523i moottorinvaihto...next episode ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #16
    Aamen hemin ohjeiden jälkeen, tuo keula on kyllä niin helppo ottaa auki että melkein jo hihnoja vaihdellessa tekis mieli vaan napsauttaa pois edestä.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Zoui View Post
      Aamen hemin ohjeiden jälkeen, tuo keula on kyllä niin helppo ottaa auki että melkein jo hihnoja vaihdellessa tekis mieli vaan napsauttaa pois edestä.
      Melkein jo tosiaan silloin ja varsinkin jos on vesipumpun vaihtoa samalla...

      Comment

      • ioni
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 125
        • Viiala

        #18
        on se niin hienoa kun jotkut on näihin viitsinyt perehtyä niin paljon JA jaksaa vielä vuodesta toiseen neuvoakin...panee vain miettimään kun joskus käynyt "oikeassa" korjaamossa katselemassa tumpulointia ja sitä kädettömyyttä, mikä alkaa heti kun OBD ei kerrokaan, mistä napista painaa.

        pelottaa ajatellakin, miten haynes olisi asian selittänyt

        jees...hyviä öitä ja uniks ötököitä
        --
        ioni

        "What's red and bad for your teeth?

        A brick.
        "

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6947
          • N/A

          #19
          Laitappa sitten kuvia miten homma etenee, tsemppiä projektiin.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Muistutan kuitenkin vielä että siitä keupapalasta ei kannata irroitella itsessään mitään, eli jätä mm.valot paikalleen.
            Kaikki johdot, putket, konepeiton aukaisuvaijeri katkoksesta ja letkut vain irti (ilmastoinnista toki paineet ulos varovasti liitintä löystyttäen/hivuttamalla).
            Ok, nyt jos et saa käyttöösi "norsua", niin konepeitto heti ensiksi irti (jos peiton pultit ei alkuperäisessä asemassa, suhauta mattamustaa kevyt kerros saranoiden pulttien ympärille ja saat peiton takaisin samaan asemaan+pyyhkäise maali tinnerirätillä pois).

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11203
              • Oulu

              #21
              Aa empä tiennytkään, että keula on noin helppo irrottaa. Toki se sit kantsii ottaa pois tieltä. Mut onnistuu moottorin irrotus ongelmitta ilmankin sitä

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Aa empä tiennytkään, että keula on noin helppo irrottaa. Toki se sit kantsii ottaa pois tieltä. Mut onnistuu moottorin irrotus ongelmitta ilmankin sitä
                Onnistuu toki, mutta on se saakelin hankala ja hidas sieltä "kaivella".
                Eli nämä bemarien keulat ovat nimenomaan rakennettukin niin että se saadaan ns."huoltotilaan" todella nopeasti ja helposti(todellakin mm.puskuri kiinni vain kahdella isolla pultilla ja koko loppukeula 8:lla).
                Tämän jälkeen koneen ympäriltä on helppo ja nopea irroitella kaikki "kilkkeet" ja käyttäen moottorinostinta, konepeittoa ei tarvitse irroittaa ja takaisin laitettaessa uudelleen säätää/asemoida.
                Last edited by Hemi; 02-09-2014, 12:28.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  konepeittoa ei tarvitse irroittaa ja takaisin laitettaessa uudelleen säätää/asemoida.
                  Onhan konepeitossa huoltoasento jossa se nousee ihan pystyyn.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • ioni
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 125
                    • Viiala

                    #24
                    huomenna tarkoitus lähteä vähän irrottelemaan

                    onko kardaanin tai vaihdekepin irrottelemiessa mitään ihmeellisyyksiä?

                    j
                    --
                    ioni

                    "What's red and bad for your teeth?

                    A brick.
                    "

                    Comment

                    • ioni
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 125
                      • Viiala

                      #25
                      puuhastelua

                      Aloin sit purkamisen siivoamalla hevostallia päivän
                      No pääsi illan viimeisen tunnin varsinaiseen hommaankin. Ohessa muutama kuvakin. Uskomattoman hyvä homma tuo keulan purku. Ainoastaan hiukan ihmetyttää kun ilmastoinnin putket olivatkin totaalisen tyhjiä - ei tullut mitään ulos kun irrotti. Pystyisiköhän tuota mitenkään tutkimaan muuten kuin viemällä sit täytettäväksi ja koeponnistettavaksi kasauksen jälkeen?

                      Niin seuraavat askeleet :
                      Tiputtaa pakoputket irti (vai ottaako -sarjasta asti samantien)
                      ilmastoinnin kompura irti
                      Kardaani irti lootasta
                      Vaihdekeppi?
                      Vaihdelaatikon kannakkeet?
                      Jossain varmaan koneen kannakkeetkin löytyy
                      Nosturi johonkin kiinni (ei näy mitään korvakkeita)
                      Letkuja ja johtoja lienee jokunen kiinni.
                      Nostetaan konetta hiukan
                      Käsijarru pois niin auto rullaa alta pois :think

                      Mitäs kaikkea unehtui?
                      Attached Files
                      --
                      ioni

                      "What's red and bad for your teeth?

                      A brick.
                      "

                      Comment

                      • ioni
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 125
                        • Viiala

                        #26
                        Onko väliä kummat pultit irrottaa/jääkö kumilimppu kardaaniin vai lähteekö vaihteiston mukaan?
                        --
                        ioni

                        "What's red and bad for your teeth?

                        A brick.
                        "

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #27
                          Ei ole väliä kummat pultit irroitat. Tarkista sitten se limppu, että on kunnossa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • ioni
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 125
                            • Viiala

                            #28
                            Homma etenee....
                            Pitäisikö tuosta viimosen kuvan pätkästä näkyä se kone tyyppi vai onko paras tuntomerkki tuo venakopan muoto? Vanhassa pahka ja uudessa ei?
                            Joni
                            Attached Files
                            --
                            ioni

                            "What's red and bad for your teeth?

                            A brick.
                            "

                            Comment

                            • kuukankorpi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 634

                              #29
                              Ilmeisesti sulla on singlevanos kone siinä. Jos uudessa koneessa pahkaa venakopassa ei ole,niin se on tuplavanos. Voipi olla hiukan haastavaa saada toimiin,mutta toivottavasti olen väärässä.Älä nyt ainakaan rupea sitä uutta konetta sinne punnertaan ennen kuin varmistat että homma toimii.
                              Last edited by kuukankorpi; 04-09-2014, 19:04.

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                #30
                                ei mitään. olen sokea

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X