memebuy23buy

E39 525tds ongelmia(Ratkastu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1625
    • Dallas

    #16
    Originally posted by TareJR View Post
    vika löyty tälle kylmän puhaltamis ja lämpöjen nousuun.
    Niin siis lämmötkö nousee yli normaalin? Tuossahan jos viisari värähtää, niinku joskus voittopottia katellessa, on myllyssä jo jonku 106-110c lämpöjä elikkä kohtuu paljo liikaa. Vesipumppuhan siitä sitten on menny, minä että lämpö pysyy normaalissa va ei puhalla kuumaa ai perkule juu.

    Mulla meni m52 vesipumppu 8000km rikki ja mäntäsälän pilis reitilllä laskettuna 5kk mahtuu n. 24 vk.loppua mikä tekee, nesteeltä shellille ajettuna rapiat 20tkm ja tyhjäkäynnit päälle.
    Last edited by Hebbu ///M3; 22-12-2014, 13:24.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      #17
      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
      Niin siis lämmötkö nousee yli normaalin? Tuossahan jos viisari värähtää, niinku joskus voittopottia katellessa, on myllyssä jo jonku 106-110c lämpöjä elikkä kohtuu paljo liikaa. Vesipumppuhan siitä sitten on menny, minä että lämpö pysyy normaalissa va ei puhalla kuumaa ai perkule juu.

      Mulla meni m52 vesipumppu 8000km rikki ja mäntäsälän pilis reitilllä laskettuna 5kk mahtuu n. 24 vk.loppua mikä tekee, nesteeltä shellille ajettuna rapiat 20tkm ja tyhjäkäynnit päälle.
      1. No ennen ja eilen viel päiväst ja alku illast puhalteli lämmintä ilmaa(, mutta mittarin mukaan kone on kylmä, lähelle sinisellä aluella) termarissa tuo vika.
      2. Mutta nyt sit eilen loppu illasta, noin kello 20.00 alko tekee tota että lämmöt nousee ja puhaltaa kylmää.
      3. Nyt tänään pidin autoa noin 30 - 60 min käynissä lämmöt mittarin mukaan puolessa välissä, mutta puhaltaa kylmää silti.
      4. Sammutin auton ja menin konepellin alle, testasin ylävesiletkua kädellä niin on lämmin/kuuma, sit sen jälkee testasin alavesiletkua niin on kylmä.

      Voiko vika olla sittenkin vain ja ainoastana termarissa, koska aikasemin puhaltanu lämmintä/kädenlämpöstä ilmaa sisälle, mutta lämpömittarin mukaan moottori käy kylmänä.

      Eli siis, ylävesiletku on kuuma, termarin kansi on kuuma, mutta alavesiletku on kylmä, eli termarista eteenpäin ei tuntuis menevän nestettä.
      Last edited by tonnizi; 22-12-2014, 14:15.
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1625
        • Dallas

        #18
        Jotenni kuulostaa että nestettä liika vähän.

        Termari jos juminu niin se hankaloittaa ilmautumista, elikkä siellä voi ilmalukko olla koko ajan vaikka näyttää että paisarissa on nestettä. Termarin varmaan vaihat kun se ei oo lämmenny kunnolla, koita sitten ku nesteet laitat nii piripintaan lisätä paisariin ja pitää siellä, kun käyttelet lämpimäksi, pitäsi pakottaa kennolta ilmat pois. Sitten imaset jollain nestettä vähemmäksi ja kylmänä tarkastat pinnan tason. Siellä on varmaan joku pikku vuoto kun se yhtääkkiä loppu lämpimän puhallus, se on jäähtyessään vetäny ilmaa jostain.

        Outo kyllä että letkut kennolle on kuumat.
        Last edited by Hebbu ///M3; 22-12-2014, 14:44.
        Sotkamo Connection

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #19
          Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
          Jotenni kuulostaa että nestettä liika vähän.
          No kun ei oo, laitoin tos vähät aika sit täytee säiliän ja nyt se on ottanu ylimääräset pois kun auto oli 60 min käynnis., mutta silti ylävesiletku ja termarin kansi on kuumia, mutta alavesiletku on kylmä.

          Mutta tänään tai huomen pääsen vaihtaa ylävesiletkun niin toivotavasti korjantuis sillä.

          PS: Jos vesipumppu/kiertovesipumppu on rikki, niin eikös sillon pitäisi termarin kannen ja ylävesiletkunkin olla suht koht kylmiä?
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1625
            • Dallas

            #20
            Miten ku se nesteenpinta on siinä huulilla, nii jos puristelet kennolle meneviä letkuja ja alavesiletkua sykkiikö tai heiluuko se nesteen pinta siinä paisarissa? Termari jos auki juminu nii kyllä siinä jäähytin ja alaletku lämpenee moottorin mukana, kiinni jäädessä saattas jättää ilmalukon syyläriin. Ota yläletku irti ja täytä siitä jäähytin ja letku kii ja paisari sitten. Sittenku paat käymään laita yks palkki puhallusta ja 32c pyyntiä molemmille puolille, että tuommonen tehomylly jaksaa lämmetä ja seuraa että paisarissa on maksimissa neste koko ajan.

            Varmista nyt kuitenki että neste kiertää jotenki ettei mee jumiin koko laitos

            Tai ota se pikkunen ylivuotoletku syyläristä ja täytä siitä jollain pienellä ratilla nestettä moottoriin, silleen että paisarinkorkki on auki.
            Last edited by Hebbu ///M3; 22-12-2014, 15:12.
            Sotkamo Connection

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #21
              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
              Miten ku se nesteenpinta on siinä huulilla, nii jos puristelet kennolle meneviä letkuja ja alavesiletkua sykkiikö tai heiluuko se nesteen pinta siinä paisarissa? Termari jos auki juminu nii kyllä siinä jäähytin ja alaletku lämpenee moottorin mukana, kiinni jäädessä saattas jättää ilmalukon syyläriin. Ota yläletku irti ja täytä siitä jäähytin ja letku kii ja paisari sitten. Sittenku paat käymään laita yks palkki puhallusta ja 32c pyyntiä molemmille puolille, että tuommonen tehomylly jaksaa lämmetä ja seuraa että paisarissa on maksimissa neste koko ajan.

              Varmista nyt kuitenki että neste kiertää jotenki ettei mee jumiin koko laitos.
              Mutta ilmeisesti se termari on jäänyt kiinni ja jumiin siihen asentoon), kun alavesiletku ei lämpene, mutta termarin kansi ja ylävesiletku lämpenee
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1625
                • Dallas

                #22
                Kyllähän se johtumalla lämpenee yläletku jonkuverran. Miten jäähytin lämpeääkö yhtään kummastakaan laidasta rivat, ja siellä paisarin alla tulee kennolta letku ja liittyy syöttöpumpun nurkilla muoviseen t-kappaleeseen mistä menee paisarille ja vesipumpulle letkut, niin lämpiääkö ne. Alkaa tuntua ettei siellä jäähyttimessä oo nestettä ollenkaan.

                Tuleeko sinne järjestelmään painetta jos kylmänä käytät korkin auki, lyöt paisarin täyteen ja käyttelet sitten korkki kii lämpimäksi?
                Sotkamo Connection

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  #23
                  Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                  Kyllähän se johtumalla lämpenee yläletku jonkuverran. Miten jäähytin lämpeääkö yhtään kummastakaan laidasta rivat, ja siellä paisarin alla tulee kennolta letku ja liittyy syöttöpumpun nurkilla muoviseen t-kappaleeseen mistä menee paisarille ja vesipumpulle letkut, niin lämpiääkö ne. Alkaa tuntua ettei siellä jäähyttimessä oo nestettä ollenkaan.

                  Tuleeko sinne järjestelmään painetta jos kylmänä käytät korkin auki, lyöt paisarin täyteen ja käyttelet sitten korkki kii lämpimäksi?
                  Painetta tulee paisunta säiliöön ja edelleen on ylävesiletku kuuma ja termarin kansi on kuuma, mutta alavesiletku on kylmä.
                  Last edited by tonnizi; 22-12-2014, 17:12.
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    #24
                    Kansi halki.
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #25
                      Originally posted by atte.o View Post
                      Kansi halki.
                      Kerrohan mulle millä perustella kansi halki?

                      Ensinäkin jos termarin kansihalki niin heitelis vesiä pihalle, toiseks jos koneen kansi halki niin sekotais öljyt ja vedet sekasin, muttakun ei tee näitä.

                      Ps: Ei jätä öljy ja paisari korkkeihin mitään möhnää
                      Last edited by tonnizi; 22-12-2014, 19:37.
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • Pretoriaani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 3842
                        • Hyvinkää, Finland

                        #26
                        Originally posted by atte.o View Post
                        Kansi halki.
                        Jep. Kansi halki.
                        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1625
                          • Dallas

                          #27
                          Puristele alavesiletkua ja kato nousee ja laskeeko nestepinta paisarissa samaan tahtiin, niinku oisi alaletku ilmaa täynnä jos ei yhtään lämpee.

                          Vai onko siinä semmonen termostaatti missä on ilmareikä tai kuulaventtiili? Jos on nii pahalta näyttää...
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by Pretoriaani View Post
                            Jep. Kansi halki.
                            Juu, selvä juttu.

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #29
                              Ainakin omi kiertovesipumppu jumissa, saatiin toimintaa ja rupee testinki just
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8975
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by TareJR View Post
                                Ainakin omi kiertovesipumppu jumissa, saatiin toimintaa ja rupee testinki just
                                Katos, yllättäen asiat edistyy kun alkaa tutkimaan ja lopettaa netissä arpomisen
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X