535ia ja 540ia erot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by [fuse] View Post
    Tulihan sitä keskustelua, kiitos!
    Pitänee tehdä listaa / mindmap noista kaikista mitä pitää vaihtaa ja huomioida...

    Mutta niin siis laatikko vaihtuis samalla kyllä, onkohan mitat samat?
    Joutuuko muualla kuin konehuoneessa tehdä muutoksia, kojelautaan dsc nappi? Koodauksia? Mittaristo?

    Dsc, mitä muutoksia vaatii? Antureita?
    Pääset varmaankin vaihtamaan "puolet" auton sähköistä.
    vanhat ecut eivät sovi ainakaan suoraan uuteen moottoriin ja laatikkoon.
    Taas kun vaihdat ecut niin sähkösarjat eivät luultavasti sovi jne. jne.

    DSC tarvitsee ainakin ohjauskulma-anturin jota ei autossasi ole ja ei aivan varmasti johtojakaan sille.

    Comment

    • -kalevi-
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 507
      • Tuusula

      #17
      Kuinka pahasti tuo 540 oli kolaroitu, vai onko muuten vaan huonokuntoinen kori? Olisko helpompi korjata sitä :think
      E87 118d
      E70 3.0d
      Ex: E36 M3
      Ex: E36 cabriolet m60b40
      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by [fuse] View Post
        Tulihan sitä keskustelua, kiitos!
        Pitänee tehdä listaa / mindmap noista kaikista mitä pitää vaihtaa ja huomioida...

        Mutta niin siis laatikko vaihtuis samalla kyllä, onkohan mitat samat?
        Joutuuko muualla kuin konehuoneessa tehdä muutoksia, kojelautaan dsc nappi? Koodauksia? Mittaristo?

        Dsc, mitä muutoksia vaatii? Antureita?
        DSC vaatii hydrauliikkayksikön + ohjausyksikön vaihdon. Kaikki ABS anturit, johtosarjat (ei toimi vanhemmat), ohjauskulma-anturi, paneeli, jossa on DSC nappi on jne jne.

        Kyllähän tuo miettimäsi swap on tehtävissä, mutta tarkoittaa todella paljon tekemistä.

        Hommanhan voisi pääpiirteittäin tehdä näin:
        Moottori+laatikko pois molemmista
        Kojelaudan irroitus molemmista (että saat ne johtosarjat siirrettyä)
        Johtosarjojen siirto
        Vaihda kaikki sähköosat, jotka ei sovi yhteen (Ecut, ilmastoinnin flekti, kaasupolkimet, DSC hilppeitten siirto, vaihdekeppi jne. jne.)
        Lopuksi sitten moottori + laatikko paikalleen
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Boiga
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 1773
          • Ylöjärvi

          #19
          Olisikos siinä ideaa jos heität tästä vanhemmasta perän peltirojua siihen kolaroituun? Itse tekisin ehkä näin. Voi maksaa enemmän mutta myy sitten ylimääräisiä ja ehjiä osia joilla paikata budjettia tuo ei kyllä ihan pieni operaatio ole ja vikaan meneviä paikkoja liikaa jotta kovin pysyvää aikataulua kannattaisi suunnitella toki tekijät tekee ja haaveilijat huutelee, nimimerkillä itse haaveilija
          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

          Comment

          • [fuse]
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 299
            • Kerava

            #20
            Originally posted by -kalevi- View Post
            Kuinka pahasti tuo 540 oli kolaroitu, vai onko muuten vaan huonokuntoinen kori? Olisko helpompi korjata sitä :think
            Eilen kävin auton alla kattelemassa ekaa kertaa et mitä sieltä on oikeastaan hajonnut. Saldona takakelkasta alatukivarren kiinnitys revennyt, alatukivarsi revennyt, vetari poikki murroksesta, vanne halki, varapyöräkoteloon en kurkannut mutta ainakin kontin luukun alapuolinen pelti pullahtanut ulospäin ja vääntynyt...

            Originally posted by Boiga View Post
            Olisikos siinä ideaa jos heität tästä vanhemmasta perän peltirojua siihen kolaroituun? Itse tekisin ehkä näin. Voi maksaa enemmän mutta myy sitten ylimääräisiä ja ehjiä osia joilla paikata budjettia tuo ei kyllä ihan pieni operaatio ole ja vikaan meneviä paikkoja liikaa jotta kovin pysyvää aikataulua kannattaisi suunnitella toki tekijät tekee ja haaveilijat huutelee, nimimerkillä itse haaveilija
            Ei viittis ruosteetonta, ehjää, m-tekitettyä 535:sta alkaa pilkkomaan

            Comment

            • [fuse]
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 299
              • Kerava

              #21
              Saako ton dsc:n disabloitua eculta käytöstä, niin ettei valoja palais? Mulla ei tarvetta luistonestolle

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                Kyllähän tuo miettimäsi swap on tehtävissä, mutta tarkoittaa todella paljon tekemistä.

                Hommanhan voisi pääpiirteittäin tehdä näin:
                Moottori+laatikko pois molemmista
                Kojelaudan irroitus molemmista (että saat ne johtosarjat siirrettyä)
                Johtosarjojen siirto
                Vaihda kaikki sähköosat, jotka ei sovi yhteen (Ecut, ilmastoinnin flekti, kaasupolkimet, vaihdekeppi jne. jne.)
                Lopuksi sitten moottori + laatikko paikalleen
                Originally posted by [fuse] View Post
                Saako ton dsc:n disabloitua eculta käytöstä, niin ettei valoja palais? Mulla ei tarvetta luistonestolle
                DSC:n mahdollisesti saa pois mutta en tiedä toimiiko ABS sen jälkeen.
                Voi tulla ongelmia senkin kanssa jos vanhat boksit eivät keskustele uudempien kanssa.

                Editoin tuohon HTK12:n vastaukseen mitä hommia jää jäljelle ilman DSC:tä

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by [fuse] View Post
                  Saako ton dsc:n disabloitua eculta käytöstä, niin ettei valoja palais? Mulla ei tarvetta luistonestolle
                  Kyllähän sen voi koodata pois varustelistalta, mutta en tiedä mitä siitä tykkää, kun luovuttaja auton ikäisissä on tehtaalta ollut DSC vakiona. Ne 3 ABS/DSC valoa palaa, vaikka DSC moduulin irroittaa autosta.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1425

                    #24
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kyllähän sen voi koodata pois varustelistalta, mutta en tiedä mitä siitä tykkää, kun luovuttaja auton ikäisissä on tehtaalta ollut DSC vakiona. Ne 3 ABS/DSC valoa palaa, vaikka DSC moduulin irroittaa autosta.
                    Ainakaan pienemmissä koneissa DSC ei ollut vakio vielä faceliftissä (vm.2001). Oisko tullut vakioksi 2002?

                    Jos työtunteja ei tarvitse laskea niin riisut oman auton paljaaksi, vedät dynamatia kaikkiin paljaisiin peltipintoihin ml. katto, ymppäät siihen 540 perustekniikan ja päälle maukkaimmat palat kahdesta autostasi. Ylijäämäosat myyntiin tai varaosiksi imo.
                    e39 M54B22 manual
                    Polestar2 LRDM -21
                    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Ainakaan pienemmissä koneissa DSC ei ollut vakio vielä faceliftissä (vm.2001). Oisko tullut vakioksi 2002?

                      Jos työtunteja ei tarvitse laskea niin riisut oman auton paljaaksi, vedät dynamatia kaikkiin paljaisiin peltipintoihin ml. katto, ymppäät siihen 540 perustekniikan ja päälle maukkaimmat palat kahdesta autostasi. Ylijäämäosat myyntiin tai varaosiksi imo.
                      Ei ollut pienemmissä, mutta 540 tuli tekniikka faceliftissä 9/98 vakiovarusteeksi. Samalla vaihtui moottorinohjaus DME 7.2, jota ei käsittääkseni ole myyty ilman DSC:tä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X