Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i 2.5L viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    Tais olla noi hinnat "kuumille" osille...
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      Originally posted by Opelman
      No nuo hinnat pätevät tähänkin tekniikkaan. Ei se yhtään kalliimmaksi tähänkään tule kuin johonkin Opelin koneeseen. Nuo hinnat ovat hintoja, paljonko maksaa tarvikkeet ja itse tehtynä tai osa noista on laskettu koneistamon hinnoilla.
      Onkohan sulla nyt mitään käsistystä tästä aiheesta? Nuo keinot toimivat varmasti hyvin jossain 70-luvun suunnittelua olevissa koneissa, mutta nyt on tilanne toinen. Jos nyt aletaan vaikka siitä, että säädettävällä nokkapyörällä ei ole mitään käyttöä koneessa jossa on säätyvä nokkien ajoitus (VANOS), jäykät nokkapyörät ainoastaan laskisivat suorituskykyä. Mistäpä luulet saavasi kireämmät nokka-akselit tuohon lupaamaasi hintaan tähän koneeseen? Nyt ei tosiaankaan ole kyseessä Ford OHC tai Opel CIH joihin löytyy osia jokaisen viriputkan hyllyltä. Ja onhan niita akseleita kaksi ja niissä nokkia kolme kertaa enemmän kuin vaikka tuossa OHC:ssä. Sitten tuo pakoputki. Kuka pässi haluaa vaihtaa varsin hyvin virtaavan/tehdyn rosteripakoputkiston tilalle jonku kaikkein halvimmista osista itse kyhätyn meluputkiston? Tai sitten kannen lasku. Kun nuo nykyiset puristukset on optimoitu 98 oktaaniselle, niin mitä luulet tapahtuvan kun menet laskemaan sitä kantta? ECU säätää sytkää myöhäisemmälle koneen nakuttaessa ja nokkien ajoitus menee pieleen, tehot sen kun laskee. Luuletko osaavasi viilata paremman virtaavan muodon kanaviin kuin minkä BMW:n kehitysosasto on lukuisten insinöörien toimesta saanut aikaiseksi. Luonnollisisesti kanavien virtaustekniseen tarkasteluun siellä on ollut käytössä varsin hyvät työkalut (mallinnus), virtauspenkki taitaa jäädä kakkoseksi siinä kisassa. Ja nykyisin valutekniikka ei enää ole rajoite kanavien muotoilussa tehtaalla.

      Comment

      • Opelman
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 8

        Originally posted by jvakeva
        niin.. no, jos se väittää että vaikka edes m50 maksaa viriosat samanverran kuin CIHhiin, niin mä voin ostaa pari kottikärrillistä niitä heti.. ja jos menee yli niin "opelman" maksaa loput. käykö?

        tää on taas näitä kyläseppoja, laskee kantta rälläkällä ja n.e... kyllä kaikenlaiset viritelmät toimivat vielä ns. 80-luvun koneissa, mutta tänäpäivänä hevosia ei enää niin vaan irtoakkaa,, ellei ole ahdettu.

        "ja 2,5 tuuman putkisto vapaavirtaus pöntöllä -50e"... eihän sillä saa kun yhen suhtedullisen änkkärin..
        Hurja olet jos kantesi lasket rälläkällä. Kyllä vaan sattuu olemaan moottoriin kuin moottoriin osien teettäminen saman hintaista. Kyllähän noita äänenvaimentimia saa 20 eurolla omien mittojen mukaan tehtynä.

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          Originally posted by Opelman
          Hurja olet jos kantesi lasket rälläkällä. Kyllä vaan sattuu olemaan moottoriin kuin moottoriin osien teettäminen saman hintaista. Kyllähän noita äänenvaimentimia saa 20 eurolla omien mittojen mukaan tehtynä.
          juu.. no menes "kyläseppo pena" pajalles tekemään mulle niitä osia! ostan koko sarjan.
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • Wiceroid
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 265
            • Lahti

            Itse asiassa kaveri kyllä tekee noita rosteripönttöjä parilla kympillä, ja oikeen mittatilaustyönä. Omat kulut n. 7 euroa. Noitten pönttöjen hintahan pomppas sillon ku ne tuli muotiin suurinpiirtein parillakympillä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Muihin osiin en ota kantaa, mut putkistosta ei kyllä kauheasti joudu pulittamaan.
            "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              Originally posted by Wiceroid
              Itse asiassa kaveri kyllä tekee noita rosteripönttöjä parilla kympillä, ja oikeen mittatilaustyönä. Omat kulut n. 7 euroa. Noitten pönttöjen hintahan pomppas sillon ku ne tuli muotiin suurinpiirtein parillakympillä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Muihin osiin en ota kantaa, mut putkistosta ei kyllä kauheasti joudu pulittamaan.
              kyllähän noita pystyy tekemään, mutta.. onko järkeä, niin on toinen juttu,,
              ja 2 rosteriputkea edestä taakse, niin että virtaa paremmin kuin vakio, kyllä tiggi laulaa ja kalja maistuu.
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • Wiceroid
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 265
                • Lahti

                Originally posted by jvakeva
                kyllähän noita pystyy tekemään, mutta.. onko järkeä, niin on toinen juttu,,
                ja 2 rosteriputkea edestä taakse, niin että virtaa paremmin kuin vakio, kyllä tiggi laulaa ja kalja maistuu.
                Siihen on ihan laskukaavakin olemassa, mutta enpä nyt satu sitä muistamaan. Sillä laskee putken koon ni tietää mitä sinne lykkää. Tosin uusissa autoissa noi on melkeinpä tehty optimaalisiks, ellei sitten vaihda jotain muutakin. Tosin joissain uusissakin autoissa putket on tehty perseelleen, tiedä sitten miksi..
                "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  Originally posted by Wiceroid
                  Siihen on ihan laskukaavakin olemassa, mutta enpä nyt satu sitä muistamaan. Sillä laskee putken koon ni tietää mitä sinne lykkää. Tosin uusissa autoissa noi on melkeinpä tehty optimaalisiks, ellei sitten vaihda jotain muutakin. Tosin joissain uusissakin autoissa putket on tehty perseelleen, tiedä sitten miksi..
                  kyllä se googlella löytyy varmaankin, olen ittekkin joskus katellut, mutta 50e ei kummallista putkea saa. se tässä oli se ydin.
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • Wiceroid
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 265
                    • Lahti

                    Originally posted by jvakeva
                    kyllä se googlella löytyy varmaankin, olen ittekkin joskus katellut, mutta 50e ei kummallista putkea saa. se tässä oli se ydin.
                    Joo no ei varmaan, ellei sitte satu jostain firmasta saamaan alennuksia tai jtn.
                    "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                    Comment

                    • Mr. Z
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 943
                      • Manse

                      Originally posted by Wiceroid
                      Itse asiassa kaveri kyllä tekee noita rosteripönttöjä parilla kympillä, ja oikeen mittatilaustyönä. Omat kulut n. 7 euroa. Noitten pönttöjen hintahan pomppas sillon ku ne tuli muotiin suurinpiirtein parillakympillä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Muihin osiin en ota kantaa, mut putkistosta ei kyllä kauheasti joudu pulittamaan.
                      Todella halpaa rosteria kaverillas.. tekiskö se mulle mittojen mukaan putken 100 eurolla? Edesta taakse tuplaputkella, 2 vaimentajaa molempiin putkiin. Putken koko voisi olla vaikka 2.5"??
                      Sillä tavalla vielä että se käy auton alle heittämällä.
                      E38 740ia
                      E39 530 dAT
                      ex. E34 520i sedan
                      ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                      ex. E36 325i sedan
                      ex. E36 328i touring
                      ex. E36 318 iS qp
                      ex. E36 325i qp -R.I.P-
                      ex. E21 320i sedan
                      ex. E30 318i sedan
                      ex. E3 2500 sedan

                      Comment

                      • nevas
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 63

                        Kaikille epäileville voin rohkaista että se putkiston/ pakosarjan modifiointi kyllä tuntuu ihan persauksissa ja äänessä tietty, siis kyseessä 523i, vaikka niitä heppoja ei mukas paljoo lisäänny, mut kyllä se vaan potkii eri lailla, kokemusta on piireissä. Hyvähä se on pienikii apu.
                        Last edited by nevas; 09-03-2005, 20:08.

                        Comment

                        • Opelman
                          Newbiemmer
                          • Mar 2005
                          • 8

                          Originally posted by NHB
                          Onkohan sulla nyt mitään käsistystä tästä aiheesta? Nuo keinot toimivat varmasti hyvin jossain 70-luvun suunnittelua olevissa koneissa, mutta nyt on tilanne toinen. Jos nyt aletaan vaikka siitä, että säädettävällä nokkapyörällä ei ole mitään käyttöä koneessa jossa on säätyvä nokkien ajoitus (VANOS), jäykät nokkapyörät ainoastaan laskisivat suorituskykyä. Mistäpä luulet saavasi kireämmät nokka-akselit tuohon lupaamaasi hintaan tähän koneeseen? Nyt ei tosiaankaan ole kyseessä Ford OHC tai Opel CIH joihin löytyy osia jokaisen viriputkan hyllyltä. Ja onhan niita akseleita kaksi ja niissä nokkia kolme kertaa enemmän kuin vaikka tuossa OHC:ssä. Sitten tuo pakoputki. Kuka pässi haluaa vaihtaa varsin hyvin virtaavan/tehdyn rosteripakoputkiston tilalle jonku kaikkein halvimmista osista itse kyhätyn meluputkiston? Tai sitten kannen lasku. Kun nuo nykyiset puristukset on optimoitu 98 oktaaniselle, niin mitä luulet tapahtuvan kun menet laskemaan sitä kantta? ECU säätää sytkää myöhäisemmälle koneen nakuttaessa ja nokkien ajoitus menee pieleen, tehot sen kun laskee. Luuletko osaavasi viilata paremman virtaavan muodon kanaviin kuin minkä BMW:n kehitysosasto on lukuisten insinöörien toimesta saanut aikaiseksi. Luonnollisisesti kanavien virtaustekniseen tarkasteluun siellä on ollut käytössä varsin hyvät työkalut (mallinnus), virtauspenkki taitaa jäädä kakkoseksi siinä kisassa. Ja nykyisin valutekniikka ei enää ole rajoite kanavien muotoilussa tehtaalla.
                          Itselläni ei kyllä ole kokemusta 70-luvun koneista, vaan 90-luvun tekniikoista. Vaikka CIH konetta tässä on hehkutettu, niin itsellä on ollut vain yksi sellainen ja sekin 90-luvulta. Ainakin nämä temput toimii muiden valmistajien 90-luvun koneissa, joten uskoisi BMW:n myös saavan pientä pirteyttä niillä. Eihän tuollaisilla vielä mitään suurempaa tule, mutta selkeä ero kuitenkin. Nokkapyörillä sitten ei ole hyötyä tuossa koneessa. Nokka-akseleista kannattaa kysyä, esim. Virtanen Motorsportilta, yhden nokan hiouttaminen 85 euroa. Itse en tekisi tuohon autoon itse putkistoa jokkis tyyliin, mutta tässähän kysyttiin kuinka saa tehoa vai mitä? Varmasti puristuksien nosto auttaa tuossakin koneessa ja kannessa on aina parannettavaa.


                          Ja jvakeva, mitä ihmeen sarjaa sä oikein himoitset?

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            Originally posted by Opelman

                            Ja jvakeva, mitä ihmeen sarjaa sä oikein himoitset?
                            sitä sun viritys pakettia, jonka saa noilla sun hinnoilla.
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • Wiceroid
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 265
                              • Lahti

                              Originally posted by Mr. Z
                              Todella halpaa rosteria kaverillas.. tekiskö se mulle mittojen mukaan putken 100 eurolla? Edesta taakse tuplaputkella, 2 vaimentajaa molempiin putkiin. Putken koko voisi olla vaikka 2.5"??
                              Sillä tavalla vielä että se käy auton alle heittämällä.
                              Huom. puhuin pelkistä pöntöistä, kun toistaseks ei oo tarpeeks järeetä putkentaivutinta et sais kunnon putkia tehtyä. Tai on yks mut se on paskana ja nyt ku toistaseks ei tarvi omia juttuja taivutella niin ei olla sen korjaamiseen rahoja pistämässä.
                              "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                              Comment

                              • Opelman
                                Newbiemmer
                                • Mar 2005
                                • 8

                                Originally posted by jvakeva
                                sitä sun viritys pakettia, jonka saa noilla sun hinnoilla.
                                Ei mulla ole mitään viripakettia kaupan, vaan nuo ovat hintoja minkä koneistamot ottavat kyseisistä hommista. Putkiston ja peltisarjan teko on laskettu itse tehtynä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎