nostellaas taas tätä topikkia! nyt on tarvittavat laaharit mutta nyt kysymykseen tulee moottorin "lukitus" nokka akselit yms ja nokkapyörissähän on ajoituksen säätö erikseen.. milläs täääää saahaan lukittua :think
auto datan ohjeen mukaan
1. pyöritä moottori 1. sylinteri yläkuolokohtaan.
2. aseta vauhtipyörän ajoituspuikko (erikoistyökalu) Mites tässä kun automaatti?
3. varmista että 1. sylinterin nokka-akselin liuskat ovat vastakkain
4. varmista että nokka-akselin hammaspyörän nuolet osoittavat ylöspäin
5. asenna nokka-akselin kohdistustyökalu (erikoistyökalu)
6. esikiristä jakopään ketju ennen kuin kiristät nokka-akselin hammaspyörän pultit. käytä työkalua (erikoistyökalu)
helppohan se on esikiristää tuo jakoketjukin kun jakopään koppa josta se kiristettäisiin on huitsin vitussa poissa tieltä että koko remonttia pääsee tekemään??? kasausvaiheessa ehkä mahdollinen.
Ilman erikoistyökaluja ei kannata edes haaveilla tekevänsä. Esim. Jonskulta saa vuokralle. Automaatissa on starttikehässä ihan yhtälailla se lukitusreikä, kuin manuaaleissakin.
Ei sitä ketjua tarvii esikiristää ennenkuin on uusi ketju paikoillaan ja silloinkin sen voi tehdä kohtuullisella tarkkuudella käyttäen koneen varsinaista ketjunkiristintä (kuhan muistaa oikeen kiristysjärjestyksen ja pitää ketjun vetopuolen kireellä kokoajan)
Ilman erikoistyökaluja ei kannata edes haaveilla tekevänsä. Esim. Jonskulta saa vuokralle. Automaatissa on starttikehässä ihan yhtälailla se lukitusreikä, kuin manuaaleissakin.
Ei sitä ketjua tarvii esikiristää ennenkuin on uusi ketju paikoillaan ja silloinkin sen voi tehdä kohtuullisella tarkkuudella käyttäen koneen varsinaista ketjunkiristintä (kuhan muistaa oikeen kiristysjärjestyksen ja pitää ketjun vetopuolen kireellä kokoajan)
meni pata jumiin xD siis oma pata niin tein tuommoiset työkalut! pitää vielä tsekkailla se reikä sieltä starttikehästä ja odotella perjantaihin että tulee muutama ketju ja sitten muutama ratas wetterille... lupasivat kuukauden sisään vittu mitä hommaa
Jep nyt on uusi kiristin paikallaan ja en ole vielä kylmänä kerennyt kuuntelee vieläkö rallattaa mutta eiköhän tuo kohta selviä heh.
Vähän off topic mut samalla vaihdettiin tuo moniurahihna joka olikin sen näköinen että ei ois kauan enää jaksanut niin meni uusi hihna aika helposti paikalleen eli tahtooko se sanoa että hihnan kiristin on kaput myös?
Ei kyllä vinku hihna enää.
Ja mitäs tuo kiristin kustantaa?
omaan vehkeeseen tehty nyt jakopää uusiksi kaikki uudet tiivisteet (myös venttiilikopan) kaikki ketjun laahaimet kaikki ketjut ja kaikki kiristimet (600e) + omat työt
Voiko ton kiristimen vaihtaa missä vaan moottorin asennossa vai tarviiko kiristimen vaihdoksi kääntää ykköspytty tappiin?
Mulla onnistui helposti ihan konetta kääntämättä. Kiristin on asennettu niin yksinkertaisesti jakokopan kylkeen, suoraan kiristävän laahaimen taakse, että ei kai sillä moottorin asennolla ole väliä. Joku viisaampi voi vielä vahvistaa.
Comment