memebuy23buy

E39 525tds ongelmia(Ratkastu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    #31
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Katos, yllättäen asiat edistyy kun alkaa tutkimaan ja lopettaa netissä arpomisen
    Nääh, mitään vaikkutusta, jumiin meni uudelleen.

    Ja muutes se on magneetiventilli, siin kohassa missä pitäs kiertovesipumppu olla. Kaverilla on kiertovesipumppu tuohon, mutta vaihdetaan vast perjantaina ilalla se kun on ennemän aikaa, ja selvitellään mistä mualta vois johtua.

    PS: Jos on auto käynnissä ja sammutaa 10 - 15 min päästä, niin paisuntasäiliöstä kuulluu porinaa. Voiko tämä vika johtua kiertovesipumpusta tai vesipumppusta?

    Ja jos kansi on halki niin eikös sen pitäis syödä nesteet tai heitää pihalle ne?
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1625
      • Dallas

      #32
      Originally posted by TareJR View Post
      PS: Jos on auto käynnissä ja sammutaa 10 - 15 min päästä, niin paisuntasäiliöstä kuulluu porinaa. Voiko tämä vika johtua kiertovesipumpusta tai vesipumppusta?
      Sehän kiehuu se mylly sulla. Eipä tuo paljo auta rassailu jos sinne aina tulee ilmalukko ja vesipumppu kavitoi. Joko siellä ei oo tarpeeks nestettä ja se on keittämään alkanu koko ajan ja näyttää että paisarissa on tarpeeks tavaraa. Vesipumppu on rikki tai kansi puhaltelee sinne ilmoja.

      Oisit vaan tehny pullo patentin tai ylivuoto letkusta kaatanu jäähyttimen varmasti täyteen, sehän tulee aika korkeelle alavesiletkukin niin siitä etes ja oisi ainaki jäähyttimestä ilmat tullu ylivuotoputkee pihalle. Sitten puristellu letkuja ennen ja jälkeen kennon ja molemmin puolin jäähytintä ja katellu paisarissa pinnan tasoa, että siellä myllyssä on varmasti nestettä, ottanu vaikka kennolta tulevan lekun irti ja auto käyntiin kylmänä liikkuuko siellä etes neste tai laskenu kaikki pihalle ja mitan kansa takas. Nyt jos siellä monta kertaa käy se 106-110c millon lämpömittari alkaa liikkua nii voipihan se entinen tiiviste olla...
      Last edited by Hebbu ///M3; 23-12-2014, 00:48.
      Sotkamo Connection

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #33
        Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
        Puristele alavesiletkua ja kato nousee ja laskeeko nestepinta paisarissa samaan tahtiin, niinku oisi alaletku ilmaa täynnä jos ei yhtään lämpee.

        Vai onko siinä semmonen termostaatti missä on ilmareikä tai kuulaventtiili? Jos on nii pahalta näyttää...


        Tuollainen on siellä nyt(UUSI). Vanha oli samanlainen mutta oli jäänyt jumiin.

        Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
        Sehän kiehuu se mylly sulla. Eipä tuo paljo auta rassailu jos sinne aina tulee ilmalukko ja vesipumppu kavitoi. Joko siellä ei oo tarpeeks nestettä ja se on keittämään alkanu koko ajan ja näyttää että paisarissa on tarpeeks tavaraa. Vesipumppu on rikki tai kansi puhaltelee sinne ilmoja.

        Oisit vaan tehny pullo patentin tai ylivuoto letkusta kaatanu jäähyttimen varmasti täyteen, sehän tulee aika korkeelle alavesiletkukin niin siitä etes ja oisi ainaki jäähyttimestä ilmat tullu ylivuotoputkee pihalle. Sitten puristellu letkuja ennen ja jälkeen kennon ja molemmin puolin jäähytintä ja katellu paisarissa pinnan tasoa, että siellä myllyssä on varmasti nestettä, ottanu vaikka kennolta tulevan lekun irti ja auto käyntiin kylmänä liikkuuko siellä etes neste tai laskenu kaikki pihalle ja mitan kansa takas. Nyt jos siellä monta kertaa käy se 106-110c millon lämpömittari alkaa liikkua nii voipihan se entinen tiiviste olla...
        Me otetiin ite nesteet pihalle ku vaihetiin termari tuohon, ja siel on se kiertovesipumppu ainakin sökö ku se ei kierätä, mutta olisko missään mualla vika viel, esim vesipumppu?

        Kun ylävesiletkulle kyl menee nestettä(on lämmin/kuuma), mutta alavesiletkulle ei(on kylmä). Kannen sivustat jne... on ihan jees kunnos, mutta mites tuo huohotin putki kun joku on laitanut poikki ja toiseen pulttin? Tosin sekin kyl nyt menee uuteen letkuun.

        Tuli tos mieleen, mutta sen takai kysynki täältä. Olisko vika vesipumppussa, kävin kyllä tuon nyt uuden ostamassa ja vaihdan sen tuonne ja kiertovesiupumppu samalla(saan kaverilta tämän kiertovesipumppun).

        Olisko mitään muita osia missä vika vois olla?(tuon kannen, vesipumppu, kiertovesipumppun lisäks). nyt ainakin varmistettu tuo termari.
        Last edited by tonnizi; 23-12-2014, 20:40.
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #34
          Mietin vaan sit täs loppu pelis että jos vika ei ookaa vesipumpus tai kiertovesipumppus niin olisko syylärissä tukos?
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • penari
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 598
            • Vihanti

            #35
            Kansi halki
            F01 730d semivoll
            e30 325 turbo m-tech2

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8282
              • Järvikylä (Nakkila)

              #36
              Kansi halki tai kansipahvi pettänyt, Ensimmäinen todennäköisempi.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #37
                Originally posted by peto2 View Post
                Kansi halki tai kansipahvi pettänyt, Ensimmäinen todennäköisempi.
                Jos kansipahvi on mennyt, niin onko kansi mennyt kieroksi samalla, vai onko tältä vältytyy? Kuitenkin ei lämpömittari ole päässyt käymään punasella, ollen sammutanut auton heti kun lämmöt ruvenut nousee.


                Auton sisälle ei tule lämmintä ilmaa, pelkästään kylmää ilmaa tuleepi
                Last edited by tonnizi; 24-12-2014, 11:43.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  #38
                  Mutta sen tiedän että kiertovesipumppu on sökö ainakin jos sen vaihtaa ja testailee, kannataako mun sit siirtyä seuraavaks kanen tiivisteseen vai vesipumppuu.

                  En tiedä millon tohon on vesipumppu vaihdettu
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Originally posted by TareJR View Post
                    Mutta sen tiedän että kiertovesipumppu on sökö ainakin jos sen vaihtaa ja testailee, kannataako mun sit siirtyä seuraavaks kanen tiivisteseen vai vesipumppuu.

                    En tiedä millon tohon on vesipumppu vaihdettu
                    Aloita siitä vesipumpusta halvempi ja helpompi.

                    Kannen kun nyppäset ylös niin se kannattaa kuitenkin käyttää plaanattavana ja koeponnistettavana.

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #40
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Aloita siitä vesipumpusta halvempi ja helpompi.

                      Kannen kun nyppäset ylös niin se kannattaa kuitenkin käyttää plaanattavana ja koeponnistettavana.
                      Entinen omistaja sano tos eilen, että se vesipumppu on vaihettu noin 1 - 2 kk ennen ku mä ostin sen sieltä pois.

                      Mutta eikös se vika silti voi olla siinä tai kiertovesipumppus?

                      Eikös noiten jälkee sit olis helpompi katoo syyläri, jos vika siin niin ostaa vaik uus, ku ebay:stäkin niitä saa 50 - 70e, tuon jälkeen kanteen?

                      Ja voiteks/osaatekos neuvoa miten olis järkevin ilmata tuo.
                      Last edited by tonnizi; 24-12-2014, 18:14.
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        #41
                        Minkä kokoinen paisuntasäiliön korkki pitäisi olla?

                        Pitäisikö sen siis olla 1.4 bar vai isompi?
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          #42
                          Yksi kaveri puhu että vois olla vika paisuntasäiliön korkkissa. Kaverillakin oli kuulema sama ongelma kun itsellä että oli jostain kohtaa halki ollut tai jotain vikaa korkkissa että oli porina kuulunnu paisuntasäiliöstä ja että lämmöt rupes nousee ja ja puhaltaa kylmää sisälle, mutta heti kun oli vaihtanut korkkin niin oli ruvenu lämmöt olee normit ja puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle.

                          Olisiko tässä vika, vai voiko tämä ees olla mahdolista?

                          Mites ilmaus muuten tapahtuu täs E39 525tds -99:sissä, ja kertokaa samalla millä saan ilmat sit pihalle samalla, tulee toi ilmaus uudeleen eteen
                          Last edited by tonnizi; 25-12-2014, 13:35.
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1625
                            • Dallas

                            #43
                            Minähän kirjotin tuleeko sinne letkuihin paine ja kuuluuko korkista sihinää kun puristelet letkuja ja kumpaakin tuli oikea vastaus. Se jos on porissu nii sillon se kiehuu ja tekee lisää ilmataskuja sinne, eli kannattas varmistaa että myllyssä on nesteet sisällä varmasti ja ilman korkkia se kiehuu jo ennenku viisari värähtää, eli salavalikosta jossain 94-96c tilateesta riippuen.

                            Meillä tuo ilmautunu on, että kaataa nesteet myllyyn, puristelee letkuja että varmasti alaletkuun ja jäähyttimeen on valunu ja ajelee lämpimäksi että termostaatti aukee, ja tarkastaa nestetasot moottorin jäähyttyä. Kiertovesipumppu eijoo toiminu meijän aikaan.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #44
                              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                              Minähän kirjotin tuleeko sinne letkuihin paine ja kuuluuko korkista sihinää kun puristelet letkuja ja kumpaakin tuli oikea vastaus. Se jos on porissu nii sillon se kiehuu ja tekee lisää ilmataskuja sinne, eli kannattas varmistaa että myllyssä on nesteet sisällä varmasti ja ilman korkkia se kiehuu jo ennenku viisari värähtää, eli salavalikosta jossain 94-96c tilateesta riippuen.

                              Meillä tuo ilmautunu on, että kaataa nesteet myllyyn, puristelee letkuja että varmasti alaletkuun ja jäähyttimeen on valunu ja ajelee lämpimäksi että termostaatti aukee, ja tarkastaa nestetasot moottorin jäähyttyä. Kiertovesipumppu eijoo toiminu meijän aikaan.
                              Tuli vaa mieleen että jos ostaisin uuden paisuntasäiliön korkkin tuohon ja laitan uuden kiertovesipumppun.

                              Mutta nyt sit herää kysymys samalla että miten ilmaan tuon?

                              Laitanko paisuntasäiliöön nesteet ja rupeen puristelemaan letkuija sen jälkeen?

                              PS: jos korkki on pois ja auto käynnis ja 5 min jälkee sammutaa niin ei kiehu, mutta jos korkki on kiinni ja auto käynnis 5 min ja sammutaa sen jälkee niin porina kuulluu paisarista. Kaveri tos puhu jotain että vois olla siitä paisuntasäiliön korkkisakin vika
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              • Fastpiksu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 1571
                                • Kajaani-Paltamo

                                #45
                                Luetko tare ylipäätään näitä viestejä mitä sulle kirjotetaan?
                                Kyselet ohjeita ilmaamiseen ja edellisessä viestissä juuri olet semmoset saanut.
                                selvennykseksi laitan vielä tähän ne, ja toivon ettet kysy enää seuraavassa viestissäsi miten jäähdytysjärjestelmä ilmataan.

                                Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                                Meillä tuo ilmautunu on, että kaataa nesteet myllyyn, puristelee letkuja että varmasti alaletkuun ja jäähyttimeen on valunu ja ajelee lämpimäksi että termostaatti aukee, ja tarkastaa nestetasot moottorin jäähyttyä. Kiertovesipumppu eijoo toiminu meijän aikaan.
                                Chevrolet Express van
                                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                                E36 325i group F

                                Ex:
                                e34 525i
                                e34 525tds "superturbo"
                                e39 530d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X