Onko nokka-akselin anturi orggis vai tarvike? Jos tarvike, niin vika edelleen voi olla siinä. Joku vaikutus sillä on oltava jos ei lähtenyt käyntiin enään ollenkaan?
Menee kuitenkin kalliiksi arpomiseksi ilman vikakoodinlukua?
Alkuperäinen, koska sillä tarvikkeella se ei käynnistynyt ollenkaan. Jos vika olisi edelleen siinä anturissa niin miten ihmeessä tuo imuaukon äkillinen peittäminen saa koneen aina toimimaan. Tyhjäkäyntisäätimen purin ja putsasin koska liikkui hieman tahmeasti mutta sekään ei auttanut asiaan, tosin kuka tietää toimiiko säädin edes niin kuin pitääkin..
Voisiko joku ytävällinen sielu käydä kuuntelemassa omasta autostaan täytyykö tyhjäkäyntimoottorin pitää pientä surinaa kokoajan kun on virrat päällä. Kyseessä siis tämän sorttinen säädin: www.merteil.fi/kuva-data/39536.jpg
Voisiko joku ytävällinen sielu käydä kuuntelemassa omasta autostaan täytyykö tyhjäkäyntimoottorin pitää pientä surinaa kokoajan kun on virrat päällä. Kyseessä siis tämän sorttinen säädin: www.merteil.fi/kuva-data/39536.jpg
en ole omassa kuulut mitään ääntä kun on vain virrat pääl. tulisko sinne jostain syystä plussa koko ajan?
NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
en ole omassa kuulut mitään ääntä kun on vain virrat pääl. tulisko sinne jostain syystä plussa koko ajan?
jaa-a, siinäpä pulma. Mittasin johdon päästä niin tulee 8,42volttia kumpaankin reunimmaiseen nastaan. Siis keskimmäinen yhdistettynä jompaan kumpaan reunimaiseen nastaan. Toisaalta kuinkas muuten tuollainen askelmoottori pitäisi vapaasti liikkuvaa "luistia" paikoillaan... viisaammat valaistakoot miten tuon pitäisi toimia. Alkaa jo usko loppumaan tuon auton kanssa... liekkö jo ohjainyksikkö menny sit paskaksi... voi voi tätä elämätä näiden autojen kanssa...
Et ole vikoodeja nyt lukaissut uudestaan?Antaako se paikallaan oleva vanha nokan anturi "häröä"?Ja eikö näissä vanhemmissa ole ollut kampuran asentotunnistimen anturivikojakin?
Et ole vikoodeja nyt lukaissut (esim. Inpalla)?Antaako se paikallaan oleva vanha nokan anturi "häröä"?Ja eikö näissä vanhemmissa ole ollut kampuran asentotunnistimen anturivikojakin?
Ei anna häiriötä, ei minkäänlaista.
Nyt kone purettu kantta myöten ja katsottu kaikki paikat mutta vikaa ei vain löydy. Sitten totta kai, kasatessa ja testatessa unohtui pistää "rikastinläpän" vaijeri paikoileen joka meni flektiin ja katkaisi vaijerin... no tämä ei vikaan onneksi vaikuta mutta.. ei auta kuin tuo tyhjäkäynti-/lisäilmamoottori vaihtaa ja tuo kampuran tunnistin myös ja toivoa että se vika sieltä löytyy...
Ei anna häiriötä, ei minkäänlaista.
Nyt kone purettu kantta myöten ja katsottu kaikki paikat mutta vikaa ei vain löydy. Sitten totta kai, kasatessa ja testatessa unohtui pistää "rikastinläpän" vaijeri paikoileen joka meni flektiin ja katkaisi vaijerin... no tämä ei vikaan onneksi vaikuta mutta.. ei auta kuin tuo tyhjäkäynti-/lisäilmamoottori vaihtaa ja tuo kampuran tunnistin myös ja toivoa että se vika sieltä löytyy...
Miten muuten kyseinen läppä? Liikkuuhan se suosiolla?
Kyllä näytti liikkuvan, käytti läpän kiinni ja aukaisi kun laittoi virrat päälle.
Tuo tyhjäkäyntisäädin tässä eniten mietityttää kun en tiedä miten sen täytyisi toimia. Luisti kun ei näytä liikkuvan mihinkään kun laittaa virrat päälle ja pitää kummaa surinaa kokoajan. Mutta liekkö sitten ihan normaalia? Moottorin aukaisin, säätimen pesin ja liikkuu kyllä hyvin kun antaa suoraa virtaa moottorille.
Kampuran tunnistinhan on vielä vaihtamatta mutta se on mitattu ja oudolta tuntuisi jos siinä vika olisi kun tuo ilmanoton äkillinen peittäminen ei pitäisi siihen vaikuttaa mitenkään.
Tuossa ensimmäisessä viedossa kone vielä saatiin ottamaan välillä kierroksiakin, tosin meinasi tukehtua kun painoi tallan pohjaan nopeasti. Kuuluu viedeolla vähän heikosti mutta tosiaan alemmassa linkissä sitten auto päivää myöhemmin ja enää ei tuon kummemmin rupea toimimaan. Auttakkee nyt polosta miestä että sais auton kuntoon! :(
Tuossa ensimmäisessä viedossa kone vielä saatiin ottamaan välillä kierroksiakin, tosin meinasi tukehtua kun painoi tallan pohjaan nopeasti. Kuuluu viedeolla vähän heikosti mutta tosiaan alemmassa linkissä sitten auto päivää myöhemmin ja enää ei tuon kummemmin rupea toimimaan. Auttakkee nyt polosta miestä että sais auton kuntoon! :(
No jos nyt laittaisit perusjutut kuntoon eli tankkiin bensaa (mittari ei juuri liiku tyhjästä ja merkkivalo palaa..). Se mittari kun ei ole mikään tarkkuus instrumentti. Seuraavaksi voisi mittailla ne bensanpaineet. Ei se arpomalla tule kuntoon vaan alat järjestelmällisesti testaamalla sulkemaan pois eri vika vaihtoehdot. Lisäksi sitten livedatalla katsomaan anturien arvoja.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No jos nyt laittaisit perusjutut kuntoon eli tankkiin bensaa (mittari ei juuri liiku tyhjästä ja merkkivalo palaa..). Se mittari kun ei ole mikään tarkkuus instrumentti. Seuraavaksi voisi mittailla ne bensanpaineet. Ei se arpomalla tule kuntoon vaan alat järjestelmällisesti testaamalla sulkemaan pois eri vika vaihtoehdot. Lisäksi sitten livedatalla katsomaan anturien arvoja.
No ei nyt ihan niin eilisen teeren poikia etteikö bensaa tankissa olisi, tuossa videolla vaan vähissä kun starttailtu ja testailtu pitkin viikkoa. Kyllä siellä kuitenkin viisi litraa oli ja bensaa tulee. Painemittari on hakusessa ja mitataan kun saan sen käsiini.
Vikakoodeja ei tule ja livedata antaa aikalailla samaa infoa kuin tuossa aloitusviestissäkin. Ja minähän en nyt nuista arvoista osaa sanoa että mikä on ok ja mikä ei...
Teki 528 ihan samaa ku bensapumppu meni, alko tolleen ja lopulta ei käymään. Jos et mittaria saa nii ruikkaa jostain huumeruiskulla bensaa imusarjaan samalla ku starttaa.
Onhan tuolla adaptaatiot plussalla, eikö se meinaa ettei bensaa meinaa saaha ku aukiolo aikaa jatketaan.
Teki 528 ihan samaa ku bensapumppu meni, alko tolleen ja lopulta ei käymään. Jos et mittaria saa nii ruikkaa jostain huumeruiskulla bensaa imusarjaan samalla ku starttaa.
Onhan tuolla adaptaatiot plussalla, eikö se meinaa ettei bensaa meinaa saaha ku aukiolo aikaa jatketaan.
Kiitos vastauksesta! Täytyypä tuota kokeilla. Bensapumppu kyllä lähtee käymään ja bensa haisee konehuoneessa kun starttaa mutta voiko olla mahdollista että ei vaan jaksa pumppu sitten painetta kerätä?
Comment