Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d sammuu kiihdyttäessä ja käynnistyy heikosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bombo
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 247
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Hezman View Post
    Auki jumiutuminen mahdollista.
    M57:ssa virrattomana säädin on sulkeutuneena, jousen painamana. Mikäli säätimelle ei tulisi ohjausjännitteitä olleskaan tai vaikka töpseli irti, niin rail-paineiden pitäisi nousta silti max. 100 bar.
    Pcv venttiili on siis se kp pumpun perässä oleva?
    e39 530d touring
    e30 muoviturpo


    Vanhat kulkineet:
    6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #32
      Pcv venttiili on siis se kp pumpun perässä oleva?
      Kyllä vain.

      Edistystä tapahtunu? Inpahan sulla oli käytössä?
      Suosittelisin lataamaan Teston, helpottas diagnoosin tekoa.



      Esimerkiksi rail-paineanturin syöttö- sekä signaalijännitteet katottu konepeltiä avaamatta.

      Comment

      • Bombo
        BTCF Member
        • Aug 2011
        • 247
        • Helsinki

        #33
        Korkeapainepumppu vaihdettu ja nyt pelittää!
        e39 530d touring
        e30 muoviturpo


        Vanhat kulkineet:
        6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

        Comment

        • Jungar
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 60
          • Kolari

          #34
          Jatkampas tähän samaan ketjuun.
          Autona 530dA -01 johon tankin pumppu vaihdettu n. vuosi sitten.

          Ongelmana itsellänikin että välillä joutuu sahaamaan pitkään, että käynnistyy. Koodit luin ja sain: 2550 raili paine alhainen startatessa? Myös 4704 vikakoodi ilmaantui kertaalleen, olikohan esi siirtopaineen valvonta tms.?

          Kirkkaissa letkuissa suodattimelta näkyy startatessa kuplia ja huomasin kun sammutti auton niin dieseli "valahti" letkuista mootoriin ainakin näytti siltä.

          Kuskin penkin alla oleva pumppu pitää aika erikoista ääntä kun virrat laittaa päälle. Voiko tankinpumppu hörsiä ilmaa jostakin ja aiheuttaa tämän äänen myös siirtopumpulle?

          Comment

          • MaxSound
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 255
            • Kajaani

            #35
            Jos siirtopumppua ei ole vaihdettu, niin se voi vedellä viimeisiään jos äänteleekin jo pahasti. Täydellä tankilla pitäisi toimia ilman sitä tankinpumppuakin.
            E39 525DA Touring -01, 540tkm

            Comment

            • Jungar
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 60
              • Kolari

              #36
              Jees elikkäs nytten pääsin vähän auton kimppuun ja kuuntelemaan.

              Diiseliä tankissa mittarin mukaan vähän alta puol tankkia. (Myös salavalikosta katoin ja näytti 27l)

              Virrat kun laittoi päälle ja kömmin polivilleni auton viereen niin kuskin kohdalta pohjasta kuuluikin suht tasainen surina, aika terveen kuulonen. Mutta tankin kohdilta kuului se rohina. Eli voiko sittenkin olla että vuoden vanha tankin pumppu on pettämässä?

              Katoin myös nuita kirkkaita letkuja diesel suodattimen jälkeen ja semmosina sykkeinä se dieseliä ampui sinne, letkut olivat siis tyhjät ennen virtojen laittoa päälle.

              Aina kun virrat sammutti niin kirkkaiden letkujen diesel valahti koneeseen päin.
              Voiko siis olla, että vetää linjoihin jostain ilmaa? Ehkä pumppu hörsii ilmaa ko pitää rumaa ääntä? Vai kuuluuko suodattimen jälkeisten letkujen ns tyhjentyäkkin virtojen sammuessa?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10045
                • KVLA

                #37
                Originally posted by Jungar View Post
                Aina kun virrat sammutti niin kirkkaiden letkujen diesel valahti koneeseen päin.
                Voiko siis olla, että vetää linjoihin jostain ilmaa? Ehkä pumppu hörsii ilmaa ko pitää rumaa ääntä? Vai kuuluuko suodattimen jälkeisten letkujen ns tyhjentyäkkin virtojen sammuessa?
                Laskisiko suuttimet "läpi" paluuletkuun järjestelmän paineet,jos vuotoa ei ulospäin ole.

                Comment

                • Jungar
                  BTCF Member
                  • Jun 2014
                  • 60
                  • Kolari

                  #38
                  Normaalia siis?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #39
                    Ei ole normaalia. PA-letkujen ei kuulu tyhjentyä sammutuksen jälkeen. Jostain se saa ilmaa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Jungar
                      BTCF Member
                      • Jun 2014
                      • 60
                      • Kolari

                      #40
                      Onko ehdotuksia mistä vuotoa kannattais lähteä tutkiin? Tosiaan tänään tankkasin tankin täyteen ja starttaa vielläki kohtuu pitkään.. rohina tankilta katosi kuitenkin.

                      Comment

                      • janne30
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 2198
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by Jungar View Post
                        Onko ehdotuksia mistä vuotoa kannattais lähteä tutkiin? Tosiaan tänään tankkasin tankin täyteen ja starttaa vielläki kohtuu pitkään.. rohina tankilta katosi kuitenkin.
                        Mulla vuoti vanha e46 pohjasta dieseliä, monta kertaa katoin klemmarit ja letkut läpi, aina vaan merkkasi tonttia. Auto käyntiin nosturilla ilman suojamuoveja taskulampulla syynäten löysin vihdoin paikan mistä se vuotaa.

                        Siirtopumppu oli semmoinen alumiininen putkilo ja päädyt muovia, dieseliä tippui siitä muovin ja alumiinin välistä. Tiedoksi vaan jos joku tappelee saman ongelman kanssa.

                        Edit. Käyntiin kun saat niin olis hyvä lukea livedataa rail paineista.
                        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                        1 x F20
                        3 x E30
                        2 x E36
                        5 x E46
                        3 x E9X

                        Comment

                        • Jungar
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 60
                          • Kolari

                          #42
                          Ei näkyis vuotoa olevan auton alla. Jouduitko uusiin siirtopumpun ja oireiliko muuten kun käynnistys vaikeutena?

                          Kyllä käyntiin saa, sahauttaa vain aika pitkään. Ja semmonen pulputus kuuluu tankista, kun dieseliä on n 1/2 tankillista.. Ajoon ei vaikuta mitenkään ainoastaan käynnistykseen, myös täydellä tankilla, mutta lievempänä.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #43
                            Originally posted by Jungar View Post
                            Ei näkyis vuotoa olevan auton alla. Jouduitko uusiin siirtopumpun ja oireiliko muuten kun käynnistys vaikeutena?

                            Kyllä käyntiin saa, sahauttaa vain aika pitkään. Ja semmonen pulputus kuuluu tankista, kun dieseliä on n 1/2 tankillista.. Ajoon ei vaikuta mitenkään ainoastaan käynnistykseen, myös täydellä tankilla, mutta lievempänä.
                            Kulunut suutin tai useampi siellä kusee ja starttauttaa pitkään. Mittaa suutinten ohivuodot vaan suosiolla.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Jungar
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 60
                              • Kolari

                              #44
                              Ei selitä tankilta kuuluvaa pulputusta ja pumpun rohinaa..

                              Suuttimet on mitattu toukokuussa viimeksi ja silloin vaihoin yhen viallisen suuttimen pois.

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2017
                                • Kangasala

                                #45
                                Originally posted by Jungar View Post
                                Ei selitä tankilta kuuluvaa pulputusta ja pumpun rohinaa..

                                Suuttimet on mitattu toukokuussa viimeksi ja silloin vaihoin yhen viallisen suuttimen pois.
                                Tankinpumppu tekee siirtopumpulle esipainetta 0.5bar ja jos se ei toimi, starttiaika toki silloinkin pidentyy. Pulputusta kuuluu minullakin välillä ja auto on kyllä ihan ehjä. Minkään pumpun ei tietenkään kuulu rohista, korkeintaan pitää vaimeaa surinaa tai huonosti kuuluu sitäkään.
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎