Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 2003 bm54/aux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

    #31
    Originally posted by Scitso View Post
    Siinä vaihdekepin takana on normi mikrokytkin joka ilmeisesti kertoo mittaristolle. Kävin katsomassa omasta. Kuvaa en saanu ku oli puhelimenakku niin tyhjä.
    Juu, meen huomenna auton luokse ja katson, kiitos

    Comment

    • Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

      #32
      Nonii, mikä täällä on kyseine osa ? http://i67.tinypic.com/2q2mseh.jpg

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2817
        • Kuusankoski

        #33
        Ei näy tuossa kuvassa. Se on suoraan vaihdekepin takana kepin juuressa.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Simpel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 405

          #34
          mikä juttu, poistin EGR läpät, tukin sen metallisysteemin sieltä...ja vikakoodi tulee että EGR ei toimi....aikasemmin olen kans tehnyt eikä moista ilmoitusta tullut, onko mulla nyt joku letku jostain irti :P
          Click image for larger version

Name:	erroe.jpg
Views:	1
Size:	53.6 KB
ID:	4833849

          Comment

          • Tomson
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 251
            • Finland

            #35
            Ei kai siinä muuta letkua ole kuin se pieni mikä menee egr:än kylkeen, mutta ei tuo kyllä siitä johdu :think

            Comment

            • Simpel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 405

              #36
              Originally posted by Tomson View Post
              Ei kai siinä muuta letkua ole kuin se pieni mikä menee egr:än kylkeen, mutta ei tuo kyllä siitä johdu :think
              Mikähä perkele olis, siinä hytin puolel on jotain sähkö pistoketta jne mitä ne on

              Comment

              • Jamppa81
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 445
                • Helsinki

                #37
                Jos egr:n läpät on poistettu ja tulpattu ja auto toimii edelleen niin mitäpä noista herjoista?

                Comment

                • Simpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 405

                  #38
                  Originally posted by Jamppa81 View Post
                  Jos egr:n läpät on poistettu ja tulpattu ja auto toimii edelleen niin mitäpä noista herjoista?
                  sytyttää moottorivalon...

                  Comment

                  • Simpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 405

                    #39
                    onko kellään idea mikä siinä voisi olla että sytyttää moottorivalon, ( ja ei syty heti kun laittaa käynti, yleensä noin 30-60 min ajo jälkeen)
                    Last edited by Simpel; 25-03-2016, 15:34.

                    Comment

                    • Simpel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 405

                      #40
                      onko kellään ideaa missä on vaihdekepin se mikrokytkin juttu...en oikee tiedä kysellä purkuautoista kun ei tiedä mitä osaa kysyis?

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Googleta "e39 shift lock selector". Löytyy jotain kuvituksia.

                        Tuosta moottorin vikavalosta, EGR:ään liittyvät sähköpiuhat ja palikat täytyy jättää paikalleen vaikka läpät ja muu rekvisiitta olis poistettu. Imusarjan allahan nimenomaan niitä vermeitä on.

                        Comment

                        • Simpel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 405

                          #42
                          Originally posted by Hezman View Post
                          Googleta "e39 shift lock selector". Löytyy jotain kuvituksia.

                          Tuosta moottorin vikavalosta, EGR:ään liittyvät sähköpiuhat ja palikat täytyy jättää paikalleen vaikka läpät ja muu rekvisiitta olis poistettu. Imusarjan allahan nimenomaan niitä vermeitä on.
                          juu kiitos tuosta nimestä... voiko se olla sen solenoidin takia S/D vaihtaa itsestään? http://content.yudu.com/Library/A1py...ources/605.htm onko se toi osa tuolla oikealla olevassa kuvassa?

                          EGR...kävin liitokset läpi, läpät/akselit on poistettu imusarjasta mutta siitä metalliputkesta poistin sen tukoksen ni ei oo syttynyt mottorivalo..kaikki johdot/letkut oli kiinni, jopa se alipainekello imusarjan alla, tankoa sen päässä ei ole se liikkuu omia sielä..(onko se OK että se metalliputki ei ole tukittu../vaikutus johonki)?
                          Kiitos
                          Last edited by Simpel; 25-03-2016, 19:13.

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            #43
                            voiko se olla sen solenoidin takia S/D vaihtaa itsestään?
                            Nii, tais mennä vähä anturit sekaisin, en usko et tuosta lukitus solkusta johtuu. Eikös tuos aikaisemminkin jo mainuttu se mikrokytkin? Kepakon asentotunnistin? Ei varmaan auta ku tutkia mitä löytyy. Myös johdoissa voi olla häikkää.
                            Tai sit sulla on vaihdettu se muokattu ohjainboksi, joka vaihtaa sport-ohjelmalle itsestään tietyssä nopeudessa?

                            Jos ymmärsin oikein niin sulla on nyt EGR käytössä mutta ilman läppiä.
                            Toimii se niinkin, mut jos ei halua pakokaasujen kiertävän takas moottoriin niin siltä alipainekalvolta täytyy ottaa se letku vekeen ja pultti tulpaksi pääähän.

                            Comment

                            • Scitso
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 2817
                              • Kuusankoski

                              #44
                              Tuossa näkyy kytkin hyvin, en usko että tuota saa erillisisenä osana mutta tarkistaisin nuiden johtojen kunnon ensimmäiseksi
                              Last edited by Scitso; 25-03-2016, 19:51.
                              E34 525i Touring -96 "Iris"
                              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                              E61 530d Touring -04

                              ex. E39 520ia Touring -98
                              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                              ex. E28 520i -82

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2016
                                • Kangasala

                                #45
                                Originally posted by Scitso View Post
                                Tuossa näkyy kytkin hyvin, en usko että tuota saa erillisisenä osana mutta tarkistaisin nuiden johtojen kunnon ensimmäiseksi
                                Näibbä!
                                Minä holvaisin terminaattorina bräkleeniä bursteina tuohon settiin ja paineilmaa perään. Jos ei toimi tuolla korjauksella, minulta ja monelta muultakin löytyy tuohon vaikka koko keppihässäkkä. Ps.INPA:lla noitakin kytkintiloja voi lueskella
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎