Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
-
Bensa vai diidesli?Originally posted by Paha Arkkitehti View Postmutta esim. auto jonka tilalle tuo tulis on -03 vm. ja sillä ajettu 115tkm.
Ei suoranaisesti.Tuntuisi vaan ihmeelliselle ostaa uutena iso nakumoottorinen auto ja vuoden ajot reilut 9tkm.Kaikki on toki mahdollista.Itseäni aina tuollainen yhtälö vaan epäilyttää pahasti.Originally posted by Paha Arkkitehti View PostOnko tuossa autossa sitten kuvien etc perusteella jotain minkä takia kilometrit eivät voisi pitää paikkaansa?
Comment
-
Bensiini.Originally posted by Heguli 31 View PostBensa vai diidesli?
Ei suoranaisesti.Tuntuisi vaan ihmeelliselle ostaa uutena iso nakumoottorinen auto ja vuoden ajot reilut 9tkm.Kaikki on toki mahdollista.Itseäni aina tuollainen yhtälö vaan epäilyttää pahasti.
Ok. Niinhän se tottakai tuntuukin. Mitä sain käännettyy tota tekstiä niin tarina on semmonen että ensimmäinen omistaja syntynyt vuonna 1935 ja ajanut 9 vuotta autolla. Tänä aikana ajettu yhteensä 43tkm. Sen jälkeen oli myynnissä tolla samalla premium classics -liikkeellä (muistan itsekin kun tämä oli myynnissä samoihin aikoihin kun ostin tuon ämmän tuolta) ja päätyi seuraavalle omistajalle joka ajoi 1,5 vuodessa 70tkm ilman ongelmia. Huollot tehty ajallaan ja dokumentoitu huoltokirjaan.
Löyty toi liikkeen vanha ilmoitus autosta:
Comment
-
Aika harvassa maassa suomen kaltainen dieselvero ja muutamissa eteläeuroopan maissa diesel vrt bensa myyntisuhde noin 50/50, joten tässä valossa diesel ja pienet kilsat siinä missä bensassakin ihan uskottava tapaus.
Mutta ostaa tuon hintainen 525d ja ottaa suomessa daily driveriksi, hermothan siinä menee kun kunto ropisee suolakurahiekassa silmissä tai saa puunata päivittäin:think
Comment
-
Toisaalta jotkut ostaa uusia 5sarjan bemareita ja ajaa niillä suolakurahiekassa. Parissa vuodessa arvo laskee ~50k€.Originally posted by ritariässä View Post
Mutta ostaa tuon hintainen 525d ja ottaa suomessa daily driveriksi, hermothan siinä menee kun kunto ropisee suolakurahiekassa silmissä tai saa puunata päivittäin:think
Comment
-
Kyllä hyväkin pirssi pitäis jo reilusti alta kympin lähtee nykyisin. Mainitsemaasi hintaan pitää olla jo melko ekslusiivisen priima yksilö, tai joku paavin ex-auto tmsOriginally posted by Paha Arkkitehti View PostTuleehan sille hintaa. Eikös nuo hyvät yksilöt tuossa hintaluokassa 11-14k pyöri?
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Mun mielestä tuo E39 on aivan ok hintainen. Varustetaso on kuitenkin vähintään riittävä, ketä kiinnostaa hilata itseään jollain sähköhissillä ylös alas, kun manuaalisäätöisillä penkeillä säästät selvää aikaa
Ja servaaminen kuuluu räp-batleihin.
Toisekseen, ko. auton oikea hinta on 11000 euroa. Haet sen sillä ja annat Victorille vaikka banaanin tuliaisena.
Onhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.
Osta osta osta osta osta osta osta!!!Isillä on
Comment
-
Kiistellä voi aina, mutta kyllä E39 on niin pirun hyvä auto, että hyväkuntoisesta yksilöstä kehtaa maksaakin. Taitavat jo Euroopassakin alkaa tajuamaan noiden oikean arvon. Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan. Siinä nyt vaan on kaikki kohdallaan ja viimeistely ja työn jälki huippua. Kiva ajella hidastetöyssyjen yli, kun ei mitään ylimääräistä kuulu. Muutenkin mikään sisustassa ei pidä ylimääräistä natinaa tai nitinää. Kun käy uutta Audia koeajamassa, niin joku siellä kojelaudan liitoksissa aina sirisee ja nitisee ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.Originally posted by jari kihlman View PostOnhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.
Tekniikka toki on kehittynyt. Erityisesti automaattilaatikot ovat tänäpäivänä ihan eri luokkaa, kuin E39 aikakauden hidasteliat. Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella, mutta ehkä kestävyyden kustannuksella. E39:n bensakoneet nyt ovat melko ikiliikkujia.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Aika erikoista. Sinulla lienee joku erikoisyksilö, jos sisustan sivuäänetkin on tuntematon ilmiö. Sivuäänistä ja niiden korjauksesta kuitenkin löytyy täältä pitkä viestiketju.Originally posted by öpel View Postja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.
Eikä E39 mene ratakiskojen/sillansaumojen yli mitenkään erityisen pehmeästi (vanha Toyota Corolla on paljon parempi, en tosin tiedä miten paska uusi Audi on) ja mitä minä taannoin kokeilin Mersun (E- ja C-sarja) ovia, niin ne nimenomaan meni kiinni kuin kassakaappi kun taas E39:ssä (etu)ovia saa paiskoa eikä ääni/lukon sulkeutumisen täsmällisyys ole kassakaappityylinen.
Onko myös F10 ajettu? Kyllä minusta E39 tuntui lähinnä Ladalta sen jälkeen.Originally posted by öpel View PostSe on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan.Last edited by TJJ; 05-08-2014, 11:19.
Comment
-
Mielestäni BMW on tämän E39:n kanssa saamassa lähes saman statuksen kun MB on W124:n kanssa. Sehän luokitellaan ikiliikkujaksi, ja viimeiseksi oikeaksi MB:ksi. Eikä siinä minusta ole kovinkaan paljon liiottelua. E39 on kulkemassa hyvinkin samoja polkuja.Originally posted by öpel View PostKiistellä voi aina, mutta kyllä E39 on niin pirun hyvä auto, että hyväkuntoisesta yksilöstä kehtaa maksaakin. Taitavat jo Euroopassakin alkaa tajuamaan noiden oikean arvon. Se on aina niin mukava palata omaan autoon, kun on koeajanut jotain uutta, ja todeta että vanha E39 ei yhtään häpeä uusia premiumeja vastaan. Siinä nyt vaan on kaikki kohdallaan ja viimeistely ja työn jälki huippua. Kiva ajella hidastetöyssyjen yli, kun ei mitään ylimääräistä kuulu. Muutenkin mikään sisustassa ei pidä ylimääräistä natinaa tai nitinää. Kun käy uutta Audia koeajamassa, niin joku siellä kojelaudan liitoksissa aina sirisee ja nitisee ja rysähdys on melkoinen kun ylitetään ratakiskot. 100tkm ajetun W211 E-Mersun ovi tuntuu kuin olisi lähtemässä juuri irti, 500tkm ajetun E39:n ovi on kuin kassakaappi.Originally posted by jari kihlmanOnhan E39 JUMALAKORIMALLI,jota parempaa ei bmw ole koskaan tehnyt eikä tule tekemään, se on niin kiistämätön fakta, että turha kiistellä koko asiasta.
Tekniikka toki on kehittynyt. Erityisesti automaattilaatikot ovat tänäpäivänä ihan eri luokkaa, kuin E39 aikakauden hidasteliat. Uudet moottorit antavat enemmän vähemmällä kulutuksella, mutta ehkä kestävyyden kustannuksella. E39:n bensakoneet nyt ovat melko ikiliikkujia.
Eikä siinä mitään, hyväkuntoinen E39 lyö useimmat uudet mallit vielä vuosia ihan mennen tullen, ellei sitten pidä ehdottoman tarpeellisena näitä nykyajan muotielementtejä, suuria keskinäyttöjä ja pieniä turbomoottoreita.
E6x on oudon muotovammainen sekasikiö, ja F1x taas kooltaan jo melkoinen mammutti.Last edited by Havis; 05-08-2014, 11:09."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Uuden F10 ovi menee itsestään kiinni jousivoimalla kun vaan päästää irti, e39:sin ovea saa paiskoa välillä useasti.Originally posted by TJJ View Postmitä minä taannoin kokeilin Mersun (E- ja C-sarja) ovia, niin ne nimenomaan meni kiinni kuin kassakaappi kun taas E39:ssä (etu)ovia saa paiskoa eikä ääni/lukon sulkeutumisen täsmällisyys ole kassakaappityylinen.
Comment
-
Vain jos on ruksinut Soft Close lisävarusteen, eikä se silloinkaan jousella kai sentään tapahdu.Originally posted by Bmw Master View PostUuden F10 ovi menee itsestään kiinni jousivoimalla kun vaan päästää irti
Vertailua ei pidä tehdä epäkuntoiseen yksilöön jossa oven istuvuus tai lukon sovitus / ovitiivisteet on vialliset.Originally posted by Bmw Master View Poste39:sin ovea saa paiskoa välillä useasti.Last edited by Havis; 05-08-2014, 12:01."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Kyllä F1x ohjaus on melko heikko esitys 6-syl E39:ien hammastangon tuntumaan verrattuna, valitettavasti.Originally posted by TJJ View PostOnko myös F10 ajettu? Kyllä minusta E39 tuntui lähinnä Ladalta sen jälkeen."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment