E39 523i 2.5L viritys?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2432
    • Kouvola

    #166
    Originally posted by Opelman
    Ei mulla ole mitään viripakettia kaupan, vaan nuo ovat hintoja minkä koneistamot ottavat kyseisistä hommista. Putkiston ja peltisarjan teko on laskettu itse tehtynä.
    just. selvä.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7035
      • Uusikaupunki

      #167
      Originally posted by Opelman
      Nokka-akseleista kannattaa kysyä, esim. Virtanen Motorsportilta, yhden nokan hiouttaminen 85 euroa.
      Onkos hydraulinostimiin jotain säätöpaloja? Meinaan ei taida mennä ihan vakio-osilla hiottu nokka paikalleen :P. Tai menee toki...
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #168
        Tuota, tuota... Nyt on "poikien" hinnat siinä tasossa että kaikkea tilataan vuosiksi eteenpäin niin paljon kun ennätätte hiotuttaa tai hitsauttaa.
        Kannenoikaisuja olisi tiedossa "pikkuisen" paljon tuolla 20€:n hinnalla. Eli jos noilla hinnoilla saa palikoita ja töitä tehtyä/teetettyä niin paskaakos tässä.
        Käyn pistämässä huomenna putiikin pystyyn ja lupaan PALJON putkentaivuttelua ja kannen hiomista... Uskomatonta BS:ää??? Mitä maksaa pelkkä 2.5l kannen irroitus/tiivistesatsi?
        ps.Kannen lasku muuten laskee tehoa orggis softalla joka myöhäistää ennakon. Nokkien(huom.2kpl)vaihto "virinokkiin" ja orggis softa putoaa varaohjelmalle=pakolämpö, imulämpö/määrä ja lambda joutuu mahdottomaan tehtävään. Ok, hyvällä lastulla/säädöllä M52/vanhemmat kuin 8/98 ehkä, mutta säätöä, säätöä, säätöä...jne.jne.(uudempi TU ei onnistu millään) Lukekaa uusin GTI=Alfan "viritys" ja ymmärrätte kuinka helposti uudet/optimoidutsysteemit sekoaa pienilläkin muutoksilla.

        Comment

        • Wiceroid
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 265
          • Lahti

          #169
          Kyllä ainakin Lahdessa Kansityö oikaisee kannen tohon 20 euroon, mut ei ne kyllä muuta tee ku oikasee tohon hintaan.

          EDIT: Mites sitten megasquirtin kanssa? Jos vakiohjelma ei toimi..
          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #170
            Riippuen M52 moottorista...ajonesto, 4x lambda,laatikon ohjaus, imusarjan ohjaus,ajonhallinta ja vanoksien säätö?
            Last edited by Hemi; 09-03-2005, 22:54.

            Comment

            • gnz
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 428
              • -

              #171
              Originally posted by Wiceroid
              EDIT: Mites sitten megasquirtin kanssa? Jos vakiohjelma ei toimi..
              Kyllä kai sillä pelkkää moottoria ohjaisi, mutta ei koko auton elektronisia järjestelmiä, jota auton mustilta laatikoilta nykyään vaaditaan.

              E30 + M52B25 olis paljon megaruuttaystävällisempi kohde. :p

              Comment

              • Opelman
                Newbiemmer
                • Mar 2005
                • 8

                #172
                Originally posted by Hemi
                Kannenoikaisuja olisi tiedossa "pikkuisen" paljon tuolla 20€:n hinnalla. Eli jos noilla hinnoilla saa palikoita ja töitä tehtyä/teetettyä niin paskaakos tässä.
                Paljonko siitä kannenoikaisusta pitäis sitten maksaa? Ainakin maanantaina vielä oikaisivat 20 eurolla 3.0 supran kannen. Olisivat ottaneet enemmänkin pois samaan hintaan, mutta kun on ahdettu peli niin ei kannattanut.

                Comment

                • NHB
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1120

                  #173
                  Originally posted by Opelman
                  Varmasti puristuksien nosto auttaa tuossakin koneessa ja kannessa
                  Juu niin varmaan... tämä riittääkin "virivelho".
                  Last edited by NHB; 10-03-2005, 10:16.

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2432
                    • Kouvola

                    #174
                    Originally posted by Opelman
                    Paljonko siitä kannenoikaisusta pitäis sitten maksaa? Ainakin maanantaina vielä oikaisivat 20 eurolla 3.0 supran kannen. Olisivat ottaneet enemmänkin pois samaan hintaan, mutta kun on ahdettu peli niin ei kannattanut.
                    eihän kannen oikaisu ole temppu eikä mikään, pystyn laskemaan työpaikalla vaikka heti tänään sen 150mm jos mieli tekee, eikä maksa mitään, mutta kun ei kannata! ja saikku painaa..
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #175
                      Opelman: "Kannen lasku 20€"??? Käsittääkseni kansi on irroitettava autosta, purettava, pestävä, hiottava, koottava, ja niputettava uusilla tiivisteillä takaisin ennen kuin homma on hoidettu.
                      Eli eihän se yhden kiertokangenlaakerinkaan vaihto tuolla logiikalla maksa kuin 12€,jne,jne?!!
                      Toisaalta M52 koneen kannenlasku puristuksien toivossa on käytännössä mm.vanoksen ajoituksen ja säädön loppumisen vuoksi mahdotonta.
                      Muutenkin kun kantta katselee, niin näkee kyllä että muutama kymppi on maksimi oikaisuvara ja sen jälkeen kansi on romu.
                      Lisäksi se on aivan varma että niin kaun kun konetta ohjaa orggis softa/järjestelmä, ei ko.toimenpiteestä olisi mitään tehollista hyötyä.
                      Lisäksi kun ko.toimi nostaa palamislämpöjä, kasvaa samassa suhteessa typeoksidien määrä(NOx), jota orggis softa ei pysty hallitsemaan. Päästöistä läpipääsyn voi samalla unohtaa.
                      Bemu käyttää M52 kansissaan(palotilassaan)ns.hallitusti kerrostettua seosta joka tarkoittaa sitä että sytytystulppien ympärillä on muuta palotila-aluetta rikkaampi seos sen sytytyshetkellä. Älyttömän pienikin virtaustekninen muutos kanavistossa tai palotilassa tuhoaa tuon seoksen kerroksellisuuden johon taas softa reagoi ja jolloin tehonlasku on taas kerran tosiasia. Eli kansien/imusarjan/palotilojen mitättömätkin "viritykset" sekoittavat koko systeemin. Moottorin tuottaman tehon lasku, sekä päästöjen ylittyminen on tosiasia, mutta toki "viritys" on onnistunut mikäli teho putoaa alle 20%.
                      Last edited by Hemi; 10-03-2005, 11:37.

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2432
                        • Kouvola

                        #176
                        Originally posted by Hemi
                        "viritys" on onnistunut mikäli teho putoaa alle 20%.
                        juuri näin.
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • VilkkuS
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 32
                          • Helsinki

                          #177
                          Nyt on saatu 523:een lisää tehoa.
                          Ilmanputsari ja tulpat ja öljyt vaihdettu... Voi pezkelez ku kulukee!!!
                          -Yhtä tyhmä kuin muutkin-

                          Comment

                          • porokoira2
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 49
                            • vantaa

                            #178
                            pistä sähkönen flekti

                            aloita hytysutheen nostamisesta limput ei hakkaa öljyyn ym ?kuiva öljypohja
                            oma säiliö öljylle kiillota limput hanki jostain aineistoa tai ota yhteyttä

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #179
                              Niin no, m52 koneessa on varsin tehokas loiskelevyjärjestelmä=lue: yksi tehokkaimmista. Tämä tarkoittaa sitä että siellä ei limput juuri öljyä hakkaa, eikä juurikaan enempää kuin "kuivattamalla" alakerta. Kuivasumpun hyötysuhde jää siis katukiesissä TODELLA minimaaliseksi. Ahveniston tai Alastaron ratakierroksella siitä toki voi muutaman kymmenyksen edun saada. Lähinnä kovimmissa jarrutuksissa saadun hyödyn vuoksi.
                              Last edited by Hemi; 15-03-2005, 19:28.

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7476
                                • Oulu

                                #180
                                Tyrmätkääs tämäkin niin ei tartte kokeilla!

                                Kai tää nyt periaatteessa vapaavirtaussuodattimet voittaa?


                                Yrittävät mainostaa sopivuutta eri automalleihin, vaikka kaikkiin tulee kuitenkin juuri samat osat ja asennus on sitten ihan arpapeliä onnistuuko miten:





                                Jos tuo toimis ees puoliksi sen mitä lupaa, ja lisäks laittas viskoflektin tilalle sähköflektin (joka ei pyöris täyskaasulla) ja sais laturin/ilmastoinnin kuormituksen pois täyskaasulla niin luulis jotain mitattavaakin eroa jo tulevan? :think Eikä pitäs maksaa ihan 100€/hv jos oikein laskin.

                                Ja jos ei tehot riitä niin sitten vielä tämä ruuttaan metanoliseosta:


                                Vai kävisinkö sittenki vaan ostaan puhtaan ilmansuodattimen.....?
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 08-05-2007, 12:30.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X