memebuy23buy

523i moottorinvaihto...next episode ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by ioni View Post
    Homma etenee....
    Pitäisikö tuosta viimosen kuvan pätkästä näkyä se kone tyyppi vai onko paras tuntomerkki tuo venakopan muoto? Vanhassa pahka ja uudessa ei?
    Joni
    Singlevanos, eli m52.
    Samanlainen+kokoinen tilalle, muutoin tulee loputon savotta.

    Comment

    • ioni
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 125
      • Viiala

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Singlevanos, eli m52.
      Samanlainen+kokoinen tilalle, muutoin tulee loputon savotta.
      Juu olen tämän ymmärryksen saanut mutta mikä on tietämättömälle purkamolle helpoin neuvo tarkistaa? Sitä tässä haetaan.
      --
      ioni

      "What's red and bad for your teeth?

      A brick.
      "

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by ioni View Post
        Juu olen tämän ymmärryksen saanut mutta mikä on tietämättömälle purkamolle helpoin neuvo tarkistaa? Sitä tässä haetaan.
        Siis käytännössä M52 ja M52TU (tuplavanos) ovat ihan eri moottorit.

        Tuossa M52 (huom.koneen etupää=vanos vain imunokalla):



        Tuossa 9/98-uudempi M52TU tuplavanos jossa huom. mm.imusarja ja moottorin etupää(aika hyvä nopea tunnistuskeino esim.puhelimitse on myös se että x2 katit ovat osa pakosarjaa ja kahdet lambdat pakosarjoissa, eli yksi lambda kolmea sylinteriä kohden):

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #34
          Kolmoskuvan perusteella on singlevanos mun silmillä.
          Retard Member

          Comment

          • ioni
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 125
            • Viiala

            #35
            uusi kone löytyi - pitäisi laskeutua tonteille tiistaina. Sit vaan jännittämään. Onneksi on parin kk takuu niin pahimmat viat ehtii näkemään tuossa ajassa.
            --
            ioni

            "What's red and bad for your teeth?

            A brick.
            "

            Comment

            • ioni
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 125
              • Viiala

              #36
              Uusi kone, vanha vika...samalla tapaa rikki ja taas valkoinen savu leijuu Urjalan yllä. Way to go purkamolta ettei testaa konetta mitenkään ja sit ehjänä myydään. Pikkasen lisäarbeettia teettää mutta ainakin homma tulee tutuksi...
              Minkähän johdon muuten laitoin väärin kun nyt palaa asc ja ABS -valot koko ajan?
              Ei siis palaneet ennen koneenvaihtoa.

              Ainiinjoo ja vielä pikku kysymys: millähän saa konepellin auki kun vasen lukko jumittaa eikä painelemalla tai kiskomalla tai millään nyt tahdo aueta kun sen kerran kiinni sain?
              --
              ioni

              "What's red and bad for your teeth?

              A brick.
              "

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10114
                • KVLA

                #37
                Originally posted by ioni View Post
                Ainiinjoo ja vielä pikku kysymys: millähän saa konepellin auki kun vasen lukko jumittaa eikä painelemalla tai kiskomalla tai millään nyt tahdo aueta kun sen kerran kiinni sain?
                Kyllä se nyt kurjaa koittelee.Olisiko jotain mennyt irtonaista lukon väliin rempan yhteydessä?Lukkojen välivaijeri viallinen?

                Comment

                • ioni
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 125
                  • Viiala

                  #38
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Kyllä se nyt kurjaa koittelee.Olisiko jotain mennyt irtonaista lukon väliin rempan yhteydessä?Lukkojen välivaijeri viallinen?
                  Paha tarkistaa kun ei saa peltiä auki :think
                  --
                  ioni

                  "What's red and bad for your teeth?

                  A brick.
                  "

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by ioni View Post
                    Uusi kone, vanha vika...samalla tapaa rikki ja taas valkoinen savu leijuu Urjalan yllä. Way to go purkamolta ettei testaa konetta mitenkään ja sit ehjänä myydään.
                    Missä tällainen "purkaamo" oikein on (myyty siis kuitenkin testattuna/toimivana)?
                    Putkisto ei siis kuitenkaan täynnä vettä edellisestä?

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8282
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #40
                      Oman kokemuksen mukaan pitkään seisseet koneet käryttää yllättävänkin pitkään :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • MikkoÄr
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 170
                        • Nokia

                        #41
                        Ääni pakoputkiston kuivaamiselle. Takapönttöön kerää ihan normaalistikin reippaasti jos ei kunnolla kuumaksi pääse lämpiämään. Eli kannattanee tarkistaa.
                        2ZR-FXE

                        Comment

                        • ioni
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 125
                          • Viiala

                          #42
                          Originally posted by MikkoÄr View Post
                          Ääni pakoputkiston kuivaamiselle. Takapönttöön kerää ihan normaalistikin reippaasti jos ei kunnolla kuumaksi pääse lämpiämään. Eli kannattanee tarkistaa.
                          Originally posted by peto2 View Post
                          Oman kokemuksen mukaan pitkään seisseet koneet käryttää yllättävänkin pitkään :think
                          Tuota tuota...tarkoittaakos tuo sit vain ajamista/käyttämistä että putkisto kuivuu?
                          Kone on seissyt keväästä lähtien purkamolla eli jonkinlaista käryttämistä odotinkin. Lähti kuitenkin tosi helposti käyntiin, sain 10l jäähdytysnestettä sisään ja kun ei enää ilmaa saanut pihalle niin lähdin parin km lenkille. Takaisin tullessa huomasin kiihdyttäessä usvaa perässä ja tallin pihassa myös konepellin alta kovasti höyryä ja hiukan jäähdytysnestettä tippui jostain. Lämmöt kuitenkin koko ajan hiukan alle puolivälin.

                          Akuutti ongelma tuo ettei saa konepeltiä auki niin ei pääse kurkkimaan.
                          --
                          ioni

                          "What's red and bad for your teeth?

                          A brick.
                          "

                          Comment

                          • ioni
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 125
                            • Viiala

                            #43
                            Haen vielä uuden paisarinkorkin ja kokeillaan.
                            Oliko arvauksia mikä johto mennyt vika paikkaan kun aah ja ABS valot palaa nyt koko ajan?
                            Entäs se konepellin avaus?

                            Edut:löysin pari keskustelua konepellistä - pitää yrittää repiä munuaisia irti varovasti kun ei vaijerin nykiminen auta
                            Last edited by ioni; 11-09-2014, 12:23.
                            --
                            ioni

                            "What's red and bad for your teeth?

                            A brick.
                            "

                            Comment

                            • Evilpet
                              Newbiemmer
                              • Oct 2013
                              • 17
                              • Vantaa

                              #44
                              ^ Kyllä sen munuaisen pitäisi lähteä ihan helposti siitä. Sitten vaan tuulihaasta auki pelti...

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10114
                                • KVLA

                                #45
                                Originally posted by Evilpet View Post
                                ^ Kyllä sen munuaisen pitäisi lähteä ihan helposti siitä. Sitten vaan tuulihaasta auki pelti...
                                Miten se tuulihaasta aukeaa,jos toinen lukkolaite jumittaa,eikä aukea edes tuulihakaan asti?

                                Comment

                                Working...
                                X