E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jari kihlman
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 3272
    • Pirkanmaa

    #46
    Otat 12-16 tonnia rahaa au-tomaatista, soitat Juhikselle, Juhis hakee sinulle auton ja rekisteröintikatsastat sen Suomeen, maksat verot pois ja baaa baaa baaa! Helppoa kuin heinän teko.
    Isillä on

    Comment

    • Paha Arkkitehti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 836
      • World

      #47
      Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.

      http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

      525d
      Touring
      7/2000
      210tkm

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
        Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.

        http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

        525d
        Touring
        7/2000
        210tkm
        Mikä vika tässä on?

        Comment

        • Tenojono
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 1753
          • Pohjanmaa

          #49
          Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
          Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.
          YKA-miittiin mukaan vaan ja samalla voit kokeilla useampaakin E39 530 koneella.
          Työmatkat: E46 preface 323 4d
          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

          Comment

          • jiipee-
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 655
            • Rovaniemi

            #50
            Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
            Juhiksella tuntuu olevan aika vankka kokemus/tietotaito näistä kolmeyseistä. Jos auto tulee ulkomaan markkinoilta niin täytyy ottaa tuosta vinkistä vaaria. Kävin koeajamassa tämän tuossa viime vkl jotta saisin käsitystä siitä mistä täällä puhutaan (en ole aikaisemmin e39:ä ajanut) ja voi helv*tti että voi auto olla mukava ajettava. Odotin tunnelman olevan 14 vuotta vanhassa tiisseli varmarissa erittäin laiska ja täynnä nitinää ja natinaa. Mun mielestä on aivan käsittämätöntä kuinka joutusasti, notkeasti ja äänettömästi tuon kokoinen auto voi käyttäytyä. Olis vielä mukava päästä testaamaan vekotinta tuolla kolmen litran bensiini pannulla. Tällä hetkellä tuntuu vaaka melkein kallistuvan tiisselin puoleen, niin vääntävän tuntuinen kone oli jo tuo 2,5d ja kuitenkin huomattavasti paremmalla kulutuksella. Meikäläisen semitarkkaan silmään tuo kyseinen auto ei ollut kuitenkaan just se oikea vaikka ihan hieno olikin ja vielä oikealla cosmosschwarz värillä.

            http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

            525d
            Touring
            7/2000
            210tkm
            Joo niinkö on moneen otteeseen ollu täällä puhetta niin on se tuo e39 vaan hieno ajettava kun on alustaltaan tikissä. Pesee kyllä monen uudenkin auton mennen tullen. Toi ZF:n tekemä automaatti mikä löytyy bensakoneiden perästä niin on kyllä kans hieno keksintö, järjissään oleva laatikko pelaa kyllä todella hienosti!

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by jiipee- View Post
              Toi ZF:n tekemä automaatti mikä löytyy bensakoneiden perästä niin on kyllä kans hieno keksintö, järjissään oleva laatikko pelaa kyllä todella hienosti!
              Edelleen yksi hienoimmista ja kestää ajamista.

              Comment

              • jiipee-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 655
                • Rovaniemi

                #52
                Originally posted by Hemi View Post
                Edelleen yksi hienoimmista ja kestää ajamista.
                Totta, nyt ollut kahdessa e39 tuo laatikko ja voisko sanoa, että aikaansa edellä

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #53
                  Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                  .....

                  http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

                  525d
                  Touring
                  7/2000
                  210tkm
                  Huh, on pikkusen siisti konehuoneen puoleltakin, taidettu kyllä liikkeessäkin vähä puunata.

                  Mä en keksis mitään ratkaisevaa vikaa miksei tuo kelpais

                  pikkumiinuksia tietty porkkanat, m-ratin ja sporttien puute, mut nehän on makuasioita.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Paha Arkkitehti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 836
                    • World

                    #54
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Mikä vika tässä on?
                    Teknisesti auto tuntui olevan hyvässä iskussa pois lukien jarruttaessa voimakkaammin olin kuulevinani takaa jonkinlaisen kolinan. Lähtökohtana on hankkia kuitenkin liki virheetön kikotin ja silloin pienetkin asiat ratkaisevat. Auto sinäänsä vaikutti olevan tosiaan 1. omistajalta (saksalainen nainen). Ohessa muutama pieni asia:





                    Last edited by Paha Arkkitehti; 06-10-2014, 13:53.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #55
                      Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                      ....
                      Ilmoituksen perusteella uudenveroinen, todellisuudessa karmea miina. Nettiauton ilmoituksia vertailemalla ei voi laittaa autoja paremmuus järjestykseen vaan autot on ihan itse nähtävä.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
                        Teknisesti auto tuntui olevan hyvässä iskussa pois lukien jarruttaessa voimakkaammin olin kuulevinani takaa jonkinlaisen kolinan. Lähtökohtana on hankkia kuitenkin liki virheetön kikotin ja silloin pienetkin asiat ratkaisevat. Auto sinäänsä vaikutti olevan tosiaan 1. omistajalta (saksalainen nainen).
                        Nyt puhutaan kuitenkin joka tapauksessa +10-vuotiaasta autosta, joka oikeasti on jo saanut "osumaa", eikä voikkaan olla täysin virheetön jos/kun aletaan suurennuslasilla tarkastelemaan(kaikki toki voi olla fiksattu, mutta todellisuudessa kuinka hyvin?).
                        Eli 100% korjailematon orggiskunto voi olla oikeasti järkevämpi ostoksena kuin virheettömäksi fiksattu, varsinkin jos siitä pikkuviallisesta kosmetiikasta saa maksettuja euroja pois.
                        Eli ne pikkuviat kun sitten korjaa oikeasti hyvin itse, saa sitä mistä maksaa.
                        Aika harvoin vastaan tulee kuitenkin yksilöä jota ei ole fiksailtu, vaan on täysin alkuperäiskunnossa pikkuvikoineen.
                        Lisäksi, jos vielä tätä vähemmän ajettu, alkaa taustalla olemaan jokin kummitus jonka vuoksi autoa on ollut pakko jossain vaiheessa seisottaa.

                        Tämä yksilö näyttää juurkin tällaiselta fiksailemattomalta orggiskuntoiselta yksilöltä jonka oikeasti virheettömään kuntoon saattamiseen ei touhutonnia enempää pala ja sen jälkeen pintakiillon alla ei ole mitään mistä ei itse olisi tietoinen.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #57
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Nyt puhutaan kuitenkin joka tapauksessa +10-vuotiaasta autosta, joka oikeasti on jo saanut "osumaa", eikä voikkaan olla täysin virheetön jos/kun aletaan suurennuslasilla tarkastelemaan(kaikki toki voi olla fiksattu, mutta todellisuudessa kuinka hyvin?).
                          Eli 100% korjailematon orggiskunto voi olla oikeasti järkevämpi ostoksena kuin virheettömäksi fiksattu, varsinkin jos siitä pikkuviallisesta kosmetiikasta saa maksettuja euroja pois.
                          Eli ne pikkuviat kun sitten korjaa oikeasti hyvin itse, saa sitä mistä maksaa.
                          Aika harvoin vastaan tulee kuitenkin yksilöä jota ei ole fiksailtu, vaan on täysin alkuperäiskunnossa pikkuvikoineen.
                          Lisäksi, jos vielä tätä vähemmän ajettu, alkaa taustalla olemaan jokin kummitus jonka vuoksi autoa on ollut pakko jossain vaiheessa seisottaa.

                          Tämä yksilö näyttää juurkin tällaiselta fiksailemattomalta orggiskuntoiselta yksilöltä jonka oikeasti virheettömään kuntoon saattamiseen ei touhutonnia enempää pala ja sen jälkeen pintakiillon alla ei ole mitään mistä ei itse olisi tietoinen.
                          Jos kyljestä puuttuu parin euron lista, herää kysymys missä muualla on säästetty?

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Jos kyljestä puuttuu parin euron lista, herää kysymys missä muualla on säästetty?
                            Nämä nyt tahtoo olla tällaisia pikkuvikaisia vanhempien naisomistajien autot, eikä se todellakaan tarkoita että perushuolloissa+remonteissa olisi säästelty.

                            Kun noita myyntikuvia tarkastelee hieman tarkemminkin, niin ei ainakaan niiden perusteella näytä perinteiseltä "teiniviritykseltä" jossa pääsääntöisesti olisi myös peruskunnossa säästelty(lähikuvia rankentamalla saa lähes uudenkin auton näyttämään "puhkinussitulta"):

                            http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232
                            Last edited by Hemi; 29-08-2014, 21:16.

                            Comment

                            • Bemu500
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2992
                              • INvaLA

                              #59
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Nämä nyt tahtoo olla tällaisia pikkuvikaisia vanhempien naisomistajien autot, eikä se todellakaan tarkoita että perushuolloissa+remonteissa olisi säästelty.

                              Kun noita myyntikuvia tarkastelee hieman tarkemminkin, niin ei ainakaan niiden perusteella näytä perinteiseltä "teiniviritykseltä" jossa pääsääntöisesti olisi myös peruskunnossa säästelty(lähikuvia rankentamalla saa lähes uudenkin auton näyttämään "puhkinussitulta"):

                              http://www.nettiauto.com/bmw/525/6592232

                              Automyyjä
                              -Official member of BTCF-Sauna team-


                              e91 325i -06

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Originally posted by Bemu500 View Post
                                Automyyjä
                                Mitä se tähän asiaan vaikuttaa ja mihin suuntaan?

                                Comment

                                Working...
                                X