Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anabol
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 32
    • Imatra

    #16
    Minkähän merkkistä tuo aine on mitä voitaisiin kaataa suoraan tulpanrei'istä sylintereihin ja mistä sitä vois saada? Itse en ole tuollaiseen vielä törmännyt täällä Suomessa.

    Tekis mieli nyt kokeilla tällaset halvemmat temput ennen kuin lähtis männänrenkaiden vaihtoon tai muuhun isompaan remppaan.

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      #17
      Injector/valve cleaner lisättynä polttoaineen sekaan saattaa puhdistaa männistä riittävästi karstaa, jolloin öljynkulutus pienenee. Tässä keskustelussa puitu aihetta, postaus #142 ja eteenpäin. Jotkut käyttäneet purkin annosteluohjetta ja toiset vahvempana, esim 1 purkki puoleen tankkiin. Itse laitoin ensin STP complete fuel system cleaneria ja sen jälkeen Liqui Molyn valve cleaneria.

      Tulpanrei'istä voi varmaan lorauttaa noita injector/valve cleanereita. Pitää vain mielessä, että lorautettava aine ei putsaa sylinteriseinämistä öljyä pois.
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Muistaa vain sitten pyöritellä koneesta männän päällä olevat nesteet pois ennen tulppien takaisin laittoa ettei tule romua.

        Comment

        • Anabol
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 32
          • Imatra

          #19
          Tänään tuli matka-ajoa reilu 500km ja öljyä sai lisätä litran verran. Ei jaksa enää, vien Bavarialle ja selvittäköön siellä.

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #20
            Alustavasti voisin kertoa, että omassa tapauksessa injector cleaner bensan sekaan laitettuna vähensi öljyn kulutusta. 1l/2500km -> 1l/3300km.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1836
              • Kotona/Poissa

              #21
              Originally posted by jakusa View Post
              Alustavasti voisin kertoa, että omassa tapauksessa injector cleaner bensan sekaan laitettuna vähensi öljyn kulutusta. 1l/2500km -> 1l/3300km.
              Ikävä masentaa ilouutista, mutta valitettavasti luulen, että ero aiheutuu vain sattuman sanelemasta hajonnasta öljynkulutuksessa, ei aineen todellisesta parantavasta vaikutuksesta öljyn kulutukseen.

              Ellei otantaa ole tehty esim. yli 6kk ajalta ja havainnot toistuvia ja systemaattisia.

              Aineella epäilemättä on etuja, mutta varmaan etupäässä polttoaine suuttimien puhdistamisessa tms.

              P.S.
              Itse ostin oman 520i -02:n M54B22 koneella tuossa heinäkuun alussa, ja omassa ajossa (mittariin tullut reilu 5000 km lisää) öljytaso ei juurikaan ole vajonut. Ml-lukema 265000 km, joten ei nää kaikki oo öljynsyöjiä.
              Last edited by Havis; 05-09-2016, 18:15.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Kylyma
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 130
                • Raahe

                #22
                Tänään vaihtelin omaan 525i:hin tuon suodattimen jalan tiivisteen, ei vaikutusta, vieläki tiputtelee muutamia tippoja sillontällön auton alle.. pitää huomenna luututa ilmeisesti moottori puhtaaksi ja alkaa etsimään syyllistä. Tipat keskittyy apukuskin puolelle, jos jollain on vinkkejä syypäästä nii otan mielelläni vastaan. Voiko nuo vuotoöljyt löytää tiensä myös vaihelaatikon luokse? Sielläki on havaittavissa öljyä askin pohjassa.
                Last edited by Kylyma; 05-09-2016, 19:13.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Enter View Post
                  Tipat keskittyy apukuskin puolelle, jos jollain on vinkkejä syypäästä nii otan mielelläni vastaan.
                  Moottorin öljypohjan tiiviste. Lisäkiristäminen on turhaa, tiiviste on kovettunut ja vuotaa vaan vielä enemmän. Vaihto vaatii etupään apurungon alaslaskun yms. "hauskaa"...
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Kylyma
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 130
                    • Raahe

                    #24
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Moottorin öljypohjan tiiviste. Lisäkiristäminen on turhaa, tiiviste on kovettunut ja vuotaa vaan vielä enemmän. Vaihto vaatii etupään apurungon alaslaskun yms. "hauskaa"...
                    Onnea minä pitää toivoa että vuoto löytyis jostain muualta

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1836
                      • Kotona/Poissa

                      #25
                      Originally posted by Enter View Post
                      ...Tipat keskittyy apukuskin puolelle, jos jollain on vinkkejä syypäästä nii otan mielelläni vastaan. Voiko nuo vuotoöljyt löytää tiensä myös vaihelaatikon luokse? Sielläki on havaittavissa öljyä askin pohjassa.
                      Kaikkkein tyypillisin apukuskin puolen öljyvuoto taitaa olla venttiilikopan tiiviste. Kun kone on kallistettu pakosarjan puolelle, vuotoa on enempi juuri apukuskin puolelta.

                      Nää on yleensä ihan korppua siinä +200 000 km jälkeen.

                      Tosi helppo vaihtaa itekki.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Ilpo1987
                        Newbiemmer
                        • Jul 2016
                        • 5
                        • riihimäki

                        #26
                        Originally posted by Anabol View Post
                        Tänään tuli matka-ajoa reilu 500km ja öljyä sai lisätä litran verran. Ei jaksa enää, vien Bavarialle ja selvittäköön siellä.

                        Onko syy selvinnyt, miksi vie niin paljon öljyä??

                        Comment

                        • Anabol
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2016
                          • 32
                          • Imatra

                          #27
                          Bavarialla ilmotettiin, että erittäin todennäkösesti johtuu venttiilivarren kumeista. Mitään vuotoja ei löydetty. Tiedä nyt sitten näistä. Nyt tein kuitenkin heidän ohjeiden mukaisen liikkeen ja laitoin Forte Seal Conditioner -ainetta öljyn sekaan ja tarkkailen tilannetta. Jos öljynkulutus vähentyisi, niin olisi kuulemma aika varma merkki siitä, että syy olisi venttiilivarren kumeissa.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

                            #28
                            Itellä M54B25 padassa öljyä kuluu ja öljypohja ainakin ihan märkä. Mitkä on tyypillisimmät paikat? Voiko johtua katkinaisesta o-renkaasta öljynsuodatinjalassa, siis siinä tikussa mihin suodatin työnnetään ja on kaksi niitä pientä o-rengasta?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • juha_s
                              Alueaktiivi
                              • May 2008
                              • 447
                              • Lappeenranta

                              #29
                              Originally posted by mikron View Post
                              Itellä M54B25 padassa öljyä kuluu ja öljypohja ainakin ihan märkä. Mitkä on tyypillisimmät paikat? Voiko johtua katkinaisesta o-renkaasta öljynsuodatinjalassa, siis siinä tikussa mihin suodatin työnnetään ja on kaksi niitä pientä o-rengasta?
                              Ei. Öljynsuodatinjalka on todennäköisempi, venttiilikoppa myöskin. Sitte on myös etupään stefa, en tiiä kuinka herkästi niitä menee.
                              F11 535d xDrive M-Sport -13

                              Comment

                              • Jukka K
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 157

                                #30
                                Minulla on samanlainen "potilas" eli M52B28 E38 korissa ('96). Ostin sen 4 vuotta sitten, mittarissa oli silloin 250 000 km ja auto oli seissyt talven. Edellisen omistajan mukaan hän ei ollut havainnut mitenkään suurta öljynkulutusta. Nyt mittarissa on 320 000 km ja öljyä menee noin 5-6 litraa vaihtovälillä, eli keskimäärin 1 l/1000km, öljynvaihdon alussa vähemmän, lopussa enemmän. Olen tehnyt Forten Motor Flushin, vaihtanut separattorin 2 kertaa (tarvike ja geniune BMW), tiivistänyt öljytikun putken jalan (tiiviste puuttui), lisännyt Forten Seal Conditioneria, vaihtanut venttiilikopan tiivisteen ja nyt meni öljynvaihdon yhteydessä Forten injector puhdistusaine bensan sekaan. Oma arvaukseni on, että ventttiilinvarsine kumit pitää vaihtaa ennenkuin öljynkulutus vähenee. Öljynsuodattimen jalasta tihkuu hieman öljyä, mutta jalan tiivisteen vaihto on niin iso homma, etten ole ehtinyt tekemään sitä.

                                Hyviä vinkkejä otetaan vastaan hyvistä venttiilinvarren suojakumivalmistajista ja vaihdosta.
                                Last edited by Jukka K; 03-10-2016, 19:29. Reason: typoja korjattu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎