Aamen hemin ohjeiden jälkeen, tuo keula on kyllä niin helppo ottaa auki että melkein jo hihnoja vaihdellessa tekis mieli vaan napsauttaa pois edestä.
523i moottorinvaihto...next episode ;)
Collapse
X
-
on se niin hienoa kun jotkut on näihin viitsinyt perehtyä niin paljon JA jaksaa vielä vuodesta toiseen neuvoakin...panee vain miettimään kun joskus käynyt "oikeassa" korjaamossa katselemassa tumpulointia ja sitä kädettömyyttä, mikä alkaa heti kun OBD ei kerrokaan, mistä napista painaa.
pelottaa ajatellakin, miten haynes olisi asian selittänyt
jees...hyviä öitä ja uniks ötököitä--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Muistutan kuitenkin vielä että siitä keupapalasta ei kannata irroitella itsessään mitään, eli jätä mm.valot paikalleen.
Kaikki johdot, putket, konepeiton aukaisuvaijeri katkoksesta ja letkut vain irti (ilmastoinnista toki paineet ulos varovasti liitintä löystyttäen/hivuttamalla).
Ok, nyt jos et saa käyttöösi "norsua", niin konepeitto heti ensiksi irti (jos peiton pultit ei alkuperäisessä asemassa, suhauta mattamustaa kevyt kerros saranoiden pulttien ympärille ja saat peiton takaisin samaan asemaan+pyyhkäise maali tinnerirätillä pois).
Comment
-
-
Aa empä tiennytkään, että keula on noin helppo irrottaa. Toki se sit kantsii ottaa pois tieltä. Mut onnistuu moottorin irrotus ongelmitta ilmankin sitä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAa empä tiennytkään, että keula on noin helppo irrottaa. Toki se sit kantsii ottaa pois tieltä. Mut onnistuu moottorin irrotus ongelmitta ilmankin sitä
Eli nämä bemarien keulat ovat nimenomaan rakennettukin niin että se saadaan ns."huoltotilaan" todella nopeasti ja helposti(todellakin mm.puskuri kiinni vain kahdella isolla pultilla ja koko loppukeula 8:lla).
Tämän jälkeen koneen ympäriltä on helppo ja nopea irroitella kaikki "kilkkeet" ja käyttäen moottorinostinta, konepeittoa ei tarvitse irroittaa ja takaisin laitettaessa uudelleen säätää/asemoida.Last edited by Hemi; 02-09-2014, 12:28.
Comment
-
-
puuhastelua
Aloin sit purkamisen siivoamalla hevostallia päivän
No pääsi illan viimeisen tunnin varsinaiseen hommaankin. Ohessa muutama kuvakin. Uskomattoman hyvä homma tuo keulan purku. Ainoastaan hiukan ihmetyttää kun ilmastoinnin putket olivatkin totaalisen tyhjiä - ei tullut mitään ulos kun irrotti. Pystyisiköhän tuota mitenkään tutkimaan muuten kuin viemällä sit täytettäväksi ja koeponnistettavaksi kasauksen jälkeen?
Niin seuraavat askeleet :
Tiputtaa pakoputket irti (vai ottaako -sarjasta asti samantien)
ilmastoinnin kompura irti
Kardaani irti lootasta
Vaihdekeppi?
Vaihdelaatikon kannakkeet?
Jossain varmaan koneen kannakkeetkin löytyy
Nosturi johonkin kiinni (ei näy mitään korvakkeita)
Letkuja ja johtoja lienee jokunen kiinni.
Nostetaan konetta hiukan
Käsijarru pois niin auto rullaa alta pois :think
Mitäs kaikkea unehtui?--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Ei ole väliä kummat pultit irroitat. Tarkista sitten se limppu, että on kunnossa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ilmeisesti sulla on singlevanos kone siinä. Jos uudessa koneessa pahkaa venakopassa ei ole,niin se on tuplavanos. Voipi olla hiukan haastavaa saada toimiin,mutta toivottavasti olen väärässä.Älä nyt ainakaan rupea sitä uutta konetta sinne punnertaan ennen kuin varmistat että homma toimii.Last edited by kuukankorpi; 04-09-2014, 19:04.
Comment
-
-
ei mitään. olen sokeaex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Comment