Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tuulilasinpyyhkijät ei sammu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #46
    Originally posted by mailman
    Originally posted by Wittu_joo
    Onko muka siinä moottorissa jotain ohjauseletroniikkaa?
    Vai tuleeko siihen vaan + ja -?
    Jos tulee niin miten vitussa se vika jonkun mielestä on sielä?

    Eihän siihen sillon jää vaihtoehtoja kuin toimii - ei toimi.

    Kuullostaa taas että korjaamolla ei ole hommaa ja teettättää noita kokeiluja asiakkaan pussista

    Viiksen voi itse mitata piipillä.
    Ja jos tietää miten ohjausboxi toimii niin sekin on mahollista mitata pöydällä toimiiko vai ei.
    Siinä moottorissa on metroauton sällin mukaan jotain elektroniikkaa... Sitä en sit tiedä että minkälaista :(
    Duunin jälkeen haen auton kyl pois ja kuulen, että onko ne nyt 100% varmoja et se vika on tuossa moottorissa...
    Siinä pitäs olla semmonen systeemi et se pyörähtää kerran ja naks.. sammuu. Mutta ei mitään varsinaista eletroniikkaa
    Niinkun 2 toimisesssa kattoluukussa on. Ja sieläkin on melkein samanlainen moottori
    Mutta se askel systeemi on erillainen

    Jos se on paskana niin se selittää sen minkätakia ne ei sammu. Mutta pitäishän sen sitten sammua kun ohjaus boxi ei anna virtaa enää moottorille.

    Tietäs nyt miten sen pitäs toimii niin ei tarttis arvailla
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47
      Pieni epäilys tuon pyyhkiänmoottorin viallisuudesta ainakin minulla on(eikä oikeastaan niin pienikään?)siltikin vaikka e34:ssa taitaa olla moottorissakin jotain toimintaa ohjaavaa systeemiä. Eiköhän e34:kin ole jo jokin ohjainboxi hommaa hoitamassa johon tuontyyppinen vikakuvaus sopisi hieman paremmin? Vastaavaa on kuitenkin ollut e39:ssä, joissa vika on ollut hanskalooran takana olevassa perusboxi 3:ssa. Uusi on näihin maksanut n.370e ja takuukäytetty romiksilla 50-100e. Purkamoilta löytyy kyllä myös pyyhkiänmoottoreita=koko systeemi jonka saa helposti palautettua mikäli vika ei sillä korjaantunutkaan. Siis mieluiten kun asian sopii etukäteen. Vanhan bemun ylläpito metron hallissa bemun orggisosilla katkaisee kyllä jossain vaiheessa vahvimmankin kamelin selän, joten: www.varaosahaku.fi

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #48
        Leka tämän on mulle laittanut joskus... Ite en kovin hyvin näitä osaa lukea :oops:
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #49
          Auto menossa huomenna 16.12 metroautoon jossa vaihdetaan sitten pyyhkijöitten moottori ( ~220e heillä, laakkoselta 248e) ja töitä varmaan 3h.
          Eli ~500e taas menee että paukahtaa :(
          Jospa nää ongelmat sitten alkais loppumaan...
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #50
            Originally posted by mailman
            Leka tämän on mulle laittanut joskus... Ite en kovin hyvin näitä osaa lukea :oops:
            Mitähän mä olen sulle laittanut... Jonkun kytkiksen varmaankin. Ei tuo pyyhkijöiden moottorinvaihto ole kovinkaan kummoinen homma, toivottavasti tuo vika korjaantuu.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              #51
              Originally posted by Leka
              Mitähän mä olen sulle laittanut... Jonkun kytkiksen varmaankin. Ei tuo pyyhkijöiden moottorinvaihto ole kovinkaan kummoinen homma, toivottavasti tuo vika korjaantuu.
              Siinä oli attachmenttina kytkis tosta pyyhkijästä.
              Ai ei ole kummoinen homma? Mulle meinasivat et saa purkaa aikalailla (eivät kyl sanoneet et on vaikea) ja vie aikaa sitten vähä enemmän.
              Mut toivottavasti ton jälkeen toimii, pitäs ens tiistaina päästä autolla pohjanmaalle asti, ja jos pyyhkimet ei toimi niin enpä taida edes kokeilla :P
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #52
                Originally posted by mailman
                Ai ei ole kummoinen homma? Mulle meinasivat et saa purkaa aikalailla (eivät kyl sanoneet et on vaikea) ja vie aikaa sitten vähä enemmän.
                Joutuuhan siinä esim. puhaltimen moottorin irroittamaan, mutta ei tuossa ole muuta ihmeellistä kun muistaa vaan merkata pyyhkijien vivuston asennon ennenkun moottorin vaihtaa.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #53
                  Originally posted by mailman
                  Auto menossa huomenna 16.12 metroautoon jossa vaihdetaan sitten pyyhkijöitten moottori ( ~220e heillä, laakkoselta 248e) ja töitä varmaan 3h.
                  Eli ~500e taas menee että paukahtaa :(
                  Jospa nää ongelmat sitten alkais loppumaan...
                  Onko nyt niin, että vika ei ollut päällä kun veit auton huoltoon? Jos vika on kokoajan päällä niin eihän sitä voi olla löytämättä. Jos pyyhin moottori on yhtään samanlainen kuin e36 mallissa niin siellä ei ole muuta elektroniikkaa kuin yksi diodi ja mikrokytkin asentoanturina. Se on kyllä totta, että on varmasti hankala vaihtaa. Ainakin e36:ssa oli rystyset verillä kun sitä vivustoa kaivoi sieltä esiin. Siinä riitti kun otti lämmityslaitteen puhaltimen suojamuovit pois niin mahtui tulemaan ulos. Itselläni on nyt taas toiminut muutaman viikon ok. Vaadi ainakin vanha moottori itsellesi jos sen vaihtavat. Myyt sen edullisesti sellaiselle joka sen osaa korjata jos et itse osaa. Muuten luulen, että se on hyvin pian jonkun asentajan autossa korjattuna euron mikron vaihdon jälkeen. No jokatapauksessa toivottavasti saat kuntoon. Tuon vian jälkeen kunnolla tajuaa miten tärkeä tuo pyyhin systeemi on.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

                    #54
                    Juu pitää muistaa pyytää se moottori.
                    Onhan mulla pelkääjän jalkatilassa vanha katalysaattoriki

                    Mut pääasia et tulee kuntoon, ja uusia ongelmia ei ihan heti tulisi :P
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #55
                      Ja taas asia "etenee"

                      Soittivat metroautosta, olivat vaihtaneet uuden moottorin. Ei apua.
                      Enään kuulemma ainoa vaihtoehto on se joku vitun releboksi (luulin et ne viikko sitten sen jo tsekkas) ja sekin on, yllättäen, tilauskamaa. Joten nyt taas odotellaan sormet ristissä että tuo perkeleen boksi tulee ja saan auton tiistaina liikenteeseen. Jos en saa, menee joululoma ihan vituiksi...
                      Arvatkaa vaan et vituttaako nyt ja raskaasti...

                      Niin ja hinta kivat 380e tolla boksilla. Halvemmaksi tosin tulee kuin tuo moottori koska asennus on plug and pray mallinen.
                      vittu.
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #56
                        Originally posted by mailman
                        Ja taas asia "etenee"

                        Soittivat metroautosta, olivat vaihtaneet uuden moottorin. Ei apua.
                        Enään kuulemma ainoa vaihtoehto on se joku vitun releboksi (luulin et ne viikko sitten sen jo tsekkas) ja sekin on, yllättäen, tilauskamaa. Joten nyt taas odotellaan sormet ristissä että tuo perkeleen boksi tulee ja saan auton tiistaina liikenteeseen. Jos en saa, menee joululoma ihan vituiksi...
                        Arvatkaa vaan et vituttaako nyt ja raskaasti...

                        Niin ja hinta kivat 380e tolla boksilla. Halvemmaksi tosin tulee kuin tuo moottori koska asennus on plug and pray mallinen.
                        vittu.
                        Todellakin pray, että toimii... Vaihtavat vissiinkin relemodulin sinne, vaihtoaika 2 min. Jotain tuommoista hintaluokkaa epäilinkin.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8003
                          • Vantaa

                          #57
                          Keksiikö Leka etk:sta varaosanumeron tuolle? Oma + parin muun hakuammunta ei löytänyt (tai ei osattu etsiä oikein) tuota boksia?
                          Vois Laakkoselle soittaa ja kysyä et jos säkä kävis ja niillä ois jossain hyllyssä vahingossa tommonen...
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #58
                            Originally posted by mailman
                            Keksiikö Leka etk:sta varaosanumeron tuolle? Oma + parin muun hakuammunta ei löytänyt (tai ei osattu etsiä oikein) tuota boksia?
                            Vois Laakkoselle soittaa ja kysyä et jos säkä kävis ja niillä ois jossain hyllyssä vahingossa tommonen...
                            #61 35 1 379 742 tarjoais ETK, mutta voi olla että tarkemmin selviää VIN# perusteella.

                            Edit: Tuo sama moduli on aika monessakin mallissa.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              #59
                              Originally posted by Leka
                              #61 35 1 379 742 tarjoais ETK, mutta voi olla että tarkemmin selviää VIN# perusteella.

                              Edit: Tuo sama moduli on aika monessakin mallissa.
                              Soitinpa sitten Laakkoselle ja puhuin heidän sähkärin kanssa. Kyseli vaikka ja mitä, ja sanoi, että vika voi olla juuri tässä relemodulissa tai sitten "perusmodulissa" (# 61 358 368 571). Tämä perusmoduli löytyi heiltä suoraan hyllystä, ja lupasivat varmasti maanantaille tuon relemodulin.
                              Ja kaiken kukkuraksi lupasivat myös ottaa auton heti maanantai aamusta sisään... Kerrassaan asiallista toimintaa Laakkoselta
                              Tänään haen metroautosta pemuni poies, ja vaikka tilasivatkin tuon relemodulin mulle, en aio sitä ottaa, koska vika ei välttämättä siinä ole. Ja eivät vieläpä pystyneet ko. osaa maanantaiksi lupaamaan.
                              Aion myös vaatia viime viikolla saadusta "vikadiagnoosista" rahat takaisin, maksoin ~50e (ei iso raha mut periaate) ilmosta jossa sanottiin "Vika luultavasti pyyhkimenmoottorissa", joka tänään siis todettiin vääräksi.

                              Enkös tuohon ole ihan oikeutettu? Diagnoosista, joka on väärä, ei minun mielestä kuuluisi maksaa yhtään mitään. Vittu.
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #60
                                Ja pahimmillaan vika voi olla molemmissa moduleissa, mutta tuskinpa, toivottavasti... #61 35 8 368 571 on toinen niistä takapenkin alla olevista moduleista eli "general module" joka on logiikka joka taas ohjaa tuota relemodulia jne. Jos jollekkin E34:n omistajalle ei ole selvillä mistä puhutaan niin laitetaan vielä kuva.
                                Attached Files
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎