoja et se vika on tuossa moottorissa...
                                G01 ///M40i '19
                                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                                E39 ///M5 '00

                                Comment

                                Working...
                                X