memebuy23buy

535i ei toimi, kaipaa pikaista apua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osmodraama
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 28
    • haapavesi

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Onko nokka-akselin anturi orggis vai tarvike? Jos tarvike, niin vika edelleen voi olla siinä. Joku vaikutus sillä on oltava jos ei lähtenyt käyntiin enään ollenkaan?
    Menee kuitenkin kalliiksi arpomiseksi ilman vikakoodinlukua?
    Alkuperäinen, koska sillä tarvikkeella se ei käynnistynyt ollenkaan. Jos vika olisi edelleen siinä anturissa niin miten ihmeessä tuo imuaukon äkillinen peittäminen saa koneen aina toimimaan. Tyhjäkäyntisäätimen purin ja putsasin koska liikkui hieman tahmeasti mutta sekään ei auttanut asiaan, tosin kuka tietää toimiiko säädin edes niin kuin pitääkin..

    Comment

    • osmodraama
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 28
      • haapavesi

      #17
      Voisiko joku ytävällinen sielu käydä kuuntelemassa omasta autostaan täytyykö tyhjäkäyntimoottorin pitää pientä surinaa kokoajan kun on virrat päällä. Kyseessä siis tämän sorttinen säädin: www.merteil.fi/kuva-data/39536.jpg

      Comment

      • erä-koira
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 541
        • peräkylässä

        #18
        Originally posted by osmodraama View Post
        Voisiko joku ytävällinen sielu käydä kuuntelemassa omasta autostaan täytyykö tyhjäkäyntimoottorin pitää pientä surinaa kokoajan kun on virrat päällä. Kyseessä siis tämän sorttinen säädin: www.merteil.fi/kuva-data/39536.jpg
        en ole omassa kuulut mitään ääntä kun on vain virrat pääl. tulisko sinne jostain syystä plussa koko ajan?
        NO FOODS NO FARMS

        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
        e39 523i vm:97

        Comment

        • osmodraama
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 28
          • haapavesi

          #19
          6
          Originally posted by erä-koira View Post
          en ole omassa kuulut mitään ääntä kun on vain virrat pääl. tulisko sinne jostain syystä plussa koko ajan?
          jaa-a, siinäpä pulma. Mittasin johdon päästä niin tulee 8,42volttia kumpaankin reunimmaiseen nastaan. Siis keskimmäinen yhdistettynä jompaan kumpaan reunimaiseen nastaan. Toisaalta kuinkas muuten tuollainen askelmoottori pitäisi vapaasti liikkuvaa "luistia" paikoillaan... viisaammat valaistakoot miten tuon pitäisi toimia. Alkaa jo usko loppumaan tuon auton kanssa... liekkö jo ohjainyksikkö menny sit paskaksi... voi voi tätä elämätä näiden autojen kanssa...
          Last edited by osmodraama; 14-08-2015, 23:53.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10115
            • KVLA

            #20
            Et ole vikoodeja nyt lukaissut uudestaan?Antaako se paikallaan oleva vanha nokan anturi "häröä"?Ja eikö näissä vanhemmissa ole ollut kampuran asentotunnistimen anturivikojakin?
            Last edited by Heguli 31; 17-08-2015, 14:03.

            Comment

            • osmodraama
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 28
              • haapavesi

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Et ole vikoodeja nyt lukaissut (esim. Inpalla)?Antaako se paikallaan oleva vanha nokan anturi "häröä"?Ja eikö näissä vanhemmissa ole ollut kampuran asentotunnistimen anturivikojakin?
              Ei anna häiriötä, ei minkäänlaista.
              Nyt kone purettu kantta myöten ja katsottu kaikki paikat mutta vikaa ei vain löydy. Sitten totta kai, kasatessa ja testatessa unohtui pistää "rikastinläpän" vaijeri paikoileen joka meni flektiin ja katkaisi vaijerin... no tämä ei vikaan onneksi vaikuta mutta.. ei auta kuin tuo tyhjäkäynti-/lisäilmamoottori vaihtaa ja tuo kampuran tunnistin myös ja toivoa että se vika sieltä löytyy...

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by osmodraama View Post
                Ei anna häiriötä, ei minkäänlaista.
                Nyt kone purettu kantta myöten ja katsottu kaikki paikat mutta vikaa ei vain löydy. Sitten totta kai, kasatessa ja testatessa unohtui pistää "rikastinläpän" vaijeri paikoileen joka meni flektiin ja katkaisi vaijerin... no tämä ei vikaan onneksi vaikuta mutta.. ei auta kuin tuo tyhjäkäynti-/lisäilmamoottori vaihtaa ja tuo kampuran tunnistin myös ja toivoa että se vika sieltä löytyy...
                Rikastinläpän? Eihän näissä sellaista ole...

                Comment

                • osmodraama
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 28
                  • haapavesi

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Rikastinläpän? Eihän näissä sellaista ole...
                  Anteeksi tyhmyyteni, kyseessä siis luistoneston vaijeri.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by osmodraama View Post
                    Anteeksi tyhmyyteni, kyseessä siis luistoneston vaijeri.
                    Miten muuten kyseinen läppä? Liikkuuhan se suosiolla?

                    Comment

                    • osmodraama
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 28
                      • haapavesi

                      #25
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Miten muuten kyseinen läppä? Liikkuuhan se suosiolla?
                      Kyllä näytti liikkuvan, käytti läpän kiinni ja aukaisi kun laittoi virrat päälle.

                      Tuo tyhjäkäyntisäädin tässä eniten mietityttää kun en tiedä miten sen täytyisi toimia. Luisti kun ei näytä liikkuvan mihinkään kun laittaa virrat päälle ja pitää kummaa surinaa kokoajan. Mutta liekkö sitten ihan normaalia? Moottorin aukaisin, säätimen pesin ja liikkuu kyllä hyvin kun antaa suoraa virtaa moottorille.

                      Kampuran tunnistinhan on vielä vaihtamatta mutta se on mitattu ja oudolta tuntuisi jos siinä vika olisi kun tuo ilmanoton äkillinen peittäminen ei pitäisi siihen vaikuttaa mitenkään.

                      Comment

                      • osmodraama
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 28
                        • haapavesi

                        #26
                        Tuossa ensimmäisessä viedossa kone vielä saatiin ottamaan välillä kierroksiakin, tosin meinasi tukehtua kun painoi tallan pohjaan nopeasti. Kuuluu viedeolla vähän heikosti mutta tosiaan alemmassa linkissä sitten auto päivää myöhemmin ja enää ei tuon kummemmin rupea toimimaan. Auttakkee nyt polosta miestä että sais auton kuntoon! :(



                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by osmodraama View Post
                          Tuossa ensimmäisessä viedossa kone vielä saatiin ottamaan välillä kierroksiakin, tosin meinasi tukehtua kun painoi tallan pohjaan nopeasti. Kuuluu viedeolla vähän heikosti mutta tosiaan alemmassa linkissä sitten auto päivää myöhemmin ja enää ei tuon kummemmin rupea toimimaan. Auttakkee nyt polosta miestä että sais auton kuntoon! :(



                          https://youtu.be/b9v2yYXwMcA
                          No jos nyt laittaisit perusjutut kuntoon eli tankkiin bensaa (mittari ei juuri liiku tyhjästä ja merkkivalo palaa..). Se mittari kun ei ole mikään tarkkuus instrumentti. Seuraavaksi voisi mittailla ne bensanpaineet. Ei se arpomalla tule kuntoon vaan alat järjestelmällisesti testaamalla sulkemaan pois eri vika vaihtoehdot. Lisäksi sitten livedatalla katsomaan anturien arvoja.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • osmodraama
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2014
                            • 28
                            • haapavesi

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            No jos nyt laittaisit perusjutut kuntoon eli tankkiin bensaa (mittari ei juuri liiku tyhjästä ja merkkivalo palaa..). Se mittari kun ei ole mikään tarkkuus instrumentti. Seuraavaksi voisi mittailla ne bensanpaineet. Ei se arpomalla tule kuntoon vaan alat järjestelmällisesti testaamalla sulkemaan pois eri vika vaihtoehdot. Lisäksi sitten livedatalla katsomaan anturien arvoja.
                            No ei nyt ihan niin eilisen teeren poikia etteikö bensaa tankissa olisi, tuossa videolla vaan vähissä kun starttailtu ja testailtu pitkin viikkoa. Kyllä siellä kuitenkin viisi litraa oli ja bensaa tulee. Painemittari on hakusessa ja mitataan kun saan sen käsiini.
                            Vikakoodeja ei tule ja livedata antaa aikalailla samaa infoa kuin tuossa aloitusviestissäkin. Ja minähän en nyt nuista arvoista osaa sanoa että mikä on ok ja mikä ei...

                            Comment

                            • Hebbu ///M3
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 1625
                              • Dallas

                              #29
                              Teki 528 ihan samaa ku bensapumppu meni, alko tolleen ja lopulta ei käymään. Jos et mittaria saa nii ruikkaa jostain huumeruiskulla bensaa imusarjaan samalla ku starttaa.

                              Onhan tuolla adaptaatiot plussalla, eikö se meinaa ettei bensaa meinaa saaha ku aukiolo aikaa jatketaan.
                              Last edited by Hebbu ///M3; 18-08-2015, 09:07.
                              Sotkamo Connection

                              Comment

                              • osmodraama
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 28
                                • haapavesi

                                #30
                                Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                                Teki 528 ihan samaa ku bensapumppu meni, alko tolleen ja lopulta ei käymään. Jos et mittaria saa nii ruikkaa jostain huumeruiskulla bensaa imusarjaan samalla ku starttaa.

                                Onhan tuolla adaptaatiot plussalla, eikö se meinaa ettei bensaa meinaa saaha ku aukiolo aikaa jatketaan.
                                Kiitos vastauksesta! Täytyypä tuota kokeilla. Bensapumppu kyllä lähtee käymään ja bensa haisee konehuoneessa kun starttaa mutta voiko olla mahdollista että ei vaan jaksa pumppu sitten painetta kerätä?

                                Comment

                                Working...
                                X