Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 528-Mst
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 323
    • suomi

    Originally posted by 528-Mst View Post
    Niin,V8:sissa.Mullahan on vissiin suora 6?Eikä mulla ainakaan kovin tiheä perävälitys ole jos 80km/h nopeudessa on n.1850rpm
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Taitaa tuo hieman tiheämpi olla.

    Itsellä taisi olla 523ia:ssa 1500rpm 80km/h vauhdissa.
    Nyt mennään kyllä taas muistin varassa mutta muistelisin että noin.
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Automaatissa vitonen on ylivaihde, manuaalissa suora.
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ja manuaalissa pidempi perä.

    Edit: onkin sama 3.15 alkupään laitteissa.9.98 -> vaihtuu vasta manuaalissa pidempään.
    Ja kun itsellä manuaaliaski.Eikö se yleensä ole noin karkeasti että 5-vaihteisessa 4 on "suora" ja 5 ylivaihde?

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by 528-Mst View Post
      Ja kun itsellä manuaaliaski.Eikö se yleensä ole noin karkeasti että 5-vaihteisessa 4 on "suora" ja 5 ylivaihde?
      Ei BMW:n tapauksessa.

      Aika monessa bmw:n manuaalissa on 5 suora ja 4 alle.

      Comment

      • 528-Mst
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 323
        • suomi

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Ei BMW:n tapauksessa.

        Aika monessa bmw:n manuaalissa on 5 suora ja 4 alle.
        No sitten se murikan välitys on harva.
        Kohtuu hyvänä vertailumallina edellinen kulkupeli w202 c280 Mersu.
        Sillä ei oikeastaan ykkösvaihdetta tarvinnut edes parkkipaikkanopeuksissa ja moottori(joka oli hyvävetoinen) tuntui sitten vääntävän alhaalta tosi hyvin.
        MUTTA se ei kulkenut 2-vaihteella likimainkaan 100km/h,kun taas Mst ottaa todellista nopeutta lähemmäs 110km/h.Ja 200 menee 4:sella helposti rikki.Tosin mersussa oli tietääkseni iso Getrag kun Mst:ssä aski taitaa olla Zf:fän tekemä.

        Tulipahan tänään laitettua orkkis ilmanputsari paikoilleen.Tuntuu oudolta ku imuäänet ei kuulu sisälle niinku ei pakoäänetkään "normi"kierroksilla.Paha mennä sanomaan vielä että onko liikahtamisen suhteen tapahtunut mitään mutta ajotietokoneen mukaan kulutus tippui jonkin verran.
        Last edited by 528-Mst; 23-11-2014, 20:43.

        Comment

        • 528-Mst
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2014
          • 323
          • suomi

          m-50 imusarja

          Otetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3599
            • Raisio

            En tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.

            Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.

            Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.

            Pidetään nyt MSTeenä tai tehdään tusinabemu.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • 528-Mst
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 323
              • suomi

              Originally posted by 528-Mst View Post
              Otetaan tämä aihe nyt uudestaan käsittelyyn.Onko se rienausta jos menen vaihtamaan sen paljon puhutun m-50:sen imusatsin?Jos vääntöhuipun kierrosluku nouseekin vähän niin haittaako se jos siitä saa omasta mielestään tarpeeksi iloa sinne+5000rpm?Toki jos sen teen että vaihdan niin saatte varmasti tietää ainakin kiihtyvyysarvoerot ja persdynon tulokset.Se rullilla käyttäminen oma hommansa..Mutta jos kiihtyvyysarvot mitataan vaikka 5 kertaa ja lasketaan keskiarvo niin kai sen luulisi riittävän.Kun en ole nähnyt yksiäkään dynolappuja missä vakio 2.8:sin tehot olisivat laskeneet tai vääntöhuippu noussut tolkuttoman korkealle sillä kyseisellä imusarjalla.Sitten jos vielä otetaan huomioon se että tuo moottori VOI olla 3.0l ja putkistomuutokset+todennäköisesti eri nokat.
              Originally posted by ritariässä View Post
              En tekisi yhtään mitään ja vaikka tekisitkin, ensin auto rullille ja onko tässä ne MST tehot tallella vai ei.

              Jos tämä bemu tuunattu saksassa jonkun firman toimesta, en lähtisi muuttamaan heidän virityksiään jos ja kun rullilla todetaan että siellähän on kaikki tallella eikä koneena joku vaihdettu perus523.

              Jos tähän lähdetään suomitallivirityksiä tekemään, tää on pian 13 kpl tusinasta löytyviä perusähtäreitä.

              Pidetään nyt MSTeenä tai tehdään tusinabemu.
              Ei se kone voi mitenkään olla 2.5 koska se on kuitenki merkattu lohkoon.2.8 lukee lohkossa ja tietokone sanoo samaa eli m52b28.
              Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
              Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by 528-Mst View Post
                Ei se kone voi mitenkään olla 2.5 koska se on kuitenki merkattu lohkoon.2.8 lukee lohkossa ja tietokone sanoo samaa eli m52b28.
                Toisaalta olet kyllä asian suhteen ihan oikeassa...
                Mutta jokainen meistä tietää sen että sitä voimaa saisi aina olla edes vähän enemmän...
                Mutta tuolla imusarjavirityksellä saa tehot kätevästi pois.. vai ajatko jatkuvasti +5000rpm kierroksilla?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  En nyt täysin alkais faktana huutelemaan että väännöt tippuu M50 imusarjalla..

                  Tosin ehkä topicin autoon ekana sitä lähtis laittamaan, perushuollot ja sitten dynoon niin näkee mikä on todellinen lähtötaso ..
                  Last edited by _nixu_; 24-11-2014, 09:40.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • 528-Mst
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 323
                    • suomi

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Mutta tuolla imusarjavirityksellä saa tehot kätevästi pois.. vai ajatko jatkuvasti +5000rpm kierroksilla?
                    En tietenkään,mutta jokainen meistä tykkää aina joskus kiihdytellä vähän ja silloin ei haittaa vaikka sitä voimaa olisi.Vai mitä?Eikä kukaan voi suorilta sanoa että miten tuo kokoonpano (moottori,putkisto,ohjelma) reagoi kyseiseen imusarjaan.

                    Comment

                    • 528-Mst
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 323
                      • suomi

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      En nyt täysin alkais faktana huutelemaan että väännöt tippuu M50 imusarjalla..

                      Tosin ehkä topicin autoon ekana sitä lähtis laittamaan, perushuollot ja sitten dynoon niin näkee mikä on todellinen lähtötaso ..
                      Mikä se on tässä oulunseudulla hyvä paikka käyttää rullilla?:think
                      Sitäpaitsi ne väännöt ei aika varmasti tipu mihinkään vaan vääntöhuipun kierrosluku ainoastaan nousee.

                      Comment

                      • bayer69
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 102
                        • 90850

                        Dyno Test Center Jäälissä.
                        E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

                        Comment

                        • 528-Mst
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 323
                          • suomi

                          Originally posted by bayer69 View Post
                          Dyno Test Center Jäälissä.
                          Kiitti.Olin yhtyedessä paikkaan ja vien sitten rullille kun perusjutut on kunnossa.Ylimääräiset ilmavuodot korjattu yms.Mitä sytytystulppia te olette käyttäneet m52b28:sissa?

                          Comment

                          • 528-Mst
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2014
                            • 323
                            • suomi

                            Puolat

                            Onko kellään tietoa että pystyykö noita puolia mittaamaan likimainkaan tarkasti?Koska tyhjäkäynti ei aina ole niin tasaista kuin haluaisi,niinkuin joku kynttilä jättäisi välillä sytyttämättä.(voi kyllä johtua nokista,ohjelmasta yms.)

                            Comment

                            • Pretoriaani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 3842
                              • Hyvinkää, Finland

                              Originally posted by 528-Mst View Post
                              Onko kellään tietoa että pystyykö noita puolia mittaamaan likimainkaan tarkasti?Koska tyhjäkäynti ei aina ole niin tasaista kuin haluaisi,niinkuin joku kynttilä jättäisi välillä sytyttämättä.(voi kyllä johtua nokista,ohjelmasta yms.)
                              Tarkasta puolien fyysinen kunto. Onko kuori halki tai muuta epäilyttävää?
                              I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by 528-Mst View Post
                                Onko kellään tietoa että pystyykö noita puolia mittaamaan likimainkaan tarkasti?Koska tyhjäkäynti ei aina ole niin tasaista kuin haluaisi,niinkuin joku kynttilä jättäisi välillä sytyttämättä.(voi kyllä johtua nokista,ohjelmasta yms.)
                                Imuvuotoa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎