Originally posted by Havis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vm-98 EI PUHALLA LÄMMINTÄ
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos olet joutunut nestettä lisäämään,niin siellä voi olla (taas) vajausta.Tarkasta nestemäärä uudelleen.Etsi mahdollinen vuoto ja korjaa/korjauta.Jos siellä on oikeasti vuoto ja siten nestevajausta,niin vuoto yleensä vaan lisääntyy.
Comment
-
-
Originally posted by beggy View PostNäytti siltä että olisi taasen vajentunut. Taidan huomenissa soitella huoltoon et saavat tarkistaa. Kun ei päällisin puolin näy vuotoja. Märkiä letkuja tai muuta eikä ainakaan maahan ole koskaan valuma jälkiä jäänyt.Last edited by Heguli 31; 10-01-2016, 19:18.
Comment
-
-
Originally posted by beggy View PostTestasin tuota huurteenpoistoa ja kaikki palkit päällä puhalsi apinan raivolla. Ennen tätä testiä puhallus oli heikko normi lämmityksessä vaikka palkit täysillä oli. Nyt puhallus toimii niinkuin pitää mutta edelleen lämpö on kuin lehmän hönkäys eli viileetä. Sit tänään huomasin ajaessa että välillä puhaltaa todella kylmää. Jalkatilaan tuntuisi tulevan vähän lämpöisempää.
Automaatti kun suuntaa kylmällä säällä normaalitilassa pääosan ilmasta jaloille, jolloin ikkunoiden aukeaminen huurteesta hidastuu. Jos taas joka suunta on käsin valittu päälle, ilmaa puhalletaan joka suuntaa yhtä paljon, ja huurtumisongelmat vähenee.
Näin ainakin itse olen havainnut kun yli 10v olen E39:llä ajellut. Sama huurtumisvaiva tahtoo olla kesälläkin oikein sateisilla keleillä varsinkin jos kyydissä on porukkaa.Last edited by Havis; 10-01-2016, 19:38."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSaattaa olla,että jos vesipumppu vuotaa,niin vuotoa on vain kuumana ajon aikana.Tsekkaa kuitenkin vesipumppu,termarin koppa,paisuntasäiliö ja itse jäähdyttäjä vielä kuumalla moottorilla uudestaan.Peilin ja taskulampun avulla näkee vähän pimeämpiinkin paikkoihin.
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSellainen vinkki E39:n automaatti-ilmastoinnin talvikäyttöön, että kannattaa melkein ottaa aina talviaikana ilmansuuntauksen AUTO asento pois päältä ja laittaa mielummin puhallus käsin kaikkiin suuntiin valituksi.
Automaatti kun suuntaa kylmällä säällä normaalitilassa pääosan ilmasta jaloille, jolloin ikkunoiden aukeaminen huurteesta hidastuu. Jos taas joka suunta on käsin valittu päälle, ilmaa puhalletaan joka suuntaa yhtä paljon, ja huurtumisongelmat vähenee.
Näin ainakin itse olen havainnut kun yli 10v olen E39:llä ajellut. Sama huurtumisvaiva tahtoo olla kesälläkin oikein sateisilla keleillä varsinkin jos kyydissä on porukkaa.
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostJos moottorin lämmöt kerran nousee ja pysyy normaalissa, termostaatissa tuskin mitään vikaa.
asteen tuntumaan.
Eli kyllä se termostaatti voi olla rikki vaikka mittari näyttää oikeaa.
Tosin ei se nyt ihan jääkylmää ollut, joten ei ehkä päde tähän tapaukseen.
Comment
-
-
Originally posted by Yyz View PostOmassa autossa alkoi viimekeväänä tuntua normaalia viileämmältä, vilkaisin salavalikkoon ja lämmöt näytti maksimissaan 78:n astetta vaikka viisari oli normaalissa. Uusi termostaatti ja johan alkoi tarkenemaan, lämmöt nousi 93:n
asteen tuntumaan.
Eli kyllä se termostaatti voi olla rikki vaikka mittari näyttää oikeaa.
Tosin ei se nyt ihan jääkylmää ollut, joten ei ehkä päde tähän tapaukseen.Nyt mittari näyttää -13 joten tänään selviää jatkuuko kylmän puhaltaminen?
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View PostKokeile niitä vesiventtiilin letkuja että ovatko lämpimät kun moottori on normaali lämmin. Ja vois olla puhaltimen etuvastus menossa jos ei puhalla oikeen lailla täysil viisammat voi korjata jos väärin neuvoin
Comment
-
-
Itselläni nuo auton lämmöt jäi 67 asteeseen noilla kovilla pakkasilla, kaupunki ajossa olivat vielä vähemmän. Nyt uuden termarin vaihettua lämmöt pyörii siinä 92-95, ainut minkä nyt huomasin että tyhjäkäynnillä puhaltaa viileämpää ilmaa kuin kierroksilla. Onko tässä nyt se kiertovesipumppu mennyt? Auto on automaatti-ilmastoinnilla jossa Rest toiminto.F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Originally posted by beggy View PostReilu viikko sitten olin reissun päällä ja silloin pakkalukemat pyöri 19-20 lukemissa ja lämpöä riitti kun säädin oli asetettu 22.5. Olisiko nyt vaan niin että kun tuli nämä -28 pakkaset tuo termostaatti teho ei riitä. Sain ohjeet tuohon salavalikkoon josta näkisi moottorin lämpötilan mutta pelkään että sohlaan siellä näytössä jotain enkä pääse takaisin normiasetuksiinNyt mittari näyttää -13 joten tänään selviää jatkuuko kylmän puhaltaminen?
Comment
-
Comment