Originally posted by jukkae
View Post
m60b40 jakoketjun hydrauli kiristin?
Collapse
X
-
nostellaas taas tätä topikkia! nyt on tarvittavat laaharit mutta nyt kysymykseen tulee moottorin "lukitus" nokka akselit yms ja nokkapyörissähän on ajoituksen säätö erikseen.. milläs täääää saahaan lukittua :think
auto datan ohjeen mukaan
1. pyöritä moottori 1. sylinteri yläkuolokohtaan.
2. aseta vauhtipyörän ajoituspuikko (erikoistyökalu) Mites tässä kun automaatti?
3. varmista että 1. sylinterin nokka-akselin liuskat ovat vastakkain
4. varmista että nokka-akselin hammaspyörän nuolet osoittavat ylöspäin
5. asenna nokka-akselin kohdistustyökalu (erikoistyökalu)
6. esikiristä jakopään ketju ennen kuin kiristät nokka-akselin hammaspyörän pultit. käytä työkalua (erikoistyökalu)
helppohan se on esikiristää tuo jakoketjukin kun jakopään koppa josta se kiristettäisiin on huitsin vitussa poissa tieltä että koko remonttia pääsee tekemään??? kasausvaiheessa ehkä mahdollinen.Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Ilman erikoistyökaluja ei kannata edes haaveilla tekevänsä. Esim. Jonskulta saa vuokralle. Automaatissa on starttikehässä ihan yhtälailla se lukitusreikä, kuin manuaaleissakin.
Ei sitä ketjua tarvii esikiristää ennenkuin on uusi ketju paikoillaan ja silloinkin sen voi tehdä kohtuullisella tarkkuudella käyttäen koneen varsinaista ketjunkiristintä (kuhan muistaa oikeen kiristysjärjestyksen ja pitää ketjun vetopuolen kireellä kokoajan)sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
meni pata jumiin xD siis oma pata niin tein tuommoiset työkalut! pitää vielä tsekkailla se reikä sieltä starttikehästä ja odotella perjantaihin että tulee muutama ketju ja sitten muutama ratas wetterille... lupasivat kuukauden sisäänOriginally posted by Morkai View PostIlman erikoistyökaluja ei kannata edes haaveilla tekevänsä. Esim. Jonskulta saa vuokralle. Automaatissa on starttikehässä ihan yhtälailla se lukitusreikä, kuin manuaaleissakin.
Ei sitä ketjua tarvii esikiristää ennenkuin on uusi ketju paikoillaan ja silloinkin sen voi tehdä kohtuullisella tarkkuudella käyttäen koneen varsinaista ketjunkiristintä (kuhan muistaa oikeen kiristysjärjestyksen ja pitää ketjun vetopuolen kireellä kokoajan)


vittu mitä hommaa
Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Jep nyt on uusi kiristin paikallaan ja en ole vielä kylmänä kerennyt kuuntelee vieläkö rallattaa mutta eiköhän tuo kohta selviä heh.
Vähän off topic mut samalla vaihdettiin tuo moniurahihna joka olikin sen näköinen että ei ois kauan enää jaksanut niin meni uusi hihna aika helposti paikalleen eli tahtooko se sanoa että hihnan kiristin on kaput myös?
Ei kyllä vinku hihna enää.
Ja mitäs tuo kiristin kustantaa?Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
omaan vehkeeseen tehty nyt jakopää uusiksi kaikki uudet tiivisteet (myös venttiilikopan) kaikki ketjun laahaimet kaikki ketjut ja kaikki kiristimet (600e) + omat työt
kova homma mutta tulipahan tehtyä!Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
Hydraulikiristin
Voiko ton kiristimen vaihtaa missä vaan moottorin asennossa vai tarviiko kiristimen vaihdoksi kääntää ykköspytty tappiin?
Comment
-
Mulla onnistui helposti ihan konetta kääntämättä. Kiristin on asennettu niin yksinkertaisesti jakokopan kylkeen, suoraan kiristävän laahaimen taakse, että ei kai sillä moottorin asennolla ole väliä. Joku viisaampi voi vielä vahvistaa.Originally posted by Delmontteman View PostVoiko ton kiristimen vaihtaa missä vaan moottorin asennossa vai tarviiko kiristimen vaihdoksi kääntää ykköspytty tappiin?Last edited by GTI16V; 31-08-2016, 15:43.sigpic
E32 740 ’93
E92 335 ’08
Comment
-
Ei ole mitään väliä. Kunhan et kone käynnissä vaihda.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
Comment