Moi vaan kaikille.
Kuka tietää tai tunnustaa kyseisen auton?
Onko autosta enää muuhun kuin varaosiksi. Kiitos
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Täytyy kyllä todeta kaikkia muita paitsi M-sarjalaisia ajaneena että ainoa oikea vaihtoehto on viriohjelmalla varustettu 3.0da, siinä yhdistyy mukavan pieni kulutus ja hieno ajettavuus vähintäänkin siedettävään määrään tehoa. Toki jos nauttii menoveden vatkauksesta niin saahan näitä manuaalinakin mutta näin 6v ja reilun 250tkm jälkeen ei voi kuin todeta että mukavuutta parhaimmillaan.
Leave a comment:
-
-
M54 ja manuaalina mieluiten. Automaatti lisää kulutusta ja vie ajamisesta terävyyttä pois,toki makuasia mitä autolta haluaa.
https://www.blocket.se/annons/stockh..._sald/89473802
Tossa lupaavan oloinen yksilö. Jos tarvitset apua ruotsin hankinnassa, laita privaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostAlustava kuume vaihtaa vaimon kakkosauto VW New Beetle E39:iin ja samalla "omistajanvaihdos" eli antaa toi F10 vaimon käyttöön. Työmatkat tietysti ajelen dieselillä, mutta muuten saa ottaa uudemman käyttöönsä jos minä saisin vähän harrastelufiilistä kakkosauton kautta. Lisäksi tota vaihtoa voisi ajatella jonkinlaisena sijoituksena vai onko näköpiirissä ettei aito M Sport 525i esimerkiksi pitäisi hintaansa yhtään perukippoa enempää? M5:een ei riitä paukut.
Koriltaan auto siis pitäisi olla suht ruosteeton, tämän olen lukenut. Entä konepuoli, mikä on se graalin malja? Mikä kestävin, ja missä kohtuullinen kulku suhteutettuna kulutukseen?
Itsellä on ollut E39 korisia 523i 525iA 528i 540iA ja M5
Jos kerran M5 ei ole vaihtoehto niin omassa ajossa 523i menee alle 10l/100km kun taas samassa ajossa 525iA kulutti lähes saman kuin 540iA ja M5. Kulkupuolessa manuaali sedan 523i ei häviä yhtään 525iA Touringille.
Mutta vanhoja autoja kun alkavat olemaan katselisin korin kuntoa enemmän kuin mittarilukemaa. Itse ostin avoimin mielin vajaa 400tkm ajetun E39:n ja se on osoittautunut erittäin päteväksi käyttöautoksi.
540iA kulut kaikkineen on ihan samat kuin M5 mallissa pl ostohinta.
Ehdottomasti aito M-Sport jos sen haluaa joskus myydä niin sen myös saa myytyä muumikeuloja huomattavasti helpommin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostAlustava kuume vaihtaa vaimon kakkosauto VW New Beetle E39:iin ja samalla "omistajanvaihdos" eli antaa toi F10 vaimon käyttöön. Työmatkat tietysti ajelen dieselillä, mutta muuten saa ottaa uudemman käyttöönsä jos minä saisin vähän harrastelufiilistä kakkosauton kautta. Lisäksi tota vaihtoa voisi ajatella jonkinlaisena sijoituksena vai onko näköpiirissä ettei aito M Sport 525i esimerkiksi pitäisi hintaansa yhtään perukippoa enempää? M5:een ei riitä paukut.
Koriltaan auto siis pitäisi olla suht ruosteeton, tämän olen lukenut. Entä konepuoli, mikä on se graalin malja? Mikä kestävin, ja missä kohtuullinen kulku suhteutettuna kulutukseen?
Leave a comment:
-
-
E39:n itse omistaneena, on se varsin oiva laite. Nyt niillä alkaa olla jo sen verran ikää, että varmasti on jotain laitettavaa, jos haluaa ns. vimpan päälle auton, mutta hinta- / laatusuhteeltaan löytyy varmasti hyviä pirssejä. Hiljainenhan se on, vaikka vertaisi moneen paljon uudempaan kulkineeseen. Itse tykkäsin kyllä. Helmat ja takakontin reunat monesti ruostuu kyllä, mutta niin ne ruostuu muistakin... Hyviä vehkeitä ne on vieläkin, riippuu toki ylläpidosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostA Entä konepuoli, mikä on se graalin malja? Mikä kestävin, ja missä kohtuullinen kulku suhteutettuna kulutukseen?
Leave a comment:
-
-
Alustava kuume vaihtaa vaimon kakkosauto VW New Beetle E39:iin ja samalla "omistajanvaihdos" eli antaa toi F10 vaimon käyttöön. Työmatkat tietysti ajelen dieselillä, mutta muuten saa ottaa uudemman käyttöönsä jos minä saisin vähän harrastelufiilistä kakkosauton kautta. Lisäksi tota vaihtoa voisi ajatella jonkinlaisena sijoituksena vai onko näköpiirissä ettei aito M Sport 525i esimerkiksi pitäisi hintaansa yhtään perukippoa enempää? M5:een ei riitä paukut.
Leave a comment:
-
-
Tässä nyt noin 3kk ja 5tkm takana omalla 540 touringilla. Ja oon kyllä tykänny ajella tuolla. Aikaisempiin kutos bemuihin verrattuna mukavan väännökästä vaivatonta menoa. Lukon puute ja manuaalilla valitun vaihteen pysymättömyys valittuna on ehkä suurimmat puutteet.
Leave a comment:
-
-
Noniin, nyt on jo 500km yhteistä taivalta takana sigun kolmeysin kanssa. Eilen hain Jyväskylästä ko. auton ja siitä ajelin Kuopion kautta Joensuuhun. Tänään sitten Joensuusta takaisin Kuopioon. Ihan ok peli kyllä kaikinpuolin.
Päälimmäisenä ajatuksena esiin nousee ainakin hiljaisuus, jota tuo auto tuplalasien ja 16” renkaiden takia tarjoilee erittäin hyvin. Mukavahan tuollaisella on matkaa taittaa. Vaikka auto onkin 370tkm ajettu, ei se näy muualla kuin mittaristossa ja takakontinluukussa.
Katsellaan, millaiseksi tuo auto osoittautuu pidemmällä aikavälillä. Alku on ainakin lupaava.
Leave a comment:
-
-
Joo kyllä näissä kannattaa ennemmin katsoa auton yleistä habitusta kuin kilsoja. Näitä oon varmaan 20 käynyt katsomassa muutaman tonnin budjetilla ja mukaan lähti niistä kaksi, joissa ei tarttenut alkaa hitsailemaan.
Molemmilla 360tkm+lasissa. M52 ja M54 on kyllä todella ongelmattomia ainakin verrattuna 2010-luvun koneisiin.
Suosittelen ostamaan kopaltaan mahdollisimman hyvän ja käymään suosista koko alustan läpi kerran, niin tarjoaa kyllä vieläkin hyvää käyttöautoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Roisto View PostMeinaat ettei 400tkm mentyä kolmiysiä tarttis hitsailla?
Mutta joo kiitos vinkeistä kaikille, kyllähän tuo M54 kuulostaa hyvältä koneelta sitten.Last edited by niiksu; 07-09-2019, 11:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by niiksu View PostNostellaas tätäkin topicia.
Mitenkä suuri riski on ostaa ~400tkm ajettua M54B30 moottorista sedania? Onko tuo kone aivan loppu noilla kilometreillä? Alustan osiahan varmaan pääsee vaihtelemaan, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Olisi tosiaan ympärivuotiseksi käyttikseksi tulossa, ei oikein kiinnostaisi enää noita vanhempia pelejä hitsata joka leimalle.
Ihan mukava moottori puuhastella, kun perusrakenne on hyvä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep
Tahtoo tosiaan nuo 200tkm rullattuina myytävät olla oikeesti tuplasti tuon verran ajettua, mutta eipä näissä nuo kilsat tunnu yhtään. Ei kannata turhaan kilsoja tuijotella, vaan ostaa parhaimmassa kunnossa olevan.
Aika harvassa ~20v vanhassa autossa on enään mitään merkitystä kilsoilla oli sitten E39 tai joku muu.
Remppaa niihin on jo tehty ja toisiin enemmän kuin toisiin ja ihmiset pitävät myös autoja erilailla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: