Auki jumiutuminen mahdollista.
M57:ssa virrattomana säädin on sulkeutuneena, jousen painamana. Mikäli säätimelle ei tulisi ohjausjännitteitä olleskaan tai vaikka töpseli irti, niin rail-paineiden pitäisi nousta silti max. 100 bar.
Jatkampas tähän samaan ketjuun.
Autona 530dA -01 johon tankin pumppu vaihdettu n. vuosi sitten.
Ongelmana itsellänikin että välillä joutuu sahaamaan pitkään, että käynnistyy. Koodit luin ja sain: 2550 raili paine alhainen startatessa? Myös 4704 vikakoodi ilmaantui kertaalleen, olikohan esi siirtopaineen valvonta tms.?
Kirkkaissa letkuissa suodattimelta näkyy startatessa kuplia ja huomasin kun sammutti auton niin dieseli "valahti" letkuista mootoriin ainakin näytti siltä.
Kuskin penkin alla oleva pumppu pitää aika erikoista ääntä kun virrat laittaa päälle. Voiko tankinpumppu hörsiä ilmaa jostakin ja aiheuttaa tämän äänen myös siirtopumpulle?
Jos siirtopumppua ei ole vaihdettu, niin se voi vedellä viimeisiään jos äänteleekin jo pahasti. Täydellä tankilla pitäisi toimia ilman sitä tankinpumppuakin.
Jees elikkäs nytten pääsin vähän auton kimppuun ja kuuntelemaan.
Diiseliä tankissa mittarin mukaan vähän alta puol tankkia. (Myös salavalikosta katoin ja näytti 27l)
Virrat kun laittoi päälle ja kömmin polivilleni auton viereen niin kuskin kohdalta pohjasta kuuluikin suht tasainen surina, aika terveen kuulonen. Mutta tankin kohdilta kuului se rohina. Eli voiko sittenkin olla että vuoden vanha tankin pumppu on pettämässä?
Katoin myös nuita kirkkaita letkuja diesel suodattimen jälkeen ja semmosina sykkeinä se dieseliä ampui sinne, letkut olivat siis tyhjät ennen virtojen laittoa päälle.
Aina kun virrat sammutti niin kirkkaiden letkujen diesel valahti koneeseen päin.
Voiko siis olla, että vetää linjoihin jostain ilmaa? Ehkä pumppu hörsii ilmaa ko pitää rumaa ääntä? Vai kuuluuko suodattimen jälkeisten letkujen ns tyhjentyäkkin virtojen sammuessa?
Aina kun virrat sammutti niin kirkkaiden letkujen diesel valahti koneeseen päin.
Voiko siis olla, että vetää linjoihin jostain ilmaa? Ehkä pumppu hörsii ilmaa ko pitää rumaa ääntä? Vai kuuluuko suodattimen jälkeisten letkujen ns tyhjentyäkkin virtojen sammuessa?
Laskisiko suuttimet "läpi" paluuletkuun järjestelmän paineet,jos vuotoa ei ulospäin ole.
Ei ole normaalia. PA-letkujen ei kuulu tyhjentyä sammutuksen jälkeen. Jostain se saa ilmaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Onko ehdotuksia mistä vuotoa kannattais lähteä tutkiin? Tosiaan tänään tankkasin tankin täyteen ja starttaa vielläki kohtuu pitkään.. rohina tankilta katosi kuitenkin.
Onko ehdotuksia mistä vuotoa kannattais lähteä tutkiin? Tosiaan tänään tankkasin tankin täyteen ja starttaa vielläki kohtuu pitkään.. rohina tankilta katosi kuitenkin.
Mulla vuoti vanha e46 pohjasta dieseliä, monta kertaa katoin klemmarit ja letkut läpi, aina vaan merkkasi tonttia. Auto käyntiin nosturilla ilman suojamuoveja taskulampulla syynäten löysin vihdoin paikan mistä se vuotaa.
Siirtopumppu oli semmoinen alumiininen putkilo ja päädyt muovia, dieseliä tippui siitä muovin ja alumiinin välistä. Tiedoksi vaan jos joku tappelee saman ongelman kanssa.
Edit. Käyntiin kun saat niin olis hyvä lukea livedataa rail paineista.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Ei näkyis vuotoa olevan auton alla. Jouduitko uusiin siirtopumpun ja oireiliko muuten kun käynnistys vaikeutena?
Kyllä käyntiin saa, sahauttaa vain aika pitkään. Ja semmonen pulputus kuuluu tankista, kun dieseliä on n 1/2 tankillista.. Ajoon ei vaikuta mitenkään ainoastaan käynnistykseen, myös täydellä tankilla, mutta lievempänä.
Ei näkyis vuotoa olevan auton alla. Jouduitko uusiin siirtopumpun ja oireiliko muuten kun käynnistys vaikeutena?
Kyllä käyntiin saa, sahauttaa vain aika pitkään. Ja semmonen pulputus kuuluu tankista, kun dieseliä on n 1/2 tankillista.. Ajoon ei vaikuta mitenkään ainoastaan käynnistykseen, myös täydellä tankilla, mutta lievempänä.
Kulunut suutin tai useampi siellä kusee ja starttauttaa pitkään. Mittaa suutinten ohivuodot vaan suosiolla.
Ei selitä tankilta kuuluvaa pulputusta ja pumpun rohinaa..
Suuttimet on mitattu toukokuussa viimeksi ja silloin vaihoin yhen viallisen suuttimen pois.
Tankinpumppu tekee siirtopumpulle esipainetta 0.5bar ja jos se ei toimi, starttiaika toki silloinkin pidentyy. Pulputusta kuuluu minullakin välillä ja auto on kyllä ihan ehjä. Minkään pumpun ei tietenkään kuulu rohista, korkeintaan pitää vaimeaa surinaa tai huonosti kuuluu sitäkään.
Comment