Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vm-98 EI PUHALLA LÄMMINTÄ
Collapse
X
-
Originally posted by beggy View PostJuu menee.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAhaa... Seuraavaksi kurkistat sitten pelkääjän jalkatilan maton alle, että onko sielä sellanen metallinen "vesi" säiliö? Sen jälkeen otat kuskinpuolen renkaan irti ja otat sisälokasuojan pois ja katsot onko sielä Eber/webasto tai latent heat accumulator? Vika todennäköisesti on sielä lokasuojan sisällä! Jos sielä on tuo Latentti, niin sen kiertovesipumppu on jumissa. Koputtelua vasaralla ja liittimeen jotain crc:tä niin pitäisi lähteä pyörimään? Sitten on helvetillinen ilmaussessio jos löytyy edellä oleva härveli.
Ja muutenkin aivan turha lähtee nyt purkamaan puolta autoa. Jos haluaa selvittää kuuluuko moinen varuste autoon, laittaa 7 viimeistä numeroa sarjanumerosta VIN Decoder hakukoneen sivuilla niin asia selviää netistä kahvikuppi kourassa autoon koskematta"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEi kai latent heater tai sen pumppu voi olla syypää ajon aikaseen lämmön puutteeseen?
Ja muutenkin aivan turha lähtee nyt purkamaan puolta autoa. Jos haluaa selvittää kuuluuko moinen varuste autoon, laittaa 7 viimeistä numeroa sarjanumerosta VIN Decoder hakukoneen sivuilla niin asia selviää netistä kahvikuppi kourassa autoon koskematta
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEi kai latent heater tai sen pumppu voi olla syypää ajon aikaseen lämmön puutteeseen?
Ja muutenkin aivan turha lähtee nyt purkamaan puolta autoa. Jos haluaa selvittää kuuluuko moinen varuste autoon, laittaa 7 viimeistä numeroa sarjanumerosta VIN Decoder hakukoneen sivuilla niin asia selviää netistä kahvikuppi kourassa autoon koskemattaBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMistä niin päättelet että ei vaikuta ajonaikaiseen lämmitykseen? Otas ja tutkippas latentin toimintaa hieman tarkemmin? Jos se latentin vesipumppu on mykkä, niin siloin lämmittimen kennolle ei tule kuumaa nestettä. Eikä tarvi koko autoa purkaa tarkistaakseen asian.
Mutta tuohon minun ongelmaan vielä niin kyllä mun täytyy lyödä hanskat tiskiin jos ei kerta kannata termostaattia vaihtaa ( käyn vielä siellä salavalikossa kattomas sen moottorinlämpötilan ).Tuntuu vaan oudolta että ihan ykskaks heitti tuon lämmön kylmäks kun muuten ollut tosi lämmin tietty ennen näitä paukku pakkasia,mut eilen oli vaan -10 ja silti ei lämmintä puhaltanut et jossain jotain vikaa. Täytyy vissiin kurvata ammamiehen juttusille
Comment
-
-
Originally posted by beggy View PostEipä tuolta VIN dekoderin sivuilta minun autoon tietoja paljon löytynyt,ei edes valmistus vuotta näyttänyt :think. Uteliaisuuttani katsoin toisen auton tiedot niin löyty huomattavasti pidempi lista.
Mutta tuohon minun ongelmaan vielä niin kyllä mun täytyy lyödä hanskat tiskiin jos ei kerta kannata termostaattia vaihtaa ( käyn vielä siellä salavalikossa kattomas sen moottorinlämpötilan ).Tuntuu vaan oudolta että ihan ykskaks heitti tuon lämmön kylmäks kun muuten ollut tosi lämmin tietty ennen näitä paukku pakkasia,mut eilen oli vaan -10 ja silti ei lämmintä puhaltanut et jossain jotain vikaa. Täytyy vissiin kurvata ammamiehen juttusilleBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by beggy View PostNäytti siltä että olisi taasen vajentunut. Taidan huomenissa soitella huoltoon et saavat tarkistaa. Kun ei päällisin puolin näy vuotoja. Märkiä letkuja tai muuta eikä ainakaan maahan ole koskaan valuma jälkiä jäänyt.
Nestvuotohan pitää korjata joka tapauksessa ellei sitten halua joka päivä olla nesteitä lisäämässä.
Nestevuodon paikallistaminen, korjaus, nesteiden lisäys, ilmaus ja eikun lisää ajoa ja tilanteen seuraamista."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by janke View Post
Originally posted by Havis View PostEi kai latent heater tai sen pumppu voi olla syypää ajon aikaseen lämmön puutteeseen?..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostNo enhän minä mitään päättele vaan just sen takia kysyn kun en tiedä varmaks. Epäilen vaan vahvasti että tuon tutkiminen olisi se mistä tässä kannattaisi aloittaa asian selvittäminen.Tuolla lisää aiheesta:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=92250
Tässä tuo venttiili hässäkkä lokasuojan sisällä!
Last edited by janke; 12-01-2016, 17:35.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostEi minun auton VIN-listassa puhuta mitään tuosta latentista. Kato nyt sinne pelkääjän jalkatilan onko sielä se säiliö.Epäilen kyllä ettei tuota latentttia minun autossa ole.
Soittelin korjaamolle joka perehtynyt bemuihin kun ajattelin että jos ne nesteet vaihtais tulis kunnon ilmaus tehtyä kun itse kerran joutunut nestettä lisäämään niin kaveri kysy heti onko auto kylmä. Epäilyjä on monia,viallinen termari,anturi,ilmaa,mahdollinen vuoto jossain,öljyn sekoittuminen ym ym. Aika nyt varattu vikadiagnosointiin ja katotaan mitä löytyy,kun ei itsellä riitä osaaminen vaikka hyviä apuja täältä saanutkin, kiitos siitä. Palaan asiaan kun auto tohtorilla käynyt
Comment
-
-
Meillä painitaan saman ongelman kanssa, että ei taho tareta ilman toppahaalaria
Ite ilmasin ja sen jälkeen hieman parani, mutta edelleenkin tyhjäkäynnillä alkaa "lehmä hönkimään". Omalla kohdalla epäilen joko vesipumppua tai sähköstä kiertovesipumppua joka on samassa paketissa "pässin kivesten" kanssa eli näiden vesiventtiilien. Sähkö pumppu kyllä pyörii, mutta veikkaan, että se on vaa sen verta väsyny, ettei jaksa kunnolla tuottaa tyhjäkäynnillä.
Näihinkin sähköpumppuihin kuulemaa saa vaikka jostain halppis rälläkästä hiilet jotka vaan viilaa sopivaks. Tai ainakin eräs kaverini sanoin näin kun se krapannu näitä tuotteita useamman vuoden ajan jo, jolla oli alkusyksysytä ongelmia lämmön tuoton kanssa
Auto -97 m52b20 manuaali ilmastoinnilla.
Comment
-
-
Sama ongelma alkoi täälläkin tuossa emännän e39:ssä.
Aiemmin on puhaltanut lämmintä kylmemmälläkin säällä, mutta nyt kovien pakkasten tullen lämpöä ei enää riitä sisälle (ei vieläkään vaikka pakkasta vain -10). Moottorin lämmöt normaalit, mutta puhaltaa koko ajan melkein täydellä teholla ja viileää, ajossa tuntuu tulevan vielä kylmempää.
Paisarin nestetaso oli melko pohjassa, mutta tilanne ei parantunut nestettä lisäämällä. Ilmeisesti ilmaa päässyt järjestelmään. Paisari myös tyhjenee alarajaan parin päivän päästä täytöstä. Tämän jälkeen neste kyllä pysyy alarajalla.
En ole vielä altapäin ehtinyt autoa tutkimaan, mutta paisarin pohjan tiiviste on kostuneen näköinen ja nestettä on vuotanut pohjamuovin päälle reiluhkosti (vielä kuva liitteenä).
Ainakin paisari on vaihtokunnossa, mutta voi olla viisainta, että syylärin vaihtaisi samalla (saattaa olla vielä alkuperäinenkin ja vuotaa myös)..
Onko porukalla kokemuksia SRL:n valmistamista syyläreistä vai kannattaako suosiolla hankkia alkuperäinen Hella?
Autossa on automaatti-ilmastointi, niin olenkohan ymmärtänyt oikein, että tähän ei käy sama syyläri kuin manuaali-ilmastoinnilla varustettuihin autoihin?
E70 X5 30d -07
E60 520i -03
Comment
-
-
Originally posted by Jm36 View PostMeillä painitaan saman ongelman kanssa, että ei taho tareta ilman toppahaalaria
Ite ilmasin ja sen jälkeen hieman parani, mutta edelleenkin tyhjäkäynnillä alkaa "lehmä hönkimään". Omalla kohdalla epäilen joko vesipumppua tai sähköstä kiertovesipumppua joka on samassa paketissa "pässin kivesten" kanssa eli näiden vesiventtiilien. Sähkö pumppu kyllä pyörii, mutta veikkaan, että se on vaa sen verta väsyny, ettei jaksa kunnolla tuottaa tyhjäkäynnillä.
Näihinkin sähköpumppuihin kuulemaa saa vaikka jostain halppis rälläkästä hiilet jotka vaan viilaa sopivaks. Tai ainakin eräs kaverini sanoin näin kun se krapannu näitä tuotteita useamman vuoden ajan jo, jolla oli alkusyksysytä ongelmia lämmön tuoton kanssa
Auto -97 m52b20 manuaali ilmastoinnilla.
Omassa E39:ssa KVP ei toimi kuin satunnaisesti, eikä silti koskaan ole ongelmia kabiinin lämmityksessä edes tyhjäkäynnillä. Olen asiaa joskus testannut siten, että
- lämpösäätö +32 asteeseen
- autoon kierroksia n.2000 rpm ja sormilla kokeilee puhallusilman lämpöä.
- Ja sit hetken päästä kone tyhjäkäynnille ja testaa ilmaa uudestaan josko ilma kylmenee.
Itse en juurikaan ole kädellä kokeilemalla suurtakaan eroa huomannut, vaikka KVP on epäkunnossa. Mun autossa ilma muuttuu tulisesta pelkästään kuumaksi. Jos puhallus menee kylmäks kyllä vika löytyy melko varmasti jostain muusta kuin KVP:stä.Last edited by Havis; 13-01-2016, 15:51."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment