Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

    Jatketaan tähän jutustelua E39 hankkimiseen ja siitä saatuihin kokemuksiin liittyen.

    Kaikki ongelmat yms. jatkossakin omiin topicceihin joko tälle alueelle tai tekniikkapuolelle (esim. viihdelaitteisiin liittyen tekniikkapuolella on paljon juttua).

    Vanha topic oli täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124048
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i
  • timant
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 58
    • Helsinki

    #2
    Tuli hankittua 02vm 525 touring automaatilla ja kovin tyytyväinen olen ollut. Auto on hiljainen ja mukava (verrokki MY10 Subaru Forester) automaatti vaihtaa pehmeästi eikä mitään ylimääräisiä tutinoitakaan ole havaittavissa. Toivottavasti olisi vielä luotettavakin... ja ehkä jo nyt opin että japanilaiset autot ei vain ole minua varten
    Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

    Comment

    • Munkka
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 38

      #3
      Ostin viime kesänä vm 99 528i sedanin, automaagilla ja M-sport mallina. Ensimmäinen BMW ja ensimmäinen takavetoinen auto.

      Auto on hiljainen, loistava ajaa ja liikkuu mukavasti kaasua polkaisemalla. Talvella probleemana on heikko etenemiskyky liukkaalla alustalla ja auton käytös kun eturenkaat menee lukkoon hidastaessa ja takarenkaat edelleen pukkaa autoa eteenpäin. Eli tämä lähinnä kun ajaa pihaan tai tms ja on pysähtymässä. Tykkään ajella vakkarilla ja lapin tiellä joskus käy niin että kun jyrkemmässä ylämäessä laatikko vaihtaa pienemmälle ja mottori nostaa kierroksia -> perä meinaa karata hanskasta.

      Autolla on ajettu 278 tkm ja on tuotu saksasta muutama vuosi sitten. Olen auton kolmas suomalainen omistaja.

      Huoltojen lisäksi on vaihdettu eteen jarrulevyt ja palat, termarikotelo ja lämpötilan tunnistin. Pikselit on kojetaulusta pääasiassa sammuneet kuten asiaan kuuluu. Käsijarrun palat on myös vaihdettu ja vaijeria kiristetty mutta edelleenkään käsijarru ei toimi niinkuin haluaisin.

      Suurin rahanreikä on kuitenkin ollut auton röpöttelevä käyntiääni jota on korjailtu vaihtamalla pakosarjan tiivisteet kahteen otteeseen. Pakosarjassa on ilmeisesti vinossa ne "helat" tai mitkä ne nyt on joista siis sarja kiinnitetään moottoriin. Pakosarjan irrtoittelu ja kiinnittely vie paljon kallista asennusaikaa joten tuon ongelman korjaamiseen on kulut jo 1500 EUR rahaa ja kunnossa se ei ole vieläkään. Kaippa se pitäisi koko sarja vaihtaa.

      Nyt korjauslistalla on pikseleiden lisäksi, kylmänä tapahtuva tyhjäkäynnin huopaaminen ja kovilla pakkasilla pettäneet ohjaustehostimen öljyletkut.

      Eli auto on kyllä hyvä, mutta ollut hiukan kallis pitää.
      528i M-sport 1999

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #4
        Mikähän on tällähetkellä hintahaarukka e39 korisissa 530i:ssä? Näitä on nytkin niin vähän suomessa myynnissä, että arvon määrittäminen on aika hankalaa. Riippuu tietenkin paljon varusteista ja yksilöstä, mutta jos jotain suuntaa antavaa arviota saisi.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Jepux
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 22
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by markok View Post
          Mikähän on tällähetkellä hintahaarukka e39 korisissa 530i:ssä? Näitä on nytkin niin vähän suomessa myynnissä, että arvon määrittäminen on aika hankalaa. Riippuu tietenkin paljon varusteista ja yksilöstä, mutta jos jotain suuntaa antavaa arviota saisi.
          Hintahaitari on aika laaja riippuen varusteista, kunnosta ja myyjästä. Itse ostin vuosi sitten ko. autotyypin 10 000€, mikä oli nettiauton hintojen yläpäästä. Nyt näkyy kalleimmat 530i sedanit olevan jo 13500€ paikkeilla. Klassikoissa ne hinnat vaan nousee
          E39 530i ///M-sport
          Imolarot

          Comment

          • `Samppade
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 16
            • Vantaa

            #6
            Terve foorumilaiset.

            Kesä tulee ja V8-kuume alkaa painamaan päälle. Nettiautoa selatessa löytyi seuraavanlainen laitos http://www.nettiauto.com/bmw/540/6348412. Onko kenelläkään tietoa auton historiasta? Etupuskurissa BTCF-tarra, joten ajattelin, että mahdollisesti olis jonkun foorumilaisen entinen menopeli
            Nyk. e46 325 -01 Titansilber metallic.
            ex. e36 325 -92
            ex. e36 316 -93

            Comment

            • Paha Arkkitehti
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 836
              • World

              #7
              Mint kuntoista käyttöautoa ollaan etsimässä. E39 taitaa olla edelleen paras auto tuohon virkaan, minkälaisia ajatuksia herää tämmösestä?

              525da
              Touring
              M-Sport
              9/2002
              111tkm

              http://www.premiumclassics.nl/index....Bijzonder.html

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                Mint kuntoista käyttöautoa ollaan etsimässä. E39 taitaa olla edelleen paras auto tuohon virkaan, minkälaisia ajatuksia herää tämmösestä?

                525da
                Touring
                M-Sport
                9/2002
                111tkm

                http://www.premiumclassics.nl/index....Bijzonder.html
                Suomessa veroineen aika jäätävän hintainen E39, jossa kuitenkin varustelu hieman vajaa (manuaalipenkit, ei navia, ei servotronicia, karvalakki-radio).
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Suomessa veroineen aika jäätävän hintainen E39, jossa kuitenkin varustelu hieman vajaa (manuaalipenkit, ei navia, ei servotronicia, karvalakki-radio).
                  No jaa, sähköpenkkejä ei juuri tarvitse jos yksin ajaa, navi löytyy kaikista puhelimista, kääntyyhän se normaali ohjauksellakin ja radiosta kuuluu uutiset. Kunto on hyvä ja ajomäärä pieni. Ja luojan kiitos, tuossahan ei ole kattoluukkua. Nahkainen keskikonsoli, kaikenlaista...

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3649
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Suomessa veroineen aika jäätävän hintainen E39, jossa kuitenkin varustelu hieman vajaa (manuaalipenkit, ei navia, ei servotronicia, karvalakki-radio).
                    Onks toi servotronikki sitten miten paljon parempi kuin tahmea vakio-ohjaus?
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10080
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                      minkälaisia ajatuksia herää tämmösestä?

                      525da
                      Touring
                      M-Sport
                      9/2002
                      111tkm
                      Mitäkö herättää ajatuksia?Kaksitoista vuotias 500-sarjan diiseli ja noilla kilsoilla.Ei jotenkin vaan tunnu uskottavalle...

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14505
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Onks toi servotronikki sitten miten paljon parempi kuin tahmea vakio-ohjaus?
                        On se kyllä mukava, kun siihen on kerran tottunut.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          #13
                          On se mukava, mutta pystyy sen jälkeen silti tavallisellakin ajamaan. Ei se huono sekään minusta ole.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • Paha Arkkitehti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 836
                            • World

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Suomessa veroineen aika jäätävän hintainen E39, jossa kuitenkin varustelu hieman vajaa (manuaalipenkit, ei navia, ei servotronicia, karvalakki-radio).
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Mitäkö herättää ajatuksia?Kaksitoista vuotias 500-sarjan diiseli ja noilla kilsoilla.Ei jotenkin vaan tunnu uskottavalle...
                            Tuleehan sille hintaa. Eikös nuo hyvät yksilöt tuossa hintaluokassa 11-14k pyöri? Mun puolesta ei tarvii jokaista vipstaakkelia olla mitä tehtaalta saanu mutta vaikuttaako nuo puutteet kuten se servotronic sitten joskus myyntiin oleellisesti? Toki premium-äänentoistosetti olis aika maukas. Miksi muuten tuota tuplalasioptiota hehkutetaan joka paikassa? Onhan nuo kilometrit kyllä poikkeukselliset mutta esim. auto jonka tilalle tuo tulis on -03 vm. ja sillä ajettu 115tkm. Onko tuossa autossa sitten kuvien etc perusteella jotain minkä takia kilometrit eivät voisi pitää paikkaansa?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                              Miksi muuten tuota tuplalasioptiota hehkutetaan joka paikassa?
                              Eipä mene lasit huuruun talvella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎