Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crane
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 6392
    • Ex Lappilainen, nykyään etelä

    #91
    Originally posted by Zoui View Post
    Alle 12-sylinteriset muuten... Enivei, kuhan kommentoin jotta muistan seurata lähes koomisia piirteitä sisältävää tuning keskustelua.
    touché :think

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #92
      Про машину: 1998, 232 л. с., двигатель дизельный, автоматическая коробка передач. Чем машина отличается от других BMW E39 Touring? Авто тюнилось компанией MST WIESMANN, а именно -блок расточен из 2.8л в 3.0л, -меняны валы -выпуск WIESMANN -вместо 193лс стало 232лс -оригинальный об…

      Comment

      • 528-Mst
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 323
        • suomi

        #93
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ei nyt aivan. MST = Motor Sport Technic, samantapainen virityspaja kuin esim. Kelleners ja Racing dynamics. Googlella löytyy e36:sia ja muita e39:sejä.

        About car: 1998, 232 hp, engine diesel, automatic. Чем машина отличается от других BMW E39 Touring? Авто тюнилось компанией MST WIESMANN, а именно -блок расточен из 2.8л в 3.0л, -меняны валы -выпуск WIESMANN -вместо 193лс стало 232лс -оригинальный об…


        Löytyy yhteystiedot kuvasta.

        EDIT: Kannattaa etsiä Auto und motor sport 7/97 lehti.
        Siinä on jo vähän sitä kauan kaivattua tietoa.Kiitän

        Comment

        • 525TurboIC
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 663
          • Pomarkku

          #94
          Kyllähän tuo sitten vähän erikoisemmalta peliltä vaikuttaa. Nyt vaan lisää kuvia missä auto pestynä ja sisustasta kans.

          Comment

          • Juize
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 237
            • Joensuu

            #95
            Tuossa kuvassahan tuo on joskus puhdas ollut. Sama autohan tuon täytyy olla, koska eihän näitä voi kahta samanlaista olla.
            Tuo on vähän huono kuva, ei saa selvää onko puhdas.
            i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
            ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #96
              Originally posted by 525TurboIC View Post
              Kyllähän tuo sitten vähän erikoisemmalta peliltä vaikuttaa. Nyt vaan lisää kuvia missä auto pestynä ja sisustasta kans.

              Alkoi myös kiinnostaa oliko tässä oikeen sisustaankin jotain tehty ja tämä osui silmään, herranjumala sentään mikä kilpuri moottori varmasti harvinainen, sitä tuskin kukaan kieltää, mutta muuten loppuun ajettu perus E39. Tuskin on moottorikaan enää elämänsä lyönnissä, jos alkaa olla kohtaa 400tkm ajettu 100tkm ajettuna priima kunnossa voisi olla melko arvokaskin peli.


              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #97
                Linkin mukaan jos on porattu M52 2.8l--> 3.0l, niin oisko poraus jotain 86,5-87mm? Siihen sitten vielä m54 kolmelitrasen pidempi iskuinen kampura jolla saat about 3,2l moottorin. Sille kaveriksi nokat, tai nykyisten hionta, yms. mukavaa. Saishan tuohon jonkun verran lisää ryhtiä, vieläpä suhteellisen "helpolla".

                Paljonkohan vääntö tuossa vakiona ja millaiset käyrät? Vie penkkiin, niin saadaan ihmetellä
                Ilmotetut tehot samaa luokkaa 330i/530i, mutta varmaan väännössä M54b30tu voittaa selvästi, ainakin laajemmalla vääntöalueella.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • 528-Mst
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 323
                  • suomi

                  #98
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Kyllä ainakin minä näen tässä duukin puhumaa keulimista.


                  Auto on kohtuu karvalakki johon on joku nevahööd paja tehnyt isomman moottorin ja lisännyt muutaman merkin/painatuksen niskatukiin.
                  Kun paja on täysin tuntematon, ei se juurikaan auton arvoa lisää.
                  Varsinkaan kun todellista valmistusmäärää ei pysty tietämään.

                  AC ja Hartge aivan eriluokan pajoja. Eikä niidenkään perus tekeleet mitään arvokkaita ole vaikka ovat maailmanlaajuisesti tunnettuja.
                  En minä ole missään välissä väittänyt että auto olisi järkyttävän arvokas
                  Harvinaiseksi minä sitä olen epäillyt

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #99
                    Originally posted by 528-Mst View Post
                    En minä ole missään välissä väittänyt että auto olisi järkyttävän arvokas
                    Harvinaiseksi minä sitä olen epäillyt

                    Olisiko jollekin asiakkaalle ihan vaan tilauksesta tehty viritys, kun siihen aikaan ei ole ollut tehokkaampaa perusmallia saatavilla. Tuskin noita on millään sarjatuotannolla tehty. Sen puolesta varmasti harvinainen, niin kuin mikä vaan jälkikäteen tehty custom made viritys.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • 528-Mst
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 323
                      • suomi

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Alkoi myös kiinnostaa oliko tässä oikeen sisustaankin jotain tehty ja tämä osui silmään, herranjumala sentään mikä kilpuri moottori varmasti harvinainen, sitä tuskin kukaan kieltää, mutta muuten loppuun ajettu perus E39. Tuskin on moottorikaan enää elämänsä lyönnissä, jos alkaa olla kohtaa 400tkm ajettu 100tkm ajettuna priima kunnossa voisi olla melko arvokaskin peli.


                      Ei ole väitetty minkäänlaiseksi kilpuriksi eikä arvokkaaksi vaan HARVINAISEKSI!!!!!

                      Comment

                      • 528-Mst
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 323
                        • suomi

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Linkin mukaan jos on porattu M52 2.8l--> 3.0l, niin oisko poraus jotain 86,5-87mm? Siihen sitten vielä m54 kolmelitrasen pidempi iskuinen kampura jolla saat about 3,2l moottorin. Sille kaveriksi nokat, tai nykyisten hionta, yms. mukavaa. Saishan tuohon jonkun verran lisää ryhtiä, vieläpä suhteellisen "helpolla".

                        Paljonkohan vääntö tuossa vakiona ja millaiset käyrät? Vie penkkiin, niin saadaan ihmetellä
                        Ilmotetut tehot samaa luokkaa 330i/530i, mutta varmaan väännössä M54b30tu voittaa selvästi, ainakin laajemmalla vääntöalueella.
                        Penkkiin sitten kun on kaikki mahdollinen suoritustehoon vaikuttava tarkistettu/korjattu.Joo ei tuo alhaalta väännä sillälailla niinku tehoarvot antaa ymmärtää.Mutta ero vakio 523:seen on silti aika huomattava..Eikä niitä nokkia kannata mennä muokkaamaan,ovat varmaan ihan laatutavaraa..

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          Originally posted by 528-Mst View Post
                          Penkkiin sitten kun on kaikki mahdollinen suoritustehoon vaikuttava tarkistettu/korjattu.Joo ei tuo alhaalta väännä sillälailla niinku tehoarvot antaa ymmärtää.Mutta ero vakio 523:seen on silti aika huomattava..Eikä niitä nokkia kannata mennä muokkaamaan,ovat varmaan ihan laatutavaraa..


                          Voi olla nokatkin vaihdettu, kun on viritetty, mutta mahtaako olla noilla kilsoilla jo pahasti kulahtanut...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • 528-Mst
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2014
                            • 323
                            • suomi

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Voi olla nokatkin vaihdettu, kun on viritetty, mutta mahtaako olla noilla kilsoilla jo pahasti kulahtanut...
                            Meinaatko että esimerkiksi m3:sen nokat ei voi kestää reilua 300tkm?

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              Originally posted by 528-Mst View Post
                              Meinaatko että esimerkiksi m3:sen nokat ei voi kestää reilua 300tkm?

                              Voi kestää ja voi olla jo kulunutkin, jos ei ole muistettu vaihdella öljyjä. Esim. M40 koneissa nokat kului todella nopeasti. M5x koneista ei ole tietoa.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by 528-Mst View Post
                                Meinaatko että esimerkiksi m3:sen nokat ei voi kestää reilua 300tkm?
                                Jos on vakioista hiotut ja jätetään ilman käsittelyä niin saattaa kulua varsinkin nopeasti. Mutta tämä harvemmin koskee bemarin nokkia. Nekun on yleensä läpeensä erittäin kovaa ja laadukasta kamaa. Mutta esimerkkinä kaverin mopossa nelipyttyisessä kolmosessa on imunokka vaihdettu kulumisen takia pariinkin kertaan , nokka on kempowerin tekemä. Eli paskaakin voi saada.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎