Originally posted by Zoui
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mst-Wiesmann "523"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Про машину: 1998, 232 л. с., двигатель дизельный, автоматическая коробка передач. Чем машина отличается от других BMW E39 Touring? Авто тюнилось компанией MST WIESMANN, а именно -блок расточен из 2.8л в 3.0л, -меняны валы -выпуск WIESMANN -вместо 193лс стало 232лс -оригинальный об…
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi nyt aivan. MST = Motor Sport Technic, samantapainen virityspaja kuin esim. Kelleners ja Racing dynamics. Googlella löytyy e36:sia ja muita e39:sejä.
About car: 1998, 232 hp, engine diesel, automatic. Чем машина отличается от других BMW E39 Touring? Авто тюнилось компанией MST WIESMANN, а именно -блок расточен из 2.8л в 3.0л, -меняны валы -выпуск WIESMANN -вместо 193лс стало 232лс -оригинальный об…
Löytyy yhteystiedot kuvasta.
EDIT: Kannattaa etsiä Auto und motor sport 7/97 lehti.
Comment
-
-
Originally posted by 525TurboIC View PostKyllähän tuo sitten vähän erikoisemmalta peliltä vaikuttaa. Nyt vaan lisää kuvia missä auto pestynä ja sisustasta kans.
Alkoi myös kiinnostaa oliko tässä oikeen sisustaankin jotain tehty ja tämä osui silmään, herranjumala sentään mikä kilpurimoottori varmasti harvinainen, sitä tuskin kukaan kieltää, mutta muuten loppuun ajettu perus E39. Tuskin on moottorikaan enää elämänsä lyönnissä, jos alkaa olla kohtaa 400tkm ajettu
100tkm ajettuna priima kunnossa voisi olla melko arvokaskin peli.
Comment
-
-
Linkin mukaan jos on porattu M52 2.8l--> 3.0l, niin oisko poraus jotain 86,5-87mm? Siihen sitten vielä m54 kolmelitrasen pidempi iskuinen kampura jolla saat about 3,2l moottorin. Sille kaveriksi nokat, tai nykyisten hionta, yms. mukavaa. Saishan tuohon jonkun verran lisää ryhtiä, vieläpä suhteellisen "helpolla".
Paljonkohan vääntö tuossa vakiona ja millaiset käyrät? Vie penkkiin, niin saadaan ihmetellä
Ilmotetut tehot samaa luokkaa 330i/530i, mutta varmaan väännössä M54b30tu voittaa selvästi, ainakin laajemmalla vääntöalueella.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKyllä ainakin minä näen tässä duukin puhumaa keulimista.
Auto on kohtuu karvalakki johon on joku nevahööd paja tehnyt isomman moottorin ja lisännyt muutaman merkin/painatuksen niskatukiin.
Kun paja on täysin tuntematon, ei se juurikaan auton arvoa lisää.
Varsinkaan kun todellista valmistusmäärää ei pysty tietämään.
AC ja Hartge aivan eriluokan pajoja. Eikä niidenkään perus tekeleet mitään arvokkaita ole vaikka ovat maailmanlaajuisesti tunnettuja.
Harvinaiseksi minä sitä olen epäillyt
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostEn minä ole missään välissä väittänyt että auto olisi järkyttävän arvokas
Harvinaiseksi minä sitä olen epäillyt
Olisiko jollekin asiakkaalle ihan vaan tilauksesta tehty viritys, kun siihen aikaan ei ole ollut tehokkaampaa perusmallia saatavilla. Tuskin noita on millään sarjatuotannolla tehty. Sen puolesta varmasti harvinainen, niin kuin mikä vaan jälkikäteen tehty custom made viritys.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostAlkoi myös kiinnostaa oliko tässä oikeen sisustaankin jotain tehty ja tämä osui silmään, herranjumala sentään mikä kilpurimoottori varmasti harvinainen, sitä tuskin kukaan kieltää, mutta muuten loppuun ajettu perus E39. Tuskin on moottorikaan enää elämänsä lyönnissä, jos alkaa olla kohtaa 400tkm ajettu
100tkm ajettuna priima kunnossa voisi olla melko arvokaskin peli.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostLinkin mukaan jos on porattu M52 2.8l--> 3.0l, niin oisko poraus jotain 86,5-87mm? Siihen sitten vielä m54 kolmelitrasen pidempi iskuinen kampura jolla saat about 3,2l moottorin. Sille kaveriksi nokat, tai nykyisten hionta, yms. mukavaa. Saishan tuohon jonkun verran lisää ryhtiä, vieläpä suhteellisen "helpolla".
Paljonkohan vääntö tuossa vakiona ja millaiset käyrät? Vie penkkiin, niin saadaan ihmetellä
Ilmotetut tehot samaa luokkaa 330i/530i, mutta varmaan väännössä M54b30tu voittaa selvästi, ainakin laajemmalla vääntöalueella.Eikä niitä nokkia kannata mennä muokkaamaan,ovat varmaan ihan laatutavaraa..
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostPenkkiin sitten kun on kaikki mahdollinen suoritustehoon vaikuttava tarkistettu/korjattu.Joo ei tuo alhaalta väännä sillälailla niinku tehoarvot antaa ymmärtää.Mutta ero vakio 523:seen on silti aika huomattava..Eikä niitä nokkia kannata mennä muokkaamaan,ovat varmaan ihan laatutavaraa..
Voi olla nokatkin vaihdettu, kun on viritetty, mutta mahtaako olla noilla kilsoilla jo pahasti kulahtanut...
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostMeinaatko että esimerkiksi m3:sen nokat ei voi kestää reilua 300tkm?
Voi kestää ja voi olla jo kulunutkin, jos ei ole muistettu vaihdella öljyjä. Esim. M40 koneissa nokat kului todella nopeasti. M5x koneista ei ole tietoa.
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostMeinaatko että esimerkiksi m3:sen nokat ei voi kestää reilua 300tkm?Aprilia RSV4
Comment
-
Comment