Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #16
    Originally posted by Havis View Post
    Aivan, ja vielä kun ajattelee että jos M52:n imusarja on viritetty toimimaan optimaalisesti VANOS järjestelmän kanssa, ei tuon ei-VANOS M50:n imusarjan laitolla taida juuri kokonaisetua saada.
    Anteeks mitä?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1793
      • Pk-seutu

      #17
      e39 koriseen liian painavaan autoon toi alakierrosvääntöä reilusti pudottava imusatsipatentti on paska viritys yritys. Saat bemustasi polkumopon jos sen teet, bensaa kuluu enemmän ja mihkään ei mene ilman kunnon rääkkäämistä.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1845
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by Tonton View Post
        Anteeks mitä?
        Mikä on epäselvää?
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #19
          Originally posted by Havis View Post
          Mikä on epäselvää?
          Ei nyt epäselvää mutta toimiiko m50 vanos imusarja mielestäsi jotenkin paremmin kuin non vanos imusarja m52 moottorin kanssa

          Niillä on kuitenkin sama osanumero
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1845
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by Tonton View Post
            Niillä on kuitenkin sama osanumero
            ?
            Kukas noi väittää? Ei esim E34:n m50 koneen ja E39 M52 koneen imusarjoilla ole sama osanumero. Tai jos on nii laita se numero tänne ni tarkistetaan asia.

            Tässä on varmaan kyseessä jokin väärinkäsitys...
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16453
              • Leppävirta

              #21
              Originally posted by Havis View Post
              ?
              Kukas noi väittää? Ei esim E34:n m50 koneen ja E39 M52 koneen imusarjoilla ole sama osanumero. Tai jos on nii laita se numero tänne ni tarkistetaan asia.

              Tässä on varmaan kyseessä jokin väärinkäsitys...
              Olisiko ollut pointti se että m50 koneita on sekä vanoksella että ilman. Mutta niissä käytetään samaa imusarjaa.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #22
                Originally posted by Havis View Post
                ?
                Kukas noi väittää? Ei esim E34:n m50 koneen ja E39 M52 koneen imusarjoilla ole sama osanumero. Tai jos on nii laita se numero tänne ni tarkistetaan asia.

                Tässä on varmaan kyseessä jokin väärinkäsitys...
                Ei noilla olekkaan mutta esim e34 525 -91 ja e34 525 -93
                M50 moottori molemmissa toisessa vanos, toisessa ei.

                Ei kai väärinkäsityksestä, mutta sitä että en usko imusarjalla itsessään olevan juuri vanoksen kanssa mitään tekemistä
                Kyllä sen on täytynyt olla ihan yleistä moottorin kehitystä
                Että kanava kokoa on pienennetty jolloin pienemmillä kierroksilla on saatu enemmän virtaus nopeutta, pienentämättä sitä liikaa huipputeho kärsisi merkittävästi


                Joten Homma toiminee myös toisinpäin vanoksesta huolimatta, kun vanoksettomaan autoon vaihdetaan
                Esim. M50:iin M52 imusarja saadaan lisää vääntöä käyttöalueelle mutta huipputeho laskee
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1845
                  • Kotona/Poissa

                  #23
                  Originally posted by Tonton View Post
                  Esim. M50:iin M52 imusarja saadaan lisää vääntöä käyttöalueelle mutta huipputeho laskee
                  En oikein muutenkaan usko tuohon koko 'imusarjan vaihdolla elämä iloiseksi' hypetykseen. Ihmiset eivät ole ottaneet huomioon sitä seikkaa, että vaikka E34 525i:n ilmoitetussa tehossa 192hv onkin suuri ero E39 523i:n vastaavaan, eli 170hv:een, on ne kuitenkin vain ilmoitettuja arvoja. Penkityksissä arvot on useiden lähteiden mukaan järjestään olleet huomattavasti lähempänä toisiaan. Saksassa kas kun samoihin aikohin verotus muuttui tehoihin perustuvaksi, niin valmistajille oli eduksi ilmoittaa tehot selvästi alakanttiin.

                  Olen esim. nähnyt joskus vakio M52B25:sta otettuja dynoarvoja jotka pyörii 185hv alueella.

                  Eikä muutenkaan ole oikein selitettävissä, että E39 kulkee 0-100 km/h about samaan tahtiin kuin muka 20 hv tehokkaampi E34 525i, kun painoissa ei ole kauhean suurta eroa.

                  Sanotaan ilmiötä vaikkapa M52 imusarja-gate:ksi
                  Last edited by Havis; 02-11-2014, 09:06.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #24
                    Nii mitä Milloikin haetaan. Jos korkea huipputeho siellä 6500rmp on tärkeintä niin kyllä se on yksi osaalue jota kannattaa parantaa

                    Mikäli kyse on käyttöautosta jolla ajetaan pääosin 1500-3500rmptä niin lienee täysin turha ellei jopa huono muutos
                    jos joskus sortuisin m50b20iin saattaisin jopa kokeilla m52 imusarjaa:think
                    Olis kiva nähdä näistä vertailukelpoisia dynolappuja
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • 528-Mst
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 323
                      • suomi

                      #25
                      Imusatsi

                      Mukava ku saa ihmisiltä mielipiteitä,vieläpä monenlaisia.
                      Mutta jos oletetaan että tuo 171kW pitäisi paikkansa ja m52:sen imusarja virtaa todistetusti sen 240hv,niin alkaa kovasti tulla rajat vastaan.Niinku tietenki lainsäädännönki kohdalla (ei sillä että kiinnostaisi...)Mutta tavoitteena kuitenki virittää edes jossain määrin ja 250hv kuulostaisi mukavalta numerolta.Kun sekin on kyseisessä autossa hauskaa että muutosprosentteja on 15.... .Nekin prosentit tulee kai alustasta,eli moottoria ja putkistoa yms ei oo otettu huomioon ollenkaan....

                      Comment

                      • Jampsu87
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1349
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Originally posted by 528-Mst View Post
                        No onhan se.Seki ois mielenkiintonen tietää että kuka Saa##nan idiootti sen on ajanut ja mihin.Kun takaiskari oli tullut melkein hattuhyllystä läpi,saman puolen etutolpan kiinnitys tullut ylöspäin ja samalta puolelta molemmat vanteet solmussa.Siis vänkärin puolelta.Muutenki säälittää ku tuollanen harvinaisuus ollu noin huonolla pidolla.Mutta kyllä se ajan,rahan ja rankan rakkauden avulla tulee kuntoon.Eli jos jampsu tietää autosta OIKEASTI jotain niin kerro vaan...:think
                        En tiedä autosta muuta kuin sen että se ei entisellä omistajalla montaa viikkoa ollut. Samalla raksalla pyöri. Kivat äänet autossa on.
                        E91 lci 330xd.

                        Comment

                        • 528-Mst
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 323
                          • suomi

                          #27
                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          En tiedä autosta muuta kuin sen että se ei entisellä omistajalla montaa viikkoa ollut. Samalla raksalla pyöri. Kivat äänet autossa on.
                          Se ei tainnu kaveri valehdella ku sano että ei oikein tiedä tuosta mitään..
                          Ei ehkä olisi myynyt siihen hintaan jos olisi tajunnut että kuinka harvoin näitä tulee vastaan.Alpinoita näkee sentään sillontällön,näitä ei....

                          Jos luulet että siinä on ollu hienot äänet sillon ku se vielä liikku sielläpäin niin erehdyt...Tulpista ei ollu jälellä ku muisto,"vapari" aivan tukossa ja vanos jumitti.Nykyään ku on kunnon kynttilät,uusi vapari ja toimiva vanos sekä imupuolen resonaattori poistettu niin nyt se laulaa ja hienosti.Tehokierroksilla tosi raaka ja "peltinen" soundi.Ja toimii hiukka paremmin....

                          Comment

                          • KanaDimmy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 398
                            • Kalanti

                            #28
                            Originally posted by 528-Mst View Post
                            Se ei tainnu kaveri valehdella ku sano että ei oikein tiedä tuosta mitään..
                            Ei ehkä olisi myynyt siihen hintaan jos olisi tajunnut että kuinka harvoin näitä tulee vastaan.Alpinoita näkee sentään sillontällön,näitä ei....

                            Jos luulet että siinä on ollu hienot äänet sillon ku se vielä liikku sielläpäin niin erehdyt...Tulpista ei ollu jälellä ku muisto,"vapari" aivan tukossa ja vanos jumitti.Nykyään ku on kunnon kynttilät,uusi vapari ja toimiva vanos sekä imupuolen resonaattori poistettu niin nyt se laulaa ja hienosti.Tehokierroksilla tosi raaka ja "peltinen" soundi.Ja toimii hiukka paremmin....
                            Laita vähän jotain videon pätkää
                            e34 525ia -93

                            Comment

                            • 528-Mst
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2014
                              • 323
                              • suomi

                              #29
                              Originally posted by KanaDimmy View Post
                              Laita vähän jotain videon pätkää
                              Tuli nuo lumet niin loppu kiihdyttely ku seinään mutta voishan siitä joskus laittaa sellasen suuntaa antavan pätkän..
                              Tai vaikka 2,toinen pellin alta ja toinen takapäästä.

                              Comment

                              • 528-Mst
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 323
                                • suomi

                                #30
                                Imuilmanlämmitin

                                Ei taas välttämättä paras paikka kysyä mutta onko kenellekkään jäänyt ylimääräistä ilmanpuhdistimen koteloa?En ole tarkistanut varaosanumeroita mutta oletan että sama osa 520-528:ssa.Pitäisi saada tuo imuilmanlämmitin (vapari) hävitettyä kun pahimmillaan imuilman lämpötila on ollut yli 140....

                                Comment

                                Working...
                                X